Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רדיאטור חימום לתא הנוסעים ומערכת קירור מנוע ב-205


fandigo
שימו לב! השרשור הזה בן 7074 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברצוני לנסות לסדר ברכב מספר דברים

ואשמח מאוד אם תעזרו לי ותכוונו אותי

 

1. החימום ברכב שלי לא עובד (אמרתי את זה לפני מספר ימים) חשבתי שיכול להיות שזה רדיאטור חימום סתום, אבל לאחר שיחה אם אבא שלי הוא אמר לי שיכול להיות שהוציאו את הטרמוסטט ולכן המנוע לא מתחמם מספיק כדי לחמם את הרכב. השאלה שלי היא: איך אני יכול לבדוק בבית אם הוציאו את הטרמוסטט

היכן הוא צריך להיות ממוקם והאם אני יכול לראות את זה לבד בלי להיכנס איתו למוסך. במידה והוציאו את הטרמוסטט האם אפשר להחזיר אותו? והאם אפשר לבצע את העבודה הזאת בבית?

 

2. עכשיו לדבר השני. אני רוצה לנקות את מערכת הקירור ברכב שלי של הרדיאטור

שזה כולל החלפה למים ירוקים. רציתי לדעת האם בנוסף להוצאת המים הישנים האם יש עוד איזה דרך לנקות את הרדיאטור עצמו ואת כול המעברים מכול החלודה ששורצת שם? ואם כן אז איך?

ולאחר הניקוי והחלפת המים איפה נמצאים הברזים של הניקוז אוויר וכיצד עושים זאת? האם צריכים לפתוח אותם שהמנוע עובד? והאם צריכים לפתוח את שני הברזים או רק אחד?

 

זהו לבינתיים אני חושב שאת התשובות שתתנו לי יתפתחו עוד שאלות

אבל באמת תודה רבה לכולכם

 

נ.ב: כמה ליטרים של נוזל קירור אני יצתרך לקנות האם גלון של 5 ליטר יספיק או שצריך לקנות 2 גלונים?

My Car: Peugeot 205 GR 94

כן כן גם הצרפתיה שלי נהנת לעשות לי בעיות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש דרך מצויינת לקבל תשובות לכל שאלותייך.

שימוש במנגנון החיפוש של הפורום.

הנושאים הנ"ל נידונו לעייפה.

אם יצוצו שאלות אחרי קריאה בהודעות קודמות , אתה מוזמן - ולא , השרשור יינעל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו באמת... אתה מנהל פה פורום חברים - לא ספרייה ציבורית ולא גנזך ממשלתי.

 

מה רע בנושא חדש אשר כבר דנו בו? האם אין מה להוסיף? האם לא יכול להיות מצב שנושא שכבר דנו בו בעבר יפתח מחדש ויזכה לתגובות חדשות ומקוריות אשר לא היו לפני?

מה עם חברים חדשים? האם לא ניתנת להם הזדמנות להגיב על נושאים ש'ננעלו' בעבר ולתרום תרומתם אפילו על נושאים נדושים ו'טחונים'??

 

יש לי שני דברים להעיר בכל הכבוד הראוי.

1. הודעה בפורום נידונה למלחמת השרדות כמעת דרוויניסטית. אם היא לא זוכה לתגובות מפאת חוסר עניין החברים היא תעבור לעמוד השני מהר מאוד ונידונה לשיכחה. אתה צריך לעמוד על המשמר מפני הודעות אשר 'מוקפצות' קדימה על ידי מחברן כשאין בהן עניין אמיתי. ולא לנעול הודעה תמימה אשר אולי נידונה להגיע לעמוד השני מהר ולהישכח.

2. חברי פורום כמוני מבקרים מדי יום כדי להשתתף בדיונים על כל נושא מזדמן, חדש וגם ישן, ולא רק מה שנוגע לו באופן אישי. זה מה שמבדיל פורום מפנייה אישית למידע. לי באופן אישי יש עניין לקרוא מה המומחים יענו לשאלה הזו כקורא, לא כשואל. אתה למעשה לא שלחת את fandigo לחפש בנושא, שלחת את כל מי שמתעיין בנושא הזה לחיפוש בארכיב. לדעתי זהו ניהול פורום לא נכון.

 

אני לא מנסה להיות תוקפן, אני חושב שהפורום הזה נקי מאוד ונעים לקריאה ואין לי ספק שזה בזכות ניהול ערני ונכון. אבל פה היית קצת מחמיר מדי לטעמי.

 

בעניין תרמוסטט.

אם אין תרמוסטט המונוע יתחמם לאט משהיה באופן נורמאלי, אבל יגיע לטמפרטורה הנכונה בסוף ויהיה חימום לאוטו. אם אחרי נסיעה ממושכת אין לך חימום אז סביר להניח שזה לא קשור לטרמוסטט.

אם אין לך תרמוסטט אז אין בעיה להתקין חדש. עקוב אחרי צינור המים העבה שיוצא מהרדיאטור (הצינור שיוצא מראש הרדיאטור, לא זה שנכנס לתחתיתו) בסופו נמצא הטרמוסטט, לפני הכניסה לבלוק. אין דרך לדעת אם הטרמוסטט בפנים בלי לפתוח את התושבת שלו.

 

האם מפוח האויר עובד?

 

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה רע בנושא חדש אשר כבר דנו בו? האם אין מה להוסיף? האם לא יכול להיות מצב שנושא שכבר דנו בו בעבר יפתח מחדש ויזכה לתגובות חדשות ומקוריות אשר לא היו לפני?

אתה צודק.

אבל לנו די נמאס לענות כל פעם את אותן תשובות מפורטות.

אל תצפה שנענה כל פעם בצורה מפורטת את אותה תשובה.

אל תצפה שאנחנו נחפש במנוע החיפוש את התשובה המפורטת לשאלה שלך. חפש אותה אתה.

 

חפש במנוע החיפוש, ואם יש לך שאלות ענייניות שלא דנו בהם בשרשור שתמצא - אתה מוזמן לשאול, לתת לינק להודעה הישנה, ואם נדע להוסיף, נענה בשמחה.

(אני החלפתי את רדיאטור החימום ב-2 205 שלי, נדמה לי שיש גם שרשור מלווה בתמונות שפרסם איציק.

חפש, ואם יש לך עוד שאלות - אעזור לך בשמחה.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היכן נמצא מפוח האוויר שאני ידע אם הוא עובד??

 

ובקשר לניקוי הרדיאטור לא ראיתי שיטות מסוימות לנקות אותו

האם הדרך היחידה היא להריץ בו פשוט הרבה מאוד מים או שיש להוסיף גם חומרים מנקים כל שהם?

My Car: Peugeot 205 GR 94

כן כן גם הצרפתיה שלי נהנת לעשות לי בעיות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפוח האויר נמצא מימין לקונסולה המרכזית, בחלקה התחתון.

שב במושב שליד הנהג, המאוורור נמצא בגובה נמוך בין תא הכפפות לבין הקונסולה המרכזית.

אין צורך לפרק את הדש בורד, אלא רק לפתוח את הפלסטיק הצדדי.

 

לפני שאתה מפרק, הוצא בעדינות את שלושת כפתורי ההפעלה במרכז הקונסולה, פתח 2 ברגי פיליפס מאחוריהם, ובדוק נקיון מגעים במעגל החשמלי (פוטנציומטר).

 

אם נקיון המעגל החשמלי לא עזר - פרק את המאורר ונקה אותו.

 

עכשיו אתה אמור לקבל משב רוח חזק.

 

אם הוא קר - אין מנוס מלהחליף את הרדיאטור הפנימי (גישה ממושב הנהג, בתחתית הקונסולה המרכזית).

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו באמת... אתה מנהל פה פורום חברים - לא ספרייה ציבורית ולא גנזך ממשלתי.

 

מה רע בנושא חדש אשר כבר דנו בו? האם אין מה להוסיף? האם לא יכול להיות מצב שנושא שכבר דנו בו בעבר יפתח מחדש ויזכה לתגובות חדשות ומקוריות אשר לא היו לפני?

מה עם חברים חדשים? האם לא ניתנת להם הזדמנות להגיב על נושאים ש'ננעלו' בעבר ולתרום תרומתם אפילו על נושאים נדושים ו'טחונים'??

 

יש לי שני דברים להעיר בכל הכבוד הראוי.

1. הודעה בפורום נידונה למלחמת השרדות כמעת דרוויניסטית. אם היא לא זוכה לתגובות מפאת חוסר עניין החברים היא תעבור לעמוד השני מהר מאוד ונידונה לשיכחה. אתה צריך לעמוד על המשמר מפני הודעות אשר 'מוקפצות' קדימה על ידי מחברן כשאין בהן עניין אמיתי. ולא לנעול הודעה תמימה אשר אולי נידונה להגיע לעמוד השני מהר ולהישכח.

2. חברי פורום כמוני מבקרים מדי יום כדי להשתתף בדיונים על כל נושא מזדמן, חדש וגם ישן, ולא רק מה שנוגע לו באופן אישי. זה מה שמבדיל פורום מפנייה אישית למידע. לי באופן אישי יש עניין לקרוא מה המומחים יענו לשאלה הזו כקורא, לא כשואל. אתה למעשה לא שלחת את fandigo לחפש בנושא, שלחת את כל מי שמתעיין בנושא הזה לחיפוש בארכיב. לדעתי זהו ניהול פורום לא נכון.

 

אני לא מנסה להיות תוקפן, אני חושב שהפורום הזה נקי מאוד ונעים לקריאה ואין לי ספק שזה בזכות ניהול ערני ונכון. אבל פה היית קצת מחמיר מדי לטעמי.

 

בעניין תרמוסטט.

אם אין תרמוסטט המונוע יתחמם לאט משהיה באופן נורמאלי, אבל יגיע לטמפרטורה הנכונה בסוף ויהיה חימום לאוטו. אם אחרי נסיעה ממושכת אין לך חימום אז סביר להניח שזה לא קשור לטרמוסטט.

אם אין לך תרמוסטט אז אין בעיה להתקין חדש. עקוב אחרי צינור המים העבה שיוצא מהרדיאטור (הצינור שיוצא מראש הרדיאטור, לא זה שנכנס לתחתיתו) בסופו נמצא הטרמוסטט, לפני הכניסה לבלוק. אין דרך לדעת אם הטרמוסטט בפנים בלי לפתוח את התושבת שלו.

 

האם מפוח האויר עובד?

 

אורן

לאורן שלום רב!

לרוב אני לא מסכים עם מנהלי הפורום , ועם דרך שיקולם מתי לנעול , ומתי לצנזר או למחוק!

אך במקרה זה , למרות שאין צורך,לשמר שיסנגרו עליו, דעתי שהשואל המקורי כן יערוך חיפוש,

משום משנושא כזה ניפתח, כל חורף ,יותר מפעם אחת, והנושא חוזר על עצמו , עם שאלות דומות, רק עם שואלים שונים!

במקרה של נושא פופלרי כזה, סבירות גבוהה, שהשואל בהיכנסו, למנגנון החיפוש , ימצא באפן מיידי, תשובות של שואלים קודמים, בלווי תמונות , כיצד לבדוק מערכת חימום, כיצד לבדוק תרמוסטט,

איך להרכיב טרמוסטט, כיצד לקזז אוויר ממערכת קירור,ועוד ועוד.. תשובות בוהדרכה בנושא,

וזאת בלי להמתין שדהשירשור יתפתח, אלא תשובות באופן מיידי, וכך לברור בעצמו,את

התשובות ולפעול לפי הנאמר שם!

רק לשם זה קיים הארכיון, ומי שמצפה שפתיחת שרשור חדש בנושא, יגלה דברים חדשים , עלול לקבל תשובות חדשות ומטעות , שעלולות להסב לעצמו רק נזק!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר למפוח ראיתי משהו מתחת לחלק הימני של הקונסולה המרכזית

 

יכול להיות שיהיה מפוח של בוש?

כי זה החלק שיש לי שם בצבע זהב

My Car: Peugeot 205 GR 94

כן כן גם הצרפתיה שלי נהנת לעשות לי בעיות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו באמת... אתה מנהל פה פורום חברים - לא ספרייה ציבורית ולא גנזך ממשלתי.

 

מה רע בנושא חדש אשר כבר דנו בו? האם אין מה להוסיף? האם לא יכול להיות מצב שנושא שכבר דנו בו בעבר יפתח מחדש ויזכה לתגובות חדשות ומקוריות אשר לא היו לפני?

מה עם חברים חדשים? האם לא ניתנת להם הזדמנות להגיב על נושאים ש'ננעלו' בעבר ולתרום תרומתם אפילו על נושאים נדושים ו'טחונים'??

 

יש לי שני דברים להעיר בכל הכבוד הראוי.

1. הודעה בפורום נידונה למלחמת השרדות כמעת דרוויניסטית. אם היא לא זוכה לתגובות מפאת חוסר עניין החברים היא תעבור לעמוד השני מהר מאוד ונידונה לשיכחה. אתה צריך לעמוד על המשמר מפני הודעות אשר 'מוקפצות' קדימה על ידי מחברן כשאין בהן עניין אמיתי. ולא לנעול הודעה תמימה אשר אולי נידונה להגיע לעמוד השני מהר ולהישכח.

2. חברי פורום כמוני מבקרים מדי יום כדי להשתתף בדיונים על כל נושא מזדמן, חדש וגם ישן, ולא רק מה שנוגע לו באופן אישי. זה מה שמבדיל פורום מפנייה אישית למידע. לי באופן אישי יש עניין לקרוא מה המומחים יענו לשאלה הזו כקורא, לא כשואל. אתה למעשה לא שלחת את fandigo לחפש בנושא, שלחת את כל מי שמתעיין בנושא הזה לחיפוש בארכיב. לדעתי זהו ניהול פורום לא נכון.

 

אני לא מנסה להיות תוקפן, אני חושב שהפורום הזה נקי מאוד ונעים לקריאה ואין לי ספק שזה בזכות ניהול ערני ונכון. אבל פה היית קצת מחמיר מדי לטעמי.

 

 

 

 

אורן

מר אורן היקר,

 

לצערי דבריי לא הובנו כהלכתם ,אז אני אנסה לסבר מעט את אוזנך , ואולי עוד שניים שלושה חברים.

 

אין שום רע בנושא חדש הנפתח בפורום , ובטח לא בשום דיון פורה.

אבל כאשר נושא נלעס ונידון ונבדק מכל הכיוונים , ואני אנסה לנסח זאת במילים שקולות אך ברורות :

באופן אישי (ואני מניח שאולי גם למנהלים/אחראים אחרים , אם כי אני לא מתיימר לדבר בשמם)נשבר לי כבר הזין לענות שוב ושוב על אותן שאלות לאנשים אשר כל מה שמפריד בינם לבין המידע אותו הם צריכים הינו הקשת מילה רלוונטית ולחיצה על מקש החיפוש .

זה אפילו יותר קל מלהקליד כל פעם את אותה השאלה.

לא ברורה לי העצלנות הזו , כאשר המדיה הזו (אינטרנט בפרט ומחשבים בכלל) עושה עבורך את כל העבודה.

כמו שרז אמר - השאלות הנידונות נענו כבר פעם , פעמיים וחמש - ולא ברור לי למה מישהו מצפה מאיתנו לחזור שוב ושוב על אותם דברים (או לקרוא את אותם דברים בגרסה אחרת אשר מישהו רחום הואיל בכל זאת לכתוב).

שים לב שהשארתי את השרשור פתוח , ולא נעלתי אותו -כדי שאם משהו לא ברור לבחור (ומקריאת הודעתו די ברור שהוא לא יודע הרבה בנושא - לא בושה ,רק צריך לקרוא וללמוד) עדיין יש לו את ההזדמנות לשאול את אשר על ליבו עוד באותו שרשור בלי שייאלץ לטרוח ולפתוח שרשור נוסף.

 

דבר אחרון - אם טרחת לקרוא את כללי הפורום (וכנראה שלא ,או לפחות לא בעיון מספיק) , היית רואה שטענות על דרך הניהול של מי מהמנהלים אמורות להיות מופנות בה"פ אל מושא התלונה ו/או אל אחד המנהלים האחרים. לא מעל דפי הפורום.

אף אחד מהאחראים אינו מלאך , בטח לא אני - וגם לי יש את הימים היותר טובים (בודדים) ואת הפחות טובים , בהם בעבודה הכל הולך הפוך , בדרך חותכים אותך ,האשה לא נותנת , הכלב מיילל והחתול מקלל. (היום למזלך היה לי יום טוב). ברור לך שיש לזה גם השפעה על לקיחת ההחלטות בעניין הודעות בפורום.

לגיטימי לחלוטין שתהיה לך או לכ"א אחר ביקורת - אבל אתה מוזמן להביע אותה בה"פ , ולא לעזור למלא את הפורום בעניינים שאינם קשורים לתחום המוטורי.

הפעם אני מסביר באופן פומבי ,כדי שזה יגיע לעוד עיניים ,אך להבא הודעות מסוג זה פשוט יימחקו. טענות ומענות למנהלים - בה"פ בלבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלא אם כן אדרש לקרוא מגילה אז אולי אצא בתשובה חלקית בין השורות

השאלה שלי מאוד ממוקדת, באופן כללי החימום אצלי לא עובד האוויר שיוצא

לא חם אבל מה שמעניין אותי שאם אני בוחר שהאוויר יצא רק לכיוון השמשה

אז האוויר יוצא קצת חם. אשמח לקבל הסבר או ניחוש למה זה קורה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרה אמא של אלכס : "פארוק ,תסגור את התריס".

 

הבעיה אצלך הינה כנראה בתריס אשר מעביר את האוויר החם בין היציאות השונות של המערכת.

קרא בבקשה כמה מגילות שדנו בנושא מערכת החימום ורדיאטור פנימי , ואם יהיו שאלות חזור איתן - יש המון אפשרויות לתופעה שתיארת , סתימות ,ביטול חלק מהמערכת ,בעיות במערכת הכבלים המרכיבים אותה ועוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7074 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...