Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5073 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני עוכב אחרי התאונות שמפרסמים כל שבוע הYNET ושם לב לכמה דפוסים.

 

אני שם לב שיש הרבה תאונות שבהן לפחות אחד מהמעורבים:

 

- הולך רגל

- אופנוען

- משאית או אוטובוס

- מהמגזר הערבי או הדתי

- רכב עבודה (מונית או טרנזיט למיניהם)

- שיכור\ על סמים

 

אני מעוניין לדעת אם יש איך להשיג את הנתונים האלו בטבלאות RAW (בלי שינויים במידע), ולהצליב את כל התופעות האלו בשביל לעשות ניתוח כמו שצריך.

 

כרגע ממה שנראה לי, הסיכוי הסטטיסטי להיהרג סתם בתאונה כשאני נוסע ברכב פרייבט, הוא מינימלי.

 

אני רואה שרוב התאונות נגרמות בגלל סוגים ספציפיים של רכבים ואוכלוסיות ספציפיות.

 

אני מבקש לא להתחיל עם האשמות על רקע גזעני, אני רוצה פשוט לבדוק את הנושא!

 

באתר של הלמ"ס אין את הנתונים היבשים, רק טבלאות שבעצם לא אומרות יותר מדי.

 

אם זה יותר מדי אוף-טופיק, אין לי בעיה שיעבירו אות זה לשם.

פורסם

באתר של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תמצא את מבוקשך

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

אנתרופולוג, אתה...

בהצלחה, אשמח לשמוע תוצאות.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

תנסה IE.

רכב ישראלי אולטימטיבי: קונטיינר של 'צים' על גלגלים נוצצים עם סלון עור 1+2+3, מסך "LCD 42 וטוסטר עם כניסת USB. מרווח, נוח, מאובזר, גבוה ופח עבה כמו במכוניות של פעם...

פורסם

אגב אם כבר שרשור חדש בנושא של הגורמים לתאונות, ברצוני להמשיך דיון בנושא שאף פעם לא נגמר משרשורים אחרים,

בהם לא הצלחתי לשכנע שרוב התאונות הקטלניות קורות או מטעויות אנוש, או משיכורים.

 

לאחרונה סוף סוף מצאתי משהו שתומך במה שאני אומר (ודיי מרגיז רבים פה שמקובעים במחשבה):

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4131179,00.html

 

לסיכום: אין צורך בחוקים נוקשים, רק בכללים מוסכמים (כמו כיוון נסיעה), תשתית בטיחותית כפי שמוסבר בכתבה (להקטנת תוצאות קטלניות של טעויות אנוש), ולבסוף אכיפה נגד שיכורים ומי שעובר באדום/עצור.

זהו, זה כל מה שצריך כדי להוריד בכ 60-70% את שיעור התאונות הקטלניות.

 

ההגיון הבריא ידאג לכל השאר.

פורסם
אגב אם כבר שרשור חדש בנושא של הגורמים לתאונות, ברצוני להמשיך דיון בנושא שאף פעם לא נגמר משרשורים אחרים,

בהם לא הצלחתי לשכנע שרוב התאונות הקטלניות קורות או מטעויות אנוש, או משיכורים.

 

לאחרונה סוף סוף מצאתי משהו שתומך במה שאני אומר (ודיי מרגיז רבים פה שמקובעים במחשבה):

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4131179,00.html

 

לסיכום: אין צורך בחוקים נוקשים, רק בכללים מוסכמים (כמו כיוון נסיעה), תשתית בטיחותית כפי שמוסבר בכתבה (להקטנת תוצאות קטלניות של טעויות אנוש), ולבסוף אכיפה נגד שיכורים ומי שעובר באדום/עצור.

זהו, זה כל מה שצריך כדי להוריד בכ 60-70% את שיעור התאונות הקטלניות.

 

ההגיון הבריא ידאג לכל השאר.

 

הנה משהו שכתבת בשרשור אחר.

 

אחרי זה אתה לא מבין למה יש תאונות?

 

1) הכוונה שלי הייתה למצבים המרגיזים האלו שמישהו (אתה לדוגמא) נוסע ממש לאט יחסית, ואז כשכבר מצליחים לעקוף, עושים את ה"עונש" שאותו בדיוק אתה רוצה לתעד (חיתוך ובלימה).

 

2) נכון לאדם רגוע, רציונלי ואובייקטיבי לא תהיה, אך יש מספיק אנשים שירצו להפליל סתם בשביל הקטע (שלא לדבר על אויבים) - היית רוצה ליפול קורבן לדוח כזה?

 

3) למה זה מפחיד אותך? הרי אם יש ראות טובה אין שום סיבה שלא.

 

4) סבבה, קיבלתי לא מכיר את החוק הזה (למה בכלל פנסי ערפל בישראל?)

 

5) שמירת מרחק היא האחריות של הרכב מאחור (שלי היא כלפי הרכב מלפניי).

חובת ההוכחה שהבלימה הייתה לא מוצדקת היא עליך, לא עליי - ולי יש שלל תירוצים (רכב לפניי בלם, הייתי חייב להתעטש ולכן באינסטינקט עברתי לבלימה, חתול בר בסכנת הכחדה חצה לפניי - תבחר תירוץ).

 

לסיכום, כשמישהו חותך אותך, המשך לנסוע כרגיל, וסמוך עליו שהוא חישב הכל בהנחה שאתה לא תעשה משהו מפתיע.

להרגשת ביטחון די להעביר רגל לדוושת הבלם לכל מקרה, שכן אחרי הכל אתה מאחור וחייב בשמירת מרחק.

אגב, החיתוך הכי מרשים שלי היה פעם בכיוון העליה לתחנה מרכזית החדשה - היה התפצלות ימין נסיעה ישר, ושמאל עלייה לגשר.

מצד שמאל היה טרנזיט קצת איטי - חתכתי אותו מימין, בדיוק עם כמטר מההפרדה בין שני המסלולים באמצע מקדימה, ו כ 20 סמ ביני לטרנזיט - האנשים באוטו כמעט קיבלו התקף לב טוב :twisted:

 

זו דומא טובה, שכן אני נוסע עם מראה פנורמית של יותר מ 180 מעלות, ככה שאני יכול לעשות חיתוך כזה בבטיחות של קרוב ל 100%, ולכן אין פה שום קלות ראש וכו.

פורסם

בהם לא הצלחתי לשכנע שרוב התאונות הקטלניות קורות או מטעויות אנוש, או משיכורים.

 

אני חייב להגיד כל הכבוד למשרד התחבורה. הצליחו לשכנע אותך שרק הנהגים אשמים ואין לתשתיות כלום עם תאונות הדרכים...

לדעתי, כדאי שבאמת תנסה למצוא את נתוני תאונות הדרכים, לקרוא אותם, להבין אותם (ואם אתה לא מבין, תשאל...) ואז לחזור עם תובנות.

פורסם
אני חייב להגיד כל הכבוד למשרד התחבורה. הצליחו לשכנע אותך שרק הנהגים אשמים ואין לתשתיות כלום עם תאונות הדרכים...

הגורם העיקרי לתאונות דרכים הוא הנהג.

קח לדוגמא את כביש 31 שדובר עליו בקישור המצורף. לפני כ3 שבועות היו שם שתי תאונות קטלניות יום אחרי יום.

בראשונה, שקרתה בשבת, ילד בן 16 בלי רשיון עבר פס לבן והתנגש ברכב שבא מולו.

בשנייה- רכב פנה שמאלה ולא ראה אוטובוס מהכיוון השני, עקב ערפל כבד.

מה הקשר לכביש? אין קשר. שתי התאונות האלה יכלו באותה מידה לקרות גם בכבישים אחרים בארץ.

שוב- הגורם (לא מה שמחמיר את התוצאות, למשל כביש עם נתיב אחד לכל כיוון או העדר גדר הפרדה) הגורם, ז"א הדבר הראשון שהביא לכך שתהיה תאונה, הוא ברוב המקרים הנהג.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם
הנה משהו שכתבת בשרשור אחר.

 

אחרי זה אתה לא מבין למה יש תאונות?

 

זה לא נוגד את מה שאמרתי, התאונות נגרמות מטעויות אנוש או שיכורים.

מי שלא שיכור, יכול לעשות דברים שנראים אולי מהצד "מפחידים" ו"מטורפים", אך הנהג עושה אותם בשיקול דעת מלא, ובריכוז מוגבר - לכן סיכון נמוך יחסית.

 

אני חייב להגיד כל הכבוד למשרד התחבורה. הצליחו לשכנע אותך שרק הנהגים אשמים ואין לתשתיות כלום עם תאונות הדרכים...

לדעתי, כדאי שבאמת תנסה למצוא את נתוני תאונות הדרכים, לקרוא אותם, להבין אותם (ואם אתה לא מבין, תשאל...) ואז לחזור עם תובנות.

 

לא, אני תומך במה ששביט כתב מעליי - הגורם הוא אכן (תמיד) טעות אנוש, אך התשתיות מחמירות את זה! לדוגמא פעם נרדמתי ועל ההגה וסטיתי לשוליים ימניים, התשתיות היו טובות באותו איזור, אז היה פסי הרעדה, ומעקה - התוצאה היא שאיזנתי את הרכב (אם כי המעקה בטיחות ממש קורע את המתכת יש שם שפיצים כל כמה מטרים) - לא שרציתי להירדם, זה לא משהו בשליטתי המודעת. לכן תשתיות טובות ימנעו תאונה קטלנית (כניסה בעץ, מעבר לנתיב נגדי), ולא שום אכיפה ושום חוקים לא יעזרו נגד טעויות אנוש.

 

הגורם העיקרי לתאונות דרכים הוא הנהג.

קח לדוגמא את כביש 31 שדובר עליו בקישור המצורף. לפני כ3 שבועות היו שם שתי תאונות קטלניות יום אחרי יום.

בראשונה, שקרתה בשבת, ילד בן 16 בלי רשיון עבר פס לבן והתנגש ברכב שבא מולו.

בשנייה- רכב פנה שמאלה ולא ראה אוטובוס מהכיוון השני, עקב ערפל כבד.

מה הקשר לכביש? אין קשר. שתי התאונות האלה יכלו באותה מידה לקרות גם בכבישים אחרים בארץ.

שוב- הגורם (לא מה שמחמיר את התוצאות, למשל כביש עם נתיב אחד לכל כיוון או העדר גדר הפרדה) הגורם, ז"א הדבר הראשון שהביא לכך שתהיה תאונה, הוא ברוב המקרים הנהג.

 

הקטע של ילד בן 16 לא רלוונטי בכלל, לא צריך רשיון כדי להבין שבכביש עקלקל מאוד מסוכן לעקוף.

אז הוא עשה טעות (חייו אולי), אך אם הייתה הפרדה, הטעות לא הייתה עולה בחייו (וחיי אחרים).

 

 

לכן לסיכום, הדגש צריך להיות לא על חוקים/אכיפה, אלא על תכנון תשתיות למקרה הגרוע ביותר - בדיוק כמו שכמהנדס תוכנה אני חושב על המפגר שינסה להרוס אותה, ולא עם המקרה האידיאלי.

פורסם
הגורם העיקרי לתאונות דרכים הוא הנהג.

 

בלי להעליב, כן?

נו, באמת... אם לא היו נהגים לא היו תאונות. הרי זה ברור שהגורם הראשון לתאונות הוא הנהג. אם הוא לא היה יוצא מהבית ונוהג, לא היו תאונות.

 

העניין הוא שהתשתיות לא משהו, חינוך הנהגים לא משהו, האכיפה לא ממש קיימת, אז להאשים את הנהג בתאונות, אפס, קצת מטעה...

×
×
  • תוכן חדש...