Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5939 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
הסיטרואן אקסל, שכונתה גם אולסיט, היתה למעשה סיטרואן ויזה שיוצרה ברישיון ברומנייה.

האקסל הוצגה בשנת 82', וההבדל העיקרי בינה לבין הויזה היה במנועים - לאקסל היו מנועי בוקסר מקוררי אוויר ב 3 נפחים שונים.

לא ולא :nono:.

 

ראה את מה שכתבתי כאן לפני כמה שנים:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=636149&postcount=29

 

האקסל והויזה רק דומות זו לזו בגלל ששורשי שתיהן הולכים אחורנית לתחילת שנות ה-70, עת סיטרואן החלה לתכנן מכונית קטנה חדשה.

כבר אז עוצב הגוף עם מראה הויזה (והאקסל) הטיפוסי (לך כמה הודעות אחורה בשרשור ההוא, יש תמונות).

 

לאקסל ולויזה מראה דומה בגלל השורשים המשותפים באותו פרוייקט "טרום עידן פג'ו".

הן בהחלט לא אותה המכונית.

  • תגובות 148
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

בקשר לסיטרואן ויזה אני דווקא נתקל בהן פה ושם ואפילו במצב נסיעה בניגוד להידרו פניאומטיות.

כמעט ואין בארץ משוגעים שמוכנים לתחזק רכב עם מערכת הידרו פניאומטית ואפשר להבין את זה.

פעם כשהייתי במוסך עם הZX שהייתה לי היה שם בחור עם קסנטיה ששילם סכום של קרוב ל8000 שקל! בגלל שהרכב שלו נכשל בטסט על בולמים קדמיים נוזלים וזה עוד היה מדובר על תיקון בחלקים מפירוק ולא חדשים!

אני זוכר שהמכונאי אמר לו שתיקון בחלקים חדשים צריך לעלות 12,000 ש"ח !

 

גם לא מדובר על מוסך מורשה לובינסקי אלא סתם מוסך שמתמחה בפיג'ו סיטרואן.

אז במצב כזה אם אתה לא יודע לתקן את המערכת ההידרו פניאומטית בעצמך זה באמת רכב לעשירים.

אחרי שראיתי את המקרה הזה ירדתי לחלוטין מחלום הקסנטיה שהיה לי במשך שנים-יותר דומה לחלום בלהות.

לדוגמא הקסנטיה ההיא שהייתה מודל 1995 -תיקון כזה עולה כמו הרכב.

פורסם
מועדון PSI זה יותר גן ילדים.

ילדים שמשתוללים עם 106 ,306 וסקסו זה לא ממש דבר מעניין ובטח שלא קלאסי.

אני אישית הייתי מאוד שמח להגיע מידי פעם למפגש של DS CX XM ויזה GS/GSA ושאר סיטרואנים ישנים.

הבעיה שאין הרבה כאלו בארץ במצב נסיעה וככל שעוברות השנים יש פחות ופחות.

האמת שברוב המקרים שאני רואה סיטרואן הידרו פניאומטית שהיא לא C5 או קסנטיה באיזה שהוא מקום זה כמעט תמיד רכב מושבת ומוזנח שלא זז כבר שנים/חודשים ונמצא בשלבי פירוק כלשהם.

 

 

אתה ממש קשקשן ! PSI זה מועדון שהוא גם עמותה מסודרת ומאורגנת חברים מגוון של אנשים מכל שכבות גיל ועיסוק אפשרי,הם מארגנים המון פעילות מוטרית שיכולה ללמד את כל מועדוני הרכב בארץ!

להמון מפגשים גדולים שהם עשו הגיעו רכבים קלאסים ועם כל הכבוד 205 GTI זה קלאסיקה מודרנית

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

פורסם
מועדון PSI זה יותר גן ילדים.

ילדים שמשתוללים עם 106 ,306 וסקסו זה לא ממש דבר מעניין ובטח שלא קלאסי.

אני אישית הייתי מאוד שמח להגיע מידי פעם למפגש של DS CX XM ויזה GS/GSA ושאר סיטרואנים ישנים.

הבעיה שאין הרבה כאלו בארץ במצב נסיעה וככל שעוברות השנים יש פחות ופחות.

האמת שברוב המקרים שאני רואה סיטרואן הידרו פניאומטית שהיא לא C5 או קסנטיה באיזה שהוא מקום זה כמעט תמיד רכב מושבת ומוזנח שלא זז כבר שנים/חודשים ונמצא בשלבי פירוק כלשהם.

 

אתה לא יודע כמה אתה טועה.

אף אחד לא משתולל במפגשים של מועדון PSI.

אכן יש הרבה צעירים במועדון (זה סוג האוכלוסיה שקונה מכוניות ספורטיביות בפחות מ 30000 ש"ח), אבל אהבה למכוניות יש לכולם, ובזכות המועדון הם מפתחים גם תרבות מוטורית יותר טובה ממה שנדמה לך.

בתור אחד ממייסדי המועדון, חבר ועד בכל שנות קיומו עד השנה, ויו"ר למשך תקופה, אני יכול להעיד על אנשים רבים שכשהצטרפו למועדון אולי באמת קצת דמו לתאור שלך, אבל כמה שנים אחר כך נראים לגמרי אחרת.

המועדון חרט על דגלו, בין השאר, את קידום התרבות המוטורית בישראל, ואת זה הוא ממשיך לעשות, אם כי בדרך מעט שונה ממה שאתה או אספנים אחרים היו מעדיפים בעצמם.

 

כל חובב רכב אוהב ומעריך גם מכוניות קלאסיות, בוודאי אם הם מהמותג שהוא אוהב.

יותר מפעם בעלי פיג'ו וסיטרואן קלאסיות הצטרפו למפגשים שלנו, וגם אותם צעירים בעלי 106 התפעלו מה DS וה CX וה 2CV.

וכמובן שראשוני ה 205GTI יהפכו למכוניות אספנות בעוד שנים בודדות (וכבר היום 205 שמורות ומטופלות נסחרות במחיר של מכונית קלאסית ולא במחיר של האצ'בק ישנה)

בעל 2CV אחד אף השתתף באתגרי ניווט שהמועדון ארגן, ורק לאחרונה התקיים מפגש של בעלי פיג'ו 406 קופה (שללא ספק תהיה קלאסית אמיתית בעוד 20 שנה), אליו הצטרף גם 504 קופה יפהפייה.

 

הזיקה למכוניות העבר תמיד היתה קיימת ותמיד תהיה קיימת.

אומנם אני כבר לא בהנהלת המועדון (חי בחו"ל), אבל אני הייתי שמח להקים ענף אספנות של מועדון PSI שיוכל להתקיים ולפעול תחת העמותה הקיימת, ולצד מועדון החמש, כבית לבעלי פיג'ו, סיטרואן ורנו קלאסיות (לאחרונה גם מועדון רנו-ספורט השתלב בתוך מועדון PSI)

הנה קישור למפגש ה 406 קופה:

http://www.psi.co.il/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=38846

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם

אני לא אספן ואף פעם לא הייתי אבל אני מאוד אוהב סיטרואנים ישנים (פיג'ו ישנות הרבה פחות אני מודה ורנו בכלל לא מעניינות אותי).

בקישור הזה http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=234766

רואים אדיוט שמנסה להגיע ל250 קמ"ש עם פיג'ו 106 אומללה שבנה לבד בבית ומנסה את הטורבו שלו ליד קניון הזהב בראשון וגם ברחוב בן גוריון בחולון.

היה גם מישהו בשם יואל שניסה להפוך את ה205 GTI מודל 88 שלו לטורבו 2000 סמ"ק מ605 והרס 3!!! מנועים מייבוא עד שמכר את האוטו לפירוק.

אם אלה אספנים לעתיד אז אני בלטה.

אם כבר 205 GTI אספנות אני הייתי מצפה לראות רכב מקורי ושמור ולא איזה גרוטאה משופרת ומתפרקת שכל קשר בינה לבין 205 GTI מקורית הוא קלוש ביותר.

לא נראה שאיזה שהיא פיג'ו מהמועדון האומלל הזה תגיע פעם לאספנות.

אני לא מגיע ולא אגיע למפגשים שלהם כי זה בזבוז אבל מהפורומים שלהם שפעם ב.. אני נכנס לא ראיתי שיש שם מישהו עם סיטרואן ישנה הידרו פניאומטית ותמיד שמדברים על 205 GTI זה איזה 205 הרוסה שלא רחוק היום שתכנס לתוך איזה קיר בטון או מעקה בטיחות עם MI16/טורבו RGX או משהו בסגנון שפיג'ו בעצמם לא חלמו על 205 כזאת כשתכננו את ה GTI.

כואב מאוד לראות שלוקחים מכוניות יפות כאלה שמזכירות לי זמנים יפים והורסים אותן.

גם בZX וולקן זה בערך אותו מצב שם-חבל.

פורסם

Citroen C4 - Let me ask you a question.

How many of the guys in this forum who today refurbish historic cars do you think started out when they were in their early twenties with modifying cars?

I don't know the people here, but I don't think I would be far out if I guessed that many of them spent time in their backyard when they were 20 shaving heads to increase compression ratios, smoothing inlet and exhaust ports and manifolds with homemade tools, drilling out flywheels and other stuff like that.

These guys experimenting today with turbo builds are likely to be those who will preserve the future 406 coupe classics.

And don't forget that in PSI club there are plenty of examples of original well maintained cars as well.

 

 

Historic car refurbishment and maintenance is not the only way to appreciate and love cars.

I personally find no interest in modifying my cars. I take pleasure in driving cars that were engineered properly from the start (and maybe just do small modifications where I feel it is really necessary, and after I know the car well), but I fully appreciate and support those who take pleasure in modifying, just as I fully support someone who finds pleasure in keeping an old Briska on the road, or even Beetles - a car which I personally don't like.

 

I am under the impression that all car lovers appreciate what car collectors do, even if it's not their cup of tea.

Likewise I would expect that historic car lovers should appreciate what other genres of car lovers do.

We all just have different strains of the same disease, and we should be supporting each other. Not disregarding anyone who finds pleasure in different things than you.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם

"לא נראה שאיזה שהיא פיג'ו מהמועדון האומלל הזה תגיע פעם לאספנות."

 

זה נשמע לא טוב ואני מקווה שזה היה בצחוק .

 

אל תשכח שגם בעבר רכבים מסויימים נחשבו ל"רכבי צעירים" שנהרסו כליל ובכל זאת נשארו מהם היום.

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

פורסם

"אם כבר 205 GTI אספנות אני הייתי מצפה לראות רכב מקורי ושמור ולא איזה גרוטאה משופרת ומתפרקת שכל קשר בינה לבין 205 GTI מקורית הוא קלוש ביותר."

 

אל תדאג, כשיגיעו לגיל אספנות ויפלו על הבחור הנכון הם יעברו שיפוץ כללי כמו כל רכב אספנות.

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

פורסם

ג'רמי ואופיר לפי חשבון פשוט ל205 GTI מודל 1988 נשארו 9 שנים לאספנות שזה הרבה זמן אבל לא המון.

אני מאוד מקווה לראות רכבים כאלה משוחזרים למקור בעוד 9 שנים ולי בעצמי הייתה 205 אדומה ויפייפיה :-P:-D

אמנם 1400 מודל 1994 ולא GTI אבל זה רכב שאני מאוד אוהב ומאוד נהנתי ממנו.

לפי מה שאני יודע נשארו בארץ גם GTI וCTI בודדות מהשנים 1986-1987 ואפילו 1984 אחת כסופה שאני הכרתי שאולי עוד קיימת איפה שהוא.

חבל באמת שלא משחזרים עדיין את הרכבים האלה אבל השרשור הוא על סיטרואן בכלל וסטינו מהנושא.

לא חסרות בארץ ויזות משנים 1982-1983 גם בשימוש יומיומי...

פורסם

בקישור הזה http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=234766

רואים אדיוט שמנסה להגיע ל250 קמ"ש עם פיג'ו 106 אומללה שבנה לבד בבית ומנסה את הטורבו שלו ליד קניון הזהב בראשון וגם ברחוב בן גוריון בחולון.

היה גם מישהו בשם יואל שניסה להפוך את ה205 GTI מודל 88 שלו לטורבו 2000 סמ"ק מ605 והרס 3!!! מנועים מייבוא עד שמכר את האוטו לפירוק.

אם אלה אספנים לעתיד אז אני בלטה.

 

אתה כנראה בלטה גם בלי שאלה יהיו אספנים לעתיד (סיכוי קלוש).

ה-106 האומללה שנבנתה - היא אחת המכוניות היותר מעניינות שראיתי. אמנם יש לי הסתייגויות לגבי מקומות "בדיקת הביצועים" וגם לגבי חלק מהליך הבנייה (בעיקר בקטע של נקיון סביבת העבודה), אבל אורן הוא בחור שלומד הכל לבד, התחיל מאפס והיום הוא בעל ידע שיכול לבייש לא מעט אנשי מקצוע. גם אופן השיפור (התחיל קודם בעבודה על מתלים/בלמים ושאר מאפייני שילדה, לפני חיזוק מערכת ההנעה) הוא הכיוון הנכון. לא נראה לי שאורן הוא הטיפוס שמעוניין ברכב אספנות (אתה יכול לשאול אותו ישירות) אבל זה לא פוסל אותו אוטומטית.

לגבי יואל ועוד חברים ב-PSI, אני נמנע מלהגיב, רק אציין שהפסקתי להשתתף שם, למרות שיש לא מעט חבר'ה טובים, גם מבחינת הבנה ויותר חשוב - אופי ונכונות ללמוד וללמד.

פורסם

אני חושב שבכל זאת צריך להיות מועדון מיוחד למכוניות המיוחדות האלו (id,ds,sm,cx,xm) וזה בלי לפגוע במועדונים אחרים ,שלכל אחד יש את הייחוד שלו

CITROEN XM V6 BVM AMBIANCE

CITROEN XM V6 BVA EXCLUCIVE

CITROEN XM TURBO CT BVA VSX

פורסם
אתה כנראה בלטה גם בלי שאלה יהיו אספנים לעתיד (סיכוי קלוש).

ה-106 האומללה שנבנתה - היא אחת המכוניות היותר מעניינות שראיתי. אמנם יש לי הסתייגויות לגבי מקומות "בדיקת הביצועים" וגם לגבי חלק מהליך הבנייה (בעיקר בקטע של נקיון סביבת העבודה), אבל אורן הוא בחור שלומד הכל לבד, התחיל מאפס והיום הוא בעל ידע שיכול לבייש לא מעט אנשי מקצוע. גם אופן השיפור (התחיל קודם בעבודה על מתלים/בלמים ושאר מאפייני שילדה, לפני חיזוק מערכת ההנעה) הוא הכיוון הנכון. לא נראה לי שאורן הוא הטיפוס שמעוניין ברכב אספנות (אתה יכול לשאול אותו ישירות) אבל זה לא פוסל אותו אוטומטית.

לגבי יואל ועוד חברים ב-PSI, אני נמנע מלהגיב, רק אציין שהפסקתי להשתתף שם, למרות שיש לא מעט חבר'ה טובים, גם מבחינת הבנה ויותר חשוב - אופי ונכונות ללמוד וללמד.

שמר מה שהפריע לי זה בעיקר בדיקת הביצועים במקומות הכי מרכזיים ובשעות שיש הרבה תנועה.

בקשר לאספנות אתה אמרת בעצמך ובקשר לכל השאר זה לא התחום שלי ולא מעניין אותי.

רק אל תשכח שפה זה פורום אספנות ואני מאוד הייתי רוצה לראות מועדון של סיטרואנים הידרו פניאומטיות/ישנות/עתיקות שPSI זה בטח לא תחליף לו.

מכוניות ספורטיביות זה לא התחום שמעניין או מושך אותי בגלל זה גם יש לי C4 1600 ולא רכב ספורטיבי.

אני נמשך בעיקר לנוחות ולרכב ייחודי ומפואר.


×
×
  • תוכן חדש...