Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נסיעה לאילת, פורד פיאסטה 10


Lloa
 שיתוף

פוסטים מומלצים

שלום לכולם, 

ברשותי פורד פיאסטה 2010, אני מתכוון לנסוע בתחילת אוקטובר לאילת, נהגתי את הדרך הזאת מספר פעמים עם רכבים חזקים וחדשים יותר, חייב לציין שמעולם יש בי פחד מהסיבובים והירידות בדרך לאילת, לא משנה כמה פעמים אעשה את הדרך הזאת. הרכב עצמו: הוחלפו בלמים לפני כחודשיים,  קודם לכן, הרכב עבר טסט לפני חודשיים ללא שום בעיה, לפני כחצי שנה הוחלפו 2 צמיגים ברכב. 

חשוב לציין שלא החלפתי בשנתיים האחרונות שמנים ומסננים(עצלנות). 

הרכב עם 138 קמ, בנסיעה עצמה הוא נוסע לי חלק, אני נוסע בו די הרבה. 

השאלה שלי היא:  

האם לטעמכם ניתן לנסוע עם הפורד לאילת או שעדיף להשכיר/ להתארגן על רכב אחר? אם כן, האם רצוי לגשת לעשות טיפול ובדיקה במוסך שלי לפני הנסיעה? 

 

שאלה נוספת שמטרידה אותי לא מעט שנים: 

האם בירידות חדות, כשהרכב מאיץ במהירות ללא לחיצה על הגז, יש צורה מסוימת עדיפה לנהיגה? אני יודע בגיר רגיל מומלץ לעשות על הילוך שלישי, אבל פה מדובר ברכב אוטמט, שלחיצה ממושכת על הברקסים עלולה להוביל לשריפתם. מה דעתכם בעניין?

עריכה אחרונה על ידי Lloa
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת היא שהשאלה הזו נענתה בפורום כבר כמה מאות פעמים.

 

אם הרכב אמין אז הוא אמין. בצע בו טיפול לפני תנועה כפי שאני מניח שאתה עושה כל שבוע שבועיים, הצטייד בתרמוס קפה וסנדביצ'ים, דאג לשינה טובה בלילה שלפני הנסיעה וצא לדרך. ולא לשכוח - מנוחה של 15 דקות כל שעה - שעה וחצי. בשבילך, לא בשביל הרכב.

 

לגבי ההילוכים - אני לא מכיר את התיבה ברכב שלך, אבל בכל תיבה אוטומטית\רציפה\רובוטית יש אפשרות לשליטה בהילוכים - או לקבוע את ההילוך או לקבוע מה ההילוך העליון שאליו התיבה תשלב. אז אם, נניח, יש לך תיבה בת 4 הילוכים קבע את הבורר במצב 3 (או לחץ O/D off, בדגמים מסויימים זו ההגבלה לכילוך שמתחת לעליון). אם יתר הילוכים - יתכן שתצטרך להוריד שניים או אפילו שלושה מהעליון, בהתא לתנאי הדרך. ממליץ לך לבדוק בספר הנהג שבתא הכפפות, ואם הוא לא שם - חפש אותו במרשתת. בסוף הירידה אל תשכח לחזור למצב D.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להוריד הילוך כמו שנאמר לעיל, וכשהמנוע צורח ללחוץ לחיצה חזקה וקצרה על הברקס (לאחר מבט במראה). עדיף לפני הסיבובים כמובן, ולא תוך כדי הסיבוב.

ונדורה '92...טרנספורטר '96...626 '01

סובארו '84... סופרב '04

קראפטר '06...אוטובוס מאן '96...פיורינו '87

ברלינגו '03 H1 ...XC-90 '08 ... 940 '98...אאוטלנדר '13

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אני נהגתי לאילת מספר פעמים עם אלפא 147 שעלתה לכביש בשנת 2001 עם יותר מ- 220 אלף ק"מ. בסיבובים היה כייף אמיתי,

אבל הגיר ידני. אם הרכב תקין ומטופל- אין סיבה שלא תגיע.

עריכה אחרונה על ידי Pavlik
  • אהבתי 1

אולי עוד תשוב:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Lloa כתב:

חשוב לציין שלא החלפתי בשנתיים האחרונות שמנים ומסננים(עצלנות). 

תעשה את זה בתור התחלה. שים את  הכסף שחשבת לשלם על רכב שכור בטיפול באוטו שלך ותסע איתו. 

  • רעיון טוב! 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל השאלה על הגיר חשובה. אני עוד זוכר בזעזוע את הסיפור על הגרנדיס או מה שזה לא היה לפני עשר שנים שעף לתהום עם משפחה שלמה בסיבוב בפוריה כי נוזל הבלמים כבר רתח הרפידות נגמרו לו ולא הצליח להאט.

לכן בירידה ארוכה בהחלט לגיטימי לפני שאתה נכנס לירידה להוציא מ-D לשים ב-3, רק לשים לב לטורים. ולא להרבה זמן כי בלמים זה לא הדבר היחיד שמתחמם.

אני עושה את זה אפילו בירידה של בית אורן.

פיאסטה רכב קל, לא רואה בעיה שם אבל עקרונית... D זה לא האופציה היחידה.

ובלי קשר, תחליף נוזלים ופילטרים. זה זול ושומר לך על הרכב. 

גולף 1.4 ידנית 1995. כל טיפה של כח נחשבת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בירידות ארוכות אל תיסע עם רגל על הבלם כול הזמן, כמו שאמרו צריך להיות מצב שהגיר יהיה על הילוך נמוך מה שישפר את בלימת מנוע, כמו כן, בשביל לבלום- תבלום ואז תעזוב את דוושת הבלם, ושוב לחיצה על בלם ועזיבה, ככה הבלמים לא יתחחמו.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סע איך שתרצה - במידה והרכב תקין הוא יצלח את הדרך ללא בעיה כולל בשימוש בבלמים (זה לא עד כדי כך ירידות ארוכות שהבלמים אמורים לאבד מיעילותם),

אבל כן נכון לבלום עם המנוע בירידות (בירידה גם אם המנוע צורח זה לא מפריע מקסימום כפי שציינו כאן תן ברקס  קטן והמנוע יפסיק לצרוח).

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, סע, למען השם, סע.

אוטו נועד לנסוע. 350 ק"מ זה בסדר גמור.

לא צריך לבדוק כלום באופן מיוחד.

אם יש דלק והמזגן עובד, סע.

 

גם בשנת 2,350, כשאנשים יוכלו לעבור בטלפורציה ממקום למקום תוך חצי דקה, השאלה הזאת תעלה כאן בפורום... 

 

שוב אציין את "מוהנד החשמל לרכב" שלפני שנתיים, בסוכות, נסע מחיפה לדהב בקורטינה 70'

 

סע בזהירות

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...