Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה דעתכם על פג'ו 308 בין השנים 2015-2017?


ofiros1
שימו לב! השרשור הזה בן 1285 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

באופן כללי אני אוהב רכבים צרפתיים ואת ההשקעהש שלהם בפרטים הקטנים,

אבל אני לא מכיר את פג'ו308, לכן אשמח לחוות דעתכם וניסיונכם בנוגע לרכב, איכות נסיעה, צריכת דלק, אמינות, עלות תיקונים, איכות חומרים וכו'.

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכונית מצויינת באופן כללי. גרסת הסטיישן בעלת בסיס גלגלים ארוך יותר ולכן מרווחת יותר מאחור.

הדגם הזה סבל מכשל מהותי ברצועת התזמון שנוטה להיפרם ולסתום את רשתית השמן ושסתום VVT (תזמון שסתומים משתנה) עם פוטנציאל להרעבת שמן.

 

ראה כאן: 

היצרן עדכן את הרצועה וכל המנועים שיוצרו ממרץ 2017 כוללים רצועה עדכנית שנכון לעכשיו נראה שפתרה את הבעיה.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, אבל הייתי מעדיף מכונית שבה בוצעה החלפה מוקדמת עד כמה שאפשר (קילומטראז' נמוך יחסית) כי פוטנציאל הנזק של הרעבת שמן הוא גדול (ממוות מוקדם של הטורבו עד מוות מוקדם של המנוע).

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שמחזיק כזאת כבר שנתיים וכרגע עומדת על 163.000 קמ(וחיים לא קלים אצלי) אני יכול להעיד שאין תמורה טובה יותר לשקל בשוק.
רכב מודרני, נוח, חזק, ואף חסכוני.

מעבר לרצועת טיימינג שמומלץ להחליף אם זה לא נעשה לפניך, אין לרכב בעיות מיוחדות.
לא הייתי מתפשר על היסטוריית טיפולים במורשה\מוסמך מומחה כגון גבע שם אני מטפל ומרוצה מאוד.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, menir1 כתב:

כן, אבל הייתי מעדיף מכונית שבה בוצעה החלפה מוקדמת עד כמה שאפשר (קילומטראז' נמוך יחסית) כי פוטנציאל הנזק של הרעבת שמן הוא גדול (ממוות מוקדם של הטורבו עד מוות מוקדם של המנוע).

 

אין קשר בין הקילומטראז בו הוחלפה הרצועה לנזק למנוע.

 

יש מנועים שהלכו ב40 אלף ק"מ בגלל בעיית הרצועה ויש מנועים שב90 אלף קילומטר נדלקה להם נורת מנוע הם החליפו רצועה ונוסעים בסדר גמור.

 

ההמלצה שלי תהיה לבדוק כמה קילומטרים הרכב עבר מאז החלפת הרצועה ולבדוק בהיסטוריית טיפולים אם ההחלפה בוצעה בצורה מיידית עם הופעת התקלה כי ראיתי רכבים עם היסטוריה שהגיעו למוסך המוסך איפס להם את התקלה או החליף שסטום vvt ושלך את הרכב לדרכו בלי טיפול אמיתי בבניה שזה החלפת רצועה וניקוי.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

להחליף סתם כך ללא כל התראה? 

לפי מה שקראתי אמנם יש בעיה בחלק מהרכבים אבל השאלה אם זה בעיה נקודתית ולחץ מיותר או באמת דבר שחייבים להשקיע ולהחליף מבעוד מועד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו כל רצועת טיימינג יש להחליפה סביב 90 אלף קמ.
במידה ואתה קונה רכב בן 4-5 סביר להניח שהוא הגיע לשם אם לא מבחינת הקילומטראז אז מבחינת הפזם.

לכן זה לא מהווה שיקול קריטי.

אם אתה מתכוון לטפל ברכב בצורה ייסודית, כל רכב עם רצועה שתקנה בטווח הזה ידרוש החלפת רצועה, פשוט כאן הייתי עושה את זה על ההתחלה ומקדים את הטיפול אפילו.

נ.ב

הרכב שלי עשה 160 קמ עםהרצועה המקורית ורק עכשיו היא התחילה להראות סימני בלאי והוחלפה בטיפול האחרון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, ofiros1 כתב:

אגב, ידוע לכם לגבי השכיחות של הבעיה ברצועה? האם זה משהו שולי או יחסית בעיה נפוצה?

 

כל המנועים שיוצרו לפני מרץ 2017, מותקנים בהם רצועות תזמון מועדות לפורענות, על כן כל המכוניות צפויות לחוות סתימה של מעברי השמן במוקדם או מאוחר.

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, menir1 כתב:

 

 

מחזק את מניר אם לא הוחלפה אז להחליף בלי לחשוב פעמיים במיוחד שהסיכון שאתה לוקח פו הוא על כלל המנוע.

 

אגב כשאני חיפשתי 308 ראיתי בין עשרים לעשר רכבים לכולם הוחלפה הרצועה מלבד רכב אחד שבו ראיתי שהרצועה התפוררה ופשוט כנראה עוד לא סתמה מספיק את מעברי השמן כדי להדליק נורה.

 

אגב ברכב אחד שראיתי הוחלף מנוע בעקבות הבעיה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עושה קבוע נסיעות בין עירונית ירושלים-מרכז+סידורים בתוך העיר.
מזגן דולק קבוע, קצב נסיעה סביר(לא קשישה ולא נהג פורמולה 1).
יוצא לי מדוד משאבה לאורך כל התקופה בין 16-17 קמ"ל.
אם זה שבוע שבו אני נתקע בהרבה פקקים ונוהג הרבה בתוך העיר אני מגיע ל15 קמ"ל.
השיא היה בנסיעה לצפון, 17.5 קמל
שיא שלילי-13.5 קמל על מיכל שרובו נעשה בנסיעות קצרות בעיר

חוזר ואומר, מבחינת VFM אין רכב שמתקרב אליו גם בתקציב הרבה יותר גבוה.
במחיר של יונדאי\קיה עם עבר מפוקפק ואיכות נסיעה של קרש אתה מקבל רכב מודרני חזק ומהנה.
מבחינת חסרונות אם אני יכול לשים את האצבע על דבר אחד שיכול להפריע לי, זה סוגיית המרווח במושב האחורי.
במיוחד אם אתה 185+ יהיה מאתגר להושיב מישהו מאחוריך(אני 1.92 וזאת משימה בלתי אפשרית).
מצד שני לאדם בגובה נמוך יותר וללא צורך להסיע שחקני NBA מאחורה, זה לא יהיה קריטי, אם אתה בכל זאת צריך לשנע באופן תדיר משפחה, הייתי ממליץ על סטיישן. שם פתרו את העניין עם עוד 10 סמ מרווח סרנים ותא מטען של אוניית משא.
מלבד זאת, הרכב באמת מהנה מאוד לנהיגה, יוצא לי לנהוג בהרבה רכבים בקטגוריה שלו וכל פעם שאני נוסע אני מתגעגע לתחושה וחדות של הפיג'ו.
גם אחרי שנהגתי באוקטביה החדשה, שהיא כשלעצמה רכב נפלא לכל הדעות-רציתי לחזור לנהוג ב308.
תמצא דגם שמור עם עבר טיפולים נקי ומסודר, תמשיך לטפל במוסך שמבין עניין(ממליץ בחום על גבע), ואתה תהנה מאוד מהרכב.

עריכה אחרונה על ידי alex321
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1285 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...