Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

החרם כבר הוסר כמעט במלואו. לא הייתי חושש בגלל החרם.

מעבר לזה שהוכח שסמסונג מאיטים בכוונה את הטלפונים בעדכוני גרסאות שלהם.

יש לי את ה P20pro והוא פשוט מעולה, לא הייתי חוזר לסמסונג.

פורסם
החרם כבר הוסר כמעט במלואו. לא הייתי חושש בגלל החרם.

מעבר לזה שהוכח שסמסונג מאיטים בכוונה את הטלפונים בעדכוני גרסאות שלהם.

יש לי את ה P20pro והוא פשוט מעולה, לא הייתי חוזר לסמסונג.

 

אז מה החסרונות שלו בכל זאת ?

פורסם

החרם אומנם הוסר, אבל עם בן אדם לא צפוי, כמו טראמפ, אי אפשר לדעת מה יהיה ב3 שנים הקרובות (בהנחה שיבחר שוב).

לכן הייתי חושש לקנות טלפון סיני.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם

אני מניח שאתה מדבר על הP30PRO?

יש לי אותו כבר שלושה חודשים, ואני מאוד מאוד מרוצה. (סוללה, מסך, מצלמה, פשוט תענוג)

יש לו נקודות חלשות, אבל הוא בפער המכשיר הכי טוב שהיה לי.

הוא גדול מדי, וזה מקשה על השימוש, אבל לא בצורה בלתי נסבלת.

יש רגעים שקשה למצוא איך בדיוק ללחוץ על איזה X במסך אם הוא נמצא בדיוק על הקימור, זה קורה לי בערך פעם בשבועיים וזה מחרפן.

לדעתי החרם כבר לא רלוונטי. יותר מדי חברות גדולות לחצו להוריד אותו.

 

מבחינת חומרה הטלפון מפחיד.

התוכנה היא החלק החלש שלו, וגם היא לא מאוד חלשה.

 

 

אם יש לך שאלות ספציפיות לך על זה - אשתדל לענות.

מה חתימה? תתפשטי!

פורסם

ה-P30 ולמעשה כל הטלפונים בשתי הסדרות הגבוהות (P ומייט) של וואווי מעולים. הבעיה שלהם היא ממשק המשתמש, שנע בין נורא ואיום לבלתי ניתן לשימוש. היה לי בזמנו P9 שהוחלף אחרי פחות משלושה חודשים בגלל הממשק. הדבר השני הוא העדכונים שגם היו מגיעים לאט להחריד, במשך הזמן שהטלפון היה אצלי, לא קיבלתי אפילו עדכון אבטחה אחד.

 

היום אני עם S10+ ואולי אין לו זום X5 (למרות שעם גודל חיישן של טלפון זה בעיקר גימיק) והמעבד שלו טיפל'ה יותר חלש (ה-SD855 איטי יותר ופחות מתקדם מה-Kirin980, ובארץ אנחנו מקבלים את האקסינוס, שעוד יותר איטי מה-SD), אבל הממשק סביר (בכל מקרה החלפתי ל-nova, הבנתי שהוא לא עובד טוב עם הממשק של וואווי), ואני מקבל עדכון כל חודש, והוא עונה (וכנראה ימשיך לענות בשנתיים הקרובות) על כל צורך אפשרי שיש לי היום, כולל אפילו חיבור למסך ושימוש כמחשב מלא לכל דבר.

 

*הכותב לא פאנבוי של סמסונג, למעשה הייתי (ועודני) אחד השונאים הכי גדולים שלהם, עד כה זה הטלפון הראשון שלי של סמסונג. לפני כן היו HTC, נקסוסים, וואן פלאס, וה-P9.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

הדבר הראשון שעשיתי עם הטלפון הוא להחליף לאנצ'ר לNOVA, אין שום בעיה איתו על וואוי.

 

 

אם נדבר תכלס, הזום X5 הוא באמת גימיק. נדיר שהוא מוציא תמונות באיכות שמספקת אותי.

אבל אם מסתכלים על העדשות השימושיות (רחב/נורמל), המצלמה מאוד מוצלחת, בעיקר בתאורה קשה.

 

מבחינת עדכונים, קבלתי מאז אפריל שני עדכונים, המכשיר עם אנדרואיד 9, ואני לא מרגיש חסך :)

מה מפריע לך בממשק? יש כמה דברים קטנים, אבל רחוקים מלשגע אותי.

הבנתי שבגרסאות האחרונות הם השקיעו בעיקר שם, אולי חלק מהבעיות נעלמו.

מה חתימה? תתפשטי!

פורסם

דווקא בשני הדורות האחרונים האקסינוסים מעט חזקים מה-SD המקבילים להם, הממשק של וואוי מבחינתי נוראי, דיל ברייקר אמיתי, לכן לפני החלטה על טלפון שלהם - כדאי להתנסות.

 

עניין החרם עדיין באוויר, ואם יקרה - הוא יהפוך את הטלפון כמעט לגוש מתכת, בלי Gapps, בלי עדכוני אבטחה, בלי עדכוני גרסה.

לא הייתי שוקל (והאמת שגם לא שקלתי) טלפון במחיר של מעל ל-3000 שקלים עם חרב מתהפכת כזו מעל הראש.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

בתור מי שהשתדרג לS10 (רגיל, לא הפלוס) לפני שבועיים אני יכול להגיד לך שמדובר במכשיר מצויין מכמה בחינות.

 

1. איכות מסך מעולה (רזולוציה + צפיפות פיקסלים)

2. מכשיר קל ביחס למה שהרגילו אותנו בשנים האחרונות (157 גרם) וגם קטן מימדים (בערך באותו הגודל של הP30)

3. יחס גוף-מסך מטורף, כמעט 90% מהמכשיר מסך

4. גורילה גלאס - אין בP30

5. עמידות בפני מים - אין בP30

6. ספיקר כפול (סטריאו) - אין בP30

7. פיצ'ר מגניב - הS10 יכול לשמש כמטען נייד ולהטעין מכשירים אחרים אלחוטית.

 

יתרונות ל-P30 על פני ה-S10

1. מערך צילום מעט טוב יותר

2. סוללה מעט חזקה יותר וטעינה מהירה יותר (עם מטען תומך)

 

בקיצור אם כל מה שמעניין אותך זה מצלמה, הP30 עושה אחלה עבודה.

פורסם
הדבר הראשון שעשיתי עם הטלפון הוא להחליף לאנצ'ר לNOVA, אין שום בעיה איתו על וואוי.

שמח לשמוע, באמת שדרוג משמעותי.

 

מה מפריע לך בממשק? יש כמה דברים קטנים, אבל רחוקים מלשגע אותי.

הבנתי שבגרסאות האחרונות הם השקיעו בעיקר שם, אולי חלק מהבעיות נעלמו.

 

הם באמת השקיעו המון, אבל זה עדיין לא זה. המבנה של ההגדרות, האייקונים בשורת ההתראות בזמנו היו אייקונים ממש קטנים וצבעוניים של אנשי קשר ולא של האפליקציה ממנה התקבלה ההתראה, זה מאוד הקשה להבין מאיפה קיבלת הודעה או התראה. בזמנו גם לא הייתה מגירת אפליקציות, שזה בכלל הטריף לי את השכל.

 

דווקא בשני הדורות האחרונים האקסינוסים מעט חזקים מה-SD המקבילים להם

 

יכול להיות שאתה מתבלבל וזה הפוך? שפעם האקסינוס היו חזקים יותר אבל עכשיו הם חלשים יותר? כי זה מה שראיתי בכל מבחן ביצועים כמו זה. אגב, מסתבר שטעיתי והקירין יותר חלש משניהם.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

כמה דברים שיש לציין לדעתי:

 

- עיקר הבעיה לדעתי בוואוי הינו שזה מוצר סיני אשר הממשל הסיני נמצא חזק בו. אם לך זה לא מפריע אז אפשר לשכוח מהסעיף שרשמתי.

- בקרוב נוט חדש נכנס לשוק, שווה אולי לחכות קצת ואז המחיר יירד של S10

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

פורסם (נערך)
יכול להיות שאתה מתבלבל וזה הפוך? שפעם האקסינוס היו חזקים יותר אבל עכשיו הם חלשים יותר? כי זה מה שראיתי בכל מבחן ביצועים כמו זה. אגב, מסתבר שטעיתי והקירין יותר חלש משניהם.

 

ברוב המבחנים הלא סינטתיים אקסינוס 98xx מעט חזקים מהמקבילות ה-Qualcomm (כלומר 845 ו-855), שלפי חלק מההערכות זה אחד הגורמים ל-855+.

לשם השוואה, למעט ה-820 (עם הגירסה 2.0, ושם היו תקלות חמורות של התחממות יתר), מעולם לא היה בסדרה של Snapdragon מקרה שבו יצא SoC בגירסה נוספת.

 

כמה דברים שיש לציין לדעתי:

 

- עיקר הבעיה לדעתי בוואוי הינו שזה מוצר סיני אשר הממשל הסיני נמצא חזק בו. אם לך זה לא מפריע אז אפשר לשכוח מהסעיף שרשמתי.

- בקרוב נוט חדש נכנס לשוק, שווה אולי לחכות קצת ואז המחיר יירד של S10

 

בד"כ מחירי סדרת ה-Note לא משפיעים ממש על מחירי ה-S

 

-------------

 

בלי קשר עוד יתרון משמעותי ששכחתי - S10 זהה ל-S10+ למעט גודל המסך, בוואוי כדי לקבל את מערך הצילום הטוב ביותר למשל אתה חייב לקחת את ה-Pro, על גודלו.

וגם חריץ כרטיס הזיכרון, הם בערך היחידים בעולם שהמציאו לעצמם תקן (NM), ולא משתמשים ב-Micro SD.

שזה כובל אותך למונופול שלהם על הכרטיסי זיכרון

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

כמה טחנתם את נושא המעבדים כאילו זה משפיע על משתמש ממוצע.

אבל אם כבר נכנסתם לנושא, תרשו לי להעמיק טיפה.

 

השוואה בין Exynos 9820 (ערכת השבבים שנמצאת בS10) אל מול Kirin 980 (ערכת השבבים שנמצאת ב-P30)

 

ליטוגרפיה

Kirin 980 - תצורת 7 ננומטר, יתחמם פחות ככל הנראה.

Exynos 9820 - תצורת 8 ננומטר, הבדל מזערי.

 

בKirin 980 שלושת המעבדים מגיעים מובנים ולא ניתנים לבחירת היצרנית והם:

2x Cortex A76 2.6GHz

2x Cortex A76 1.92GHz

4x Cortex A55 1.8GHz

 

ואילו ב Exynos 9820 אחד מתוך 3 המעבדים (2 ליבות) ניתנות לבחירת היצרן, דבר שמאפשר יותר גמישות.

2x Custom - במקרה של ה-S10 מדובר ב2x2.73 GHz Mongoose M4

ועוד 2 מעבדים שלא ניתנים לבחירת היצרן

2x Cortex A75 - 2.31GHz

4x Cortex A55 - 1.95GHz

 

בגלל היתרון של המעבד שניתן לבחירה, בסמסונג צמצמו את פערי הרמות מול הKirin ובמבחני ביצועים יש יתרון קל מאוד ל-P30 אל מול ה-S10.

לכן, זה ממש לא שיקול לקניית מכשיר S10 או P30.

 

יתרון ל-Kirin הוא שימוש בNPU כפול, דבר שמשפר משמעותית את האצת החומרה בכל עניין זיהוי פנים, וכל מה שקשור בלמידת מכונה.

 

יתרון ל-Exynos הוא תמיכה בתקן UFS 3.0 (אל מול UFS 2.1 בKirin), מה שאומר במילים פשוטות גישה מהירה יותר לזיכרון.

ויתרון אחרון לExynos הוא תמיכה בתקן LTE 2Gbps אל מול 1.4Gbps ב-Kirin, לא רלבנטי לארץ בכל מקרה.

 

לסיכום,

לדעתי ההבדלים בין ערכות השבבים לא ישפיעו על משתמש ממוצע.

יש יתרונות לטובת הExynos ויתרונות לטובת ה-Kirin, אך בכל מקרה לדעתי זה לא צריך להוות שיקול ברכישת מכשיר מודרני.

פורסם

דווקא לא השוויתי בין הקירין לאקסינוס, כי זה לא רלוונטי, אי אפשר לבחור P30 עם אקסינוס, או S10 עם קירין

השוויתי בין האקסינוס לסנאפדראגון (S10 אירופאי מול אמריקאי).

 

וזה קצת מצחיק לכתוב על האקסינוס "ניתנות לבחירת היצרן", כי היצרן של הטלפון (זו הכוונה למי שיכול לבחור) והיצרן של ה-SoC הם אותו יצרן, והאקסינוסים לא בדיוק נמכרים למתחרות.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

×
×
  • תוכן חדש...