Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איציק נ.

[נסיעת מבחן] 3008 1.2T מול C5 Aircross 1.5HDI

Recommended Posts

מקפיץ לצורך סיכום:

נתחיל מהסוף, בסופו של עניין נבחרה ספורטאז' 1.6 טורבו בנזין PREMIUM.
כן, החיבור עם הדיזל היה מהוסס, ולא בגלל שהוא דיזל, אלא בגלל הגודל.
לא יודע, כנראה שעברו מספיק מים בנהר בשביל שמשהו יתבשל שם ויבשיל בשביל הגודל הזה.
את סשן הבדיקות הראשונות אי שם בתחילת השנה עשינו רק עם הצד הגברי - ולדעתי עם כניסת הצד הנשי לתמונה, הדברים קיבלו פרספקטיבה קצת שונה. עד הרגע האחרון עוד לחצנו לכיוון הדיזל, אבל נראה לי שרמת הגימור הבסיסית (LX) הרתיעה אותם - כי בסופו של יום הם דיי אוהבים את הגאדג'טים הבסיסיים - וכדוגמא - לא רצו לחזור להתנעה עם מפתח.
בשורה התחתונה אני לא מאוכזב, סה"כ מדובר בחבילה טובה. לפחות דחפנו אותם לבדוק ולטעום דברים אחרים, אבל יכול להיות שהם לא בנויים לזה. הנחמה בכל הסיפור שהם באמת לא הלכו על הדגם 1.6 הפשוט אלא על הטורבו בנזין בגרסת הפרמיום.
הסיפורים על הקלאצ'ים בגיר \ טורבו \ פולי אלטרנטור - לא עבדו כאן. למרות זאת, בואו לא נשכח שמדובר ברכב שנוסע מעט (1000 קמ בחודש) ובתנאים לא קשים, אז נשתדל להישאר אופטימיים שלא יצוצו תקלות כאלה בטווח השנים הראשונות.

ונוסיף:
אמא החליטה להתחדש (סתם כי בא לה - והאמת ? למה לא, מגיע לה) ולהחליף את הפיקנטו 2017 שלה במשהו טיפונת יותר "גבוה".
אהבה את הסטוניק, עשתה היום נסיעת מבחן, הצטרפתי אליה ונהגתי על הרכב ואיחלתי לה "תתחדשי" ולכי שימי מקדמה.
אוטו חמוד לאללה, נוח (ועוד נהגתי על הדגם עם חשוקים של 17"), מזגן טוב, מערכות בטיחות מקוריות. 
נכון, הוא רחוק מלהיות ביצועיסט או אפילו משהו שמתקרב לזה, כמעט 14 שניות ל 100 קמ"ש.
מנוע 1400 אטמוספרי עם 100 כ"ס, תיבת הילוכים פלנטרית בעלת 6 הילוכים (עובדת חלק לגמרי), בידוד רעשים נאה ביותר... מה רע ?
אז נכון, בשביל רכב שעולה 105K שח (לפני הנחה של "חבר" ודמי אגרת רישוי) - לא תמצאו כאן חומרים למשש... הכל פלסטיק קשיח. אממה, סה"כ הרכב נותן תחושת מרחב טובה ביחס לגודלו, נראה סבבה לגמרי, וואלה למעט המנוע דיי הופתעתי לטובה.
בסיכומו של עניין - כרכב שני שנוסע 2500 ק"מ בשנה (ב-3 שנים עשתה הפיקנטו 7,800 ק"מ) - זה מספיק.
אז נסגרו היום 2 הזמנות בסוכנות קיה (דרך מבצע "חבר") וכמובן שלשתי המכוניות נבחרו הצבעים הכי בנאליים והכי שקופים בארץ: לבן.

איציק

  • אהבתי 3
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 2

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איציק - במשפחה מחבקים, רק צרפתיות! 

 

אני יודע שפעם היית מושבע סובארו - אבל קיה - זה פשוט לא אתה, לא לא לא - מיד תחזור בבקשה לפינת הבאגט עם קסקט. 

 

תתחדשו! רכבים טובים - האחד ביצועיסט מפנק (קצת נוקשה אמנם) והשני רכב שפוי וטוב.

 

עכשיו שאלה - האם הרגשת בC5 איירקרוס - רמת נוחות מובהקת מעל כל האחרות? 


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ההורים שלי קנו סטוניק 1.4 לפני שנה.

אחלה רכב, התעקשתי עליו בעיקר בגלל מערכות הבטיחות המקוריות ללא צורך במובילאיי, גיר פלנטרי, פשוט ונראה טוב, יש אנדרואיד אוטו.

עושה את העבודה, תמורה טובה לכסף לדעתי.

נרכשה מהאולם המרכזי בראשל"צ, ללא קודן למרות שהם מתקינים את זה ללא עלות, העדפתי כמה שפחות התקנות, חוץ ממרים חלונות.

גם הטיפול הראשון נעשה במרכזי (10k בשנה), הופתעתי מאוד לטובה ממחיר הטיפול.

עריכה אחרונה על ידי Adamm

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ספורטג' פרימיום הוא אחלה קניה ויפה שהראש פתוח ולא מקובע רק לרכבים צרפתיים (בדרך כלל זה הפוך :shock:)

 

אם תוכל בשביל העניין  לבדוק את מרחב הרגליים במושב האחורי בספורטג' לעומת הסיטרואן ספייס טורר (או c4 פיקאסו) הקצר שלך (בשביל אחידות הבדיקה כאשר המושבים הקדמיים נמצאים במצב דומה, במצב הקדמי ביותר שלהם שנוח לך). ההתרשמות שלי הייתה שבספורטג' הוא גדול משמעותית מהסיטרואן למרות המבנה המיניוואני (להבדיל מגירסת ה- 7 מקומות ששם הוא גדול מאד) ושבסיטרואן הוא בינוני לכל היותר ובזמנו לא הסכמת איתי. אולי עכשיו הפרספקטיבה תביא למסקנה אחרת, או שלא...

 

 

עריכה אחרונה על ידי green

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 17.7.2020 בשעה 14:05, green כתב:

ושבסיטרואן הוא בינוני לכל היותר ובזמנו לא הסכמת איתי. אולי עכשיו הפרספקטיבה תביא למסקנה אחרת, או שלא...

אני עדיין לא מסכים איתך. הפיקאסו (קצר) עדיין הרבה יותר מרווח מאחור מהספורטאז'.
התיכנון בפיקאסו (ה"דשבורד" שנמצא ממש על חצי מתא המנוע, מה שמשאיר המון מקום בתא הנוסעים) +  מרחק סרנים של 2.67 בספורטאז' מול 2.79 בסיטרואן, לא משאירים מקום לצל של ספק.

משאיר קרדיט לצילום יח"צ של thcar מכתבה שנעשתה ב"thecar" (כולל תמונות) בין פיקאסו קצר, אוקטביה וספורטאז'.
אפשר להתווכח על הרבה דברים, אבל על המרווח מאחור ?! אין בכלל צל של ספק.
(אין צורך לפרט של איזה רכב התמונה ע"ס מה שכתבתי)

 

S-T-Q-BY-NOAM-WIND-078.jpg

SMALL_ספורטאז-פיקאסו-ואוקטביה-צלם-נעם-וינד-0012.jpg

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איציק,

 

נראה לי שההורים שלך קנו רכב לפי מבצע ולא לפי איכות הרכב,כמובן שזו בחירה שלהם.

 

בכל מקרה, שיהנו ויסעו בדרכים טובות.

 

 

  • לא הבנתי... 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 19.7.2020 בשעה 16:56, איציק נ. כתב:

אני עדיין לא מסכים איתך. הפיקאסו (קצר) עדיין הרבה יותר מרווח מאחור מהספורטאז'.
התיכנון בפיקאסו (ה"דשבורד" שנמצא ממש על חצי מתא המנוע, מה שמשאיר המון מקום בתא הנוסעים) +  מרחק סרנים של 2.67 בספורטאז' מול 2.79 בסיטרואן, לא משאירים מקום לצל של ספק.

משאיר קרדיט לצילום יח"צ של thcar מכתבה שנעשתה ב"thecar" (כולל תמונות) בין פיקאסו קצר, אוקטביה וספורטאז'.
אפשר להתווכח על הרבה דברים, אבל על המרווח מאחור ?! אין בכלל צל של ספק.
(אין צורך לפרט של איזה רכב התמונה ע"ס מה שכתבתי)

 

S-T-Q-BY-NOAM-WIND-078.jpg

SMALL_ספורטאז-פיקאסו-ואוקטביה-צלם-נעם-וינד-0012.jpg

האמת התמונות שלך הפתיעו אותי כי המרווח מאחור בספורטאז' הרגיש לי מצויין ואני די גבוה. תהיתי כמה מרווח כבר עשו בפיקאסו כי זה נראה הרבה יותר... אבל נראה שהתמונות שלך קצת מטעות (אולי המושבים בפיקאסו קצרים יותר?). אלו תמונות שמצאתי שצולמו על ידי אותו בוחן בשני הרכבים:

spacer.pngspacer.png

התמונה כאן אחרת לגמרי (תרתי משמע). נראה שצורת גב המושב הקדמי בפיקאסו משאירה לו אפילו פחות מרווח בברכיים.

אציין שמעולם לא ישבתי בפיקאסו בעצמי. אולי יועיל למישהו אם תעשה תמונת השוואה של ישיבה "מאחורי עצמך" בשני הרכבים (כשההורים שלך יקבלו את הספורטאז').

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המושבים בפיקאסו נעים על מסילה ( כ"א לחוד אגב ) ולכן האפשרות שתראה בצילום אחד המון מרווח ובשני פחות, בהחלט הגיונית, לא צריך לחפש כיסאות קצרים או אנשים ארוכים. לגבי זוית המשענת, נדמה לי שגם היא ניתנת לכיוון, בזה בטוח פחות, מכל מקום האוטו הזה הרבה יותר ורסטילי מהספורטאז'.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 22 דקות, A_lex כתב:

אציין שמעולם לא ישבתי בפיקאסו בעצמי.

אז תשב.

אני ביצעתי את הבדיקה מול פיקאסו 5 מושבים וספורטאז' 1.6 של חבר.

כמו כן גם הבאתי תמונות של פיקאסו 5 מושבים מול ספורטאז' 1.6.

 

התמונה שהבאת היא של פיקאסו 7 מושבים. אין לי מושג מה רמת החלוקה והמיקום של המושבים שם, ואין לי מושג מה מיקום המושב הקדמי וזווית המשענת ביחס לישיבה נורמלית ברכב. ייתכן ובכל רכב שם היצרן מסילות שמאפשרות מרחק תנועה שונה, כך שלקחת את מושב הנוסע\נהג  אחורה עד הסוף לא בהכרח תואם למצב מציאותי אם הרכב מרווח. מציע שתבדוק בעצמך את המצב, אם מצאת שהוא פחות מרווח - אשריך.

  • רעיון טוב! 2

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הנקודה שלי היא שתצורת מיניוואן היא תצורה יעילה יותר בדרך כלל כמו שאיציק נוהג לכתוב, אבל לא תמיד ולא תמיד בכל הפרמטרים וצריך לבדוק כל רכב לגופו.

 

לעיתים גם הג'יפונים המפונפנים או אפילו סתם "פרייבט" יכולים להיות יעילים יותר בפרמטרים מסוימים הנוגעים למרווח פנימי או מתאימים יותר להרכב המשפחתי. למשל בפרמטר מרווח הרגליים האחורי שציינתי, או לשני אנשים במושב האחורי יהיה מרווח יותר דווקא ברכב רגיל עם חלוקת מושבים רגילה ולא ל- 3 מושבים.

 

התמונות שהובאו כאן לא מספרות את המצב בפועל לגבי הספורטג'. מרווח הרגליים בספורטג' במיקום נכון של המושבים הקדמיים,  גדול הרבה יותר ממה שרואים בתמונות. יש מרווח רציני מאד בין הברכיים של אדם בגובה ממוצע (1.8 מטר) לגב משענות המושבים הקדמיים. בפיקאסו הברכיים קרובות לגב המושבים באותו מצב והתמונה שהובאה מגירסת 7 המושבים די מספרת את המצב. זאת ההתרשמות האישית שלי לפחות. שוב ייתכן שאני טועה וכבר לא זוכר ובגלל זה עניין אותי שאיציק יבצע בדיקה בפועל.

 

בסיטרואן c5 איירקרוס דרך אגב, למרות שהיא בתצורת ג'יפון, תצורת המרחב הפנימי דומה לסיטרואן פיקאסו הקצר. אבל מרווח הרגליים במושב האחורי שלה עדיף לדעתי על הפיקאסו הקצר.

עריכה אחרונה על ידי green

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 19 שעות, איציק נ. כתב:

אז תשב.

 

יושב! רק אומר :-P


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 19 שעות, איציק נ. כתב:

אז תשב.

אני ביצעתי את הבדיקה מול פיקאסו 5 מושבים וספורטאז' 1.6 של חבר.

כמו כן גם הבאתי תמונות של פיקאסו 5 מושבים מול ספורטאז' 1.6.

 

התמונה שהבאת היא של פיקאסו 7 מושבים. אין לי מושג מה רמת החלוקה והמיקום של המושבים שם, ואין לי מושג מה מיקום המושב הקדמי וזווית המשענת ביחס לישיבה נורמלית ברכב. ייתכן ובכל רכב שם היצרן מסילות שמאפשרות מרחק תנועה שונה, כך שלקחת את מושב הנוסע\נהג  אחורה עד הסוף לא בהכרח תואם למצב מציאותי אם הרכב מרווח. מציע שתבדוק בעצמך את המצב, אם מצאת שהוא פחות מרווח - אשריך.

אין לי במשפחה פיקאסו ולכן אין לי איך להשוות. גם אין לי שום כוונה לקנות מיניואן, אז אני לא אלך לאולם תצוגה. בגלל זה הצעתי:

לפני 20 שעות, A_lex כתב:

אולי יועיל למישהו אם תעשה תמונת השוואה של ישיבה "מאחורי עצמך" בשני הרכבים (כשההורים שלך יקבלו את הספורטאז').

בעיניי רק בדיקת ה"ישיבה מאחורי עצמך" נותנת תמונת מצב אמיתית. ככה למשל ראיתי כמה המרווח מאחור באופל גרנדלנד הוא מצומצם.

אני מאמין שזו גם הבדיקה שעשה הבוחן בתמונות שצירפתי.

וזו גם הסיבה שהתמונות שהעלת לא נותנות אמת מידה. צריך לצלם מרווח ברכיים (כמו שצילם הבחור), כשהמושב הקדמי בתנוחת הנהיגה שלך (או של הנוסע לצד הנהג במצב הכי קדמי אבל נוח), אחרת אין שום קנה מידה או דרך להבין כמה המושב האחורי מרווח.

 

ועכשיו הפתעה...

רצה הגורל, והמונית שתפסתי בבוקר היתה פיקאסו. לא קלטתי את זה עד שהתישבתי בפנים והמושב האחורי ומשענות המושבים הקדמיים נראו לי מוכרות מהתמונה שהעלת.

מראש אציין שאין לי מושג איזו שנה הרכב, לא ראיתי שורת מושבים שלישית אז אני מניח שזו היתה גרסת ה-5 (אבל אולי הם מקופלים כך שלא רואים אותם?).

המושבים האחוריים אכן קצרים כפי שאפשר להבין מהתמונה למטה (רוב הירך שלי מחוץ למושב).

המושב הקדמי לא היה כמובן מכוון לפי הגובה שלי, אבל לדעתי הוא היה במיקום סביר - באותו קוו עם מושב הנהג שהיה די נמוך, אבל ישב קצת רחוק מההגה. במצב זה מרווח הברכיים היה דומה לזה שהיה לי בספורטאז' באולם התצוגה (כ-10 ס"מ) בישיבה מאחורי עצמי. תתעלם מקופת הצדקה בתמונה - הברכיים שלי בגובה הבליטה בחלק העליון של המושב (אני 1.85).

דרך אגב, הרצפה השטוחה זה דבר מאוד נחמד אם יש שלושה נוסעים מאחור, כמו גם פיצול המושבים. וכמובן לא חסר מקום באורך, הוא פשוט לא יוצא דופן ביחס לחלק מהג'יפונים (יתכן שגם בקארוק ובאטקה היה מרווח דומה, אבל כשישבתי בהם לא יחסתי לזה חשיבות - פשוט בספורטאז' ישבתי אחרי הגרנדלנד שגרמה לי להתחיל לשים לזה לב).

spacer.pngspacer.png

picasso.jpg

 

אה ו... מה שהוא אמר...

לפני 35 דקות, lanosforce כתב:

 

יושב! רק אומר :-P

עריכה אחרונה על ידי A_lex

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר סטוניק למה לא 1.0 טורבו?


מי שחי לפי הספר - סופו שימות מטעות דפוס (ר' משה שפירא)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 54 דקות, A_lex כתב:

רצה הגורל, והמונית שתפסתי בבוקר היתה פיקאסו.

יכול להיות שתפסת את המונית של גיסי... כשהתיישבתי בפיקאסו העדכנית חטפתי שוק -

תכנון מבריק, מרחב פנים לא ייאמן ביחס לקליפה החיצונית.

 

אגב, איציק - 2500 בשנה? זה שיא חדש...


אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה מאד רלבנטי באיזו גירסה ישבת, בגירסת ה- 7 מקומות יש מרווח רגליים אחורי גדול מאד ונראה שזו הגירסה שישבת בה.

 

בגירסת ה- 5 מקומות מרווח רגליים אחורי קטן בהרבה.

עריכה אחרונה על ידי green

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...