Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצב כלכלי וקניית רכב / או, הבן אדם עם חובות אבל יצא עכשיו מהסוכנות


פול_טריילר
שימו לב! השרשור הזה בן 2531 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הבנקים לא טיפשים.

 

הוצאה לפועל יגיעו אליך הביתה הרבה לפני שתתחיל בכלל לנוע בכיוון שידאיג את הבנק.

תשאל את פישמן אם הוא דואג בלילה[emoji4]

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

fly low drive fast

zx volcane- c4 vts-B4 spec b -Leon fr-Bmw e46 330i-Mustang gt 4.6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 84
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לדעתי, בשום מקרה לא הגיוני לקנות אוטו בכסף שאין.

 

הריי אף פעם אין לדעת מה יוליד המחר ובטח שאדם הגיוני יעדיף לישון בשקט בידיעה שהוא חייב כמה שפחות לכמה שפחות.

 

אנחנו אח''כ מתפלאים מגודל הפרש במחירי הרכב בארץ לעומת שאר המדינות המתוקנות. איזה אינטרס יש למישהו להוריד את מחירי הרכב אם הציבור ממשיך לקנות? ברור שהם רק יעלו כי הפרסום של חארטה מוטורס אומר סכום קטן למשך זמן ארוך. זה אכן נשמע יותר סקסי מהמחיר הכולל של הרכב.

 

שמעתי אין ספור טענות בעד, נגיד את האמת, שום דבר לא שכנע אותי.

 

אני כבר שנים רץ עם קונספט של רכב יד שנייה בתקציב שלא יהווה יותר מפגיעה בכנף עבורי, כולל יישור קו.

לי אישית, דווקא תורם (בטווח הקצר,לפחות) כל העניין הזה מכיון ששוק יד שנייה בקרשים.

 

פוזה ושופוני לא הרכב ישיג לכם וגם אם כן אז רק של נערים מתבגרים ואוכלוסיות בעיתיות.

עריכה אחרונה על ידי Taipan
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל רכישה צריכה להעשות מתוך הגיון כלכלי בריא. לא יודע מה אתכם, אבל את החינוך הכלכלי שלי למדתי מהוריי. חיסכון הוא שם המשחק.

הוריי קונים מה שצריך,חוסכים בצד ובעת הצורך משדרגים. אבל הרוב לא ככה, חיים מהלוואה להלוואה.

אז ימשיכו להתלונן וימשיכו לקנות. לא רואה סיבה שיבואן יוריד מחירים או שהמדינה תוריד את המיסים ששוק הרכב מציב שיא מסירות חדש כל חודש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיר אנשים שחיים מהלוואה להלוואה אבל כל 3-4 חודשים סוגרים די לחו''ל... נתקל בכאלה גם בעבודה ויצא לי לדבר איתם לעומק, לרוב שורדים ככה עד שנפתחת קרן השתלמות (60-70 אלף ש''ח).

 

לא דוגל בדרך הזאת וזה נראה לי לא אחראי והזוי...

 

מצד שני גם לי יש מימון על הרכב שמכביד עליי והייתי חי יותר טוב בלעדיו אבל עשיתי את שיקולי התיעדוף שלי.

 

אגב אני בזמנו כשלקחתי מימון לפחות עשיתי סקר שוק, בדקתי בנקים ואופציות מימון, גם הבנתי שבלון רק נשמע טוב אבל לא באמת כזה (סוג של אשליה) ואשכרה יש אנשים שלא עושים בדיקות מינימליות ופשוט נדפקים!

 

לוקחים הלוואת בלון עם מקדמה סבירה, החזר נמוך והיתרה בסוף תקופה, בהגעה לסוף תקופה הרכב שווה הרבה פחות מהיתרה!

 

Sent from my PRO 6 using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי system_x

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי שכן שידעתי שהוא בקשיים כלכליים - אשתו נסעה בג'יפ בן חמש שהלך Total Loss והוא מיד קנה לה ג'יפ חדש.

 

שאלתי אותו למה חדש? ענה לי כי המימון יותר זול...

 

חצי שנה אחר כך הוא נאלץ למכור את המכונית השניה כי הבנק איים עליו שיממש אותה - אשתו ממשיכה לנבוע בג'יפ.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי בדרך כלל כדאי לקנות במימון. הריביות בימינו מאוד נמוכות.

במקום לשים על ספורטאז 140.000 שח במכה. כדאי לנסות להשקיע את הכסף באפיק כלשהו ולקבל תשואה מסויימת. ריבית ממוצעת על רכב חדש בארץ בדר”כ 2.1 אחוז לשנה. בהשקעות סולידיות אפשר לעשות יותר.

ברור שאם פלוני לא עושה כלום עם הכסף , לא משקיע אותו במקום אחר. אז אין סיבה לקחת מימון . אני מקווה שרוב האנשים מנסים להגדיל את הונם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה שהיום מי שקונה את הספורטאג' זה לא אותו אחד עם ה140 אלף, זה אחד עם 40 אלף (במקרה הטוב).

 

זה לא מדוייק. יש הרבה שיש להם את כל הסכום ויש לא מעת שאין להם 5 אחוז אפילו.

בכל מקרה אני אומר לכם כך. אני עובד בת”א אצל אחד היבואנים. הכמויות כסף פנויית שיש לאנשים , זה פשוט לא יאומן.

אני מתרשם מכך שגם מישהו שיש לו ערימות של כסף ושיכול לקנות את כל הרכבים בסוכנות בצק אחד לוקח מימון. 80 אחוז מהלקוחות שיש להם את כל הכסף ואני מדבר על אלפיון עליון שגרים במקומות יוקרה. לוקחים מימונים ומצד שני אלא שאין להם גם לוקחים.

מצד שלישי שמתי לב שלא מעת חברה צעירים בני 20 פלוס קונים רכבי מיני וסופר מיני סביב ה 80.000 שח במזומן.

מין הסתם סביר להניח שזה כל הונם. לדעתי זה טעות אדירה. אבל זוהי רק דעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב האנשים שאני מכיר שרוכשים רכב במימון חיים ממינוס למינוס ומחופשה לחופשה. מזלי הוא שבורכתי בבת זוג שאינה מסוג האנשים האלה. שקל שמבזבזים סתם בגיל 20 שווה 4 שקלים בגיל 50. שקל שנלקח בהלוואה בגיל 20 שווה עוד יותר מזה בגיל 50.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני הכל, אומר שגם בעיני ההתנהלות הזו - לקנות רכב חדש בכסף שאין וכו׳ - היא טעות, גם אני חונכתי אחרת ומשתדל ליישם את החינוך שקיבלתי בהתנהלות הכלכלית שלי. אני מאז ומתמיד, למשל, רוכש רק רכבים מיד שניה ולא רואה את עצמי קונה רכב חדש בעתיד הנראה לעין (למרות שיכול להרשות לעצמי).

 

עם זאת, חייב לומר שהרבה (אם לא רוב) מהישראלים חיים בצורה כזו - מחודש לחודש, משלמים משכנתא קצת מופרזת, למרות זאת קונים רכב חדש, צוללים כל חודש קצת יותר לתוך האוברדרפט ובכל פעם שמשתחררת איזו קרן השתלמות מכסים את המינוס. אני מכיר אישית הרבה כאלה, בכל הגילאים.

 

ואתם יודעים מה? רובם המוחלט עובר את החיים בהצלחה, בלי להגיע לפשיטת רגל או לאבד את הבית או משהו כזה. וכן, אלה שמגיעים לפנסיה מגיעים עם בית משלהם, פנסיה סבירה ואיזה חיסכון (בד״כ לא קטן) שכן הצליחו לצבור אחרי שהילדים עזבו את הבית.

 

אז נכון שאם היו מתנהלים כלכלית יותר בחוכמה, החיים שלהם היו כנראה פחות לחוצים ויותר נוחים, והיו מגיעים לקו הסיום (או לקו האמצע :-)) עם יותר כסף ופחות דאגות. אז מה? זה עדיין לא אומר שהם ״אסון כלכלי״. סה״כ, איך שאני רואה את זה, לא ממצים את מלוא הפוטנציאל הכלכלי שלהם - לטובת מותרות שבאותו רגע נראים להם חשובים. זה הכל.

עריכה אחרונה על ידי malcishua
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, הרוב שורדים. יש גם מעטים שלא שורדים אילו היו מתנהלים מעט יותר בשיקול. לפעמים החיים זורקים לכיוון שלנו curve ball. דברים לא צפויים. אנשים חולים, יש משבר כלכלי, רמת הכנסה יורדת. לא עובדים תקופה של שנתיים או שלוש או חמש. לחץ כלכלי בהחלט עלול גם לגרום ללחץ על הזוגיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה כבר נושא עמוק יותר, אבל למדנו כאן היום שבגדול , התנאי היחיד שבו אתה צריך לעמוד כדי להוציא רכב חדש הוא להיות עם דופק.

ויש כאלה שמכורים למספר גבוהה בעו"ש, יש כאלה שמתו בלי שהספיקו לחיות, ויש כאלה שיותר חשוב להם מה חושבים עליהם השכנים מאשר מה יוצא לילד מהפה.

כל אחד עדיף שיעשה מה שעושה אותו מאושר (או מה שהוא חושב שיעשה אותו מאושר).

 

אני אישית מעדיף להשקיע את המשכורת שלי בבן אנד ג'ריז,בבראזרס,בערוץ החיים הטובים, בעמלות משיכת מזומנים ומס הכנסה.

שכל אחד ישקיע את מה שיש / אין לו במקום שבו הוא רואה לנכון.

 

מצד אחד המטרה היא לא להיות האיש הכי עשיר בבית קברות, מצד שני לא להיות הכי צעיר/לחוץ/חסר תחביבים/חסר כישורים/חסר חוויות/הכי פחות שעות חיוך בבית קברות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתום, אני לא יודע בן כמה אתה.

 

צריך לחשוב על העתיד.

 

העובדה שהגעתי לנישואין עם חסכון בגובה של שליש דירה, וכך גם אשתי, היא תוצאה של החינוך שבו לא מוציאים כסף שלא נראה בעין. רכב ראשון קניתי בגיל 29, כאשר התכוננתי לעבור למקום עבודה במרחק 50 ק"מ מהבית, ואופציית התח"צ הפכה לא רלוונטית. זה לא מנע ממני בערך 18 שנים של לחץ כלכלי, אבל אז רווח ואיכות החיים עלתה בכמה דרגות.

 

מלכישוע - אני מבין שאתה בעמדה שבה אני הייתי לפני 15 שנים או קצת יותר. מאחל לך שעם התנהלות נכונה והתקדמות הזמן הלחץ הכלכלי יפחת, ותוכל לעבור למכוניות חדשות. עדיין לא סיבה להחליפן כל 3 שנים - לדעתי כלכלית עדיף להחזיק רכב שנים רבות ככל שהוא אמין - אבל זה נושא לדיון נפרד.

 

לגבי הגישה של נטילת הואה על מנת לאפשר לכדף "לעבוד" - גם זו אשליה, באקלים הנוכחי קל מאד גם להפסיד בהשקעות. אבל גם את זה אנשים מדחיקים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתום, אני לא יודע בן כמה אתה.

 

צריך לחשוב על העתיד.

 

העובדה שהגעתי לנישואין עם חסכון בגובה של שליש דירה, וכך גם אשתי, היא תוצאה של החינוך שבו לא מוציאים כסף שלא נראה בעין. רכב ראשון קניתי בגיל 29, כאשר התכוננתי לעבור למקום עבודה במרחק 50 ק"מ מהבית, ואופציית התח"צ הפכה לא רלוונטית. זה לא מנע ממני בערך 18 שנים של לחץ כלכלי, אבל אז רווח ואיכות החיים עלתה בכמה דרגות.

 

אני צעיר אבל מבין לגמרי את מה שאתה כותב, אני בן לזוג שעלו לארץ בגיל 30 בלי לדעת מילה בעברית והיום כבר לא משלמים משכנתא והמצב הכלכלי הוא מצוין

ככה שחינוך פיננסי אני גם עברתי.

 

אני כבר משוחרר זמן מה, ובינתיים כל חודש שמרתי על סך הוצאות נמוך בהרבה מסך הכנסות, לאחרונה גם השכר שלי גדל משמעותית לכזה שמס הכנסה כבר לוקחים ממנו, אני יודע בדיוק כמה הוצאות קבועות יש לי בחודש, אין לי התחיבויות עתידיות- גם לא על הרכב שנאלצתי לקנות (גר בשומרון- אין תחבצ כמעט בכלל),

(אני ממש לא מתנזר, הייתי בחו"ל פעמיים ועוד פעם בקרוב מאוד,)

כל האמור למעלה גורם לי להרגיש שאני אכן מיישם את מה שההורים לימדו אותי.

אך כשאני עם חברים ואנשים אחרים בני גילי אני מרגיש טמבל- כי כולם משלמים 100 שקל כניסה למועדון ואז עוד 400 על בקבוק פינלנדיה, אף אחד לא יודע איך נראה התלוש שלו,עושים קניות ביילו, לקח לי חודשיים להחליט איזה רכב אני קונה ועוד חודשיים להחליט על הרכב הספציפי בזמן שחברים שלי פשוט נוסעים למגרש וקונים

מה שגורם לי להרגיש שאולי הבעיה היא בי? האם אני "מחושב מדי"?

אני *בהחלט* שמח בחלקי - מאמין שחומרה לא גורמת לאושר, ואני באמת נהנה מדרך חיי- לא שאני באמת שם על מה שאומרים לי אבל כשאני אומר "צריך לחסוך לעתיד" (כמו שאתה אמרת) - מסתכלים עלי מוזר.

אולי טיילר דארדן השפיע עליי יותר מדיי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2531 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...