Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6209 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • אחראי פורום
פורסם

מסכים בכלליות, אבל צריך לזכור שזה חומר שביר.

סתם קליפה מפיבר לא תעבוד פה, צריך חיזוקים (שיכולים להיות מפיבר גם הם).

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

  • תגובות 78
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

משה אני יודע שהיום כבר לא עובדים עם פיבר לבנית תאבות כי הוא לא ממש אפקטיבי לתאבה של סאבים ורמקולים חזקים. כול העובודה מתבצעת על ידי פלתות של אץ, ובפיבר (נוסף שרייות סיבים וקרבון) משתמשים רק ביצוב.

פורסם

ממש לא נכון מה שכתבת .

אפשר לבנות תיבות גם על ידי עץ , גם על ידי פיבר וגם על ידי קרבון .

אין שום בעיה לבנות תיבות ומבנים חזקים גם עבור IDMAX ובעצם כל סאב.

 

סתם לדוגמא , 17 מ"מ של MDF יהיה הרבה פחות חזק מ 17 מ"מ של פיבר.

Hybrid Audio Legatia L1PRO+L4 @ Genesis Dual Mono

Hybrid Audio Legatia L6 @ Genesis 4 Channel

AA Chaos 12 @ Sundown SAZ-1500D

Alpine 9533, H701, C701

פורסם

עבודה בליגת על!!!

 

ברמה מאוד גבוהה!!

 

אהבתי, בעתיד הידע יכול להיות מושקע ביצרת חלקי פח חיצוניים מפיבר לאלפא (הבנתי שענייןן הקורוזיה מואץ :wink:)

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

פורסם

עופר אני מסקים איתך, אני עבדתי עם פיבר, והוא חזק, אני לא אומר שהוא לא חזק, ושומעתי הרבה סאבים שיושבים בתאבה מפיבר, אבל אן אותו אפקט שיש אותו בתאבה של סאב.

פורסם

איזה אפקט ?

מה לא אפקטיבי בפיבר ?

בסופו של דבר מה שמשנה בשביל הסאב זה לא איך קוראים לחומר וכמה הוא עולה אלה מה החוזק והקושי של החומר . עם חומרים מרוכבים אתה יכול להגיע לאיזה חוזק שאתה רוצה מה שבעץ הרבה יותר קשה לך.

 

קח לדוגמא את ה FAT LADY של מורל , רמקול במאה אלף שקל , עשוי מקרבון כולו. רמקול שהושקע בו המון עבודה מחקר וידע בפיתוח . העובדה שהם בחרו בקרבון לא נובעת בכלל משיקולים של אקוסטיקה של החומר אלה מתוך שיקולים של עיצוב יוקרה ויחס חוזק/משקל שמאפשר להם ליצור רמקול קטן אך מספיק חזק.

Hybrid Audio Legatia L1PRO+L4 @ Genesis Dual Mono

Hybrid Audio Legatia L6 @ Genesis 4 Channel

AA Chaos 12 @ Sundown SAZ-1500D

Alpine 9533, H701, C701

פורסם

אני לא כל כך מבין מה אתה רוצה להגיד בלינק הזה.

אני לא קורא רוסית לצערי כך שאני לא יודע מה ולמה הוא עשה .

זה שהוא עשה מעץ לא מוכיח כלום לא לפה ולא לפה.

Hybrid Audio Legatia L1PRO+L4 @ Genesis Dual Mono

Hybrid Audio Legatia L6 @ Genesis 4 Channel

AA Chaos 12 @ Sundown SAZ-1500D

Alpine 9533, H701, C701

פורסם

בלינק אפשר לראות, ולא לקרא (אני ציפיתי שאתה לא קורא רוסית, גם לצערי :wink:)

 

איזה אפקט.

 

למה כשה אתה עושה בניה למידבאסים אתה מעדיף טבעות מאץ, למה לחתוח טבעת מאץ אם רמקולים מגיעם עם טבעת פלסטיק?

 

למה כול תאבות הרמקולים ביתים בנוים מאץ?

 

למה גיתרות לא עשות מפיבר? גם חוץ מזה יש גם אבדל בן סוגי אץ?

מגלפים כלי נגינה יומים שלמים, ולא עושים מפיבר תוך 10 שעות.

 

 

פורסם

למה אני מעדיף טבעות מעץ ? כי זה מאוד נח לחתוך אותם מעץ .

 

רוב תיבות הרמקולים בנויות מעץ כי זה נח לעבוד עם עץ , כי חברות הרמקולים מנוסות בתכנון תיבות מעץ הבחינה שהם יודעים מה התכונות של העץ ויודעים בדיוק מה הם מקבלים , עושים תיבות מעץ כי זה מה שהציבור דורש ומכירות זה חלק מהעניין.

 

כלי נגינה אמורים להישמע בצורה מסויימת. לגיטרה יש איפיון סאונד שנוצר במשך שנים ושמיצרים גיטרה מנסים לשחזר את הטונליות המסויימת ואין סיבה לא לעשות את זה מעץ . הרבה יותר קשה להגיע לתוצאה המסויימת מחומר אחר.

 

הבדלים בין עץ לעץ ? בודאי שיש. כמו שאמרתי לכל חומר יש תכונות חוזק וקושי שונים שהם הגורם שמשפיע על האקוסטיקה. במשך שנים יצרנים למדו והתמחו בסוגים שונים של עץ ובהשפעה שלהם ולכן הרוב הגדול בנוי מעץ כזה או אחר.

 

שוב אני מסביר בסופו של דבר מה שמשפיע זה הקשיחות של המבנה ואיך הוא מגיב לרזוננס. בשימוש בעץ אפשר להגיע לתוצאה מסויית וגם בחומרים מרוכבים אפשר להגיע לאותה תוצאה. היתרון בעץ הוא שיודעים מראש פחות או יותר את התכונות שלו כי יש הרבה ניסיון בעבודה איתו. עם חומרים מרוכבים החיסרון הוא שיש פחות ניסיון אבל מעבר לזה לחומר יש המון יתרונות.

 

שוב , תראה את הדוגמא שנתתי למורל. עץ הוא חומר טוב ללא ספק. אך היום יש עוד חומרים שיש סיבות להשתמש בהם. בסופו של דבר , אם נסתכל על רמקול ביתי שמדופן בתוכו זה לא משנה אם הוא יהיה בנוי מעץ קרבון או פיבר במידה והמבנה תוכנון לאותו החוזק.

Hybrid Audio Legatia L1PRO+L4 @ Genesis Dual Mono

Hybrid Audio Legatia L6 @ Genesis 4 Channel

AA Chaos 12 @ Sundown SAZ-1500D

Alpine 9533, H701, C701

פורסם

לא לשכוח שFRP (חומרים מרוכבים ) חזקים מיבנית הרבה יותר מעץ ,ורמת העיוות שלהם היא ברת שינוי ,בהתאם לסוג יריעות החיזוק וצורת ההנחה ,הייבוש ,

מחומרים אלו נבנים היום גופים של כלי טייס מדוחסים(שלא לדבר על סירות ,פורמולה אחת ותעשיית החלל),כך שלגבי קשיחות אין בעייה כלל וכלל

העץ זול לייצור ולבנייה ,ואילו ייצור תיבות תלת מימדיות מחומרים מרוכבים, מצריכות תבניות מתכת מדוחסות יקרות לייצור ,בעוד שהדרישות משתנות מרכב לרכב העניין הופך לבלתי כדאי כלכלית

יגאל

פורסם

למה כשה אתה עושה בניה למידבאסים אתה מעדיף טבעות מאץ, למה לחתוח טבעת מאץ אם רמקולים מגיעם עם טבעת פלסטיק?

 

למה כול תאבות הרמקולים ביתים בנוים מאץ?

 

למה גיתרות לא עשות מפיבר? גם חוץ מזה יש גם אבדל בן סוגי אץ?

 

מגלפים כלי נגינה יומים שלמים, ולא עושים מפיבר תוך 10 שעות.

 

 

טבעות מעץ - כי תכלס יותר קל להכין אותם מפיבר

 

כל נגינה מעץ, אתה צריך להבין שכלי נגינה הם לא כלים חשמלייים, הם גם מנגנים תדרים אחרים לגמרי והם מנגנים בזכות העץ ואין להם סליל חשמלי שינגן.

עובדה שגיטרות חשמליות או אפילו תופים עושים מפלסטיק וברזל או משתמשים בעץ בשביל משקל קל יותר

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
  • 4 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

אהבתי את ההשקעה אבל הייתי ממליץ לך בחום להביא רמקולים אחרים

HU: pioneer 7000bt-- AMP1: mbquart pba 4100 F.COMP: morel hybrid SUB:mb quart

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6209 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...