Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בוילר שורף גופי חימום? אני אובד עצות 😓


Talgaz
 שיתוף
עוקבים 8

פוסטים מומלצים

לפני שבוע הבוילר (דוד שמש) התחיל לקצר (בהתחלה אחרי הפעלה ממושכת ואחכ כל פעם שמדליקים). 

עליתי לגג החלפתי פלאנג, גוף חימום, תרמוסטט ושרוול חימום מהיר. 

ישר יצאתי מהבית ולא בדקתי אם עבד. 

בערב חזרתי,  הדלקתי דוד, ואחרי שעה לא היו מים חמים. 

בדקתי את שעון החשמל, כיביתי הדלקתי כיביתי הדלקתי - לא משנה מהירות סיבוב. 

הנחתי שהגוף חימום שקניתי היה פגום, יום אח"כ החלפתי אותו באחד אחר. 

הפעם בדקתי שעון חשמל, מגיב. 

היו מים חמים אבל הייתה גם שמש. 

 

הבוקר שוב לא עובד. אין מים, והשעון לא מגיב. 

 

יש למישהו מושג מה יכול לגרום לזה? הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו הוא בעיה באספקת חשמל, אבל אני לא מבין איך ולמה או איזו עוד אופציה יש. 

 

אשמח לרעיונות, אני מעדיף להמנע מ4000 שקל הוצאה על החלפת דוד 😔

מה חתימה? תתפשטי!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הדוד לא יודע לשרוף גופי חימום. (אלא אם הוא לא מתמלא מים משום מה)

החשוד המרכזי כאן הוא המפסק.

 

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2. HYUNDAI ACCENT 08 1.4

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אולי קנית גוף חימום פגום / באיכות נמוכה. הדוד לא יכול לגרום לשריפת הגו"ח (אלא אם הוא ריק ממים) וגם גוף חימום יחסית לא רגיש לשינויים ברשת החשמל (קפיצות או מתח יתר).

:turn-l:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, natco כתב:

הדוד לא יודע לשרוף גופי חימום. (אלא אם הוא לא מתמלא מים משום מה)

החשוד המרכזי כאן הוא המפסק.

 

 

יש לי דרך לבדוק את זה? יש מנורה על המפסק והיא דולקת  🤷‍♂️ 

מה שכן, בגשם הראשון נכנסה כמות לא זניחה של מים והקיר בצמוד למפסק נרטב, יכול להיות שזה קשור?

לפני שעתיים, yuvk כתב:

אולי קנית גוף חימום פגום / באיכות נמוכה. הדוד לא יכול לגרום לשריפת הגו"ח (אלא אם הוא ריק ממים) וגם גוף חימום יחסית לא רגיש לשינויים ברשת החשמל (קפיצות או מתח יתר).

 

שני גופי חימום בהפרש של יומיים, ממקומות שונים. לא חושב שהם היו הבעיה

מה חתימה? תתפשטי!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המפסקים הללו הם דו-קוטביים. כלומר, יכול להיות מצב שבבדיקה עם טסטר פשוט, תקבל פאזה תקינה בדוד, אבל הנבלה לא מעביר אפס, ואתה תשתגע ותחליף גופי-חימום ולא תבין מה קרה.

הכי טוב זה לבדוק עם רב-מודד בכניסה לדוד, אבל זו משימה לחשמלאי מנוסה.

 

פטנט פשוט זה לעשות מעקף זמני למפסק- להוריד מתח לדוד במא"ז, לפרק את המפסק לגמרי, לחבר את החוטים במקומו עם מהדקים ("שוקולדות"),  להרים חזרה מא"ז, ולראות אם מתחממים המים.

 

****דיסקליימר - כל האמור כאן זו עבודה לחשמלאי מוסמך. אסור לבצע עבודה כזו לבד!!! הכל נרשם למטרת ידע כללי תיאורטי ובשום אופן לא כהוראות לביצוע***

 

  • רעיון טוב! 2

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2. HYUNDAI ACCENT 08 1.4

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעה, natco כתב:

המפסקים הללו הם דו-קוטביים. כלומר, יכול להיות מצב שבבדיקה עם טסטר פשוט, תקבל פאזה תקינה בדוד, אבל הנבלה לא מעביר אפס, ואתה תשתגע ותחליף גופי-חימום ולא תבין מה קרה.

הכי טוב זה לבדוק עם רב-מודד בכניסה לדוד, אבל זו משימה לחשמלאי מנוסה.

 

פטנט פשוט זה לעשות מעקף זמני למפסק- להוריד מתח לדוד במא"ז, לפרק את המפסק לגמרי, לחבר את החוטים במקומו עם מהדקים ("שוקולדות"),  להרים חזרה מא"ז, ולראות אם מתחממים המים.

 

****דיסקליימר - כל האמור כאן זו עבודה לחשמלאי מוסמך. אסור לבצע עבודה כזו לבד!!! הכל נרשם למטרת ידע כללי תיאורטי ובשום אופן לא כהוראות לביצוע***

 

חמי חשמלאי, היינו על הגג, ראינו שיש מתח בכניסה לדוד (במחברים של גוף החימום). 

חשבתי שהתכוונת שאולי המפסק גורם לשריפה של גופי החימום.

הוא מעביר חשמל כשהוא דולק, ולא מעביר כשהוא כבוי. 

 

@ירחמיאל

בפעם השניה אפילו לא היה צורך לרוקן את הדוד. בהחלפה של גוף חימום לא צריך להוציא את כל הפלאנג, אז זה ממש החלפה זריזה. קצת מים נשפכו אבל בקטנה. ובכל מקרה, חוץ מבדיקה קצרה לראות עליה בצריכת החשמל - הדוד לא דלק. 

לא רואה סיטואציה שבה הבוילר דלק בלי מים. 

עריכה אחרונה על ידי Talgaz
  • אהבתי 1

מה חתימה? תתפשטי!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 5 שעות, Talgaz כתב:

חמי חשמלאי, היינו על הגג, ראינו שיש מתח בכניסה לדוד (במחברים של גוף החימום). 

חשבתי שהתכוונת שאולי המפסק גורם לשריפה של גופי החימום.

 

תן לי לנחש - בדקתם באמצעות טסטר?

לא קראתי בעיון את ההודעה הראשונה שלך. לפי מה החלטת שגוף החימום נשרף?

 

אתה צריך למדוד מתח (באמצעות רב מודד) על גבי גוף החימום. ככה"נ יש לך פאזה אבל אין לך אפס (כיוון שהמפסק הדו קוטבי תקול).

את גופי החימום בדוק (כשהחשמל מנותק) במדידת התנגדות. גו"ח שרוף יראה כנתק, גו"ח תקין מספר אוהמים.

 

**כל האמור לעלי לביצוע על ידי חשמלאי מוסמך בלבד!***

:turn-l:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כשהחלפתי את הפלאנג', החלפתי גם את המפסק שעל הגג ליתר ביטחון. היה עדיין מקורי מהקבלן.

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

ועכשיו- כנראה שסיימתי.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 5 שעות, ברווז כתב:

זה מפסק רגיל או שעון שבת מכני?

מפסק רגיל 

לפני שעה, yuvk כתב:

תן לי לנחש - בדקתם באמצעות טסטר?

לא קראתי בעיון את ההודעה הראשונה שלך. לפי מה החלטת שגוף החימום נשרף?

 

אתה צריך למדוד מתח (באמצעות רב מודד) על גבי גוף החימום. ככה"נ יש לך פאזה אבל אין לך אפס (כיוון שהמפסק הדו קוטבי תקול).

את גופי החימום בדוק (כשהחשמל מנותק) במדידת התנגדות. גו"ח שרוף יראה כנתק, גו"ח תקין מספר אוהמים.

 

**כל האמור לעלי לביצוע על ידי חשמלאי מוסמך בלבד!***

 

לא בדקנו עם טסטר, אלא עם שני שלקלקים כאלה שמחוברים ביניהם עם חוט, אחד נוגע באפס ואחד בפאזה. אבל לא רב מודד (או הזה שיש לו מסך דיגיטלי איך שלא קוראים לו) אלא רק נורה שנדלקת. 

 

החלטתי שגוף החימום נשרף כי בהתחלה הדוד קיצר, ואז כשהחלפתי פלאנג הוא הפסיק לקצר אבל גם לא חימם מים (וגם לא השפיע על מהירות הסיבוב של שעון החשמל) אבל *כן* היה חשמל בחיבור של גוף החימום. 

 

תודה על הפירוט על בדיקת גוף החימום 🙏

עריכה אחרונה על ידי Talgaz

מה חתימה? תתפשטי!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תסלח לי אבל נורת ביקורת איננה ציוד ראוי לחשמלאי.

 

אפילו רב מודד ב-50 ש"ח ("זה עם המסך הדיגיטלי") מספיק למשימה, כל רב מודד שמסוגל למדוד מתח AC והתנגדות.

 

בגיל 16 ניסיתי להפעיל מכונת כביסה תקולה שעמדה שנים במחסן. למרות ש"הגיע חשמל" לכל מיני מקומות, לפי טסטר, היא סרבה לפעול. וכשקיבלתי את הרב מודד הראשון שלי (אנאלוגי!) גיליתי להפתעתי שהמתח הוא כ-100 וולט.

 

הבעייה התבררה כקורוזיה על מגעי תקע החשמל ונפתרה בשיוף קל בנייר שיוף.

 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
:turn-l:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, yuvk כתב:

אפילו רב מודד ב-50 ש"ח ("זה עם המסך הדיגיטלי") מספיק למשימה

אם אתה רוצה לקבל קריאה של 320 וולט, כן... :lol: קרה לי. הסיניים הפשוטים שנמכרים, לא לגעת בהם. 

יש סיניים יותר איכותיים. אני עם UNI-T שעלה סביב 70 ש"ח באיביי בזמנו ומרוצה. זה לא פלוק, אבל זה גם בהחלט לא זבל. לחלוטין מספיק לצרכיי הדלים. 

אפילו עשיתי סרטון קצר (הסבר איך משתמשים עם רב מודד) שהוא מככב בו בזמנו.

 

  • אהבתי 3

1 כח סוס = 131.2 כח ברווז!

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

"An empty vessel makes the most noise".

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי גם פלוק (77), גם UNI-T (דגם 33A) וגם שני מולטימטרים חסרי שם. כולם מודדים מתח רשת בצורה אמינה מספיק לעניין זה.

 

מסכים שה UNI-T הוא בחירה מצויינת. יש עכשיו דגם 33A+ - שכולל גם מדידת קבלים. $19 בעלי.

עריכה אחרונה על ידי yuvk
:turn-l:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר דנים בענייני רב מודד לא מזמן קיבלתי את ה UT202A Plus שהזמנתי מהחנות הרשמית באלי אקספרס והופתעתי מאוד מאיכות המוצר  וואלה הסינים כשהם רוצים יודעים לבנות מוצר כמו שצריך.. קניתי אותו בגלל חיישן ה-MCV והטבעת שמאפשרים מדידה ללא מגע וחסכו לי לא מעט עבודה כבר בחודש שהוא אצלי. עולה 80₪~ וממליץ בחום להוסיף כמה שקלים לקרוקודילים (הקישור לצורך הדוגמה, זה מוצר גנרי ולא UNI-T מקורי והאיכות בהתאם) שימנעו את ההסתבכויות שרואים כ"כ טוב בסרטון של ברווז כמו עם המפסק.

עריכה אחרונה על ידי tza
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...