Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן דרך - יונדאי I30N


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1739 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מיני קופר אס מגיעה בארץ מאוד מאובזרת ביחס ל208, בגרסא שנמכרה כאן, אולי זה גם תרם לפער.

 

המיני מגיעה לארץ בשתי רמות גימור (ב-S) והפער של ה-70K-80K ש"ח הוא מהגרסה הפחות מאובזרת. במיני זה בפירוש תוצאה של מיצוב מאד מוצלח (מצד היבואן...) שהצליח לייצר להיט למרות תמחור מאד יקר.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 164
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

את הסקירה שלי אתחיל, ברשותכם, מהקו של פבל והוא מהי הוט האץ', ומהי הוט האץ' טובה. האילוץ המוביל שחל על ההוט האץ' הוא ליצור מכונית ספורטיבית ומהנה לנהיגה כשנקודת הפתיחה שלה נחותה בכל היבט - מובילת נוסעים מרווחת (מה שמצריך מימדים גדולים מהרצוי במכונית ספורטיבית, כולל מרכז כובד), בטוחה (מה שלרוב יגרור עליה במשקל) ומונעת מהציר הלא נכון (כי רוב ההאץ' המשפחתיות בכל זאת מצוידות בהנעה קדמית) כשהמנוע תלוי, בדרך כלל, לפני הסרן הקדמי.

 

לכל זה מוסיפים נהג חמום מוח (כמו כולנו) שצריך להנות מהשיקוץ הזה, כששאר המשפחה שלו לא מתלוננת יתר על המידה, כדי שלא רק שהוא לא ימכור את זאת, אלא גם יקנה את הבאה בתור. כמו שכתב פבל, הגולף הייתה הבנצ'מארק. גם בזכות הייחוס ההיסטורי (הרחבתי על זה לא מעט במבחן של הגולף PP) אבל גם בגלל פנייתה למכנה המשותף הרחב (אחרים יאמרו "הנמוך") ביותר.

 

לי זה לא מספיק. ולא הספיק. אם אני רוצה מכונית 80% אני יכול פשוט לקחת האץ' עם מנוע חזק, ולא חסרות גרסאות כאלה - ג'ולייטה 170, אוקטביה 180, לאון 180, או דברים נוכחיים הרבה יותר כמו הפיז'ו 308 GT. הוט האץ' בשבילי היא התגלמות ה-Win On Sunday, Sell On Monday. מכונית שתהיה מספיק טובה להתחרות איתה במרוצים (לרוב, כמובן, מירוצי חובבים) בסופ"ש, ולהימכר בתחילת השבוע למי שיעשה את זה בסופ"ש הבא, כי די ברור שמכונית שבכל זאת יכולה להיות פרקטית תמכור הרבה יותר טוב ממכונית ספורט ייעודית. לכן, אמות המידה שלי בשוק הזה היו הספורטיביות מבית פיז'ו, שתמיד דאגו להיות תחרותיות מבחינת זמנים, וגם כפלטפורמות למירוצי חובבים, אספלט וראלי, ובשני העשורים האחרונים גם רנו ופורד, שדאגו להיות חזקות, חדות ומוכנות לתחרות, וכמובן גם הדורות האחרונים של ההונדה סיוויק טייפ-R, כנראה אמת המידה הנוכחית לסגמנט. כלומר - היותר קיצוניים שבחבורה.

 

לכל העסק הזה נכנסה היונדאי. הרבה תקדימים גם ל-N וגם ליצרן. אין באמת מסורת ספורט מוטורי ליונדאי, אבל הם עובדים על זה, וכרגע מובילים את טבלת היצרנים ב-WRC. גם הוט האץ' אמיתית לא הייתה להם, אבל הנה, זאת בדיוק מכונית המבחן. אחד הדגמים שהכי צפיתי לבחון בתקופה האחרונה.

 

קראתם את המבחן, כמובן, ואתם יודעים שיונדאי לא הסתפקו בהתקדמות המטאורית שלהם כיצרן וגייסו אושיה מתחום מכוניות הספורט, את אלברט בירמן. איך כל זה מיתרגם לאספלט?

 

לא פחות ממעולה, גם אם לא מושלם בכל היבט.

 

ה-N נראית, לדעתי, כמו שהוט האץ' צריכה להיראות. צנוע, Understated, עם רמזים שפונים ליודעי דבר. חישוקים, דיסקים וקאליפרים הולמים, פגושים וספוילר צנועים, מפלט כפול - וזהו. הייתי אוהב אותה יותר בתכלת הייחודי, אבל גם בלבן היא קולעת לנקודה. בפנים נמשך אותו המוטיב - דאש סטנדרטי של i30 (לא רע לדעתי) עם כפתורים ייעודיים לשינוי מצבי נהיגה, ובורר הילוכים ידני יפה ונעים למגע. בעיניי זה מאד מזכיר את הגולף GTI והתפיסה שלה, אבל למי שלא אמון על סגנון מופנם, ה-N בהחלט תרגיש רגילה מדי. עניין של תפיסה.

 

אבל עם כל הכבוד לרקע, היסטוריה ועיצוב, the proof of the pudding is in the eating, והוט האץ' טובה נבחנת בנהיגה. כבישי הצפון פוגשים אותנו, ואת ה-N כשהיא מוגדרת למצבים הכי ספורטיביים, פרט למתלים, שם היא במצב רך יותר, כאשר ה-N שמור למסלול בלבד. הדבר הראשון שמרגישים הוא הנדסת אנוש מצוינת - קל להגיע לתנוחת נהיגה טובה, הכל בהישג יד ושדה הראיה טוב. בצד המינוס דוושת מצמד עם תנועה מעט מוזרה ונוטה לכיוון מטה - פאק לא אופייני ודורש הסתגלות. לא משהו שיפריע לבעל הרכב, אבל בהחלט לא נקודת זכות.

 

עם תחילת הנהיגה מרגישים שהמכונית מאד קשיחה וזויות הגלגול מרוסנות היטב וזה, כאמור, גם לא במצב N של המתלים. בעיני זה מצוין ותורם לבניית הבטחון ועליית הקצב. ההגה, כצפוי מהגה מודרני, לא מעביר המון רגש, אבל מהיר (1:12.31, יותר מהיר ממכוניות כמו אלפא 156/147 וגם סובארו BRZ) ומדויק מאד, כאשר במצבים הספורטיביים המשקל שלו כבד כמו שאני אוהב. בצד המינוס, 2.14 סיבובים בין נעילות ביחס כה מהיר לא משאירים הרבה טווח תנועה לכל גלגל ורדיוס הסיבוב ענק, כמו של 156 V6.

 

המנוע, כמו ששאר הבוחנים דאגו להדגיש, מרגיש מעט חסר מחץ. בין אם זה בגלל משקלה העודף של ה-N ובין אם בגלל שכך הוא בנוי, הוא באמת לא מרגיש כמו מנועי VAG, שדואגים לבעוט אותך לתוך המושב בכל האצה, וללוות הכל בפסקול תואם. היונדאי נשמעת לא רע, ובקפיירים במצבים ספורטיביים יהיו גם יהיו, אבל כמו המוטיב הכולל - פחות. מצד שני, קצב ההתקדמות מרשים ביותר, ובפועל המכונית לא תהיה איטית משמעותית מהמתחרות שלה, אם בכלל, בכל דבר שהוא לא בוחן 0-100.

 

העברת ההילוכים מצוינת, הידית מאד "קליקית" ומדויקת, והדוושות מסודרות לא רע לגז-ביניים - אלא שזה נחוץ פחות כי לבליפים מדויקים ביותר דואג המחשב ולאחר שלוקחים את הזמן להתרגל למערכת, היא עושה את זה נהדר.

 

מה שכן יהיה זה התנהגות כביש מצוינת. למרות שמרגישים בכל רגע שהיא לא מכונית קלה, ובוודאי לא 308GTI בהיבט הזה, המתלים המצוינים מצליחים לרסן היטב את התנודות של המרכב בשינויי כיוון ועם זאת להשאיר את האוטו מאד "חי" ולא סטרילי כמו חלק ניכר מהמתחרות, מה שעושה את ה-N למאד מהנה לנהיגה. ניתן בהחלט לנהוג אותה על הגז ולהנות מהידוק קו באמצעות תזוזת זנב קלילה, כאשר הבקרות, שכמו שכתבו לפני די ליברליות בהתערבות שלהן, לא יפריעו בזה. אין הרבה תת-היגוי בכניסה לפניות, וביציאה מהן הדיפרנציאל המצוין נשלט המחשב דואג, בדיסקרטיות מוחלטת שכן כלל לא מרגישים בפעולה שלו, למשיכה מדהימה וחסרת הפרעות.

 

ניסיון לנסוע בכביש במצב N של המתלים בכל זאת ניסינו ומסתבר שהאזהרות היו במקום - המצב הזה באמת מיועד לאספלט סלול מושלם של מסלול סגור, קצת כמו המצב הקיצוני ביותר של הסיוויק טייפ-R. בכביש הוא קופצני מאד ומחייב הורדת קצב, אבל מהווה אינדיקציה מצוינת לכך שיונדאי לא מכוונים לצד השפוי של הקטגוריה, אלא לצד היותר קיצוני, ואני רואה בזה רק יתרון.

 

מהי שורת הסיכום שלי אם כן?

 

היונדאי ראויה לכל שבח. כבר בניסיון הראשון של הקונצרן ה-N מצליחה להתברג בצמרת הקטגוריה, דרגה אחת מתחת לסיוויק, בצוותא עם ה-308GTI ומעל מכוניות כמו הגולף PP והלאון קופרה. היא יותר ספורטיבית ויותר מהנה מהן, יותר חיה ו-playful, והנדסת האנוש שלה עדיפה בעיניי. אפשרויות הקסטומיזציה שלה בלתי מוגבלות ומאפשרות התאמה מושלמת לכל נהג ונהג וכמשפחתית היא מכונית מצוינת, מרווחת ובעלת תא מטען מצוין. במצבים היומיומיים של המתלים היא גם בהחלט נוחה מספיק. החסרון שלה מול הפיג'ו הוא בעיקר המשקל - ה-308 קלה בכ-200 ק"ג ומרגישה בהתאם, והמנוע שלה עדיף בעיניי, היונדאי כאמור עדיפה מבחינת הנדסת אנוש ומחיה יומיומית, ואפשרויות ההתאמה, וההגה שלה וידית ההילוכים טובים יותר.

 

אלא שכאן אנחנו מגיעים למחיר. ב-240K ש"ח היונדאי יקרה מדי, יותר בגלל התפיסה שלה וחוסר המסורת מצד אחד, הקרבה לסיוויק מצד שני, וקיומן של מתחרות מבוססות יותר בשוק (גם אם לדעתי טובות פחות) במחיר דומה או פחות, או במקרה של ה-308, הרבה פחות. היא כנראה לא תימכר במספרים גבוהים, וחבל. מכונית מצוינת.

עריכה אחרונה על ידי RK

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

" הצ'בק ספורטיבית צריכה להיות כמו אשה: אשפית במטבח, שנונה בסלון והר געש במיטה "

קרדיט ל David E. Davis

 

לא יכולתי לנסח טוב יותר :-) (ולכן העתקתי )

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

BRZ נגמרת ברור ונמכר ממנה 7 יח' בשנה??? עלוב. עוד פעם זו לא הפואנטה שהיא נחטפת, גם כשהורידו ב2019 30 אלף שח , היא עדיין לא תמכר

... היא לא במחיר והישראלי לא פראייר, שתהיה המכונית הכי כיפית בעולם, אם היא לא תהיה במחיר שלה ביחס לחול מול המתחרות, היא לא תמכר.

מיני קופר S מעל 80 יח' נמכרו פלוס או סיאט קופרה גם בסביבות 150 יח נמכרו,פלוס מינוס, למה? כי יש מחיר טוב ונכון יותר בארץ מול המחרות.

 

הקופרה 280/290/FL עלו לכביש כ 600 יחידות עד כה . כולל אחת שהייתה מונית ועומדת עכשיו למכירה עם 15 אלף קילומטר.

תמחור נכון ויבואן של מפחד להזמין מלאי יחולל פלאים .

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקופרה אוטומטית. גם הגולף. היא גם הרבה יותר קלה לנהיגה ויש לה שוק אפטרמרקט עצום. קהל היעד שלה, בניגוד לסיוויק/308/יונדאי הוא לא רק נהגים מהטופ ומביני דבר, אלא הרוב שמסתפק בלנצל את המנוע או לשפר אותו להספקים מופרכים ולהמשיך לפנות באיזי. לכן היא מוכרת הרבה יותר, ותמשיך למכור הרבה יותר. סיוויק/308/יונדאי, גם אם יעלו 180 כל אחת (הפיז'ו מאד קרובה לשם) לא ימכרו ככה בחיים. הן יותר מדי ממוקדות, למרות שלדעתי הן מכוניות טובות יותר בהפרש ניכר.

 

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נהגתי בסיוויק וביונדאי (עדיין) לכן לא אוכל להגיב באופן מושכל, אבל, אני עדיין מאמין שתמחור נכון ויבואן שלא מפחד ממלאי, ייטיבו עם הנוהג בציון 8)

לקופרה היה מלאי די גדול בעת שהיצא דגם ה cooper , והם העבירו אותו לאוטודיל למכירה, והכל! נמכר. אכן לגיר ידני נכונו חיים קשים יותר אשר אולי ימכור מאות אבל יש לנו דוגמא יפה ל 208GTI. גם ידני גם יפה וגם מוכרת.

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי לא נהגתי בסיוויק FK8, אין רכב הדגמה ככל שידוע לי, אבל גם ה-FK2 שנהגתי בה לדעתי עדיין טובה מספיק כדי לשמור על המקום הראשון מול כל המתחרות הנוכחיות, ולפי כל הביקורות בחו"ל ה-FK8 טובה הרבה יותר. מצד שני, היא מכונית מאד ממוקדת, חלק יגידו ממוקדת מדי, והמראה החיצוני שלה מעורר מחלוקת במקרה הטוב. ליונדאי יש יותר סיכוי עם מלאי גדול ומחיר קטן יותר, אבל בהיותה ניסיון ראשון להביא בחשבון שגם היצרן כנראה לא הכי סגור על עצמו מבחינת תמחור, הנחות כמות וכו'.

 

אני לא בטוח כמה ההשוואה ל-208GTI נכונה. היא זולה הרבה יותר, מחיר של משפחתית רגילה מינוס, ולא ממוקדת מדי או קשה מדי. קח את ה-308GTI, שלמרות היותה מכונית מצוינת ולמרות היותה מתומחרת הכי נמוך בסגמנט שלה, עדיין לא נהנית ממכירות רבות.

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

BRZ נגמרת ברור ונמכר ממנה 7 יח' בשנה??? עלוב. עוד פעם זו לא הפואנטה שהיא נחטפת, גם כשהורידו ב2019 30 אלף שח , היא עדיין לא תמכר

 

 

נמכרו 14 יחידות ברז ב-2018 ולדעתי השנה כבר עברו את המספר הזה. כמעט כל המשלוחים מכורים מראש, לדעתי המשלוח של ספטמבר גם מכור מראש. היבואן לא מביא סטוקים גדולים, אלא מביא כמה שהוא יודע שימכור. זהו רכב ספורט ייעודי, לא הוט האץ', קטן, צפוף ולא שימושי. הוא גם לא מהיר בקו ישר ופונה לסוג מאד מסוים של נהגים, לא למכנה המשותף הנמוך או הרחב ביותר. גם הגג סגור ואין פניה לחובבי פתוחות כמו במיאטה. גם במחיר אופטימלי היא לא תמכור הרבה.

 

 

ורק לי מפריעה העובדה שהוחלט שהיונדאי היא ההוט האץ׳ הטובה ביותר מבלי שנסעו בכל המתחרות?

אהבתי מאוד את המראה החיצוני ( דומה מאוד מאחור לגולף של תחילת העשור) ואת הסאונד.

לפי מבחני הדרכים, גם היכולת הדינמית טובה מאוד, אבל התמחור בארץ גורם לי להבין שהיא יותר בכיוון של ״מקדם תדמית״ ולא ״להיט מכירות״ ביחס לקטגורייה.

 

אילו מתחרות חסרות לך שנסעו עליהן? יש רק 3, ה-FK8 (הנה, יש לך עוד כפפה להרים), וזה למרות שלדעתי גם ה-FK2 עדיין טובה מספיק לצמרת הקטגוריה, והמגאן, שכרגע לא ברור הסטאטוס שלה או זמינותה למבחן. השלישית היא הפורד שאין בארץ ולכן אינה רלוונטית. כל היתר - גולף, קופרה, אוקטביה, ג'ולייטה תלתן, V40 - בכולן הבוחנים או לכל הפחות חלק מהם, נהגו.

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

רומן, סיכום מצויין.

 

האם לכל רכב שייבחן בפורום צריכה להתלוות רשימה של מתחרות שלו שננהגו כבר?

סמכו בבקשה על הכותבים שלא משווים ומדרגים על סמך כתבות מהיוטיוב.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטט לך תגובה של מערכת קארספורום:

״ זו בדיוק הסיבה שהגולף GTI תמיד הייתה ה"בנצ'מארק" של הקטגוריה בתור ההוט האץ' הכי טובה, וזו גם הסיבה שאני חושב שה-i30N עקפה אותה והיום היא ההוט האץ' הכי טובה בשוק. כן, גם יותר מהסיוויק והמגאן וה-308, אפילו שבשתיים הראשונות לא נהגתי. היא לא קרבית כמו הסיוויק או המגאן, והיא אולי לא מתקשרת כמו ה-308 או חזקה כמו הקופרה. היא גם לא נוחה ושקטה כמו הגולף או מתנהגת כמו הפוקוס ST (שאינשאללה תעשה עלייה במהרה בימינו אמן)״

 

לקבוע כזאת קביעה, בלי לנהוג במתחרות זה פשוט לא רציני (ואני ממש עדין במילים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המגאן לא רלוונטית. לא נמכרת, לא נבחנה, לא זמינה למבחן. אף אחד בארץ לדעתי לא נהג בה, לרבות בוחני CF. לגבי היתר כבר התייחסתי. היו מספר בוחנים במבחן, ולהם הניסיון שלהם.

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

הfk8 היא מכונית מאוד נוחה לשימוש ביום יום . התא מטען שלה ובסיס הגלגלים שלה גדול משמעותית מהגולף . גיר קצר ומומנט של טרקטור . אפשר להתווכח על המראה . אבל בכל פרמטר של שימושיות היא עולה על כל הסגמנט . אי אפשר להשוות אותה ל fk2 שהיא ממש לא נעימה בנהיגה של יום יום . fk8 היא מכונית שכל נהג יכול לנהוג בה בלי להרוג את עצמו .

מי שלא מאמין לעניין הנוחות מוזמן לבוא לנסיעה .

לגבי מכירות , קצת קשה למכור משהו שלא ניתן לנהוג בו . אני קניתי לאחר שבמשך שנה וחצי ראיתי כל סרטון אפשרי ביוטיוב על הרכב .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לנסיעה או לנהיגה? :wink:

לנסיעה .

אני שם לב שאנחנו שכנים . בנובמבר אני מתכוון לחזור לנהוג בפזו בערד . מוזמן לנהוג עבורי הלוך חזור על כביש 6 .

בינתיים רק נסיעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא, אני חושב שבגלל שפבל הוסיף שהוא יותר וורסטילי מכולם, ובכל שעה ביום ומצב הרוח שלך, הוא מתנהג גם

בפקקים טוב, גם בשיוט נינוח (יחסי), וגם במסלול ... זה כמו נחניאלי אחרי הגשם הראשון... אחריו יגיעו כולם , ירשמו

נקודות לעצמם, ויכניסו מערכות שונות ויקרות לרכבים.... אז כן, יונדאי עושה זאת למורת רוחם של היצרנים, שלא רוצים

להכניס מערכות יקרות לרכבים סדרתיים, לא כי לא יכולים, כי לא רוצים וזה יקר לייצור.

אז כן יונדאי פורצת דרך כמו בעשור האחרון ולפניו, היא כן מביאה שינוי שממנו יצרנים ישוו פערים ויישרו קו בעתיד, כי ליונדאי

כרגע בידיה היתרון.

זה לא אומר שבארץ היתרון אצלה, המחיר גבוה עדיין לעומת מה שהצרכן קבע וקובע, ולראיה, הרכב לא נמכר ולא מצדיק

משום מה את קניתו כרגע, אבל אני מאמין שהמצב ישתנה ויונדאי לא מפסיקים לרענן מחירים ומהפכות קטנות.

יונדאי קדימה הכפפה אצלכם, קדימה לימי מסלול ותדמית וקצת הורדה במחיר, מת לנהוג על הרכב הזה קצת.

עוד טיפה ואתם במקום הראשון במכירות של רכבי אצ'באק ספורטיביות.

 

יונדאי פורצת דרך? עושה מהפכות? במחירים?

אתה צריך לכתוב לעלון שלהם, אבל קשר למציאות אני לא רואה פה...

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1739 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...