Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחבר בכדי לעקוב  
bla92

[מצולם] החלפת קלאץ וציריות בקליאו בי 2001

שימו לב! השרשור הזה בן 1596 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

קודם כל אני רוצה להודות לאסף,יגאל ויוסי שהקדישו לי את כל היום שבת שלהם ודאגו להביא את כל הכלים וספריים שהיה צריך בשביל לטפל בבימבה שלי.

עבודה לא פשוטה בעליל שלקחה לא פחות מ6 שעות, למדתי המון מהיום הזה והכרתי אנשים מדהימים בכל מובן !

אני חייב להודות שלא ממש עזרתי להם בגלל חוסר ניסיון, אבל אני מבטיח להשתפר
:cool:

שאלתי המון שאלות, אבל תמיד הסבירו עד שהבנתי (ולא תמיד זה קרה בפעם הראשונה
:roll:
).

 

החלקים נקנו מאבי חלקי חילוף ברחובות.

הקלאץ' של VALEO מקורי

והציריות של GS*P

iwHPEy0s.jpg
VDJiKRfs.jpg

 

טוב אז... ב9 בבוקר האוטו כבר היה על בוקים.

2zRyyeFs.jpg

ריקון שמן גיר.

11D3VQVs.jpg
geDGTVds.jpg

פירוק גלגלים והפרדה מהבולמים.

lhgnUG4s.jpg
eigK1O7s.jpg

פירוק תפוחי הגה.

OHFHVErs.jpg
fqxIwu4s.jpg

פירוק בורג מרכזי, הוצאה מהתבור ומשיכת הציריה (צד נוסע) החוצה.

הבורג המרכזי עשה קצת שרירים ולא הסכים להיפתח עם פטיש אוויר, עד שנכנע לברקס וידית כוח.

U7zQDwes.jpg
j1SVgugs.jpg

 

החיבור בגיר אחרי הוצאת הציריה.

o2q3T82s.jpg

פירוק 3 ברגים שתופסים את הציריה בצד הנהג, הוצאה מהתבור ומשיכה החוצה.

HKgaZrds.jpg
8bL2eWks.jpg
EolnGJks.jpg

פירוק קאליפרים.

eoymcMTs.jpg

פירוק משולש צד נוסע, 2 ברגים ואומים בצד ימין (אחד שתומך אותו לשלדה) ואחד בצד שמאל.

jmH8ceDs.jpg

פירוק משולש צד נהג, 2 ברגים צד שמאל (1 של התומך) ואחד בימין.

VZYZJzps.jpg
9dPh4PXs.jpg

 

פירוק מוט קישור של מוט מייצב, הפירוק מלמעלה ולמטה ביחד כי הוא הסתובב חופשי.

וכל העסק בחוץ.

SuASzUls.jpg
XW0gqjUs.jpg

 

פירוק הסטרטר (3 ברגים).

9T8iaZhs.jpg

פירוק מצבר, התושבת שלו כולל המחשב שיושב עליו.

מתחת לתושבת של המצבר נמצאת תושבת הגיר העליונה.

bchlFVvs.jpg
LKElHrEs.jpg
6R1k2tYs.jpg
VUyxOits.jpg

מפרקים את הבורר הילוכים מהגיר.

236mX9ns.jpg

ו.. מתחילים בפירוק הגשר
:-P

caCLl3es.jpg

פירוק התומכים של המסרק (חלק מהגשר)

בתמונות פה רואים שיש אבטחה לבורג ושבעצם לא היה צריך להוציא אותה בכלל כי יש גישה מאחורה.

ST8Uze3s.jpg
msain5Is.jpg
KXbunZGs.jpg

rowODtqs.jpg
G4YgdBds.jpg

 

פירוק ההובים

A3ydnYJs.jpg

 

פירוק תושבת "משקפיים" גיר תחתונה.

4190y4Os.jpg

 

המשך בתגובה הבאה...


מחפש פנסי ערפל לקליאו בי 2001 RTE :-)

החלפת קלאץ וציריות Clio B 1.2 8v 2001

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מנתקים את הרדיאטור מהגשר מלמטה, ועוד כמה ברגים והגשר גם יוצא לחופשה
8)

yPEkoBss.jpg

HcCf4Vgs.jpg
wfdbH3os.jpg

מנתקים חיישן רוורס מהגיר.

aNv0Ords.jpg

קושרים את הקאליפרים והזרועות של המסרק על הקפיצים שלא יפריעו בעבודה.

460yJy3s.jpg

מפרקים חיישן קראנק וחוטי חשמל.

P3dLyBGs.jpg
OqFicSrs.jpg

תומכים את המנוע והגיר.

vKBBWvTs.jpg

מפרקים תושבת גיר עליונה.

mlo2bXFs.jpg
y2Sk3xcs.jpg

ומתחילים לפרק את הגיר.

6DEwENss.jpg
gyuuaqts.jpg

קצת ניעורים לגיר, אחד מלמעלה ולמטה והגיר שלנו בחוץ
:wink:

iBdV8Kcs.jpg

אחרי שהגיר ירד אפשר לראות את הקלאץ שתפסנו אותו בזמן, בלי בשר וקפיצים רוקדים.

6yHEAIss.jpg
L85zbuTs.jpg

גירוזים וניקוי הקלאץ רגע לפני הרכבה.

rUugxpis.jpg

פה ראינו שהמיסב לחץ שהגיע עם הקלאץ לא מתאים למזלג, ניסינו כל מיני דברים וכלום לא הצליח ונאלצנו להשאיר את המיסב הישן
:cry:
(אין תמונת השוואה אבל השיניים של המיסב הישן יותר רחבות ואלה של החדש צרות ולא נכנסות למזלג)

qb8vTlms.jpg

 

הרכבה ומרכוז.

KYlKI9Vs.jpg

bfQ6QAMs.jpg

 

מעלים את הגיר בחזרה למקום, סוגרים ומרכיבים תושבת עליונה.

owRTVjfs.jpg
iZiXi57s.jpg
lDBtRkss.jpg

הרכבת הגשר דרשה קצת משחקים בשביל לכוון את המסרק לתוך התושבת של הגשר.

הרכבת תושבת גיר תחתונה וסגירת כל הברגים של הגשר, הרכבת ההובים והמגן רדיאטור.

0zd3GKcs.jpg
5rPiDS3s.jpg
e9lu4S1s.jpg

הרכבת הציריות וסגירת שלושת הברגים של הציריה בצד הנהג, הרכבה של תפוחים, מוט מייצב, ברקסים,בולמים ואום מרכזי.

Da6sFPns.jpg
CS6nljNs.jpg
BR7moKqs.jpg
tHF0FE4s.jpg

 

מילוי 3.5 ליטר שמן גיר ופיניטו לה קומדיה
:-P

ADES2jws.jpg
X3fFUuxs.jpg

 

העבודה לא הייתה פשוטה בכלל ובכל זאת החבר'ה האלה הסכימו לעשות אותה, מקצוענים ברמה גבוהה והאוטו מרגיש מעולה !

אני מודה לכם מאוד על הזמן שהקדשתם בשבילי חברי כנופיה יקרים, זה לא משהו מובן מאליו !!


מחפש פנסי ערפל לקליאו בי 2001 RTE :-)

החלפת קלאץ וציריות Clio B 1.2 8v 2001

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה לא קלה בכלל ! כל הכבוד לך!

לא כל אחד היה יכול לעמוד בזה

המון עבודה וזמן :)

שאפו

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טירוף, רק מראה כמה החבר'ה של הכנופיה מקצוענים ולא מפחדים משום דבר, בהחלט מדובר בעבודה לא פשוטה בקליאו


Clio 172 Phase 2

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רשימת כלים נדרשת:

זוג בוקים לתמוך ברכב,

זוג ג'קים לתמוך במנוע ובגיר,

בוקסה משושה בגדלים 10,11,13,16,18,19,30

רצוי גם מפתחות רינג 13,16,18

ראצ'ט + מגוון מאריכים וברכיים,

מברג שטוח\לום קטן, שפיץ פלאייר,

המון מצב רוח


יום טוב גם לך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ואוו כל הכבוד חברים, אתם מפתיעים כל פעם מחדש.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד , על הרצפה זו חתיכת עבודה..

מה עם גלגל תמופה מה היה מצבו?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חלק ויפה,

תפסנו את הקלאצ׳ הקודם בזמן, הניטים לא הספיקו להגיע לגלגל תנופה


יום טוב גם לך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רבותי, אתם מפספסים את התופעה. לא מקצוענים ולא נעליים.

אנשים צעירים, בעלי כושר פיסי, התמדה, חכמים ובעלי יכולת הסתכלות והפקת לקחים. המון סבלנות ורצון לבצע עבודה טובה. מפעם לפעם משפרים את התובנות.

בסך הכל הרכב לא הומצא בידי אנשי מאדים, אפילו לא רנו קליאו.

יוטיוב, קצת הפריה הדדית, 2 כוחות סוס (זלצר ואסף) וכוח חמור אחד (אני), בעל הרכב שגם הוא סייע בהנפה ובמקום שהצריך כוח פיזי, שני בגאז'ים מלאים בכלים, חנייה מקורה ומרוצפת, קצת כלים משלי (בוקים מעץ, ג'ק עגלה נוסף, מאריך 1/2 עם קצה חצי כדורי המאפשר הנעה בזוית, מדחס ופטיש אוויר). החולצים של תפוחי ההגה נשארו מובטלים.

קצת טריקים של מכונאי מדרכה (ולחברה יכולת אילתור מעולה), ואפילו אז נעשו כמה שגיאות בתהליך, פרוקים מיותרים וכדומה.

התהליך גם המחיש עד כמה יכולת חשיבה והערכת סיכונים חשובה למכונאות - פירוק המסרק מהגשר במקום לנתק אותו מצנרת נוזל ההגה.

אסור לשכוח את עוגות הבית שתרמה שכנה צעירה ואת הבן שלה - בן 5 - שקיבל שיעור מעשי בנפלאות פטיש האוויר.

אסור גם לשכוח שבשביל הצעירים זה סוג של הרפתקה והוכחת יכולת, וכאן אנו עומדים.

 

את אסף פגשתי לראשונה אבל בטח לא לאחרונה ועם זלצר כבר העברתי כמה וכמה ימים בצוותא. האיש לא היסס לפרק מסכת חזית במגאן חדשה מה שבפועל אומר לפרק גם את הכנפיים הקדמיות, וכל זאת כדי לשתול צמד צופרים.

 

אז זו לאו דווקא מיקצוענות אלא אופי וחתירה להשגים. לדעתי זה מה שצריך להסיק וללמוד מאסף ומזלצר.

 

וכדברי חנניה רייכמן - כל השג בלי טורח פרך הוא תמיד השג קל ערך.

 

יוסי

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כשראיתי צינור לחץ אוויר בחלק מהתמונות, חשבתי ש"משהו פה חשוד"...ותהיתי מי זה יוסי. אבל לא קישרתי.

 

תגובתך מאוד מאוד נכונה, לא נותר לי אלא להצטרף לנאמר:mm_yeah:


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 1596 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

התחבר בכדי לעקוב  

×
×
  • Create New...