Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היום האוטו לא פנה לי שמאלה והחליק לי ורציתי לדעת מה צריך לעשות במצב כזה


אושריקו
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5004 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

תקשיבו, כל מיני החלקות קטנות כבר היו לי, זאת אומרת במהירויות של 5 קמ"ש-10 שאתה מרגיש בקטנה וזה בסדר, אבל היום נסעתי בבוקר ועשיתי סידורים והיה איזה מקום עם מים(ונסעתי במשך שנה וכמה חודשים שיש לי הרשיון המון בגשם) אז הייתי צריך לפנות שמאלה ופתאום אני קולט שלמרות שההגה מסובב לשמאלה הוא "מאיץ" קצת ישר ולא פונה לי, מין מחליק כזה, בתכלס לא נלחצתי מזה בכלל , אלא פשוט התפלאתי למה זה ככה, , מה לדעתכם במצב כזה צריך לעשות? הראש משדר אוטומטית לידיים ולרגליים ללחוץ על ברקס ולסובב את ההגה לאט חזרה, אבל האם זה הדבר הנכון?במהיריות גבוהות למשל, מה צריך לעשות?

נ,ב הרכב הוא קורולה טויוטה 99 ,

שוב לא נלחצתי מזה כל כך , יותר נשארתי עם פה פתוח.

אגב, גם פה המהירות הייתה מאוד נמוכה, אני תמיד לוקח פניות באיטיות בדרך כלל.

מה שמצחיק שבאותו רגע עפו לי גם מים לשמשה.

 

לדעתכם זה קרה בגלל שבדיוק בפנייה שהיה מים ורטוב האטתי ופניתי ובגלל זה זה קרה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעבר מכביש יבש לרטוב יכול בקלות לערער את האחיזה של המכונית. במצב כזה תת-היגוי (מה שחווית) הוא די נפוץ (גם היגוי יתר - המצב ההפוך) ומזלך שזה היה במהירות נמוכה. ככל שהמהירות גבוהה יותר כך ההחלקה ארוכה יותר ויכולת השליטה נמוכה יותר. יכול להיות שהיה מספיק עוד 10 קמ"ש בשביל לתקוע אותך במדרכה.

במצב כזה אכן יש לבלום וליישר לאט את ההגה (שזה דווקא נגד האינטואיציה) כדי שהגלגלים יתפסו אחיזה. במהירות גבוהה יותר זה כאמור מסובך יותר.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקשיבו, כל מיני החלקות קטנות כבר היו לי, זאת אומרת במהירויות של 5 קמ"ש-10 שאתה מרגיש בקטנה וזה בסדר, אבל היום נסעתי בבוקר ועשיתי סידורים והיה איזה מקום עם מים(ונסעתי במשך שנה וכמה חודשים שיש לי הרשיון המון בגשם) אז הייתי צריך לפנות שמאלה ופתאום אני קולט שלמרות שההגה מסובב לשמאלה הוא "מאיץ" קצת ישר ולא פונה לי, מין מחליק כזה, בתכלס לא נלחצתי מזה בכלל , אלא פשוט התפלאתי למה זה ככה, , מה לדעתכם במצב כזה צריך לעשות? הראש משדר אוטומטית לידיים ולרגליים ללחוץ על ברקס ולסובב את ההגה לאט חזרה, אבל האם זה הדבר הנכון?במהיריות גבוהות למשל, מה צריך לעשות?

נ,ב הרכב הוא קורולה טויוטה 99 ,

שוב לא נלחצתי מזה כל כך , יותר נשארתי עם פה פתוח.

אגב, גם פה המהירות הייתה מאוד נמוכה, אני תמיד לוקח פניות באיטיות בדרך כלל.

מה שמצחיק שבאותו רגע עפו לי גם מים לשמשה.

 

לדעתכם זה קרה בגלל שבדיוק בפנייה שהיה מים ורטוב האטתי ופניתי ובגלל זה זה קרה?

זה חשוב :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוקוהמה A DRIVE

נ,ב הצמיגים הקדמיים לא תקינים וצריך להחליפם כנראה,

האחוריים פיקס.

כנראה שהקדמיים נשחקו מהשמש\בורות\זמן וכמובן פרפורים מיותרים שהייתי עושה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה החשובה ביותר נשאלה ע"י ExoduS בתגובה מעלי

בני כמה הצמיגים ומה הסוג?

 

הצמיגים משפיעים מאוד על אחיזת הכביש ואם הצמיגים האחוריים ברכב שלך ישנים, שחוקים, שונים ו/או לא מנופחים כראוי. יש לזה השפעה ישירה על התנהגות הרכב.

 

תבדוק את הצמיגים האחוריים, ויפה שעה אחת קודם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרטיבות שנתקלת בה לא דומה לכביש רטוב של חורף. בחורף הכביש נשטף ואילו במצב שתיארת המים סוחפים אבק וחומרים שמנונים ורמת האחיזה יכולה להיות פי שתיים פחות מזו של כביש שהוא "סתם" רטוב. עדיין, המהירות שבה נתקלת בהחלקה מרמזת שמשהו ממש לא בסדר ברכב: בדוק צמיגים (גיל וסוג), לחץ אויר ובולמים.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה כזה אם אתה רואה סיכון תבלום מיד בברקס מלא. אין לך מה לחשוש כל עוד יש לך ABS.

אם אין מקדימה מכשול אז עדיף לישר הגה כי ככה תהיה לך מקסימום אחיזה ומינימום מרחק בלימה

אם יש מקדימה מכשול אז לכוון את ההגה להתחמקות גם אם הוא לא מגיב (תוך כדי שאתה בולם בכל הכוח), אבל חשוב מאוד!!!! לא לנסות לסובב את ההגה יותר ממה שצריך מהלחץ כי אז יש לך עוד פחות אחיזה ותפנה פחות ותאט פחות.

אם אין איזשהו סיכון והמהירות נמוכה אז תאט עם בלימה סבירה ואם אתה בטוח שאפשר להמשיך ישר ולא תכנס ברכב שפונה שמאלה מימניך (מנתיב אחר) או מכשול בהמשך זה מה שמומל למקסימום אחיזה.

ואגב צמיגים שחוקים יכולים להרחיק מרחק בלימה, ורוב איבוד המהירות נעשה לקראת סוף הבלימה, שזה אומר שבמקום להתנגש בעץ ב30 קמ"ש ולא יקרה כלום עם רכב מודרני בטוח, תתנגש ב60 ויותר. אז תחליף כמה שיותר מהר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצמיגים הקדמיים אינם תקניים ולא האחוריים , הם יוחלפו בקרוב מאוד.

 

לדעתי, זה תירוץ טוב להחליף רביעיה ולא להתחיל להתעסק עם קומבינות של "טובים קדימה, טובים אחורה." ולא לשכוח לחץ אויר נכון וסבב גלגלים תקופתי (שהיו מונעים את השחיקה שאתה מתאר).

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צמיגים וזהו. לא מחר ולא מחרתיים, עכשיו.

חוץ מזה להקפיד על לחץ אוויר.

 

ולא יעזור לאחוריים להיות "פיקס" אם הם בני יותר מ-3 שנים.

צמיגים ישנים מחליפים, נקודה.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...