Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נהג חדש - ומעולם לא היה לי אוטו - לקחת ליסינג מהעבודה?


dnl
 שיתוף
עוקבים 8

פוסטים מומלצים

שלום אני חדש פה :)

 

אז אני נהג חדש וחשוב לי להתחיל לנהוג בשביל להשתפשף בנהיגה, העניין הוא שמעולם לא היה לנו אוטו, והעולם הזה ממש זר עבורי.

 

יש כנראה אופציה של ליסינג מהעבודה, מה דעתכם על זה? האם זה יחסוך לי את כאבי הראש במקרה של תקלה ברכב?

גם לגבי ביטוח החובה והמקיף קראתי בכל מיני מקומות שהעלויות לנהג חדש הן יחסית גבוהות, ובליסינג מהעבודה זה די נמוך.. האם זה נכון?

מה שמדאיג אותי בליסינג מהעבודה הוא הצורך להתחייב לתקופה מסויימת ואם מחזירים לפני אז ישנו קנס - העניין הוא שעוד לא בדקתי מול קצין הרכב מה התקופה הכי קצרה אצלינו (עדיפות לשנה או אפילו פחות).

 

תודה מראש

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לליסינג יהיה יתרון לא קטן בגלל שלא תצטרך לעשות כלום, חוץ מלנהוג. לא לקנות, לא לטפל, לא למכור, כלום (טוב, לתדלק בכל זאת תצטרך). אתה צריך לבדוק עלויות ביטוח לנהג חדש, זה גם תלוי רכב.

 

החיסרון העיקרי בליסינג הוא שהוא עולה ממש לא מעט, ומעבר לעלות שאתה רואה היום במשכורת יש עלות נסתרת בתנאים הסוציאליים. אני מניח שאתה מספיק צעיר כדי לא לראות את זה, אבל אם ממשכים להחזיק ליסינג לתקופה ארוכה זה נהיה משמעותי. יש עוד חסרונות, יחסית שוליים, כמו העובדה שברוב המקרים הרכב יתוחזק ברמה שגובלת ברשלנות פושעת, למשל החלפה של צמיג בודד במקרה של פנצ'ר שלא ניתן לתיקון, טיפולי שמש וכו'. לרוב האנשים זה עובר לגמרי ליד.

 

ההתחייבות הסטנדרטית שאני מכיר היא לשלוש שנים, אבל דברים משתנים. לרוב (בטח המצב הנוכחי) תוכל לבדוק אם יש רכבים של עובדים שעזבו / פוטרו, ואז אתה "מחליף" אותם ומתחייב רק לתקופת הזמן שנשאר להם.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1


For I am a bear of very little brain, and long words bother me

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל קצין הרכב Is your friend.

 

תברר איתו אם הביטוח של העבודה מכסה נהג חדש, חלק כן וחלק לא, אילו עוד תנאים מכוסים או לא מכוסים.

מה העלות ומה התנאים.

 

עסקת ליסינג טיפוסית מורכבת משני חלקים:

1. תשלום לחברת הליסינג, עבור השכרת הרכב, טיפולים, תיקונים, רכב חלופי, פנצ'רים, החלפת צמיגים, ביטוחים.

2. תשלום לחברה שמעסיקה אותך, עבור דלק, כביש 6, שטיפומט ועוד כל מיני.

 

עקרונית העסקה היא ל-36 חודשים, בד"כ זה קנס בגובה של חודש (מסעיף 1) עבור כל שנה או חלק שנה שנשאר מתוך ה-3 שנים.

עבור חודש זה קנס בגובה של חודש, עבור 11 חודשים גם, עבור שנה וחצי זה בגובה של חודשיים וכו'.

 

בד"כ, ובמיוחד היום לאור הקורונה, ניתן למצוא רכבים שחזרו מעובדים, כלומר לא נשאר להם 3 שנים אלא פחות על החוזה שלהם. לפעמים יש כאלה באותה חברה שלך, ואז הם יימנעו מתשלום קנס של החזרה מוקדמת.

 

עסקה לדוגמה:

על הרכב שלי התשלום לחברת הליסינג זה 3000 בחודש, למעסיקה שלי זה עוד 500 בחודש.

התנאים הם מגבלה של 30 אלף ק"מ בשנה, רכב חלופי, תיקון פנצ'רים חופשי, 4 צמיגים במהלך ה-3 שנים, ביטוח לי ולכל מי שקרבה ראשונה אליי, כולל נהג צעיר וחדש, השתתפות עצמית נדמה לי 800 שקל + מע"מ.

התנאים שאני מקבל מהמעסיקה שלי זה 2000 ליטר דלק בשנה, כביש 6 לא כלול, שטיפה פעם בחודש.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3
  • אהבתי 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 שעות, m3x7r3m3 כתב:

עסקת ליסינג טיפוסית מורכבת משני חלקים:

1. תשלום לחברת הליסינג, עבור השכרת הרכב, טיפולים, תיקונים, רכב חלופי, פנצ'רים, החלפת צמיגים, ביטוחים.

2. תשלום לחברה שמעסיקה אותך, עבור דלק, כביש 6, שטיפומט ועוד כל מיני.

 

לא כ"כ מכיר את הסידור הנ"ל (לא ברור לי התשלום של ה-500 ש"ח למעסיקה שלך), בד"כ התשלום עבור הרכב מתבצע ע"י הפחתה של השכר (הרווחת 13,200? מזל טוב, מעכשיו אתה מרוויח 10,000 ש"ח + אוקטביה), כאשר החברה משתמשת בכסף שהיא לא משלמת לך כדי לשלם לחברת הליסינג. חשוב לציין שמבחינת מס הכנסה, ההכנסה החייבת במס שלך היא עדיין 13,200 (כי שווי המס של אוקטביה הוא 3,200 ש"ח בחודש), אבל ההפרשות לפנסיה וקה"ש מחושבות לפי 10,000.

התשלום עבור דלק מכוסה ע"י החזרי הנסיעות שאתה לא מקבל יותר, חלק מהחברות מגבילות בשימוש וחלק לא.

כדי לדעת אם שווה לך או לא, תצטרך לעשות סימולציה (בעצמך, או בעזרת HR אצלכם). אני יכול לספר על עצמי שאחרי 11 שנה עם רכב ליסינג, לפני כשנה לא חידשתי חוזה, ורכשתי רכב פרטי.

עריכה אחרונה על ידי seeker
  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ישנם מעסיקים שמסתירים ממך את שני החלקים ואומרים לך מפחיתים לך X מהשכר וזהו.

 

אצל המעסיקה שלי החלק ה-2 ניתן לבחירה בין שתי תוכניות עם עלות שונה והטבות שונות, ומאפשרים לך בחירה ביניהן, לכן אתה תדע על זה.

 

אם לצורך העניין החלק השני משקף X תנאים קשיחים, ללא בחירה, ועלות של 1000 שקל בחודש, קצין הרכב במקום להגיד לך 3000+1000 או 2900+1000 עבור רכב אחר, יגיד לך רק את העלות הסופית

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 5.8.2020 בשעה 11:48, m3x7r3m3 כתב:

השתתפות עצמית נדמה לי 800 שקל + מע"מ.

 

תודה רבה על העזרה וההסברים המפורטים, לגבי העניין של ההשתתפות העצמית - מה זה אומר בדיוק? במקרה של תאונה שבה העובד נמצא אשם אז העובד ישלם עד 800 ש"ח גם אם כל האוטו נפגע חלילה? או שיתכן מצב של סכומים הרבה יותר גבוהים?

 

בנוסף נאמר לי לגבי החזרה של רכב שגם שם מופעל סעיף של השתתפות עצמית אם יש בו נזקים - האם גם אז זה עד הסכום הזה?

 

תודה

עריכה אחרונה על ידי dnl
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול כן, א-ב-ל זה נכון לכל תאונה, משמע אם (והיו אצלנו עובדים כאלה) שעשו תאונה, ושתקו, ועשו עוד תאונה ושתקו, ובשלישית דיווחו, או בהחזרת הרכב סימנו מלא נזקים, הם חייבו השתתפות עצמית לכל מה שהם ראו בתור תאונה.

 

בשלמה סיקסט בהחזרה חייבו חבר השתתפות עצמית על כל השריטות וכו' שהיו לרכב (כל דבר שהוא לא מעיכה, סתם שריטות ושפשופים קטנים וכאלה).

באלדן יש הרבה דברים שאמרו לי "בלאי סביר" ולא חייבו כלום, כנ"ל לחברים מסביב

בפריים ליס עוד לא יודע איך זה הולך, עוד לא סיימנו איתם חוזה 😂

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמה ק"מ בשנה אתה מתכנן לסוע עם הרכב?

מה הגבלת הק"מ השנתית?

 

ברור שמדובר בשקט נפשי מכל הבחינות, אבל ככל שזה לא רכב שמוצמד אליך לצורך עבודתך, העניין הוא כלכלי נטו.

 

קנס החזרה תלוי בכושר המיקוח של המעסיק מול חברת הליסינג, יש חוזים של חודש קנס על כל שנה ויש חוזים של שנה שלישית ללא קנס וכו'.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 שעות, m3x7r3m3 כתב:

בגדול כן, א-ב-ל זה נכון לכל תאונה, משמע אם (והיו אצלנו עובדים כאלה) שעשו תאונה, ושתקו, ועשו עוד תאונה ושתקו, ובשלישית דיווחו, או בהחזרת הרכב סימנו מלא נזקים, הם חייבו השתתפות עצמית לכל מה שהם ראו בתור תאונה.

 

בשלמה סיקסט בהחזרה חייבו חבר השתתפות עצמית על כל השריטות וכו' שהיו לרכב (כל דבר שהוא לא מעיכה, סתם שריטות ושפשופים קטנים וכאלה).

באלדן יש הרבה דברים שאמרו לי "בלאי סביר" ולא חייבו כלום, כנ"ל לחברים מסביב

בפריים ליס עוד לא יודע איך זה הולך, עוד לא סיימנו איתם חוזה 😂

תודה הבנתי, בדיוק ה'אבל' הזה מדאיג אותי, גם משיטוט בפורום קראתי שחייבו אנשים על סכומים שהגיעו לכמה אלפים בגלל שריטות, זה נשמע כמו תחום אפור שהם יכולים למשוך כספים מאנשים תמימים :(

וכאן זה גורם לי לתהות אם אני מקבל רכב לשנה שהיה של עובד קודם - מה מבטיח לי שאני לא אאלץ לשלם גם על פגמים שהיו בו קודם..? דיברתי עם קצין הרכב והוא אמר שהם ירשמו את כל הנזקים שהיו באוטו לפני כן אבל זה לא רשום באופן מובהק בחוזה וגם יתכן שישנם נזקים שלא נראים לעין. אולי עדיף כבר לקחת ל-3 שנים אוטו חדש, לקוות לטוב ובמקרה הגרוע לשאת בקנס של עד 3 חודשים?

מצד שני עלות הרכב תצא נמוכה יותר, וכנראה גם שווי המס(?) כי מדובר על רכב מ-2019.

 

לפני 3 שעות, dorondoron כתב:

כמה ק"מ בשנה אתה מתכנן לסוע עם הרכב?

מה הגבלת הק"מ השנתית?

 

ברור שמדובר בשקט נפשי מכל הבחינות, אבל ככל שזה לא רכב שמוצמד אליך לצורך עבודתך, העניין הוא כלכלי נטו.

 

קנס החזרה תלוי בכושר המיקוח של המעסיק מול חברת הליסינג, יש חוזים של חודש קנס על כל שנה ויש חוזים של שנה שלישית ללא קנס וכו'.

 

מניח שבסביבות ה-20K אבל זה לא בטוח כי מעולם לא היה לי אוטו, לגבי הקנס זה כמו שנכתב פה על כל שנה - חודש.

עריכה אחרונה על ידי dnl
פרטים נוספים
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 16 שעות, dnl כתב:

במקרה של תאונה שבה העובד נמצא אשם אז העובד ישלם עד 800 ש"ח גם אם כל האוטו נפגע חלילה?

כן. תחשוב על זה כמו על השתתפות עצמית בביטוח של רכב פרטי. אצלנו אגב זה 200$, כאשר לכל עובד יש "גרייס" של תאונה אחת לחוזה (חברת הליסינג עדיין מחייבת, אבל החברה משלמת, ולא העובד).

זה מאוד תלוי בשיעור המס השולי שלך, אבל במדרגה של 35% ועם נסועה של 20K ק"מ בשנה - הכדאיות הכלכלית מאוד גבולית, בלשון המעטה. זה בעיקר נוחות.

  • מעניין 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 14 שעות, dnl כתב:

תודה הבנתי, בדיוק ה'אבל' הזה מדאיג אותי, גם משיטוט בפורום קראתי שחייבו אנשים על סכומים שהגיעו לכמה אלפים בגלל שריטות, זה נשמע כמו תחום אפור שהם יכולים למשוך כספים מאנשים תמימים :(

וכאן זה גורם לי לתהות אם אני מקבל רכב לשנה שהיה של עובד קודם - מה מבטיח לי שאני לא אאלץ לשלם גם על פגמים שהיו בו קודם..? דיברתי עם קצין הרכב והוא אמר שהם ירשמו את כל הנזקים שהיו באוטו לפני כן אבל זה לא רשום באופן מובהק בחוזה וגם יתכן שישנם נזקים שלא נראים לעין. אולי עדיף כבר לקחת ל-3 שנים אוטו חדש, לקוות לטוב ובמקרה הגרוע לשאת בקנס של עד 3 חודשים?

מצד שני עלות הרכב תצא נמוכה יותר, וכנראה גם שווי המס(?) כי מדובר על רכב מ-2019.

 

תלוי מאיזה חברת ליסינג הרכב, מאיזה סניף וכמה קשרים יש לקצין רכב שלך.

בחוזה כמובן שלא יופיע, אבל אפשר לצרף נספח של מצב הרכב, כמו הטופס של חברת הליסינג כשהם לוקחים ממך את האוטו (או טופס השכרה) שמסמנים את כל הנזקים.

אם יש נזקים שלא נראים לעין אז הם לא ייראו גם לעין של הנציג שלוקח ממך את הרכב 😅

 

שווי המס לא משתנה, הוא 2.48% ממחיר הרכב כחדש. ז"א שאם הרכב עלה ב-2019 נניח 100 אלף, אז השווי מס שלו זה 2480 לחודש, גם בשנת 2020 וגם בשנת 2025 (אם נניח היית מחזיק אותו עד אז).

עלות הרכב תהיה נמוכה כנראה

  • אהבתי 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 14 שעות, dnl כתב:

תודה הבנתי, בדיוק ה'אבל' הזה מדאיג אותי, גם משיטוט בפורום קראתי שחייבו אנשים על סכומים שהגיעו לכמה אלפים בגלל שריטות, זה נשמע כמו תחום אפור שהם יכולים למשוך כספים מאנשים תמימים :(

וכאן זה גורם לי לתהות אם אני מקבל רכב לשנה שהיה של עובד קודם - מה מבטיח לי שאני לא אאלץ לשלם גם על פגמים שהיו בו קודם..? דיברתי עם קצין הרכב והוא אמר שהם ירשמו את כל הנזקים שהיו באוטו לפני כן אבל זה לא רשום באופן מובהק בחוזה וגם יתכן שישנם נזקים שלא נראים לעין. אולי עדיף כבר לקחת ל-3 שנים אוטו חדש, לקוות לטוב ובמקרה הגרוע לשאת בקנס של עד 3 חודשים?

מצד שני עלות הרכב תצא נמוכה יותר, וכנראה גם שווי המס(?) כי מדובר על רכב מ-2019.

 

מניח שבסביבות ה-20K אבל זה לא בטוח כי מעולם לא היה לי אוטו, לגבי הקנס זה כמו שנכתב פה על כל שנה - חודש.

זה אכן תחום אפור.

תבקש לקבל לידיך את חוזה הליסינג.

יש חברות שמחייבות לפי החוזה פעם אחת על כל התקופה בתום 3 שנים (אצלנו בסביבות 1000 שח) ויש חברות שמחייבות על פי החוזה השתתפות-עצמית על כל מקרה בנפרד.

 

כמובן שאם אתה עושה תאונה רצינית ולא יכול לנסוע, אז צריך לתקן ואז ההשתתפות העצמית תהיה על התאונה בנוסף לסוף התקופה.

 

מנסיון אישי לגבי ליסינג- תמיד קרה שבסוף התקופה הייתי צריך לשלם את הקנס, כי איכשהו בחניון/חניה מישהו דפק את האוטו ולא השאיר פרטים.

ברכב האחרון זה היה אחד השכנים שעיקם את הפח באחת הדלתות ,ולא השאיר פרטים. חבל שלא היתה לי מצלמה ברכב שצילמה. אולי לך זה לא יקרה, אבל קח את הסיכון הזה בחשבון.

 

וזה מביא אותי לעוד טיפ - מומלץ שתמיד תהיה איתך ברכב (כל רכב) מצלמה שתצלם את הרכב בנסיעה ובחניה כל הזמן ,ורצוי את 2 הכיוונים. זה טוב גם בנסיעה למקרה שייכנסו ברכב שלך ויגידו שאתה אשם , וגם בחניה, למקרה שייכנסו ברכב , לא ישאירו פרטים, אבל תוכל לזהות את מי שעשה את זה לפי הצילומים.

היום ניתן לרכוש מצלמות כאלה שמתחברות לרכב דרך המצית, ולא צריך לחורר את הרכב כדי להתקין אותן.

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נסה לברר עם קצין הרכב האם ישנו רכב שמוחזר בקרוב ואתה יכול לקחת אותו לתקופה קצרה עד מועד ההחזרה (יכול להיות שעובד מסויים ישמח לרכב חדש לפני הזמן) כך תוכל להתנסות ברכב ליסינג.

 

לא הייתי מוטרד יותר מדי מנושא הנזקים לרכב, מהניסיון שלי חברות הליסינג לא מחפשות לחייב סתם, לפני קבלת רכב משומש דאג לתעד את כל הנזקים יחד עם קצין הרכב ושמור אצלך עותק, בכל מסירה של הרכב לטיפול או טסט חותמים על טופס שבו נציג חברת הליסינג מתעד נזקים, אתה יכול לבקש עותק אחרון ולהשוות למצב הנוכחי.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חסרון שאני יכול לחשוב עליו הוא שברגע שלא תיהיה לך עבודה עם ליסינג תהייה clueless בכל מה שקשור לטיפול ברכב.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הניסיון שלי הוא שהדברים לא צפויים.

 

במהלך השנים היו לאשתי שלושה רכבי ליסינג. הראשון נשרט בחבלה מכוונת ביום הראשון ועוד כהנה וכהנה - לא חוייבנו בכלום. כך גם עם השני (שם היה ארוע שהרכב נפגע מהצתה של גדר שעמד סמוך אליה, אבל כיון שהיה מדובר בחבלה במקום העבודה המעסיק ספג את ההשתתפות עצמית). בשלישי קיבלנו חודשיים אחרי ההחזרה חשבון על 3000 ש"ח על כל מיני פגמים קטנים שכלל לא הרגשנו, ומצד שני לא היתה לנו דרך להתגונן וספגנו את החשבון שתחושתי היא שנופח. שלושת המכוניות דרך אותו מעסיק ואותה חברת ליסינג.

 

בקיצור - שריטות יהיו לרכב, ול משנה אם בבעלותך או בליסינג. השאלה היא האם יתוקנו ומה מחיר התיקון.  צריך לראות את החוזה והאם יש איזה תקרה לחיובים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...