Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיה בגיר אוטומתי טנדר איסוזו דימקס 2007


יוסי1234
שימו לב! השרשור הזה בן 4133 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן חברים,

קצת פרטים:

יש לי טנדר איסוזו דימקס 2007 הצורה הישנה, מנוע 3.0 גיר אוטומתי מקורי, הרכב נסע עד היום 211.000 KM,

 

נתחיל עם הבעיה ככה:

עד לפני יומיים הכל היה בסדר ללא תקלות, פתאום באמצע נסיעה שהיא בעצם ירידה ללא מאמץ נדלקה לי מנורה בלוח שעונים AT OIL TEMP

אז היתי ממש קרוב 4 דקות נסיעה ונכנסתי לחשמלאי רכב שהוא מתמחה בדיאגנוסטיקה ובדיקות, אז הוא התחבר למחשב ומצא שבעצם זה כמו שכתוב שמן הגיר התחמם יותר מדי, אבל הוא אין לו מחשב שיכול לבדוק את פעולת החיישן בזמן עבודה לכן אמר לי לך למכון גירים ויש להם מחשב והם יתחברו ויראו בזמן אמת אם זה אכן השמן התחמם באמת או שזה תקלה בחיישן שהוא סתם נדלק,

 

אז נסעתי משם בערך נסיעה של 15 דקות בכביש בינעירוני פתוח ללא מאמץ אבל בסוף הנסיעה באמת התחלתי להרגיש כאילו בגיר מושך קצת יותר את ההילוכים והוא מזייף קצת אבל לא משהוא רציני לכן אמרתי זה בטוח שהשמן התחמם,

אז הגעתי למכון הגירים והוא ישר ראה את המנורה דלוקה אז אמר לי "זה ברור לא צריך שום בדיקה, הרכבים האלה יש בעיה ידועה ואתה חייב להתקין קולר גיר חיצוני וזה הפתרון"

אמרתי לו אם אתה בטוח בזה אז תתקין.

הוא התקין את הקולר וביטל את היציאות מהרדיאטור המקורי לגיר והחליף שמן גיר חדש(סתם שמן ללא שם),

 

ואז באמת הסתדר העניין ונסעתי משם עוד יום נסיעה של 500 KM ולא היה תקלות והכל חלק,

 

אבל היום בבוקר (אחרי יומיים מהתקנת הקולר), יצאתי לעבודה מהבית נסיעה של 30 KM הכל טוב, אחרי 3 שעות עבודה באנו להתניע את האוטו ולצאת לדרך, אז אני מכניס את הגיר ל D והרכב לא זז, הוא כאילו בN, אבלאם אני לוחץ גז חזק אז הוא מעלה טורים ומתחיל לנסוע לאט ואני שומע עם הנסיעה שריקה מהגיר,

נסענו איזה 50 מטר והוא התחיל כאילו להחליק ואז אני עצרתי את האוטו והזמנתי גרר, דיברתי בטלפון עם המכון גירים והוא אמר שזה בטוח "טורק" שזה כמו המצמד בגיר ידני וזה באטומתי, ואמר תביא את הרכב בגרר,

הגענו הוא ישר פירק את הגיר לגמרי ופתח אותו לחלקים, בלי לבדוק קודם עם המחשב בלי כלום,

הוא מצא שהשמן שלו עדיין בסדר גמור אבל אמר שיש קצת ריח של שמן שרוף אולי זה השאריות של מה שהיה פעם.

 

אז הוציא את הטורק ואמר זה צריך להחליף, ופתח עוד חלקים בתוך בגיר והגיע לכאלה פסי מתכת עגולים עם שיניים לא יודע מה זה אבל אמר שרואים שהגיר החליק קצת לפי הסימנים,

ובקיצור אמר שהוא צריך לנקות את המחשב ולעשות לו בדיקות ובדיקות לחץ ולראות מה צריך עוד לשפץ ואולי גם להחליף את המחשב.

 

אז מה אתם אומרים?

איך הוא עכשיו יכול לעשות בדיקה למחשב גיר אם הוא מפורק לחלקים?

 

והאם הטורק קשור לזה?

 

ואני יש לי הרגשה שזה לא קשור למחשב הרכב ,כי לפני יומיים כאשר השמן התחממם הוא לא עשה בעיות אז למה שהיום כן?

אני חושב שהוא מנסה לדחוף לי דברים מיותרים,

 

אז לפני שאני מקבל ממנו הצעת מחיר, מה אתם אומרים על העניין? מה יכול להיות הבעייה באמת?

 

והאם הוא היה חייב לעשות בדיקת מחשב עוד לפני התקנת הקולר?

והאם היה ריקול מ UMI להתקנת קולרים או היה פרסום שיש בעיית קירור בגירים הטנדרים האלה?

 

ואשמח לעוד מידע,

מצטער מראש על הסיפור הארוך אבל אני חייב להסביר את המצב, תודה רבה לכם.

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב יש עדכון מצב:

 

בקיצור הוא פירק את הגיר לחלקים ומצא שמהחום שהיה לפני יומיים כל החלקים שרופים וקצת מעוכים, והוא אמר שבטוח שגם הלוח פיקוד שיושב בתוך הקארטר של השמן גם נשרף,

אז הוא היה לו 2 גירים מיבוא לחלקים אז אסף לי חלקים יעני יד 2 וגם החליף את המחשב הזה לאחד משומש,

בינתיים הגיר נוסע אבל יד 2 דברים,

אם אני נוסע רגיל ופתאום אני נותן גז חזק אז הוא מוריד הילוך אבל עם מכה רצינית כזה רעידה,

אז הוא אמר שזה בגלל שהמוח הזה ישב הרבה זמן על המדף אצלו אז בטח אחת הבוכנות עדיין לא השתחררה, אמר לי סע יומיים שלות ועדכן אותי,

דבר שני, בנסיעה רגילה בזמן האצה הגיר ברגע שהוא עולה מ2 ל3 אז אני רואה שהוא כאילו מזייף קצת ומושך את ההילוך קצת,

 

אז האם זה באמת צריך כמה ימים עד שזה יסתדר או שזה תקלה?

בינתיים נסעתי איתו כ 450 KM ועדיין אותו דבר.

 

ובקש לעלות העבודה:

השיפוץ הוא לקח 4500

ועל הקולר עוד 1000 ש"ח,

אז האם המחיר סביר או לא?

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחיר סביר, התוצאה קצת פחות סבירה. אחרי שיפוץ גיר, הגיר צריך לתפקד ללא רבב במשך כל תקופת האחריות שאתה מקבל על העבודה. בלי קפיצות, החלקות, השהיות וכל מה שלא מרגיש נכון. תן לו את הרכב ותגיד לו שיחזיר לך אותו במצב תקין וזהו. בלי סיפורים ובלי התניות בסגנון של "סע 500 ק"מ עם קפיצות ומשיכות של פיז'ו ישנה ואז אולי איזו בוכנה תשתחרר". אם הוא משפץ ומחליף חלקים, הוא צריך לשים אותם תקינים ומשומנים למשעי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק וזה מה שאני רוצה לעשות,

מחר אני חוזר אליו והוא ישבור את הראש,

אני באותו יום הסכמתי לקחת את הרכב כי הוא התחייב שזה יסתדר ואמר אם לא יסתדר תחזור .

אני אעדכן מה יהיה,

 

אבל רציתי לדעת עכשיו כאילו מה הבעיה כדי שלא יתחיל לספר לי סיפורים, יש למישהו מושג ?

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

חברים אני עדיין תקוע עם הסיפור הזה כבר חודש בדיוק, ויש עדכון:

אז מאז שהוא עשה את השיפוץ לגיר אמתי לו שזה לא בסדר והגיר עדיין מחליק ודופק ,

אז הוא אמר לי עכשיו אין לי בכלל חלקים במלאי ואין בכל המדינה אפילו גיר אחד לפירוק,

אמר לי חכה לי עוד שבוע יש הזמנה ל2 גירים מחו"ל פירוק, אמרתי לו בסדר אני מחכה, והוא קבע תאריך גם זה היה ב 24/10/2012,

אבל בינתיים הוא החליף לי את המוח של הגיר לאחד משומש אחר שהיה לו וגם זה עדיין מחליק ודופק,

 

אז בקיצור אמר לי אין מה לעשות חכה עד 24 לחודש,

אבל בתאריך 25/10 אני התקשרתי אליו לבדוק מה קורה והוא אמר לי עוד הפעם איו לי גיר והמכולה עדיין לא הגיעה מחו"ל, אז השתגענו עליו וצעקתי בטלפון ופתאום אתמול בערב הוא מתקשר אלי הנה הגיר פה הגיע תבוא להתקין אבל צריך להוסיף כסף כי הוא מחליף את כל הגיר.

 

אז השאלה שלי האם אני חייב להחליף את הגיר ולשלם את ההפרש?

למה שהוא לא יפרק את החלקים הדפוקים מהגיר שלי ויחליף אותם בחדשים וככה הוא ישלים את השיפוץ הלקוי שלו?

 

אני חושב שבסוף אני הולך איתו על תביעה ואני אלמד אותו איך משחקים כאלה משחקים.

 

ועוד שאלה,

האם זכותי לקבל גיר תקין אחרי השיפוץ?

והאם הוא חייב לתקן את השיפוץ שלו גם אם נכשל ? בלי שאני אוסיף עוד כסף??

 

תודה רבה.

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השיפוץ שלו כשל, יש אחריות שהוא ישבור את הראש על העבודה שלו שיעשה מה שהוא רוצה אתה שילמת יש אחריות אל תוסיף לו שקל אחד.

 

הוא לא שיפץ טוב את הגיר, השתמש בחלקים משומשים לשיפוץ.

 

כעקרון אם צריך לשיפוץ להחליף חלק אחר שלא הוחלף במסגרת השיפוץ אז משלמים רק על החלק החדש בלבד(רק אם לא החליפו אותו ולא חוייבת עליו) ללא תשלום על עבודה אלא רק מחיר החלק.

 

כדי לתת לך תשובה יותר מדוייקת תעלה את החשבונית עם פירוט החלקים ורק אז יהיה על מה לדבר.

תוכל לעמוד על שלך שישפץ את הגיר הקיים במסגרת האחריות כי זה הבעיה שלו שלא שיפץ טוב ואתה שילמת.

 

בכל מקרה אם הסכום לא אסטרונומי עבור החלפת הגיר ואתה מקבל עליו אחריות מחדש מורחבת אז יכול להיות שכדאי, אבל תחילה תתעקש שיתקן את הכשל שלו, במקרה הגרוע תגיעו לפשרה ואם לא אז תתבע אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4133 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...