Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תיקון בעיית עשן יתר - יונדאי לנטרה 1600 סמ"ק שנת 2000 210,000 ק"מ


david987
שימו לב! השרשור הזה בן 3335 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום.

 

בקשר ליונדאי לנטרה שנת 2000, 1600 סמ"ק, 210,000 ק"מ:

 

רקע:

נכשלתי בטסט שנתי על בעיית עשן. אמרו לי לתת פול גז (6000 סל"ד) וכמובן יצא עשן בכמויות. המדדים של הגזים השונים (CO, CO2 וכו') יצאו בסדר, אמרו לי מפורשות שהבעיה היא ויזואלית של עשן שנראה, לא מדד שמכשיר מודד.

 

אני יד שניה, המנוע צרך שמן מהרגע שקניתי אותו (כגלון ל-6000 ק"מ להערכתי לא זוכר בדיוק, זה 3 גלונים לשנה כשאני עושה כ-18K ק"מ לשנה פלוס מינוס.)

 

לאחרונה צריכת השמן עלתה (אין לי מספרים מדויקים, רק תכיפות תדירות המילוי עלתה) וכמובן - יוצא עשן אופייני לצריכת שמן, בעיקר כשאני נותן הרבה גז. ככה גם אמרו לי במוסכים. אמרו לי לשים תוסף ולנסוע. שמתי גולד לייבל כשהמיכל דלק כמעט ריק ומלאתי עד מחציתו, ונסעתי 200 ק"מ. לא עזר. נכשלתי בשנית.

 

היתה גם נזילת שמן והחלפתי (במוסך, לא בעצמי, אני לא מכונאי) אטם מכסה שסתומים. היה יבש לגמרי.

 

מה עושים עכשיו?

 

אמרו לי בשני מקומות שונים שהבעיה היא או גומיות שסתומים או רינגים.

 

ממה שקראתי פה ובעוד מקומות יש לי מספר שאלות למי שמבין, כדי שלא יעבדו עלי וכדי שאעשה את הדבר הנכון. אמנם הרכב ישן אבל אין לי בעיה להשקיע סכום משמעותי אם צריך כדי להנות ממנו עוד 3-5 שנים. עדיין יוצא לי יותר זול מירידת הערך של רכב חדש:

 

1. איך אפשר מראש לזהות מה מקור הבעיה - האם גומיות שסתומים או רינגים? לעשות בדיקת לחץ (קומפרסיה)? (קומפרסיה הפוכה קשורה לעניין?) האם חייבים לפתוח את המנוע או שאפשר בסבירות גבוהה לאבחן מראש?

 

2. ברגע ששוב פותחים מכסה שסתומים, האם יהיה צורך לשים אטם חדש שיאטום פרפקט? וזה שהחלפתי לפני שבוע - הלך?

 

3. ברגע שפתחו את המנוע (ראש מנוע, ממה שאני מבין) והחליפו גומיות שסתומים, איך ניתן לדעת אם הבעיה נפתרה או שהיא ברינגים השחוקים? אם שוב סוגרים את הכל ובודקים אם יש עשן זה מלא זמן עבודה שירד לטמיון ומי אומר שהבעיה נפתרה?

 

4. אם מחליפים רינגים, על מה חשוב להקפיד? ציוד מקורי/תחליפי? מיומנות מיוחדת של המוסך והמכונאים?

 

5. אם כבר מחליפים רינגים או גומיות שסתומים, איזה עוד מכלולים שווה להחליף על הדרך? עשיתי טיימינג בסביבות 120K ק"מ שזה לפני כ-70K ק"מ. מניח שכדאי להחליף טיימינג וכל מה שנלווה, נכון? מה בדיוק הרכיבים ששווה להחליף? האם להחליף אטם ראש מנוע? יש דברים מסוימים שאפשר לראות כשפותחים ראש מנוע ומשם להחליט עד הדרך לתקן עוד כמה דברים קטנים?

 

6. אוברול - איך מזהים מראש (אם זה בכלל אפשרי) אם רינגים חדשים יפתרו את בעיית השמן לחלוטין? האם יש מצב שצריך לעשות אוברול? ואם כן, האם יש מצב שבסבירות גבוהה בעיית השמן תיפטר?

 

7. המלצות - אם תוכלו בבקשה לתת לי המלצות למוסכים שמתמחים ואמינים בתחומים הנ"ל באזור פתח תקווה. האם בהכרח מוסך יבואן מקצועי יותר? יש את אוטוקליניק בסגולה שאני מכיר, השאלה אם הם בהכרח טובים יותר או רק יקרים יותר כי הם מוסך יבואן?

צריך מישהו אמין ש:

א. יאבחן מה הבעיה כרגע - גומיות שסתומים או רינגים

ב. יעבוד מקצועית, יחליף את מה שצריך ורק אותו, ישים חלפים איכותיים

ג. אם יראה שצריך עבודה נוספת - ידע בעצמו או להפנות אותי לבעל מקצוע אמין אחר בתחום.

 

המון תודה!

דוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחליף מנוע או תמכור את הרכב כי ברגע שמתחילים עם טיפולים חודרניים למנוע זה עניין של באמת למצוא מקצוען שיקח אחריות על עבודה שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להחליף גומיות שסתומים זה לא כזה בשמיים. אם הרכב סוחב כמו שצריך אז בסבירות גבוהה זו הבעיה שלך.

אם האטם מכסה שסתומים טרי אין סיבה להחליף אותו שוב.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גומיות שסתומים זו בעיקר המחלה של היונדאים..הם מאוד רגישות ומיתבלות מהר במיוחד אם משתמשים בחומרי פלאש או תוספים לשמן למיניהם. ייתכן וזו גם דעתי שהחלפת הגומיות ייפתרו לך לחלוטין את הבעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

 

בקשר ליונדאי לנטרה שנת 2000, 1600 סמ"ק, 210,000 ק"מ:

 

רקע:

נכשלתי בטסט שנתי על בעיית עשן. אמרו לי לתת פול גז (6000 סל"ד) וכמובן יצא עשן בכמויות. המדדים של הגזים השונים (CO, CO2 וכו') יצאו בסדר, אמרו לי מפורשות שהבעיה היא ויזואלית של עשן שנראה, לא מדד שמכשיר מודד.

 

אני יד שניה, המנוע צרך שמן מהרגע שקניתי אותו (כגלון ל-6000 ק"מ להערכתי לא זוכר בדיוק, זה 3 גלונים לשנה כשאני עושה כ-18K ק"מ לשנה פלוס מינוס.)

 

לאחרונה צריכת השמן עלתה (אין לי מספרים מדויקים, רק תכיפות תדירות המילוי עלתה) וכמובן - יוצא עשן אופייני לצריכת שמן, בעיקר כשאני נותן הרבה גז. ככה גם אמרו לי במוסכים. אמרו לי לשים תוסף ולנסוע. שמתי גולד לייבל כשהמיכל דלק כמעט ריק ומלאתי עד מחציתו, ונסעתי 200 ק"מ. לא עזר. נכשלתי בשנית.

 

היתה גם נזילת שמן והחלפתי (במוסך, לא בעצמי, אני לא מכונאי) אטם מכסה שסתומים. היה יבש לגמרי.

 

מה עושים עכשיו?

 

אמרו לי בשני מקומות שונים שהבעיה היא או גומיות שסתומים או רינגים.

 

ממה שקראתי פה ובעוד מקומות יש לי מספר שאלות למי שמבין, כדי שלא יעבדו עלי וכדי שאעשה את הדבר הנכון. אמנם הרכב ישן אבל אין לי בעיה להשקיע סכום משמעותי אם צריך כדי להנות ממנו עוד 3-5 שנים. עדיין יוצא לי יותר זול מירידת הערך של רכב חדש:

 

1. איך אפשר מראש לזהות מה מקור הבעיה - האם גומיות שסתומים או רינגים? לעשות בדיקת לחץ (קומפרסיה)? (קומפרסיה הפוכה קשורה לעניין?) האם חייבים לפתוח את המנוע או שאפשר בסבירות גבוהה לאבחן מראש? על מנת לזהות את מקור הבעייה(בסבירות גבוהה רינגים וגומיות יבשות), יש לבצע בדיקת לחץ הפוך, ולא בדיקת קומפרסיה!

 

2. ברגע ששוב פותחים מכסה שסתומים, האם יהיה צורך לשים אטם חדש שיאטום פרפקט? וזה שהחלפתי לפני שבוע - הלך?

לא חובה ניתן להשתמש שוב, אך עלותו מזערית יחסית.

3. ברגע שפתחו את המנוע (ראש מנוע, ממה שאני מבין) והחליפו גומיות שסתומים, איך ניתן לדעת אם הבעיה נפתרה או שהיא ברינגים השחוקים? אם שוב סוגרים את הכל ובודקים אם יש עשן זה מלא זמן עבודה שירד לטמיון ומי אומר שהבעיה נפתרה?

לא פותחים ראש מנוע, ולא מחליפים גומיות בשיטת מצליח, אלא רק אם מוודאים שהבעייה בגומיות בלבד ולא ברינגים.

 

4. אם מחליפים רינגים, על מה חשוב להקפיד? ציוד מקורי/תחליפי? מיומנות מיוחדת של המוסך והמכונאים?

גם וגם !

5. אם כבר מחליפים רינגים או גומיות שסתומים, איזה עוד מכלולים שווה להחליף על הדרך? עשיתי טיימינג בסביבות 120K ק"מ שזה לפני כ-70K ק"מ. מניח שכדאי להחליף טיימינג וכל מה שנלווה, נכון? מה בדיוק הרכיבים ששווה להחליף? האם להחליף אטם ראש מנוע? יש דברים מסוימים שאפשר לראות כשפותחים ראש מנוע ומשם להחליט עד הדרך לתקן עוד כמה דברים קטנים?

על מנת להחליף ריגים חיבים לפרק ראש מנוע, ואם מפרקים ראש מנוע, חובה להחליף אטם ראש וגומיות, וזה כלול בסט שלייף.

כלכלית ההשקעה לא כלכלית !

6. אוברול - איך מזהים מראש (אם זה בכלל אפשרי) אם רינגים חדשים יפתרו את בעיית השמן לחלוטין? האם יש מצב שצריך לעשות אוברול? ואם כן, האם יש מצב שבסבירות גבוהה בעיית השמן תיפטר?

ראה הערתי המודגשת באדום, אם העלות הכלכלית לא מרתיעה אותך, לך על החלפת מנוע מיבוא, משתלם יותר ובטוח יותר !

7. המלצות - אם תוכלו בבקשה לתת לי המלצות למוסכים שמתמחים ואמינים בתחומים הנ"ל באזור פתח תקווה. האם בהכרח מוסך יבואן מקצועי יותר? יש את אוטוקליניק בסגולה שאני מכיר, השאלה אם הם בהכרח טובים יותר או רק יקרים יותר כי הם מוסך יבואן?

צריך מישהו אמין ש:

א. יאבחן מה הבעיה כרגע - גומיות שסתומים או רינגים

ב. יעבוד מקצועית, יחליף את מה שצריך ורק אותו, ישים חלפים איכותיים

ג. אם יראה שצריך עבודה נוספת - ידע בעצמו או להפנות אותי לבעל מקצוע אמין אחר בתחום.

 

המון תודה!

דוד.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוסף הדלק היה מיותר בהחלט, במוסך התכוונו בוודאי לתוסף למניעת עשן יתר !

מומלץ שתציין באיזה צמיגות שמן אתה משתמש, ומה שם יצרו או השם המסחרי של השמן !

מומלץ לעבור לשמן מינרלי בצמיגות 20/50 !

טיימינג מומלץ להחליף בהקדם, בלי קשר לבעיית העשן.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכדי להבחין בין עשן של גומיות שסתומים לטבעות יש לבצע פעולה פשוטה.

העלה את סל"ד הרכב ל-3000-4000 סל"ד, במידה ועשן נפלט במהלך נתינת הגז - טבעות, אם נפלט עשן רק לאחר שעזבת את הגז - גומיות.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרוב,עישון ממחזירי שמן שסתומים נראה היטב אחרי עמידה ממושכת.

שמן בעליית סל"ד מעיד על תא שרפה פרוץ - עיוות ברמת צילינדר,בוכנה או טבעות דחיסה.

עיוותים מהסוג הזה מסוכנים למנוע כי השמן מזדהם בדלק ולטווח הארוך הנזק הוא מנוע שלם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3335 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...