Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4463 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

zvit, תקן אותי אם אני טועה אבל נראה לי שהרכבים של היום עם כל האלקטרוניקה שבהם מחזיקים מעמד פחות שנים. יותר רכיבים - יותר סיכוי שמשהו

 

יתקלקל בחלוף הזמן. לצערי הרב, נראה לי שחלף לו הזמן שקנית בכלל משהו שיחזיק מעמד יותר מכמה שנים ספורות.

"כל מי שנוסע לאט ממני הוא אידיוט, וכל מי שנוסע מהר ממני הוא מטורף"... :lol:

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אז מקסימום יילך לך סטרטר-800 שקל

או רדיאטור-1200 שקל

או גומיה כלשהי-200 שקל אם אתה לא מחליף לבד.

המנוע והגיר והבולמי זעזועים יתפקדו בלי בעיה עם טיפול נכון.

 

היה לי רכב בן 11 עם כמעט 400 אלף עליו.

נסע כמו גדול :)

Infiniti G37-Sold

Toyota Corolla 2014-חזרה לאלבר

Ford Focus 1.5 2016

פורסם (נערך)

אני בעקרון חושב (וגם מנסיוני האישי) שרכב המתוחזק כיאות יכול להחזיק 12-13 שנה בלי בעיות מיוחדות.

אני מניח שבמובן הטכני אתה צודק, אבל זה גם תלוי מאוד בקונה/נהגים האחרים.

 

רבים לא מתחזקים את הרכב טיפ-טופ ומעוניינים שהרכב ישרת אותם ולא להיפך.

כל ההתעסקות עם המכניקה של הרכב, הקפדה על שגרת טיפולים/שמנים/חלפים, מוסכים וכדומה לא מדברת אליהם ורק רוצים שהרכב יסע, יפנק ויהיה בטיחותי וחסכוני. לא כולם חובבי רכב...

ברגע שהרכב מתחיל לדרוש ממך ביקורים במוסך, תקלות לא צפויות, התעסקות דקדקנית בטיפול השוטף וחןןית שימוש "מזדקנת"/מקרקשת הוא פשוט לא ממלא את המטרה בשבילה הוא נקנה מלכתחילה. הוא הופך לנטל ומקור לתיסכול (ראה ערך הסניק שלך שאני מניח שהייתה מתסכלת אדם מהשורה הרבה יותר).

אני קורא פה שרשורים ארוכים על כיווני קרבורטורים דקדקניים, הזמנות חלפים מ-EBAY והרכבה עצמית ועוד שלל התעסקויות דומות.

 

גם לזה יש מחיר אבל קשה לדעת מה הוא בדיוק וגם קשה לחשב מה הפרש העלויות הממשי בין החלופות.

 

אני מוכן לשלם לא מעט כדי למנוע מצב בו אשתי נתקעת עם הילדים בדרך וצריך להתחיל להתעסק עם גרירה, רכב חלופי, מחירים מונפצים של מוסכים וכדומה.

גם אם אני מפסיד 4-5 ימים בשנה על התעסקות עם הרכב יש לזה מחיר כלכלי, מעבר לעובדה שזה תמיד בא בזמן הכי לא נוח.

 

עם יד על הלב - כמה זמן ברוטו יוצא לך להתעסק עם הרכב מלבד לנהוג בו?

 

מה שאומרים לי זה שקניה של רכב בן 3-4 למשך 3-4 שנים זה שביל הזהב בין העלות לבין מצב הרכב ותקלות צפויות.

 

ועוד דבר: רכב משפחתי עם 3 ילדים + כלב שיוצאים לטיולים וקמפינג נדרש להרבה יותר "סיבולת" מאיזו לאון ספורטיבית שנוסע עליה פריק רכב צעיר ורווק שמבריק אותה כל בוקר... לא בטוח שקל להחזיק רכב בתנאים האלה כל כך הרבה זמןץ

עריכה אחרונה על ידי gillz
פורסם

האלקטרוניקה דווקא מתגלה כדי אמינה, וגם המוסכים לומדים לתקן תקלות שפעם נחשבו ליקרות לתיקון, בזול יחסית עקב תיקון רכיבים שהתקלקלו במקום החלפה שלהם.

 

בגדול אתה צודק, המכוניות מחזיקות היום פחות שנים מפעם הערך שלהן כחדשות יורד ריאלית כל הזמן ולרכוש מכונית חדשה נעשה הרבה יותר זול עם השנים.

א-ב-ל מכונית חדשה מאבדת מערכה הרבה יותר מבעבר, ולמעשה, אחרי כ-10 עד 12 שנות שימוש ערכה הופך להיות זניח וכל תקלה רצינית יכולה לגרום לאי כדאיות תיקון - והשבתה.

 

עדיין אני מעדיף לרכוש רכב בן שלוש ממישהו שמוכר "בגלל שנגמרה האחריות" ולנסוע בו עו עשור במחצית מהעלות שהיה עולה לי לעשות זאת עם רכב חדש.

 

הסיבה היחידה שאני נוסע ברכב חדש היא העובדה שיש לי פטור ממיסים שלמעשה גורם לכך שאני משלם סכום זניח בגין ירידת הערך בשנים הראשונות.

בד"כ אחרי שלוש וחצי שנות שימוש הרכב נשאר במשפחה עד להגיעו ל"ערך גרט" = מכירה בסכום זניח לתיקון ונסיעה ו/או פירוק לחלקים.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם
הכי הגיוני זה לקנות רכב חדש ולמכור אותו לקראת סוף תקופת האחריות. ככה גם נהנים מאש שקט בנושא אחריות וגם לא נוצר פער גדול מדי להוסיף לרכב חדש.

 

מאיזו בחינה זה הכי הגיוני? אולי הכי לא כלכלי.

קח למשל את פות"ש עם פורד פוקוס. חדשה עולה בערך 130K, היום, פוקוס 2011 נמכרות ב75K נגיד, בעצם בשלוש שנים זרקת לפח 55K שזה המון כסף.

לעומת זאת, אם יבחר לקנות אחת בת 3 ב75K וימכור אותה בעוד שלוש שנים ב40K, ירידת ערך תהיה 35K.

חסכת בירידת ערך 20 אלף ש"ח בשלוש שנים, ואין שום סיבה שרכב בן 3-6 יבזבז לך 20K בשלוש שנים במוסכים.

 

 

ועוד דבר: רכב משפחתי עם 3 ילדים + כלב שיוצאים לטיולים וקמפינג נדרש להרבה יותר "סיבולת" מאיזו לאון ספורטיבית שנוסע עליה פריק רכב צעיר ורווק שמבריק אותה כל בוקר... לא בטוח שקל להחזיק רכב בתנאים האלה כל כך הרבה זמןץ

 

איך בדיוק רכב משפחתי שנוהגים בו בצורה רגועה צריך יותר סיבולת מרכב שצעיר קורע אותו כל יום? זה שהוא נקי יותר זה נחמד, אבל לא פה נמדדת הסיבולת של הרכב.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

פורסם (נערך)

איך בדיוק רכב משפחתי שנוהגים בו בצורה רגועה צריך יותר סיבולת מרכב שצעיר קורע אותו כל יום? זה שהוא נקי יותר זה נחמד, אבל לא פה נמדדת הסיבולת של הרכב.

 

אני מניח שאפשר לראות את זה גם כך...

הכוונה היא שעם כל אילוצי היומיום במשפחה (עבודה/ילדים/חוגים/חיות מחמד...) יש הרבה פחות זמן, רצון ויכולת לתחזק את הרכב טיפ-טופ באופן שוטף וגם פנים הרכב סובל יותר התעללות בהשוואה לרכב-דייטים מלוקק של רווקים (ריפודים, דיפוני פלסטיק, מפסקים, שריטות וכדומה).

 

גם הקילומטראז' של הורים שנוסעים כל יום לעבודה+חוגים+ טיולים גדול יותר. אנחנו לא יורדים מה-25-30K לעומת כחצי מזה שראיתי את הצעירים כאן מציינים. גם אל תטעה לחשוב שברכב משפחתי נוסעים 89 קמ"ש בנתיב הימני כל הזמן...

כשמבלים הרבה זמן על הכביש וממהרים הביתה או מאחרים למשרד בפקקים גם היסטוריון בן 45 הופך להיות נהג שודים.

עריכה אחרונה על ידי gillz
פורסם

בשביל לתחזק רכב יחסית חדש (בן 3-6) לא צריך מעבר ללהכניס אותו למוסך לטיפול תקופתי בזמן ולהחליף צמיגים בזמן.

פנים הרכב מוזנח זה לא נעים, אבל לא ישפיע על אמינותו ותקינותו של הרכב, למרות שגם את זה אפשר לפתוח בלשים אותו פעם בחודש לשטיפה פנימית+חיצונית.

אתה בעצמך חישבת שיש פער אדיר במחיר בין רכב חדש לרכב בן 3, אופי התחזוקה של שני הרכבים די דומה בסופו של דבר.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

פורסם
אני התכוונתי פחות לעניין הניקיון אלא הקפדה על רמות שמנים וכדומה.

 

אין פה הרבה מה לחשוב.

אתה שם שמן מומלץ יצרן.

אם טיפולים לפי הספר הם כל 20 תתחיל לעשות כל 15.

Infiniti G37-Sold

Toyota Corolla 2014-חזרה לאלבר

Ford Focus 1.5 2016

פורסם
אם טיפולים לפי הספר הם כל 20 תתחיל לעשות כל 15.

שזה מייקר את עלות הטיפולים בחישוב הכולל ב~25%. עדיין מספר זניח בהשוואה לירידת הערך של רכב מהניילונים.

 

הבעיה בבמקרה שלי היא שאין דגם מקביל בן 3-4 שנים לרכישה נכון להיום (מיניוואן חסכוני בדלק ברמה של 1:16 ומעלה):

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?524089-%D7%A8%D7%9B%D7%91-7-%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%AA-%D7%9C-30K-%D7%A7-quot-%D7%9E-%D7%91%D7%A9%D7%A0%D7%94-%D7%9C%D7%99%D7%A1%D7%99%D7%A0%D7%92-%D7%90%D7%95-%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%A9%D7%94-%D7%9E%D7%A9%D7%A0%D7%AA%D7%95%D7%9F-%D7%A1%D7%91%D7%99%D7%A8&p=4321628&viewfull=1#post4321628

 

יש רק את הטוראן והסניק דיזל אבל הן נדירות מאוד ביד2, יקרות יחסית ולרוב עם ק"מ גבוה מאוד.

פורסם

אתה מבין שזה מוסיף לך בערך עוד טיפול אחת ל3-4 שנים עם הנסועה שלך?

 

חפש רנו פלואנס דיזל.

Infiniti G37-Sold

Toyota Corolla 2014-חזרה לאלבר

Ford Focus 1.5 2016

פורסם (נערך)

חפש רנו פלואנס דיזל.

 

שוקל אותה אבל לטעמי זה רכב פשוט מגעיל... נסעתי עליו כמה ימים כרכב חלופי והוא פשוט זוועה גם מבחינת נהיגה, גם מבחינת איבזור פנים וגם מראה חיצוני מיושן ועגלתי. זה מעבר לעובדה שאין לו 3 מושבים מלאים מאחור ולכן בעייתי לנסיעות ממושכות עם 3 ילדים, 2 כסאות בטיחות, כלבה וציוד לקמפינג.

 

זה אולי שיקול כלכלי נכון אבל לא הכל כלכלי-נטו בסופו של יום.

 

יתר על כן - רובן מיד2 שחוטות עם ק"מ גבוה במיוחד.

אחד היתרונות של לקנות יד2 זה שאתה יכול להרשות לעצמך רכב מפנק וברמה גבוהה יותר.

גם לקחת רכב יד2 וגם "להתכלב" עם דגם כזה לא ממש חכם לדעתי, מלבד שיקול כלכלי נטו.

עריכה אחרונה על ידי gillz
פורסם
שוקל אותה אבל לטעמי זה רכב פשוט מגעיל... נסעתי עליו כמה ימים כרכב חלופי והוא פשוט זוועה גם מבחינת נהיגה, גם מבחינת איבזור פנים וגם מראה חיצוני מיושן ועגלתי. זה מעבר לעובדה שאין לו 3 מושבים מלאים מאחור ולכן בעייתי לנסיעות ממושכות עם 3 ילדים, 2 כסאות בטיחות, כלבה וציוד לקמפינג.

 

זה אולי שיקול כלכלי נכון אבל לא הכל כלכלי-נטו בסופו של יום.

 

אל תקנה רכב מגעיל.

 

סיטרואן סי4 פיקאסו,מנוע טורבו לא רע,5 מושבים מלאים,מזגן לאחור,תא מטען שיספיק גם לקמפינג וגם לכלבה.

Infiniti G37-Sold

Toyota Corolla 2014-חזרה לאלבר

Ford Focus 1.5 2016

פורסם

נהגתי על כזו עד היום במשך 5 שנים - רכב מעולה ומאוד מהנה אבל עושה מנסיוני 1:11 לעומת 1:17 ויותר של הדגם החדש.

פורסם

1.אני בחורה

2. השאלה אם הדגם החדש באמת צורך 1:16 ולא 1:13-14.

3. תעשה את החישוב שלך מה משתלם יותר, ירידת ערך או הפרש בצריכת דלק בהתאם לקילומטראז' שלך.

4. כמו שכבר אמרתי, גם רכב חדש צריך לתחזק מבחינת טיפולים בדיוק כמו רכב בן 4.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 


×
×
  • תוכן חדש...