Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מהי הכמות הנדרשת להחלפת נוזל בלמים?


mo2013
שימו לב! השרשור הזה בן 1166 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברכב משפחתי\פרטי זה בערך 1 ליטר.

 

בדוק את דרישות היצרן לרכב שלך. רוב היצרנים, עם המעבר ל ESP כבר לפני עשור, עברו להשתמש בנוזל בעל צמיגות נמוכה (LV = Low viscosity). האחד קורא לזה DOT4+ השני קורא לזה DOT4 Super והשלישי קורא לזה DOT4 LV. כל אחד והשם שלו.
במדינות קרות (מושלגות) עם טמפ' של מתחת ל-0, יש לזה משמעות קריטית. בישראל - אני לא יודע.

 

הספרות הטכנית מדברת על כך שהנוזלים נבדקים בטמפ' של מינוס 40 מעלות ובטמפרטורה של 100 מעלות.
כל נוזלי הבלמים המוכרים לרכב פרטי סטנדרטי מציגים את אותה רמת צמיגות ב 100 מעלות, השאלה היא מה קורה מתחת לזה.

לא מצאתי שום איזכור טכני על גבי הרשת בנוגע לצמיגות הנוזלים בטמפ' ישראלית טיפוסית (בוקר נניח, 10-25 מעלות) ולכן קשה לי לשים את האצבע בהמלצה אם כדאי "לחפף" ולשים DOT4 או DOT5.1 "רגילים" או ללכת לכיוון DOT4 LV או DOT 5.1ESP. 
ברור לי שבמוסכים שמים נוזל DOT4 רגיל כמעט ברוב המקרים (מעטים באמת מבינים את המשמעות ו/או הולכים לפי ספרות היצרן) ועדיין לא שמענו על ליקוי או חלילה תאונה או תקלה כתוצאה מכך.
ברור לי שטמפ' הנוזל ליד הקליפר יכולה בקלות להיות בין 50 ל 100 מעלות ואף יותר, אבל ליד המשאבה ו/או ב ESP זה בוודאי פחות מ 100.

אני לא לקחתי סיכונים ובדקתי את הנוזל המקורי של סיטרואן והוא אכן LV, לכן ברכב שלי שמתי DOT4 LV (העדפתי ללכת על בטוח).

איציק

 

Characteristics of common braking fluids[13][12]
  Dry boiling point Wet boiling point[a] Viscosity at -40 °C°F Viscosity at 100 °C (212 °F) Primary constituent
DOT 2 190 °C (374 °F) 140 °C (284 °F) ? ? castor oil/alcohol
DOT 3 205 °C (401 °F) 140 °C (284 °F) ≤ 1500 mm2/s ≥ 1.5 mm2/s glycol ether
DOT 4 230 °C (446 °F) 155 °C (311 °F) ≤ 1800 mm2/s ≥ 1.5 mm2/s glycol ether/borate ester
DOT 4+ 230 °C (446 °F) 155 °C (311 °F) ≤ 750 mm2/s ≥ 1.5 mm2/s glycol ether/borate ester
LHM+ 249 °C (480 °F) 249 °C (480 °F) ≤ 1200 mm2/s[14] ≥ 6.5 mm2/s mineral oil
DOT 5 260 °C (500 °F) 180 °C (356 °F) ≤ 900 mm2/s ≥ 1.5 mm2/s silicone
DOT 5.1 260 °C (500 °F) 180 °C (356 °F) ≤ 900 mm2/s ≥ 1.5 mm2/s glycol ether/borate ester
DOT 5.1 ESP 260 °C (500 °F) 180 °C (356 °F) ≤ 750 mm2/s ≥ 1.5 mm2/s glycol ether/borate ester

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, shellcase כתב:

מפלס נוזל בכוסית יורד ככל שהרפידה נשחקת, ברגע שמחליפים אותה ומזיזים את הבוכנה אחורה הוא עולה בחזרה, אז במקרה הגרוע ישפך קצת - פה בערך נגמר הקשר מנק' המבט של ההחלפה. אין מגע בין הנוזל לרפידות.
הסיבה לפער? הניחוש הראשון שלי הוא שהשוות נזול בלם מסדרת הreact שלהם לנוזל דוט4 רגיל. סדרת הreact אלו נוזלי בלם בעלי ביצועים טובים יותר (לרוב על חשבון אורך חיים) ומיועדים לנהיגה ספורטיבי יותר ולאנשים שמבקרים מדי פעם בימי מסלול, המקביל שלו במוטול למשל זו סדרת RBF.

באשר לדרישה מהמוסך - אין פה מקובל לא מקובל, תגיד למוסך מה אתה רוצה ותוודא שזה נעשה, אם הם לא מעוניינים לעשות את העבודה נכון, קח את עצמך משם ואל תחזור יותר.

 

 

לגבי הקסטרול, צדקת, זה אכן הסדרה הזו:

 

https://www.autostore.co.il/product/נוזל-שמן-בלמים-castrol-react-preformance-dot4/

 

מדבריך אני מבין שלא רק שמיותר לקנות את זה ולהוציא על זה מחיר יקר, אלא שזה לא טוב מבחינת אורך חיים.

או זה 

יש גם אופציה של מוטול:

 

https://www.autostore.co.il/product/נוזל-שמן-בלמים-motul-dot34-1l/

 

או זה 

 

https://www.autostore.co.il/product/נוזל-שמן-בלמים-motul-dot5-1-1l/

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, איציק נ. כתב:

ברכב משפחתי\פרטי זה בערך 1 ליטר.

 

בדוק את דרישות היצרן לרכב שלך. רוב היצרנים, עם המעבר ל ESP כבר לפני עשור, עברו להשתמש בנוזל בעל צמיגות נמוכה (LV = Low viscosity). האחד קורא לזה DOT4+ השני קורא לזה DOT4 Super והשלישי קורא לזה DOT4 LV. כל אחד והשם שלו.
במדינות קרות (מושלגות) עם טמפ' של מתחת ל-0, יש לזה משמעות קריטית. בישראל - אני לא יודע.

 

הספרות הטכנית מדברת על כך שהנוזלים נבדקים בטמפ' של מינוס 40 מעלות ובטמפרטורה של 100 מעלות.
כל נוזלי הבלמים המוכרים לרכב פרטי סטנדרטי מציגים את אותה רמת צמיגות ב 100 מעלות, השאלה היא מה קורה מתחת לזה.

לא מצאתי שום איזכור טכני על גבי הרשת בנוגע לצמיגות הנוזלים בטמפ' ישראלית טיפוסית (בוקר נניח, 10-25 מעלות) ולכן קשה לי לשים את האצבע בהמלצה אם כדאי "לחפף" ולשים DOT4 או DOT5.1 "רגילים" או ללכת לכיוון DOT4 LV או DOT 5.1ESP. 
ברור לי שבמוסכים שמים נוזל DOT4 רגיל כמעט ברוב המקרים (מעטים באמת מבינים את המשמעות ו/או הולכים לפי ספרות היצרן) ועדיין לא שמענו על ליקוי או חלילה תאונה או תקלה כתוצאה מכך.
ברור לי שטמפ' הנוזל ליד הקליפר יכולה בקלות להיות בין 50 ל 100 מעלות ואף יותר, אבל ליד המשאבה ו/או ב ESP זה בוודאי פחות מ 100.

אני לא לקחתי סיכונים ובדקתי את הנוזל המקורי של סיטרואן והוא אכן LV, לכן ברכב שלי שמתי DOT4 LV (העדפתי ללכת על בטוח).

איציק

 

Characteristics of common braking fluids[13][12]
  Dry boiling point Wet boiling point[a] Viscosity at -40 °C°F Viscosity at 100 °C (212 °F) Primary constituent
DOT 2 190 °C (374 °F) 140 °C (284 °F) ? ? castor oil/alcohol
DOT 3 205 °C (401 °F) 140 °C (284 °F) ≤ 1500 mm2/s ≥ 1.5 mm2/s glycol ether
DOT 4 230 °C (446 °F) 155 °C (311 °F) ≤ 1800 mm2/s ≥ 1.5 mm2/s glycol ether/borate ester
DOT 4+ 230 °C (446 °F) 155 °C (311 °F) ≤ 750 mm2/s ≥ 1.5 mm2/s glycol ether/borate ester
LHM+ 249 °C (480 °F) 249 °C (480 °F) ≤ 1200 mm2/s[14] ≥ 6.5 mm2/s mineral oil
DOT 5 260 °C (500 °F) 180 °C (356 °F) ≤ 900 mm2/s ≥ 1.5 mm2/s silicone
DOT 5.1 260 °C (500 °F) 180 °C (356 °F) ≤ 900 mm2/s ≥ 1.5 mm2/s glycol ether/borate ester
DOT 5.1 ESP 260 °C (500 °F) 180 °C (356 °F) ≤ 750 mm2/s ≥ 1.5 mm2/s glycol ether/borate ester

 

 

תודה על ההשקעה

 

בלוח אחזקה של הרכב שלי (טויוטה אוריס), זה מה שכתוב

 

 

נוזל.jpg

 

 

 

ושאלה נוספת:

מה ההסבר למוצר הזה שמתאים גם לדוט 3 וגם לדוט 4? זה משהו ייחודי למוצר ספציפי?

 

https://www.autostore.co.il/product/נוזל-שמן-בלמים-motul-dot34-1l/

 

זה מספיק טוב או שעדיף לחפש מוצר שהוא רק דוט 4?

 

תודה

עריכה אחרונה על ידי mo2013
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, mo2013 כתב:

 

 

תודה על ההשקעה

 

בלוח אחזקה של הרכב שלי (טויוטה אוריס), זה מה שכתוב

 

 

נוזל.jpg

 

 

 

ושאלה נוספת:

מה ההסבר למוצר הזה שמתאים גם לדוט 3 וגם לדוט 4? זה משהו ייחודי למוצר ספציפי?

 

https://www.autostore.co.il/product/נוזל-שמן-בלמים-motul-dot34-1l/

 

זה מספיק טוב או שעדיף לחפש מוצר שהוא רק דוט 4?

 

תודה

בגלל שדוט 4 הוא החמרה של 3 הוא מתאים לשניהם, זה נטו עניין של שיווק.

 

יכולים לשווק את 5.1 גם ל4 ו3 באותה הדרך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הידעתם שבהונדה סיוויק שנת 2018 ייצרן הרכב ממליץ על נוזל בלמים DOT3 מקורי בלבד.

 

מצורף מסמך מספרות אחזקה של הונדה סיוויק 2018.

 

Untitled.jpg

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1166 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...