Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה למומחים: האם ניתן לבצע הסבה של חיישן maf‏ לחיישן map-לאנטיס


ba323f
שימו לב! השרשור הזה בן 4963 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

נניח ונתייחס למאזדה לאנטיס שנת 97 שבה מותקן מד כמות אוויר maf‏ החיישן ברכב הזה מקבל מתח ברמת מתח המצבר, בפתיחת סוויץ המתח שיוצא מהחיישן הוא עד 1v, וכשהמנוע מונע בסרק המתח בין 1 ל2v‎ ‎,בפתיחה מלאה של המצערת עד נגיעה קלה במנתק החיישן מוציא כ 4v.

 

השאלה היא אם קיים חיישן מסוג map‏ שזהה לנתונים של החיישן maf‏ מכל סוג רכב אחר שיהיה?

 

הרעיון שלי הוא לבצע את ההסבה הזו, השאלה הנוספת היא אם זה אפשרי ומה דעתכם?

 

לגבי חיווט אז אני מכיר היטב את החיווט בזה לא תהיה לי בעיה.

 

למי ששואל למה אני מעוניין לבצע הסבה כזו, אז ביגלל שהחיישן הזה כל הזמן עושה בעיות כשהוא מתלכלך קצת, כידוע maf‏ רגיש לאבק ומשיכות אוויר לא רצויות, אבל נעזוב את הבעיה הזו ונתמקד בשאלות אם העניין בר ביצוע.

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה רציני בשאלה שלך ? זה כמו לשאול האם ניתן להסב מד-חום ביתי למדידת טמפ' הגוף למד לחץ דם.

 

חיישן MAF הינו חיישן המתוכנן למדוד כמות אוויר וחיישן MAP מיועד למדוד לחץ אוויר שני ערכים פיזיקליים שונים לחלוטיין.

 

בקיצור התשובה היא לא.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעשה ניסוי:

 

תשיג חישן MAP תקין ותחבר לו צינור ואקום לסעפת היניקה.

 

זהה בחישן ה-MAP כל פין מה הוא (כניסה, סיגנל ומינוס).

 

חבר במקביל לחוטים המקוריים של חיישן ה-MAF ונתק אותו.

 

תניע את הרכב וסע.

 

כל זאת אך ורק אם שני החיישנים צורכים אותו מתח הזנה ומוציאים סיגנל זהה למחשב המנוע, מה שנראה לי לא כל-כך סביר.

***YMM***

DAEWOO LEGANZA

***************

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או, זה בדיוק מה שהתכוונתי לעשות.

המתח הזנה של הmaf‏ ‏ הוא 12 וולט, לעומת זאת הmap אני חושב ש 5וולט, נניח ואני יחבר לו מייצב מתח של 5וולט.

עכשיו נישאלת השאלה אם נתוני כמות האוויר זהה בין שני החיישנים ביחס למתח היציאה מהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמ'ע העניין מתאים למהנדסים עם ידע באלקטרוניקה+הנדסת רכב וכמובן תצטרך להשיג את המפרט המדוייק של החיישנים שברכב שלך בכדי לבצע המרה מסוג שאתה מחפש.

 

מתח העבודה (מתח מבוא) של החיישנים הינו פרט קטן וניתן בקלות לשינוי.

 

1. מחשב הרכב 'מצפה' למידע מסויים (חשמלי) מחיישן MAF ואם תתקין חיישן MAP מחשב הרכב יישדר מידע לא נכון לשאר המפעילים ברכב.

2. אות המוצא של חיישן MAF הינו מתח בתחום של 0.5-5 וולט (נניח) אבל מתח המוצא אינו לינארי קרי קו יישר.

3. אות המוצא של חיישן MAP הינו יחסית לינארי בתחום מסויים כלומר תצטרך לבצע התאמה של אות המוצא לכול תחום הפעולה של החיישן.

4. לכול חיישן קיימת סטיה או טעות מסויימת במדידה שכנראה מחשב הרכב או היחידה האלקטורנית יודעת לתקן סטיות וטעויות במדידה.

 

בקיצור אינני רואה כיצד ניתן לבצע זאת במסגרת העזרה שתקבל בפורום.

 

צירפתי לך גרפים של מתח המוצא של שני החיישנים.

untitled.JPG

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם.

נניח ונתייחס למאזדה לאנטיס שנת 97 שבה מותקן מד כמות אוויר maf‏ החיישן ברכב הזה מקבל מתח ברמת מתח המצבר, בפתיחת סוויץ המתח שיוצא מהחיישן הוא עד 1v, וכשהמנוע מונע בסרק המתח בין 1 ל2v‎ ‎,בפתיחה מלאה של המצערת עד נגיעה קלה במנתק החיישן מוציא כ 4v.

 

השאלה היא אם קיים חיישן מסוג map‏ שזהה לנתונים של החיישן maf‏ מכל סוג רכב אחר שיהיה?

 

הרעיון שלי הוא לבצע את ההסבה הזו, השאלה הנוספת היא אם זה אפשרי ומה דעתכם?

 

לגבי חיווט אז אני מכיר היטב את החיווט בזה לא תהיה לי בעיה.

 

למי ששואל למה אני מעוניין לבצע הסבה כזו, אז ביגלל שהחיישן הזה כל הזמן עושה בעיות כשהוא מתלכלך קצת, כידוע maf‏ רגיש לאבק ומשיכות אוויר לא רצויות, אבל נעזוב את הבעיה הזו ונתמקד בשאלות אם העניין בר ביצוע.

תודה

לא בר ביצוע! אלא אם כן אתה מחליף עוד כמה חיישנים ובקר ניהול מנוע לכזה שעובד עם MAP. חיישני MAF וMAP שונים לחלוטין בעבודתם, במתח המוצא שלהם ובדרך שבה בקרת המנוע מחשבת את כמות הדלק עפ"י הקריאות מהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

עדכון למתעניינים:

אז ככה, נפלו לידיי 2 סעפות יניקה תקינות משומשות אחת של הונדה סיוויק ואחת של סיאט טולדו2001 עם מזרקים והכל.

 

מהסעפת של הסיוויק לקחתי את הMAP, חיברתי אותו ברכבי בצורה הבאה:

חיברתי צינורית וואקום לסעפת יניקה, 5V לקחת ממתח ההזנה של חיישן מצב מצערת (TP), אדמה חיברתי לקונקטור של חיישן הMAF, וגם את הסינגל של הMAP חיברתי לקונקטור המקורי של הMAF.

 

התנעתי ו... הסל"ד משתגע בין 0 ל 2500סל"ד, לחיצה קלה על הגז בקושי מגיב, כמו שכבר היה צפוי, לא אפשרי.

 

אגב, בכמה אפשר למכור את סעפות היניקה כולל המצערות? אחת של טולדו 2001 ואחת של סיוויק ניראה לי של שנת 92 (הזרקה רב נקודתית)?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל אפשרי, אך לא במחיר סביר וללא ידע מעמיק. סתם בשביל התיאוריה:

אפשרות ראשונה היא להחליף גם את מערכת ניהול המנוע, לכזו שיודעת להתמודד עם חיישן MAP.

אפשרות שניה היא למדוד ולמדל את תגובת חיישני MAP ו- MAF למצבי מנוע שונים (וכמובן שצריך לדעת מה עושים) ובהתאם לזה לבצע המרה אקטיבית של המידע שמוציא חיישן ה-MAP, למידע כזה שהיה מוציא חיישן ה-MAF. בשורה התחתונה אני בכלל לא בטוח שזה ישיג תוצאות טובות יותר ובכלל שווה את המאמץ, אם כי בתיאוריה זה אפשרי. מעשית זה פרויקט לא פשוט בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4963 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...