Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם קיימת פונקציה של ווליום לאיכות?


Soundwave
שימו לב! השרשור הזה בן 7504 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רציתי לשאול...

יש לי את המורל הייבריד 6. עכשיו מן הסתם שה 35 RMS שנתתי להם קודם לא פותחים אותם... (עכשיו גישרתי וזה על הנייר בערך 75 RMS לערוץ אבל לא משנה כרגע) אבל מאיזו בחינה?

 

האם המתח שנשלח לאלמנטים מהמגבר תלוי בווליום? כלומר נגיד 2 וולט לאראמאס אחד וככה ככל שמגבירים המתח עולה? או שזה לא תלוי אחד בשני?

 

כי במגבר שאני הולך לקנות עכשיו (JLAudio 300/4, 4x75 RMS) כתוב

Input Range:

switchable from 200mV-2V RMS

to 800mV-8V RMS

 

מה זה אומר? :?:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההודעה שלך לא כל כך ברורה אבל אני אנסה לענות על מה שהבנתי ממנה.

 

ההספק שיצא מהמגבר מושפע ממתח הסיגנל שנכנס עליו. כאשר אתה מגביר ומחליש את הווליום ברדיו דיסק אתה מוריד ומעלה את מתח הסיגנל שיוצא מהרדיו דיסק. גם תדרי המוסיקה משפיעים על מתח הסיגנל.

טווח המתחים שציינת הוא מתחים שאיתם המגבר יכול לעבוד ויש לך אפשרות לשנות את זה לטווח מתחים גבוה יותר אם הרדיו דיסק שלך מוציא מתח סיגנל גבוה או למשל אתה משתמש בליין דרייבר (או אולי אם יש לך רדיו דיסק ללא יציאות PRE ואתה מחבר ישירות את יציאות הרמקולים למגבר).

 

אתה צריך לכוון את רגישות המגבר (GAIN) לנקודה בטווח שיש לך כך שתתאים למתח הסיגנל שיוצא מהרדיו דיסק. אם למשל הסיגנל היה 200MV היית צריך לפתוח את הGAIN במגבר עד הסוף כי שם הוא הכי רגיש (זה הולך הפוך, GAIN גבוה מורה על רגישות 200MV וGAIN נמוך על רגישות 2V משום שהוא צריך להיות פחות רגיש).

 

אם יש לך מתח סיגנל 4V ברדיו דיסק וכיוונת את הרגישות במגבר בהתאמה של 1:1 כלומר רגישות 4V, כאשר הסיגנל שיוצא מהרדיו דיסק יהיה 4V אתה תקבל את ההספק הגבוה ביותר.

יש לציין שרוב הזמן הסיגנל לא מגיע למתח מקסימלי ואם כן אז רק לפיקים רגעיים ככה שבעצם רוב הזמן המגבר שלך לא מספק את מלוא יכולתו. זוהי גם אחת הסיבות שתמיד אומרים שניתן לחבר מגבר שיכול לתת הספק גבוה מזה שכתוב שהרמקולים יכולים להתמודד איתו בגלל שבדיסק מוסיקה אינך מגיע למתח סיגנל מלא אלא רק לפיקים קצרים ולכן ניתן לשדך את הרמקולים למגבר בעל הספק גבוה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה. זאת אומרת שכדיי לנצל את הקומפוננט כמה שיותר אני צריך לבדוק את המתח של הרדיודיסק ולכוון ככה את המגבר בהתאמה של 1 ל 1 ?

 

מה שעשיתי כרגע עם המגבר שיש לי של אלפיין זה פשוט שמתי על פול ווליום בהד יוניט והגברתי את הגיין עד לנקודה שהכל נשמע הכי חזק וללא פאקים בקומפוננט - לא שמתי לב כמה וולט זה יצא בכלל...

 

 

אני רואה שההד יוניט שלי שולח ליציאות של הקדם מגבר 2.3 וולט...

אם אני אעלה את הגיין מעל זה במגבר שלי - אני אכניס את הקומפוננט לקליפינג ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל לכוון את הGAIN לא צריך לשבור את הראש יותר מדי. שים את הווליום בהד יוניט על כ75-80% ולאט לאט תתחיל לעלות את הGAIN עד שאתה שומע דיסטורשיין ואז תוריד טיפה למטה ככה שאין דיסטורשיין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7504 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...