Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פונקצייה של אורך חיים מופלג של מצבר כתוצאה מנסיעות ארוכות.


Cerebral Cortex
שימו לב! השרשור הזה בן 2507 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברכבים מסויימים אכן מחשב הרכב או מחשב ייעודי ינתק בהדרגה צרכנים בעלי חשיבות נמוכה כפי שציינת בכדי שמתח המוצא לא יירד מתחת ל-12.7 וולט והמצבר יתחיל להתרוקן.

 

אגב כתוב שם (באתר כלשהו, נראה כמו ציטוט מדוייק מספר יצרן) שזה פועל גם לכיוון השני.

 

אם מחשב מזהה טעינת יתר, הוא יפעיל את המערכות האלו יזום כדי להוריד את המתח.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

- כיום מערכות הרכבים החדשים מבוקרות מחשב - כשם שרשם בוקי.

ובמצב כזה, המנוע יעלה את סיבובי הסרק והטעינה תשמר.

אייל.

אבל עדיין ההספק של האלטרנטור קרי מכפלה של הזרם כפול המתח היא לא מקסימלית ! בכדי לא לעלות את צריכת הדלק ורמת זיהום האוויר וגם הרעש הסל"ד סרק לא עולה מעבר 800-900 סיבובים לדקה שזה הרבה מתחת לסל"ד הנקוב שבו האלטרנטור מסוגל לספק את מלוא צריכת הזרם שאליה הוא תוכנן במידה ותהייה דרישה כזו מצד צרכני אנרגיה ברכב.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב כתוב שם (באתר כלשהו, נראה כמו ציטוט מדוייק מספר יצרן) שזה פועל גם לכיוון השני.

 

אם מחשב מזהה טעינת יתר, הוא יפעיל את המערכות האלו יזום כדי להוריד את המתח.

לדעתי הכוונה לשני דברים אם מחשב הרכב מזהה שמתח המצבר חזר להיות תקין כלומר מעל סף מסויים מחשב הרכב מחזיר בצורה הדרגתית את הצרכנים שהוא הפסיק את פעולתם קודם לכן כאשר מתח המצבר יירד מתחת לסף מסויים שקבע ייצרן הרכב.

 

אכן במידה ומתח הטעינה עולה מעל 16 וולט מחשב הרכב מפעיל את החימום אחורי של השמשה וגם של השמשה הקדמית.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במכוניות מודרניות עתירות צעצועים חשמליים ומזגן מקורי, האלטרנטור מתוכנן לספק את מלוא צריכת הזרם בסל"ד סרק.

כי אחרת אחרי שעתיים של עמידה במקום כשכל הצרכנים פועלים, המכונית לא תניע כי המצבר יתרוקן.

ויסות הטעינה מתבצע על ידי מחשב, ודואג לכך שהאלטרנטור יטעין בדיוק כמה שצריך, ולא עשירית וולט יותר, כי זה בזבוז אנרגיה מיותר.

בסרק אין מצב של תפוקה מלאה, יש אולי 80% שזה דיי מספיק במידה וכל הצרכנים יפעלו וזה לא משנה איזה סוג ויסות יש (מה שקובע את הספק האלטרנטור זה לא הווסת או מחשב שעושה את התפקיד).

בדרך כלל מ1500 סל"ד בערך של המנוע, אפשר לקבל תפוקה מלאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאמין שיש קשר בין 2 הדברים,מכיוון שלאבי הייתה קורולה 2009,שהייתה נוסעת 5 ימים בשבוע 100 ק"מ ביום,המצבר המקורי החזיק עד לפני חצי שנה.

וגם אז הוחלף עד לפני שמת לגמרי,כנראה שיש קשר בין הדברים.

Bayerische Motoren Werke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברה, מה לגבי השאלה השנייה שלי? אנשים אומרים לי שאלטרנטור לא אמור למלא מצבר שהתרוקן כי זה בעצם שוחק את האלטרנטור כי המצבר בעצם "צמא" יותר לזרם\ מתח שהאלטרנטור מתקשה להפיק. האם זה נכון?

זרם או הספק המוצא של האלטרנטור בסל"ד סרק נקבע על סמך צריכת הזרם של צרכנים בסיסים כגון (להמחשה בלבד): מערכת הצתה, הזרקת דלק ומחשבי הרכב השונים וגם לשמור על מצבר טעון ב-100 אחוז.

 

ייצרן הרכב לא לוקח בחשבון בזמן בחירת הפרמטרים של האלטרנטור מקרה שהמצבר התרוקן לחלוטיין לכן במקרים מסוג זה ייצרן הרכב ממליץ להטעין את המצבר בעזרת מטען ייעודי ולא נסיעה מכיוון שמצבר ריק צורך זרם מאוד גבוה בהתחלה דבר שגורם לסה"כ צריכת זרם גבוהה מאוד לאורך זמן יחסית ארוך אשר גורם להתחממות ווסת המתח, מיסבים וגם הסלילים של האלטרנטור ועלול להוביל לכשל של האלטרנטור.

קח בחשבון שזה לא דבר שיקרה מיד אלא עלול לקרות במיוחד באלטרנטורים שעשו כבר כברת דרך רצינית.

 

טעינה בעזרת מטען חיצוני חכם עדיפה על פני טעינה של המצבר בזמן נסיעה מכיוון שטעינה חכמה טוענת את המצבר במספר שלבים ולא גורמת להתחממות המצבר.

 

האלטרנטור בהחלט יכול להטעין מצבר שהתרוקן בגלל ששכחת אורות דולקים או הפעלת את מערכת השמע כאשר המנוע כבוי לזמן ממושך. במידה והמצבר תקין אתה יכול לבצע נסיעה קצרה של 30 דקות מחוץ לעיר בכדי להטעין את המצבר.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסרק אין מצב של תפוקה מלאה, יש אולי 80% שזה דיי מספיק במידה וכל הצרכנים יפעלו וזה לא משנה איזה סוג ויסות יש (מה שקובע את הספק האלטרנטור זה לא הווסת או מחשב שעושה את התפקיד).

בדרך כלל מ1500 סל"ד בערך של המנוע, אפשר לקבל תפוקה מלאה.

אני לא מכיר אלטרנטור סטדנרטי ברכב פרטי המסוגל לספק 80 אחוז מזרם המוצא הנקוב בסל"ד סרק. רוב האלטרנטורים מסוגלים לספק רק כ-45 אחוז עד 55 אחוז מהזרם הנקוב ראה טבלה מצורפת של הייצרן בוש.

 

יישנם חברות אשר מייצרות אלטרנטורים מיוחדים ( פרמיום) עם זרם מוצא גבוה בסל"ד סרק של 61 אחוז מהזרם הנקוב המיועדים לחובבי המוסיקה הכבדים אשר מתקינים מערכות שמע בעלות הספק של 500 וואט ויותר או לכול דכיפין אבל זה המחיר של האלטרנטורים האלה מרקיע שחקים וזה ממש לא נפוץ כסטנדרט ברכב פרטי.

Pages from Alternators-Bosch.pdf

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2507 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...