Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן C3 אייקרוס החדש היגיע בשעה טובה לישראל.


eyalkar
 שיתוף

פוסטים מומלצים

  • תגובות 86
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 6 שעות, yulianx כתב:

גם כשיש כפתור פיסי צריך להוריד.

 

לא אצל כל היצרניות.

במאזדה הכפתור של הווליום שונה, והוא גלגלת, ככה שהגעת לשם בקלות בלי להוריד עיניים, ואז סובבת אותו לכיוון הנכון, בלי להוריד עיניים.

הייטק.

 

לפני 6 שעות, yulianx כתב:

אם אתה מוריד את העיניים ל שתי שניות לא קורה כלום.

 

Famous Last Words 🤣

  • מצחיק 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני שעה, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא, אתה לא מוריד את העיינים להחליף שיר? יש התרעה בטלפון אתה לא מסיט לשניה לראות על מה? ( לא לקרוא הודעה מן הסתם).

אתה לא מוריד את המבט לוויז לראות שאתה פונה/מחליף לנתיב הנכון?

להוריד את המבט ולבדוק מהירות/צריכת דלק?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, yulianx כתב:

בוא, אתה לא מוריד את העיינים להחליף שיר?

 

לא, או שאני מחליף מההגה כי הבקר על ההגה נראה ככה:

image.thumb.png.c00f89b2b7d4491c3dc32764f7d031de.png

 

או שאני מחליף מהגלגלת, שהיא בגודל שונה מהגלגלת הראשית (זו של הווליום) והפעולה שצריך לעשות זה להזיז את הגלגלת ימינה.

 

בתמונה הזו - הגלגלת הימנית הקטנה יותר, משמשת לווליום (גלגול עם כיוון השעון מגביר ווליום, נגד כיוון השעון מנמיך), הזזה של הגלגלת עצמה ימינה מעבירה שיר קדימה, הזזה שמאלה שיר אחורה (או תחנה ברדיו קדימה ואחורה במועדפים שלך), לחיצה עליה פנימה השתקה או ביטול השתקה.

s-l400.jpg

 

כמו שאמרתי, הייטק.

 

לפני 17 דקות, yulianx כתב:

יש התרעה בטלפון אתה לא מסיט לשניה לראות על מה? ( לא לקרוא הודעה מן הסתם).

אתה לא מוריד את המבט לוויז לראות שאתה פונה/מחליף לנתיב הנכון?

 

בשביל זה יש לי אנדרואיד אוטו, והמסך של הרכב נמצא ממש בתוך שדה הראייה החוצה ועוד פונה לכיוון הנהג.

 

 

לפני 17 דקות, yulianx כתב:

להוריד את המבט ולבדוק מהירות/צריכת דלק?

 

לוח המחוונים גם הוא, נמצא בתוך שדה הראייה החוצה, ואני בטח לא בודק צריכת דלק תוך כדי נסיעה.

 

שים לב איפה סיטרואן שמו את המסך, זה ממש לא בתוך שדה הראייה החוצה, זה ימינה ולמטה.

 

7e8bdedb30d8f008808bd158c0517d00.jpg

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3
  • אהבתי 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני שעה, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקקטוס הוא גבוה יותר, דומה למזדה, אז אתה רואה משהו בזווית העין.

אבל גם במצב שהוא נמוך יותר, איני רואה בעיה מסוימת, וזה מנסיון מעם c3.

ביום יום זה לא הפריע לי.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בד"כ זה מאפיין חלק גדול מהמתעסקים למיניהם בדברים תוך כדי הנהיגה - זה לא מפריע להם, זה בד"כ מפריע רק למי שסביבם.

 

זה לא מחזה נדיר בשבילי לראות איזה רכב שנראה כאילו הפעולות שלו מנותקות מהסביבה שלו לחלוטין, רמזור ירוק כולם נוסעים והוא עומד, מתקדמים בפקק, הוא עומד, גולש לאט מהנתיב שלו וכו', ואז כשמתקרבים רואים שהבנאדם עסוק במשהו, טלפון, מסך מדיה, עיתון, גילוח, איפור, (ועוד דברים יותר אקזוטיים שלא אפרט כאן) במה לא נתקלתי?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני שעה, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי מה הטיימינג שאתה מבצע את זה.

בעיר בקרבת ילדים/אנשים אני אתעסק בהם.

אבל כשאין אנשים, תנועה דלילה למשל בבין עירוני, זה לא מפריע לאף אחד ולא מסכן אף אחד.

 

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף פעם לא נהגתי ברכב יפני, אבל מהתמונות של @m3x7r3m3 - זה נראה רכב מאוד פרקטי שמבין את צורכי הנהג. נהגתי בהרבה אירופאיות- וזה נראה בהחלט שבאירופה מתעסקים בעיקר בעיצוב ומנימליסטיות במקום בפרקטיקליות. הייתה לי פעם פיקנטו וגם אצלה המסך (למרות שזה היה מסך של טטריס) היה בשדה הראיה החוצה והכפתורים היו הרבה יותר נוחים לתפעול. החלפתי אותה בסיאט ארונה ואין לי כפתור בהגה לענות לפלאפון 🤯- כאילו מה לעזעזל חשבו לעצמם המהנדסים של סיאט? (ועל הגרנד פיקאסו כבר אין צורך להרחיב)

 

 

עריכה אחרונה על ידי laplug
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, yulianx כתב:

תלוי מה הטיימינג שאתה מבצע את זה.

בעיר בקרבת ילדים/אנשים אני אתעסק בהם.

אבל כשאין אנשים, תנועה דלילה למשל בבין עירוני, זה לא מפריע לאף אחד ולא מסכן אף אחד.

 

 

שתי שניות בבין עירוני של 80 קמ"ש זה בערך 45 מטר, אם אתה סוטה 10 מעלות זה מתורגם לסטייה הצידה של מעל ל-7.5 מטר.

רוחב נתיב זה עד 3.7 מטר:

image.png.06e3ca8e3901d81e4728fe13b862e81d.png

 

במילים אחרות, בבין עירוני אתה יכול לסטות שני נתיבים ומשהו הצידה, כי היה לך חם ואיזה צוחפתי חשב שזה מגניב לשים את השליטה במזגן במסך.

 

לפני 9 דקות, laplug כתב:

אף פעם לא נהגתי ברכב יפני, אבל מהתמונות של @m3x7r3m3 - זה נראה רכב מאוד פרקטי שמבין את צורכי הנהג. נהגתי בהרבה אירופאיות- וזה נראה בהחלט שבאירופה מתעסקים בעיקר בעיצוב ומנימליסטיות במקום בפרקטיקליות.

 

אצל מאזדה יש דברים שיש בהם שיפור מהדור הקודם (למשל הכפתור ווליום שיודע לזוז הצידה לטובת החלפת שירים - לא היה בדור הקודם), אבל יש גם דברים שיש בהם רגרסיה מסוימת.

שים לב ב-3 הקודמת (התמונה למעלה, מעל הגלגלת הראשית, יש 3 כפתורים, בצורות שונות, ועוד שני כפתורים ממש בצד), התפעול של כל החמישייה הזו על עיוור, הוא אינטואיטיבי ממש. אתה שם את היד על הגלגלת הראשית, ושלושת האצבעות האמצעיות ביד שלך "נופלות" בדיוק על הכפתורים הללו.

ב-3 הנוכחית יש רגרסיה בחלק הזה:

Console-Gear-Shift-Panel-Cover-For-Mazda

 

הכפתור הכי פחות שימושי - המועדפים, עבר למקום אחר לחלוטין (מה שמקל על תפעול עיוור שלו - דווקא של הכפתור הכי פחות שימושי).

האחרים דומים מאוד ותפעול עיוור שלהם פחות נוח ואינטואיטיבי מהקודם, אתה צריך למקם את היד על הגלגלת הראשית ואז ללכת צפון-מערב, או צפון-מזרח וכו'.

 

עוד רגרסיה יחסית גדולה זה תפעול כפתורי המזגן שהיו בצורות שונות ומיקומים שונים, למבנה "פסנתר", לפחות את הטמפרטורות השאירו עם גלגלות.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3
  • אהבתי 1
  • מעניין 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני שעה, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסטיה שלך קיצונית, אול אם מדובר על נהג חדש, הוא התחיל לקרוא הודעת וואטסאפ על הדרך.

בפועל אין סיבה שתסטה שני נתיבים בגלל העלאת טמפרטורה.

זה פשוט לא קורה.

נסיון עם קקטוס, c3, וc5 אייקרוס.

יש לי רכב יפני, ספייס סטאר, יש סך הכול 2 מחוגים למזגן, עדיין האינסטינקט הוא להיסתכל במה שאתה נוגע. זה באמת לא נורא.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או שההערכה שלך שאתה מסיט מבט ל-2 שניות הוא לא נכון (והוא לא נכון, רק רציתי שתגיע לבד למסקנה הזו).

למה? כי בד"כ חוש ההישרדות שלך לא יאפשר לך להסיט מבט ליותר מכמה עשיריות שניה.

המתמטיקה בסדר גמור, זה הנתונים שהכנסת אליה שלא תקינים 🤣

אין פה איזה נוסחה מסובכת או המצאה, כולה S = V * T ושימוש בסינוס.

 

ולי אין אינסטינקט להסתכל על מה שאני נוגע, אולי הבעיה היא שהתכנון הלקוי גורם לך להסתכל? ואז אתה כבר רגיל להסתכל אז גם בספייס סטאר אתה מסתכל.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני שעה, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין רכב עם מחוגים בקצה הדשבורד.

סטיה קיצונית יכולה להיות הסטת מבט בעת פניה.

בכביש ישר אין סיבה.

 

האם נסעת על אחד הרכבים הללו, וגרמת ל כמעט תאונה/סטיה מנתיב או מצב שסיכן את חיי הדרך?

 

 

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה שואל את כל השאלות הלא נכונות.

 

מחוגים בד"כ (למעט מקרים ייחודיים, מיני למשל) נמצאים בקו שבין הנהג, לשדה הראייה.

ככה שבלי להסיט את המבט אתה רואה בזווית הראייה תמונה כללית של מצב המחוגים.

 

ועוד שאלה לא נכונה - אני לא גורם לכמעט תאונות או סטייה מנתיב או מצב שסיכן את הרכבים סביבי, לא ברכב צוחפתי ולא ביפני, לא בקוריאני ולא בגרמני.

אני גם לא מתעסק במה שאני לא יכול להתעסק על עיוור - תוך כדי נהיגה.

 

וזה לא משהו שקורה רק עם רכבים שהכניסו את התפעול למסך המגע, לרובנו יש מסך מגע אחר זמין, נקרא טלפון.

מבט מסביב מגלה שאנשים מתעסקים איתו תוך כדי נהיגה הרבה, הרבה יותר ממה שאמורים, וגורמים להרבה מצבים מסוכנים ותאונות.

 

ההבדל היחיד בין מי שנוגע במסך מגע כדי לראות מה חדש בפייסבוק, או מי שנוגע במסך מגע כדי להוריד טמפרטורה, היא שהראשון לא נתפס כלגיטימי אצל רוב האנשים, והאחרון כן, משום מה.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני שעה, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...