Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צריכת זרם במזגן מיני מרכזי


פוסטים מומלצים

פורסם

עדכון, כן שמתי לב שעבר קצת זמן...

 

בנתים שמתי לאבא בחדר שינה מזגן חדש 1 כ"ס ובאופן מפתיע הוא הצליח לקרר גם את הסלון כשהדלת פתוחה. כמובן לא ל 18 מעלות אבל הייתה טמפרטורה יחסית נסבלת בסולון כשהמזגן בחדר שינה פועל. 

 

אבל היום החלטתי לטפל במיני מרכזי הענתיקה (הותקן כאמור לפני 27 שנה בערך) עם צריכת זרם גבוהה שהתחיל להקפיץ מאמ"ת יותר ויותר וכבר אי אפשר היה להשתמש בו.

 

פירקתי את המכסה העליון ואת הקבלים, מדדתי את קבל המדחס - 28 מיקרופאראד כשהערך הנקוב 60.

קבל מאוורר הראה 4.8 מיקרופאראד במקום 5 שזה יחסית בסדר אבל החלפתי גם אותו.

 

לאחר החלפת שני הקבלים שעלו יחד 90 ש"ח, המזגן עובד. לא מקפיץ מאמ"ת. מדדתי את צריכת הזרם שלו עם אמפרמטר צבת (המדידה בחוט פאזה ליד המאמ"ת בלוח הדירתי) - הראה 14.5 אמפר. לא אידאלי כמובן ועדיין גבוה אבל זה מתחת לסף ההפעלה של המאמ"ת (מקודם הייתה צריכה 17-18 אמפר והמאמ"ת 16 אמפר)  וזה כנראה סביר למזגן כזה ישן. 

 

מגירת הקבלים "לפני".

IMG_20250822_090751.thumb.jpg.31af8f6d0a4bd05007307a6ef58d29cd.jpg

 

IMG_20250822_092435.thumb.jpg.3c0e2832d96d83fd8e71306ec2fdc282.jpg

 

ערך קבל התנעת מדחס הישן הלא תקין, 28 במקום 60.

IMG_20250822_092703.thumb.jpg.9e494544244b9a82568ee6daa3998606.jpg

 

ערך קבל מאורר, יחסית בסדר. 4.8 במקום 5.

IMG_20250822_093012.thumb.jpg.e50bd2b87c14e6d588d54a16c9d66c93.jpg

 

הקבלים החדשים והערכים שלהם.

IMG_20250822_103746.thumb.jpg.5b6b9c85027d0130d3deafc4e62dcfbf.jpg

 

IMG_20250822_103715.thumb.jpg.a36d807de816391bee756f3df3b37c9f.jpg

 

IMG_20250822_103741.thumb.jpg.3322c6ea8b42704a5b19a3da713b2b2b.jpg

 

IMG_20250822_103735.thumb.jpg.55e3ef7fc592908a3c8b552bd8cb5ed5.jpg

 

מגירת הקבלים "אחרי".

IMG_20250822_104459.thumb.jpg.dbe0ced58ad17603b6851b228c27a386.jpg

 

תודה לכל מי שהגיב בשירשור. 

 

  • אהבתי 2

 

 

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)
לפני 19 דקות, Buki כתב:

 

 

לאחר החלפת שני הקבלים שעלו יחד 90 ש"ח, המזגן עובד. לא מקפיץ מאמ"ת.
מדדתי את צריכת הזרם שלו עם אמפרמטר צבת (המדידה בחוט פאזה ליד המאמ"ת בלוח הדירתי) -
הראה 14.5 אמפר.
לא אידאלי כמובן ועדיין גבוה אבל זה מתחת לסף ההפעלה של המאמ"ת
(מקודם הייתה צריכה 17-18 אמפר והמאמ"ת 16 אמפר)  וזה כנראה סביר למזגן כזה ישן. 

 


ה 14.5 אמפר, של צריכת הזרם - זה הנתון הרגעי של הזרם בהנעת המדחס, עם תחילת פעולת המזגן.
או - זה הזרם הקבוע אשר צורך המזגן.
במידה וזה הזרם הקבוע, לדעתי (עד כמה שאני זוכר במזגנים הללו)  זה קצת גבוהה.
 

 

אייל.
 

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם
לפני 6 דקות, ליין מן כתב:

זה הזרם הקבוע אשר צורך המזגן.
במידה וזה הזרם הקבוע, לדעתי זה קצת גבוהה.
 

זרם קבוע בעבודה. 

 

כתבתי שזה קצת גבוה אבן אין לי רעיון אחר מה אפשר לעשות עם זה. סווללת המעבה יחסית נקייה, פילטרים נקיים.

זה מזגן שהותקן לפני 27 שנה, בכל זאת.

 

 

בכל מקרה התכנון הוא להתקין עוד מזגן עילי 1.5 כ"ס בסלון ולהפסיק להשתמש במיני מרכזי הזה.

 

 

פורסם (נערך)

מה צריכת הזרם בהפעלת המזגן, עם כניסת המדחס לפעולה.
במידה והמדחס עייף, מתקבלת קפיצת זרם רצינית בהנעה והיא מקצרת קבלים ושורפת חוטים במזגן.
 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

לא מדדתי בהתנעה, זה גם לא רלוונטי. 

 

ברור שהמדחס עייף במידה זו או אחרת וברור שאני לא הולך להחליף מדחס.

 

בדירה גר בן אדם אחד ואין צורך במיני מרכזי, זה בזבוב חשמל נטו. 

 

כשאהיה לי זמן אתקין שם מזגן עילי בסלון, בחדר שינה כבר התקנתי ושימוש במיני מרכזי יופסק.

  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם

עשיתי עוד סשן...

בדקתי שהמאוורר יחידה חיצונית מסתובב בקלות. 

המעבה נקי. לא מבריק כמובן אבל נקיתי אותו מאבק והוא פתוח למאוורר אוויר.

 

המזגן הופעל כל השנים עם פילטר אחד בהנמכת תקרה ופילטר נוסף על היחידה הפנימית. לכן אני מניח שהיחידה הפנימית יחסית נקייה. אי אפשר לראות באמת כי צפוף. 

אין חוטים או מגעים מפוייחים, כל הבידוד נראה תקין. 

 

מקרר הייטב.

 

צריכת זרם במהירות מפוח 1 - 14.5 אמפר. 

במהירות מפוח 3 - 15.1 אמפר. זה גבוה מאוד אבל כנראה באמת המדחס עייף, ויתרתי על זה. 

 

IMG_20250823_150550_BURST3.thumb.jpg.41b8f661e076e4f7c2f489086a1418cb.jpg

 

IMG_20250823_150630.thumb.jpg.3f89fe025f3296b461369836f9a35c1e.jpg

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

 

 

פורסם (נערך)

@Buki אני רואה את הדיון לגבי ההספק הנצרך שהיה בתחילת השרשור, אבל תוכל לפרט בבקשה? איזה הספק נצרך אתה מצפה לראות? על סמך אלו נתונים אתה מעריך אותו ? מצאת את התווית האנרגטית של המזגן ?

עריכה אחרונה על ידי innvision
פורסם
לפני 4 שעות, innvision כתב:

מצאת את התווית האנרגטית של המזגן ?

לא מצאתי את התווית, היא התקלפה עם השנים, אז זה באמת לא ברור.

 

קשה להאמין ש 15 אמפר (3500W) זו צריכה תקינה למזגן הזה וסללו עבורו קו 16 אמפר, אין כמעט מקדם בטחון. 

רוב הסיכויים שזה לא תקין והוא צרך פחות כשהיה חדש. אבל זו הערכה בלבד, המעבה כאמור כולו דהוי ומקולף ולא רואים עליו שום תווית.

 

 

 

 

פורסם (נערך)

זהו, אם אני מניח שמדובר במזגן 3 כ"ס כלומר הספק קירור של בערך 27,000 Btu/Hr . מכיוון שמדובר במזגן ישן, נניח COP של 2.5. כלומר הספק נצרך של 10,800 Btu/Hr. שזה בערך 3,164 וואט, שזה אומר זרם עבודה של 13.8 אמפר בערך. אם מקדם ההספק הוא 0.95 אז אנחנו כבר סביב הערכים שמדדת (14.5 אמפר).

 

אני מקווה שלא התבלבלתי בחישוב\הערכה.

 

לפני 3 שעות, Buki כתב:

קשה להאמין ש 15 אמפר (3500W) זו צריכה תקינה למזגן הזו וסללו עבורו קו 16 אמפר, אין כמעט מקדם בטחון. 

רוב הסיכויים שזה לא תקין והוא צרך פחות כשהיה חדש. אבל זו הערכה בלבד, המעבה כאמור כולו דהוי ומקולף ולא רואים עליו שום תווית.

 

נשמע הגיוני אבל יש סיכוי שלא התקינו מתג תואם לדרישת היצרן. אם למישהו יש קטלוג טכני של מזגנים משנות ה 90 זה יוכל לשפוך אור על הנושא. זכור לי שהיה לי דף טכני של אלקו הייטק במשך שנים, אבל הוא נזרק לצערי.

עריכה אחרונה על ידי innvision
פורסם (נערך)

הסתכלתי על מודעות מכירה ישנות של מזגנים מסוף שנות ה 90 תחילת 2000 (R22), ונראה לי שהערכות שלקחתי הגיוניות (בהנחה שמדובר באמת במזגן 3 כ"ס). ספציפית COP של סביב 2.5 , אני מניח שהיחידות התלת פאזיות קצת יותר "נצילות" (לא צירפתי, אבל יש דוגמאות גם ליחידות כאלו מהשנים הנ"ל) . בדוגמה השנייה ניתן גם לראות המלצה למפסק 20 אמפר (אומנם אופיין שיצא מהתקן אבל עדיין) עבור הספק שככל הנראה נמוך משלך, ככה שזה מחזק את ההשערה שהתקינו מפסק לא תואם לדרישה. 

הנה דוגמאות :

 

2269263_2.jpg

 

2985611_1.jpg

 

 

 

https://www.ad.co.il/ad/10539803  -

 

3428064_2.jpg

 

 

image.thumb.png.abe7203719acba5f17585bd2799072fd.png

 

 

וניצול השרשור לשאלה נוסטלגית, לפני כמה שנים יצא לי לפרק מזגן ריצפתי של חברת Alpin , המזגן עבד שנים עד ליום הפירוק (כולל) ללא תקלות והיה בנוי כמו טנק. האם יש למישהו מידע על היצרן ?

עריכה אחרונה על ידי innvision
  • רעיון טוב! 1
פורסם

תודה על ההשקעה!

 

האמת אני לא בטוח אפילו שזה מזגן 3 כ"ס, רק מניח שזה מה שבחרו לדירת 4 חדרים 80 מטר. 

 

משתף בעוד משהו שעשיתי היום, אומנם ללא הצלחה, אבל שיהיה...

 

העיניית של המזגן הזה הצהיבה ונראית לא משהו וגם הכפתורים לא מתפקדים 100%.

 

IMG_20250830_161340.thumb.jpg.fa4467f0368701f1c4cea79258b1eb8a.jpg

 

 

 

דגם העינית TAC460RT

 IMG_20250830_163403.thumb.jpg.858542c1a361cf0f3a6e77cabe37e7f6.jpg

 

לפני איזה שנתיים חיפשתי עיינית חליפית לפי תמונה ולא לפי דגם, לא טרחתי לפרק אותה לבדוק את הדגם שרשום בגב שלה. 

החליפית שהופיעה בכמה אתרים הייתה TAC667RDT, קניתי כזאת למרות שבחנות אמרו לי שזה לא בטוח מתאים, כנראה יש כמה דגמים של העיינית הישנה שנראים חיצונית זהה. 

IMG_20250830_164157.thumb.jpg.b65400ad8ad94423bf26119d015042fa.jpg

 

היום חיברתי אותה, העיינית מתחברת עם כבל כמו של טלפון.

חיברתי, היא נדלקה, הכפתורים עובדים ואפילו מגיבה לשלט שעבד עם העיינית הישנה, אני מבסוט...

IMG_20250830_162950.thumb.jpg.4a480c131b7655b7eb8d5826f12f2ba4.jpg

 

IMG_20250830_222455.thumb.jpg.0423b974063f75f26588d6344b171464.jpg

 

אבל היא רק נדלקת, לא מפעילה את המזגן בשום צורה. 

 

החזרתי את הישנה. 

 

 

 

  • אהבתי 1

 

 

פורסם
לפני שעתיים, innvision כתב:

וניצול השרשור לשאלה נוסטלגית, לפני כמה שנים יצא לי לפרק מזגן ריצפתי של חברת Alpin , המזגן עבד שנים עד ליום הפירוק (כולל) ללא תקלות והיה בנוי כמו טנק. האם יש למישהו מידע על היצרן ?

מ. אלפין תעשיות מיזוג אויר.

  • אהבתי 1
×
×
  • תוכן חדש...