Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה לחץ האויר שאתם ממלאים בצמיגים בתחנת הדלק?אתמול גיליתי את הלחץ הנכון...


hwgeek
שימו לב! השרשור הזה בן 4160 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה הלחץ האוויר שאתם ממלאים בצמיגים בהשוואה למדבקה שעל הדלת?

מה התוספת שאתם מוסיפים לצמיג "חם"? מה נחשב לצמיג חם בק"מ?

 

אני שואל זאת כי גיליתי שעד היום הייתי ממלא לחץ הנמוך מהוראות היצרן:

גרנדה פונטו 1.4- 175/65/15

מדבקה בדלת: 32PSI קדמי ו30PSI אחורי.

הייתי ממלא בתחנת דלק לאחר נסיעה של מעל 4 ק"מ 34PSI קדמי ו32PSI אחורי -כי קראתי שיש להוסיף קצת לצמיג חם.

 

אתמול בריפרוף בספר הרכב גיליתי שהנתון המדויק הוא בבארים: 2.2BAR קדמי ו2.1BAR אחורי והשורה החשובה שראיתי נוגעת לצמיג חם- תוספת של 0.3BAR (כ4.5PSI)!

 

חישוב מהיר מראה שלחץ התקין הינו: 36.75PSI קדמי ו35.28PSI אחורי!

תמיד חשבתי שהלחץ בצמיגים ניראה נמוך ועכשיו אני מבין מדוע!

 

מדוע לעזעזל במדבקה רושמים רק נתונים לצמיג קר? כמה אחוז מהנהגים בעולם ביכלל ממלאים אוויר בחניה?? אם לא רושמים את הלחץ הנכון שהצמיג חם לפחות שיציינו זאת על המדבקה בדלת!

כי כניראה רוב האנשים נוהגים בלחץ נמוך בלפחות 10%~14% וזה עוד הנתון האופטימי בזמן המילוי- מה קורה ביכלל אחרי שבוע שבועיים?!

 

 

חג שמח לכולם!

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מין הסתם שהם לא רושמים את הלחץ הנדרש כשהצמיג חם. החום של הצמיג שונה מצמיג לצמיג, תלוי מהירות, חיכוך ומצבו של הצמיג.

 

אל תשכח שהמד לחץ אויר שיש בתחנות גם מזייף. 10% לפה ולשם לא ישנו דבר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ללחץ אוויר יש משמעות אדירה על התנהגות הרכב והביצועים, כל מי שיש לו רכב ספורטיבי או סתם אחד שאוהב להתגרזן יעיד על כך.

לא הייתי מזלזל בערך של 10% שבא לידי ביטוי ב 3 PSI ברוב הרכבים. אצלי למשל הבדל של 3 PSI (למשל בין 32 ל 35) מביא לשינוי משמעותי באחיזה בנהיגה טכנית. הבדל של 6 PSI (למשל בין 32 ל 38 ) מביא לשינוי אחיזה קיצוני לרעה אך גם לשיפור משמעותי בצריכת הדלק ובתגובת המצערת ללחיצה על הגז.

 

הנתונים הנ"ל משתנים בין רכב לרכב ובין צמיג לצמיג. לא הייתי לוקח את דוגמה שנתתי כמקרה מייצג וחד משמעי אבל העיקרון זהה.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ללחץ אוויר יש משמעות אדירה על התנהגות הרכב והביצועים, כל מי שיש לו רכב ספורטיבי או סתם אחד שאוהב להתגרזן יעיד על כך.

לא הייתי מזלזל בערך של 10% שבא לידי ביטוי ב 3 PSI ברוב הרכבים. אצלי למשל הבדל של 3 PSI (למשל בין 32 ל 35) מביא לשינוי משמעותי באחיזה בנהיגה טכנית. הבדל של 6 PSI (למשל בין 32 ל 38) מביא לשינוי אחיזה קיצוני לרעה אך גם לשיפור משמעותי בצריכת הדלק ובתגובת המצערת ללחיצה על הגז.

 

הנתונים הנ"ל משתנים בין רכב לרכב ובין צמיג לצמיג. לא הייתי לוקח את דוגמה שנתתי כמקרה מייצג וחד משמעי אבל העיקרון זהה.

 

איתמר.

 

לרובנו, ההבדל זניח. אולי לרכב ספורט...

אני מאמין ש99% מהנהגים לא מביאים את הרכב לקיצוניות כזו כך שכמה PSI ישנו להם לקחת סיבוב זה או אחר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו חזרתי מהתחנה לאחר שמלאתי 2.5BAR קדמי ו2.4BAR אחורי- אני חייב לציין שיש שינוי לטובה גם בתחושת ההגה וגם בגלישת הרכב במהירות מאד נמוכה- כאילו הרכב מתגלגת בקלות יותר-בעת המילוי הורגש גם השינוי בנפח של הצמיג(בקטנה אבל עדיין).

 

נעדכן עוד כשבועיים אם יש שינוי בצריכת הדלק.

 

והנתון של לחץ נכון הוא מאוד חשוב וקריטי גם בהשפעה על הבטיחות ומרחק הבלימה וגם על צריכת הדלק ובלאי של הצמיגים.

לי תמיד יש ברכב את העט הקטן לבדיקת הכיול של המשאבה בתחנה ואני תמיד ממלא באותה התחנה.

מה שציינתי - ההבדל הוא חשוב ביותר- אני בטוח שרוב האנשים שאם בכלל ממלאים אוויר פעם בחודש במיקרה הטוב ופעם בחודשיים~שלוש+ הם שמים את הלחץ שמופיעה בדלת וזה כבר כ15% נמוך מהמלצת היצרן ונתון הזה גודל עד למילוי אוויר הבא!

 

לכן לדעתי חשוב ביותר שילמדו את האנשים מה הלחץ הנכון שהם צריכים לשים בתחנה ולא לזלזל בזה!.

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלחץ אוויר לא חייב להיות מה שבמדבקה או הספר על ה%.. כמובן שזה המלצה כללית אבל אני בטוח שגם לך יש דיעה.

בפנדה תמיד הייתי שם 33 וזה היה קשיח יותר ויותר טוב בסיבובים קצת. אבל בחודש וקצת האחרונים לא בדקתי אוויר, איכשהו לא יצא - לפי מה שאני מכיר את האוטו זה עכשיו בסביבות ה28 PSI, וזה פשוט יותר נוח, כל מני בורות בכביש ופסי האטה (הדקים המעצבנים) עוברים הרבה יותר חלק, האוטו פחות קופצני.

נראה לי שאני מעדיף נסיעה כללית נוחה יותר אז אני יישאר עם זה ככה מעכשיו.

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ברור! ככל שיהלחץ יותר נמוך, הרכב נוסע יותר רך. בכל אופן, תזהר כי החורף מגיע, ואיתו יהיו בורות שלא תמיד תראה...

בור גדול מידי ולחץ אויר נמוך מידי יכולית להסב נזק לג'נט.

 

אני מכיר מתחום האופניים שככל שהלחץ יותר גבוה, כך יותר קל לסוע.

בכביש הייתי מנפח 50 PSI (כן ככה זה באופני הרים מקצועיות, שלא נדבר על 100PSI באופני כביש) ו30 PSI בשטח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המדבקות המקוריות המודפסות בשפה האנגלית ואינם מותאמים למזג אוויר אלא לסוג הרכב ומידת הצמיגים ומודבקות בפס הייצור של הרכב.

 

מאיפה בא לך הרעיון שהמדבקות מודבקות בארץ והלחץ מתאים למזג האוויר בארץ ? אולי יש משהו שאני לא יודעת...

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מין הסתם שהם לא רושמים את הלחץ הנדרש כשהצמיג חם. החום של הצמיג שונה מצמיג לצמיג, תלוי מהירות, חיכוך ומצבו של הצמיג.

 

אל תשכח שהמד לחץ אויר שיש בתחנות גם מזייף. 10% לפה ולשם לא ישנו דבר...

האמת שאני לא ניתקלתי במד-לחץ שהסטייה שלו יותר מ-2 PSI ולמען האמת הסטייה בדרך כלל פחות מזה ברוב תחנות הדלק המצוידות בשעון דיגטאלי ועוברים כיול לפי דרישות הייצרן.

התקן מאפשר סטייה של עד 1.5 PSI עד לחץ של 58 PSI.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו חזרתי מהתחנה לאחר שמלאתי 2.5BAR קדמי ו2.4BAR אחורי- אני חייב לציין שיש שינוי לטובה גם בתחושת ההגה וגם בגלישת הרכב במהירות מאד נמוכה- כאילו הרכב מתגלגת בקלות יותר-בעת המילוי הורגש גם השינוי בנפח של הצמיג(בקטנה אבל עדיין).

 

נעדכן עוד כשבועיים אם יש שינוי בצריכת הדלק.

 

והנתון של לחץ נכון הוא מאוד חשוב וקריטי גם בהשפעה על הבטיחות ומרחק הבלימה וגם על צריכת הדלק ובלאי של הצמיגים.

לי תמיד יש ברכב את העט הקטן לבדיקת הכיול של המשאבה בתחנה ואני תמיד ממלא באותה התחנה.

מה שציינתי - ההבדל הוא חשוב ביותר- אני בטוח שרוב האנשים שאם בכלל ממלאים אוויר פעם בחודש במיקרה הטוב ופעם בחודשיים~שלוש+ הם שמים את הלחץ שמופיעה בדלת וזה כבר כ15% נמוך מהמלצת היצרן ונתון הזה גודל עד למילוי אוויר הבא!

 

לכן לדעתי חשוב ביותר שילמדו את האנשים מה הלחץ הנכון שהם צריכים לשים בתחנה ולא לזלזל בזה!.

 

אם יש לך "את העט הקטן" למדידת הלחץ, אז אני בכלל לא מבין מה הבעיה שלך.

אתה לא צריך לנפח בחניה כדי לנפח ללחץ ה"קר" המומלץ.

אתה יכול למדוד את הלחץ ה"קר" בחניה לפני היציאה לדרך, ושוב לפני הניפוח בתחנת הדלק. ככה תדע בכמה עלה הלחץ (ו-4.5 PSI לנהיגה נורמלית זה הרבה. אצלי זה נדיר שזה עובר את ה-3 PSI).

דרך נוספת היא בדרך הביתה לנפח כמה PSI יותר ממה שצריך, ואז למחרת לפני היציאה לדרך להוציא אוויר עד ללחץ הנכון (תוך מדידה עם המדיד שלך).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו חזרתי מהתחנה לאחר שמלאתי 2.5BAR קדמי ו2.4BAR אחורי- אני חייב לציין שיש שינוי לטובה גם בתחושת ההגה וגם בגלישת הרכב במהירות מאד נמוכה- כאילו הרכב מתגלגת בקלות יותר-בעת המילוי הורגש גם השינוי בנפח של הצמיג(בקטנה אבל עדיין).

 

נעדכן עוד כשבועיים אם יש שינוי בצריכת הדלק.

 

 

זוכר שהיה פרק של MythBusters בו הם בחנו את הטענה שניפוח בכמה PSI יותר

מהמומלץ, מביא לשיפור ניכר בצריכת הדלק. לא זוכר את התוצאות המדויקות, אבל

אכן היה שיפור משמעותי בצריכת הדלק, אבל בסופו של דבר המליצו לא לעשות את זה משום

שזה הורס את הצמיג ומסכן את הנוסעים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלחצים המומלצים על ידי היצרן (בספר הרכב או במדבקה שבמשקוף הדלת) מתייחסים לרכב כשהוא נעול בצמיגים המקוריים.

מה קורה אחרי שהחלפנו צמיגים למשהו אחר?

האם אותם לחצים מומלצים עדיין נכונים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4160 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...