Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בקרוב: בטסט יבדקו תקלות בטיחות באמצעות מחשב הרכב


אמיר שליט
שימו לב! השרשור הזה בן 4990 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3971648,00.html

 

...בדיקת תקלות הנוגעות לכריות אוויר, מערכת למניעת נעילת גלגלים (ABS), מערכת בקרת היציבות ועוד. תקלות שיתועדו ירשמו ככישלון במבחן הרישוי...

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכריות אוויר אין תאריך תפוגה ? הכוונה היא שלאחר מספר מסויים של שנים היא לא תעבוד ? והחלפת כריות אוויר לא עולה הון תועפות ?

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. יש תאריך תפוגה.

2. היא כן תפעל, אך ככל הנראה "תתפוצץ" לך בפנים(אולי אפילו תתפורר).

3. כן, תמחורה יקר.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבים ישנים - אם תהיה תקלת שתחייב החלפת חגורת בטיחות, במקרים רבים, התיקון/החלפה יעלו יותר מכל הרכב.

לחילופין - אני בספק אם ימצאו כרית אויר חדשה ובתוקף לרכב בן 15, מה שיוביל להשבתת הרכב עוד לפני שיגיע לתוכנית גריטה.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם היום אני פוסל רכבים על חגורת בטיחות תקולה. רובם חוזרים עם חגורות "תקינות"(ככל הנראה מפירוק).

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עמית,

היום הן תקינות כי אין לך דרך לבדוק אותן זולת חזותית ומישושית.

 

כבר יצא לי לראות רכב שעולה פחות מ-10K שנפתחה לו הכרית. במקום כרית עשו תיקון טלאי עור על ההגה שגם ילד בן 5 מבין שמשהו לא בסדר שם.

איך לא רעדה היד לבוחן שחתם ?

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק שני דברים.

 

-נראה לכם כי כל מכון טסטים ירכוש את הציוד הדרוש? באופן עקרוני, יש לרכוש סורק המתאים ליצרן הרכב בסכום של מספר אלפי $ (ולא, סורקים אונברסליים לא ממש מתאימים כאן) + מנוי (תשלום תחזוקה שנתי) ליצרן הסורק עבור עידכונים + הכשרת כ"א. בהנחה כי כי מכון טסטים יהיה זקוק למספר סורקים ליצרני/דגמי רכב שונים ההוצאה אמורה להיות ממש לא נמוכה.

 

-ממתי בודקים את חגורת הבטיחות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לכם כי כל מכון טסטים ירכוש את הציוד הדרוש? באופן עקרוני, יש לרכוש סורק המתאים ליצרן הרכב בסכום של מספר אלפי $ (ולא, סורקים אונברסליים לא ממש מתאימים כאן) + מנוי (תשלום תחזוקה שנתי) ליצרן הסורק עבור עידכונים + הכשרת כ"א. בהנחה כי כי מכון טסטים יהיה זקוק למספר סורקים ליצרני/דגמי רכב שונים ההוצאה אמורה להיות ממש לא נמוכה.

אל דאגה :twisted: התשלום עבור ההצטיידות + תחזוקה יגלגלו כבר אל ציבור בעלי הרכבים :roll: , כפי שנעשה בכל פעם :idea:

ממתי בודקים את חגורת הבטיחות?

מאז ומעולם!

אתה יודע כמה רכבי סובארו ליאונה, סקודה פיבוריט, אוטובוסים ועוד, נפסלים בטסט עקב סעיף זה?

לא חסר...

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבים ישנים - אם תהיה תקלת שתחייב החלפת חגורת בטיחות, במקרים רבים, התיקון/החלפה יעלו יותר מכל הרכב.

לחילופין - אני בספק אם ימצאו כרית אויר חדשה ובתוקף לרכב בן 15, מה שיוביל להשבתת הרכב עוד לפני שיגיע לתוכנית גריטה.

.

 

אם הרכב הוא בן 15 ומורידים אותו מהכביש, אז אפשר לשלוח אותו ישירות לגריטה, לא? יהיה לו עדיין כמה ימים טסט בתוקף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק אם הוא מורד מהכביש ע"י ניידת בטיחות או סייר-בוחן.

הורדה עצמית, של רכב בן 15 שנים, אינה מובילה לגריטה.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב kompy, לפני כשנה חיפשתי סורק טוב (של חובבנים) לרכב שלי ותוך כדי הסתכלתי גם בסורקים מקצועניים משומשים. אתה לא תאמין על איזה מחיר מדברים שם:? אם תניח שיהיה צורך ב 10 סורקים למכון בדיקה מדובר על מאות אלפי $. הלקוח יממן? אתה אופטימי ברמות. אני סבור כי תוספת המחיר ללקוח תהיה כל כך גבוהה שאנשים יעדיפו ל"קמבן" כדי להעביר את הרכב טסט.

 

מעולם לא בדקו אצלי את חגורת הבטיחות. (הפעם היחידה שהבוחן בכלל פתח את דלת הרכב היתה ברכב הנוכחי שלי וכדי לראות את מספר השלדה:roll:)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך הגעת לכמות של 10 סורקים?

די בסורק אחד לכל מסלול, כך שיצא 2-4 סורקים למכון.

מי אתה חושב מממן את עלות מכשירי ה-4 גזים+תוכנה, כבר כ-4.5 שנים?

מי אתה חושב מממן את עלות התוכנה החדשה לבד' זיהום אויר?

מי אתה חושב מממן את התוספת לתוכנה על רישום נסועה בטסט?

נכון, הלקוח!

נכון, המכון נותן את ה"אשראי" לקניה ופורס את הקניה לתשלומים ע"י כל קהל הלקוחות, אך בסופו של דבר הלקוח הוא שמממן זאת.

 

ולא! לא צריך סורקים יעודיים לכל רכב ודגם, די בסורקים אוניברסלים.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למי שלא זוכר:

עבור רישום הקילומטראז', מכוני רישוי גובים עוד 2 שקלים במסגרת התשלום על המבחן.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקריאה (ובעוונותי גם עבודה לפני כ 10 שנים בסטרט-אפ שפיתח מערכות דומות) הבנתי שלחלק מכלי הרכב היום ישנו צורך בסורק מקצועי בלבד המתאים להן ולא OBD או CAN ג'נרי. אם נניח שזה נכון (ואני לא בטוח בזאת אך כך התרשמתי) אז יהיה צורך במספר לא קטן של סורקים.

 

קרא שוב מה שכתבתי, ה"פראיר" הישראלי ימשיך להיות פראיר כל זמן שמדובר בסכומים קטנים אך אם עלות טסט תתקרב ל 300-400 ש"ח אנשים פשוט ימצאו דרך מסביב. בין אם היא חוקית ובין אם לא. סתם דוגמה, סורק OBD או CAN ג'נרי סיני עולה סכום דומה, אני בטוח שטיפוסים "נחמדים" למינהם יפתחו דוכנים קטנים בכניסה לטסט ויציעו "טיפול-טרום-טסט" תמורת מספר שקלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מנסה להבין איך יבדקו כריות אוויר אם לא נדלקת נורית כרית אוויר. הרי בחלק מהדגמים (ברוב דגמי מאזדה שאני מכיר), כל מערך כריות האוויר הוא נפרד ממחשב הרכב והיכולת לקרוא תקלות ממנו הוא רק באמצעות הנורית. אז אם יש תקלה, והנורית לא עובדת מסיבה מסויימת, אין להם שום אפשרות לבדוק אלא אם כן הם יכנסו בקיר או שיגרמו לחיישנים לפעול בצורה זו או אחרת.

 

ובכלל, איך השינויים האלה בטסט מתייחסים לרכבים שהם 15 שנה על הכביש ?

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4990 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...