Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מובילי הקליפר: מה תפקידה של הגומיה הפנימית?


נומד
מעבר לפיתרון נפתר ע"י danniel,
שימו לב! השרשור הזה בן 1215 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים,

 

סוף סוף אזרתי אומץ להחליף את רפידות הבלם לבד.

ראיתי המון סרטונים ומדריכים מצולמים וניגשתי לעניינים. על הדרך החלטתי להוציא, לנקות ולגרז את מובילי הקליפר.

פתאום אני רואה שבשני הצדדים המוביל העליון הוא רגיל כמו בסרטונים אבל המוביל התחתון, יש עליו גומיה בדיוק כמו בציור.

אז קודם כל השאלה היא למה היא שם, מה זה נותן?

עכשיו לבעיה הפרקטית: כנראה עם הזמן (או בגלל שימוש בגריזים לא מתאימים) הגומיה הזאת התנפחה והיה קשה להכניס את המובילים עם הגומיה פנימה. גם כשכן מצליחים להכניס את המובילים בכח, הם נתקעים והקליפר לא זז על הצד התחתון. זה גם מסביר את השחיקה הלא אחידה של הרפידות.

 

בסוף זרקתי את הגומיות והכנסתי את המובילים פנימה ללא גומיות.

עכשיו הבלמים עובדים פיקס. אין רעידות, רעשים או כל סימן שמשהו לא בסדר.

 

עכשיו השאלה, האם כדאי להשאיר את המצב כמו שהוא או כן לנסות להשיג את הגומיות או מובילים עם הגומיות?

 

מי מנסיון יכול להמליץ מה כדאי לעשות?
אם זה רלוונטי הרכב הוא SX4 2011.

 
תודה.  

 

nyAAAgKbpuA-960.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא לא שואל לגבי גומיית מגן החיצונית אלא לגבי הגומיה שעל המוביל.

 

בתמונה פה רואים את שני המובילים, על אחד מהם יש גומיה, סימנתי בעיגול.

מה תפקידה?

 

11111.thumb.jpg.d8e014545276aeba752af5e0bcee36fb.jpg

 

 

 

לפני כשעה, נומד כתב:

עכשיו לבעיה הפרקטית: כנראה עם הזמן (או בגלל שימוש בגריזים לא מתאימים) הגומיה הזאת התנפחה והיה קשה להכניס את המובילים עם הגומיה פנימה. גם כשכן מצליחים להכניס את המובילים בכח, הם נתקעים והקליפר לא זז על הצד התחתון. זה גם מסביר את השחיקה הלא אחידה של הרפידות.

 

בדיוק אותה אותה הייתה לי גם, הגומיה התנפחה עם הזמן ובגלל זה המוביל זז קשה. גירוז עם גריז יעדי למובילים היה עוזר לתקופה מסויימת אבל לאחר כמה זמן המוביל שוב היה מתחיל לזוז קשה. 

 

הפתרון הוא להחליף את המוביל, לא נסיתי להרכיב ללא הגומיה. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • פיתרון
לפני 21 שעות, נומד כתב:


אני רואה שבשני הצדדים המוביל העליון הוא רגיל כמו בסרטונים אבל המוביל התחתון, יש עליו גומיה בדיוק כמו בציור.

אז קודם כל השאלה היא למה היא שם, מה זה נותן?

תודה.  

 

nyAAAgKbpuA-960.jpg

 

 

זה נועד לשיפור יציבות הקליפר הצף בבלימות מהירות חזקות, למנוע עיוות מיקום קליפר ואז גם הרפידות אל מול הצלחת בילום.

 העדרו יוביל לבלימה מוחלשת ולשחיקה לא אחידה של הרפידות.

הזמן קיט גומיות או קיט שיפוץ קליפר והרכב חלק כזה חדש למקומו, הוא בפירוש לא זניח ולא מיותר! 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1215 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...