Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הצעות לשיפור התנהגות לאיביזה קופרה


שימו לב! השרשור הזה בן 5058 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פותח השרשור, האם עשית קורס נהיגה מתקדמת?

 

הציעו לך, וחבל שאתה מתעלם. התמורה יחסית למחיר אדירה. עבודה נכונה עם ההגה (וגם עם הגז) מצמצמת תת-היגוי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

התת היגוי באיביזה לא כזה גרוע,כמו שאביעד רשם מינון נכון של דוושת הגז+עבודת הגה נכונה,יהפכו את התת היגוי לנשלט ויחסית צפוי.

אין טעם ללכת להחליף חצי אוטו לפני שתכיר את המגבלות הטבעיות שלו ותלמד לשלוט בהן,לאחר מכן תשדרג.

קורס נהיגה מתקדמת עולה כמו ג'ינס דיזל,ותאמין לי שווה כל שקל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי צמיגים, טויו T1R נותנים תמורה מצויינת לכסף ועושים את העבודה באיביזה מצויין.

לגבי שיפור התנהגות, הרבה תלוי בתקציב.

בולמים+ קפיצים מיצרנים טובים (למשל שילוב של אייבך ובילשטיין) יעלו כ5.5K ויתרמו רבות להדבקת הרכב לכביש.

אנטי רול אחורי מעובה יותר, יתרום גם הוא לחבילה הכוללת במחיר של קצת יותר מאלפיה.

מנסיוני עם האיביזה (FR) תת ההיגוי שלה די טרמנלי ויש צורך בהתערבות כרורגית פולשנית אם קו ישר לא עושה לך את זה.

 

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא התעלמתי מהמלצת קורס נהיגה מאחר שאת גבולות אני מכיר די קרוב ועבודת גז בשיא הפניה ויציאה ממנה מבוקרת עם מינון נכון של תוספת כח .כל זה מבלי להכנס לתת היגוי ויציאה די נייטרלית מסיבוב עד לפתיחת מצערת מלאה.הרצון שלי להגיע למצב בו אוכל לפתוח מצערת מלאה מוקדם יותר בלי למצוא את עצמי על מדרכה/נתיב נגדי/תעלה.

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיוונים כאלה של פרונט אולי יתנו לך פתרון חלקי אבל גם יגרמו לשחיקת צמיגים מואצת ועומס יתר על מכלולים נעים בציר קידמי. כיוון פרונט מקורי הוא אופטימלי ולדעתי תשאר איתו. צמיגים חדשים וקוילוברים הם פתרון טוב.

מוט גישור תחתון יתרום לשיפור בנהיגה בפניות ויקטין תת היגוי אבל כל בור קטן או אבן תרגיש על ההגה.

 

פונז, לדעתי חלק מהדברים שרשמת אינם נכונים.

 

אשמח אם תסביר מדוע כיוונונים כאלו של פרונט יגרמו לעומס יתר על מכלולים נעים בציר הקדמי? על אלו כיוונונים אתה ואילו מכלולים. הגדלת זווית הקאמבר מגדילה את שטח הפנים של הצמיג החיצוני בזמן הפניה (זה שרוב העומס עליו) ולכן מסייעת באחיזה בסיבובים. החסרונות של הגדלת הקאמבר הן שחיקה מוגברת בחלק הפנימי ובזוויות קיצוניות (שאליהן לא ניתן בטח להגיע עם הבורג המקורי) פגיעה בתאוצה וחשוב מכך - בבלימה. בגלל הקטנת שטח הפנים האפקטיבי. אם יש דברים נוספים - אשמח ללמוד.

 

לגבי כיוון מקורי הוא אופטימלי - למי? מהנדסי הרכב מנסים למצוא את הנוסחה בעלת המכנה המשותף הגבוה ביותר, ומה עם זה לא מתאים למישהו?

 

זה אגב, לא מסתדר עם ההצעה לקוילאוברים - הרי הם ישנו לגמרי את הגיאומטריה של המתלים - האם זה לא יגרום לתופעות שציינת?

 

מוט גישור תחתון (איפה? מקדימה? מאחורה?) מחזק בעיקר את השלדה ומקטין את הפיתול של המרכב, אני מתקשה (מאוד) להאמין ש-1. תהיה לזה השפעה גדולה על תת היגוי 2. מדוע שהקשחה של השלדה תגרור דירדור כזה של שיכוח מהמורות? אולי התכוונת למוט פיתול? וגם אם כן - למוטות פיתול יש השפעה מזערית בנסיעה בקו ישר (בסיבובים לעומת זאת, השפעתם גדולה).

 

יש לי תחושה שענית מבלי להכין שיעורי בית או להיות בקיא בחומר. אם אני טועה ויש לך הסברים טובים לנקודות שהעלתי, אשמח ללמוד דברים חדשים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הקורס - האם עשית?

 

לאופן הכניסה שלך (נקודות בלימה, הפניית הגה וכולי) השפעה על האופן שבו אתה יוצא, אני עדיין חושב שתפיק מזה הרבה. הנה רעיון: בלימה חזקה יותר (מהירות כניסה נמוכה יותר) הפניית הגה חזקה יותר לתוך האייפקס (מאוחר יותר) תאפשר לך ליישר הגה ולחזור לגז מהר יותר ביציאה ממנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו רציתי להתקין באיביזה שלי מוטות מייצבים קדימה עליון ותחתון ואחורי עליון. חפרתי המון בנושא בפורומים בחו"ל בארץ וגם ביקרתי ב 2 סדנאות, בסוף החלטתי ללכת על סט קוילוברים שבנהיגה רגילה בקו ישר מנהגים די זהה לרגילים איך בפניה מתנהגים טוב יותר ורכב לא מתנדנד.

לגבי בלאי מואץ של מכלולים נעים בציר קידמי עקב עומס נוסף, אז כמו שכתבתה בגלל הקטנת שטח פנים אפקטיבי של צמיג,פגיעה בבלימה ותאוצה. כל אלה תורמים את שלהם.

נכון מהנדסי הרכב מנסים למצוא את הנוסחה בעלת המכנה המשותף המתאים ביותר לכולם אבל שינויים בכיוון ושיפור התהגות בסיבובים באים על חשבון משהו (בתצורה מקורית של הרכב).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידן ולשאר מי שהגיב - אנטירול אחורי אין לאיביזה וכל הקיטים שראיתי הם לקדמי (וגם רובם לא רלוונטים לקופרה שבאה מראש יותר מצויידת) , אם יש קיט של אנטירול אחורי - הייתי שמח לראות (ובמחיר שציינתם כנראה גם לקנות בלי לחשוב פעמיים).

 

לגבי הקופרה - כמו שנאמר - המצב לעומת הFR הרבה יותר טוב , ועם קוילאוברים - בכלל...

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי בלאי מואץ של מכלולים נעים בציר קידמי עקב עומס נוסף, אז כמו שכתבתה בגלל הקטנת שטח פנים אפקטיבי של צמיג,פגיעה בבלימה ותאוצה. כל אלה תורמים את שלהם.

נכון מהנדסי הרכב מנסים למצוא את הנוסחה בעלת המכנה המשותף המתאים ביותר לכולם אבל שינויים בכיוון ושיפור התהגות בסיבובים באים על חשבון משהו (בתצורה מקורית של הרכב).

 

תהיה צריך כיוון מטורף כדי שלצמיג לא יהיה מגע עם הכביש בחלק מהסוליה,

לפי מה שאני ראיתי עד קאמברים של מינוס 1.5 לצמיג יש שטח מגע מלא בכל רגע נתון עם הכביש (אתה יודע צמיג זה דבר גמיש)

נסעתי לא פעם אחרי חבר עם קרמברים לא הגיוניים (בעליל!!!!) וגם שם במהירויות גבוהות לצמיג יש שטח מגע מלא בסוליה,

ושלא נדבר על כמה זה מוסיף בפניות!

 

נתוני היצרן בדרך כלל שווים לתחת בכיווני פרונט ממה שאני למדתי, הם שם כדי שהצמיג ישרא שלם.

ותכלס, אם אין לך תקציב לסט צמיגים חדש לפחות פעם בשנה, חבל על הזמן.

 

אז כן, תהיה שחיקה מוגברת לצמיגים עם קאמברים קיצוניים וזוויות TOE גבוההות.

אבל התמורה כל כך הרבה יותר שווה!

ליעד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתקין בוסטקונטרולר ותשלוט על הגדישה,בסיבובים מינימום גדישה והרבה פחות כוח,ביציאה מהסיבוב תן בפול בוסט.

תחסוך הרבה תת היגוי,תשלוט בכוח והיה לך יותר קל לנהוג.

הכוח המתפרץ והמומנט הגבוה שמגיע בס'לד נמוך,אחד הדברים שתורמים המון לתת היגוי באיביזה.

תתחיל משם.

ואני עדין בדעה שדריפנציל יתרום לך יותר מקוליאוברים להוריד תת היגוי,ובאותו הכסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגיד יריב(אנ מקווה שאני לא טועה בשם),יש לך אולי איזה לינק לפרוייקט מסוים עם התקנת דפרנציאל על קופרה?

מאוד מעניין אותי העניין הזה.

אם אפשר קצת פירוט במה זה תורם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתקין בוסטקונטרולר ותשלוט על הגדישה,בסיבובים מינימום גדישה והרבה פחות כוח,ביציאה מהסיבוב תן בפול בוסט.

תחסוך הרבה תת היגוי,תשלוט בכוח והיה לך יותר קל לנהוג.

הכוח המתפרץ והמומנט הגבוה שמגיע בס'לד נמוך,אחד הדברים שתורמים המון לתת היגוי באיביזה.

תתחיל משם.

ואני עדין בדעה שדריפנציל יתרום לך יותר מקוליאוברים להוריד תת היגוי,ובאותו הכסף.

 

נשמע לי קצת הזוי הרעיון עם הבוסט קונטרולר... כלומר, בנוסף להורדת הילוך ובלימה - גם לשלוח את היד ולהוריד גדישה? ואז - לשלוח שוב את היד כדי להעלות גדישה? למה לא...לתת פחות גז? זה מחזיר אולי לעניין הטכניקה של הנהיגה, נראה לי גם יותר זול מבוסט קונטרולר.

 

לגבי דיפרנציאל - גם אני אשמח להסבר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרויקט מצולם תימצא בקופרה נט,חפש משתמש בשם ברמבו ביל יש לו כמה וכמה גירים עם דריפנציל על איביזה,לא חסר שם עוד איביזות ולאונים שנבנו.

גם בארץ יש כמה גולפים עם זה,אבל לא מצולם.

בפירוט מדויק על גבי הפורום אני חלש וישאיר את זה למומחים בכתיבה שפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5058 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...