Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: החתמה בעולם הרכב - האם התופעה המוכרת מבעלי חיים מתרחשת גם ביחס בני בני אדם למכוניות?


discoTD5
שימו לב! השרשור הזה בן 1160 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 11 שעות, robertf כתב:

השאלה היא מה עושה מישהו שניהוג לא מדבר אליו בכלל (ברמה שכשיש לו רכב שנותן כזה בכמויות, הוא לא מזהה את זה בכלל), וכל מה שהוא מחפש זה רכב שיקח אותו מ-A ל-B, בפורום חובבי רכב?

 

מה הוא עושה? פורום רכב הוא לא פורום ניהוג והתנהגות כביש. 

 

יש המון דברים אחרים שקשורים לרכב. מכונאות, תחזוקה, DIY, הסטוריה, אספנות, טכנולוגיות חדשות, שיפורי קוסמטיקה, נהיגת שטח, אודיו לרכב, טיולים ואתרים, כביש נוף, רכב כבד, אוטובסים, תחבורה ציבורית ועוד...

 

אף אחד מהדברים האלו לא קשור לניהוג. יש המון אנשים שהם חובבי רכב לכל דבר ומצואים עניין באחד התחומים הנ"ל ואו בכמה מהם,. אבל דווקא ניהוג נמצא אצלם בסדר עדיפויות נמוך. או נמוך מאוד. זה לא הופך אותם ל"סתם אנשים שלא ברור מה עושים בפורום".

 

התחביב הוא מגוון עם המון היבטים. ניהוג הוא אחד מהם.

 

 

 

 

 

  • אהבתי 3

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 104
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 12 שעות, vadim6385 כתב:

אני על קורולה, אבל טוב שלא סקלו אותי באבנים פה. שמח שאני לא היחיד עם פטיש למקררים אסייתיים.

 

אם האוטו לא נמצא על גרר לפחות פעם בחודש, הוא איכסה, פויה ואין לו נשמה

 

מכל הרכבים שהיו בבעלותי היחידים שהוזמן להם גרר כי נתקעתי היו סוזוקי סוויפט וסובארו פורסטר.

 

כל שאר הרכבים מעולם לא נתקעו לי באמצע הדרך (סיטרואן ZX, פיג'ו 205, פיג'ו 306) וכולם שימשו לנסועה גבוהה.

 

אני יכול להכניס לרשימה גם צרפתיות מודרניות יחסית כמו c3 picasso מודל 2011 שלא איכזבו במשך 180,000 ק"מ אבל נראה שהשרשור מתמקד בדגמים הישנים יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, menir1 כתב:

כל פעם מצחיק מחדש, אך הם בהחלט סגרו את מחלקת הבולמים שלהם כמוזכר. במהלך השנים הם קיבלו עוד כמה החלטות הזויות. אוכלי צפרדעים. 

 

כלכלית - דווקא החלטות מאוד נכונות. למה להשקיע במשהו שיקרוץ לקומץ חובבים, הם התחילו לבנות רכבים שיהיו יותר נוחים, וירגישו יותר איכותיים, ויתנו לרוכשים פוטנציאליים את הwow factor, שיגרום להם לרצות לחזור הביתה עם 206/307 חדשה.

 

307 גם הרגישה הרבה יותר נוחה ואיכותית (עזוב שהיא לא באמת איכותית יותר) מכל משפחתית יפנית whatsoever, ובטח הרגישה כמו שיפור עצום לעומת 306 שהרגישה כמו רכב משנות ה80, אז לבעלים הממוצע של 306 לא הייתה בכלל שאלה אם לשדרג או לא.

 

כנ"ל C4, לא מזמן נסעתי בכזאת 2009, והיא הייתה הרבה יותר נוחה ונעימה מיונדאי איוניק 2018.

 

אבל בצד המכאני הביצוע נשאר לא משהו, והמכוניות האלה תוך 5-6 שנים דרשו הוצאה מסיבית על תיקונים, נמכרו בגרושים ליד2, ונגרטו אחרי זמן לא רב.

 

יכלו לקחת את השלדה של 306, לשים על זה מנועי DOHC עם תזמון שסתומים משתנה כמו של טויוטה/הונדה, ואולי טורבו (היפנים היו במשחק הזה עוד כשהיו מניעים את הציטרואן עם מנואלה), לשפר את האמינות (מה, מהנדסים בצרפת טיפשים ועצלנים? לא נראה לי), אבל החליטו שלא. כנראה פחות כלכלי להם.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, vadim6385 כתב:

כלכלית - דווקא החלטות מאוד נכונות


לטווח הקצר כן, אבל לא עבר הרבה זמן והלקוחות גילו שמדובר בדרעק עטוף באריזה "מודרנית" ופלסטיק יפה. הדור הזה של פג'ו הפך לדור ג'נרי שאין בו שום יחוד פרט לכך שהוא אהב להתקלקל.
אם בדור הקודם (שאולי התקלקל ואולי לא תלוי בדגם) עוד יכולת להגיד "זה שווה לי בשיל הניהוג", "זה שווה לי בשביל העיצוב", "זה שווה לי בשביל הנוחות", הגיעו הזוועות שלרוב מסתיימות במספר 7 ו8 דור קודם  ומחקו את זה...

כדי לסכם את העניין הזה תשווה את ה308 הקודמת לנוכחית. תשווה את ה508 הקודמת לנוכחית. תשווה את ה5008 הקודמת לנוכחית ואולי השיא תשווה את ה3008 הקודמת לנוכחית. השינוי הוא עצום, ולא רק כי הדור החדש מצויין אלה גם כי הדור הקודם היה אשפה מוטורית.

לגבי אם הצרפתים טיפשים ועצלנים, אז עצלנים הם לא, אבל טיפשים וגאוותניים הם כן. לקח להם בערך 20 שנה להבין שהם לא יודעים לבנות תיבות אוטומטיות ולעבור לרכוש תיבות תוצרת יפן רק כי הם היו גאוותניים (זו פרשנות שלי), וכנראה שזה גם משתלם להם כלכלית.
 

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 50 דקות, vadim6385 כתב:

כנ"ל C4, לא מזמן נסעתי בכזאת 2009, והיא הייתה הרבה יותר נוחה ונעימה מיונדאי איוניק 2018.

 

אבל בצד המכאני הביצוע נשאר לא משהו, והמכוניות האלה תוך 5-6 שנים דרשו הוצאה מסיבית על תיקונים, נמכרו בגרושים ליד2, ונגרטו אחרי זמן לא רב.

 

 

יש לי (לאשתי) C4 דור ראשון זאת השנה השמינית (נרכשה מיד ראשונה פרטית כשהייתה בת 5). כאחת שמבוססת על ה-307, לא חשבתי בכיוון שלה בכלל, ורציתי לרכוש דווקא 206. רק שנוכחתי שהמחיר שלה דומה או אף נמוך מה-206, החלטתי לרכוש בגלל VFM - כחדשה, לא הייתי מבזבז עליה דקה, בגלל שהיא ויתרה על כל היתרונות של מכוניות הדור הקודם (היא פחות נוחה מקסארה/306 ועם ניהוג בינוני ביותר). דווקא במישור האמינות, היא דווקא די מוצלחת והמנוע שלה הוא אחד הטובים ביותר שיצאו מבית היצרן הזה. האחזקה שלה זולה יחסית והיא לא סובלת מבעיות המאופיינות בעלויות יקרות - הקריסה של המחיר שלה, לא מוצדק. היא לא קורולה, אך האמינות שלה טובה בסך הכל (זאת הסיבה שהיא ממשיכה לשרת את אשתי והבן שלי כהיא בת 13). 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, vadim6385 כתב:

למה להשקיע במשהו שיקרוץ לקומץ חובבים, הם התחילו לבנות רכבים שיהיו יותר נוחים, וירגישו יותר איכותיים, ויתנו לרוכשים פוטנציאליים את הwow factor, שיגרום להם לרצות לחזור הביתה עם 206/307 חדשה.

 

307 גם הרגישה הרבה יותר נוחה ואיכותית (עזוב שהיא לא באמת איכותית יותר) מכל משפחתית יפנית whatsoever, ובטח הרגישה כמו שיפור עצום לעומת 306 שהרגישה כמו רכב משנות ה80, אז לבעלים הממוצע של 306 לא הייתה בכלל שאלה אם לשדרג או לא.

ה 206 היתה בהחלט מחליפה טובה ל 205.

ה 307 היא דוגמה למכונית גרועה, וכך גם ה 207. זה הדור האבוד של פיג'ו. דור בו הם הצליחו באמת לייצר מכוניות פח זבל. זנחו את כל היתרונות היחסיים שלהם, וניסו לייצר משהו אחר. 

בכל רגע נתון אני מעדיף 306 על פני 307 . 

  • אהבתי 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השינוי העיקרי מ 306 ל 307 הוא מעבר ממתלה אחורי נפרד עם מוטות פיטול למתלה "סמי נפרד" עם קורת מתח וקפיצי סליל. מתלה הכי בסיסי, זול ונפוץ בתעשיה. 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רק זה, הם הפסיקו כאמור שימוש בבולמים מתוצרתם, עברו להגה חשמלי וכיול המתלים העדיף אחיזה על חשבון נוחות,  מה שפגע גם בניהוג. 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז לא בדיוק - ההגה ב-306 נהנה מהיזון חוזר משמעותית טוב יותר. ההגה ב-307 לכל היותר מאופיין במשקל טוב. 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 הכוונה שהמערכת עם משאבת לחץ חשמלית (המערכת  עצמה, לא ברכב מסויים) עבור הנהג לא שונה ממערכת עם משאבת לחץ מכאנית. 

 

בשני המקרים התגבור הוא על ידי לחץ שמן ומאיפה הלחץ מגיע, לא משנה. 

 

 

זה שהכיול ב 307 היה אחר ומוצלח פחות, נכון אבל זה לא קשור לסוג מערכת התגבור. 

 

 

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נדמה לי שזה עלה לא מעט בעיתונות רכב אז, הסתכלו על גולף MK4 שיצאה כמה שנים קודם לכן והייתה סוג של "הצ'בק משפחתית פרמיום" עם השקעה בעיצוב ובפרטים קטנים בתא הנוסעים ורצו לעשות משהו דומה. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, discoTD5 כתב:

בכל רגע נתון אני מעדיף 306 על פני 307 . 

 

זה כי אתה מבין בזה ואתה יודע עכשיו ש307 זה אוטו גרוע.

 

אבל לעומת 306, היא הרבה יותר מסיבית, נוחה ושקטה, ואיזה היגוי ומתלה יש לה, לא מעניין את הרוב.

 

כן מעניין תקלות, אבל כשזה חדש, יש אחריות, ואחר כך אלוהים גדול. לא שיקול לעומת הwow שאתה מקבל בסוכנות.

 

לפני 2 דקות, farkash7 כתב:

אני קיבלתי את התחושה שהם ניסו לייצר גולף. מה שיצא להם זה ח*א של גולף.

 

זה בדיוק לאן שהם ניסו לכוון - גולף 4, שגם לא ממש הייתה להיט אמינות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, פבל כתב:

אנחנו נעשה פעם איזו השוואה מגניבה כזאת בין כמה מכוניות ישנות לכמה חדשות.

חבל שנהיגה היא פעולה שמחייבת שימוש בעיניים, אחרת היינו עושים מבחן עיוור. היה יכול להיות מעניין.

זה באמת יכול להיות מבחן מעניין.  היישום לא אמור להיות מסובך מדי.

מובילים את הנהג אל תוך הרכב כאשר העיניים שלו מכוסות.   את כל סביבת הנהג אפשר לכסות בסדין או משהו דומה.  

סמלים או כיתובים אחרים על ההגה וידית ההילוכים ניתן לכסות בסרט הדבקה. 

במקום לוח שעונים אפשר להתקין על החלון מסך דיגטלי קטן שמחובר ל OBD.
אם הרכב ממש ישן ואין OBD אפשר להסתפק במד מהירות מבוסס GPS.  

ביואיק  SUV

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1160 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...