Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חום מנוע


Taliko
שימו לב! השרשור הזה בן 7875 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ראשית הנתונים: מערכת הקירור ברכבי תקינה (טפו טפו טפו...),יוניט מקורי. כעת בנסיעה עירונית או בפקק חום נוזל הקירור מגיע עד לקו העליון המותר (בסביבות 100 מעלות) ובנסיעה בין-עירונית מגיע לסביבות 80 מעלות. לעומת זאת בנסיעה עם מזגן הטמפ' יורדות בהתאמה ל~85 ו65. והשאלה הנשאלת:

לא עדיף לי ליסוע עם מזגן מופעל כל הזמן (ללא התייחסות לצריכת דלק) לשם שמירה על חום מנוע נמוך יותר ? על פניו נראה כי מנוע שעובד לאורך זמן בטמפ' נמוכה יותר יאריך חיים יותר.

 

טל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכדי להגיע לנצולת טובה של המנוע,על המנוע להגיע לטמפ' עבודה יעילה.

 

בנסיעה במנוע קר נוצרים משקעי פיח גבוהים יותר.

המנוע לאו דווקא יאריך ימים יותר בנסיעה על מנוע קר,כל עוד חום המנוע אינו חודר לתחום האסור אין כל סיבה לחשש.

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכדי להגיע לנצולת טובה של המנוע,על המנוע להגיע לטמפ' עבודה יעילה.

 

בנסיעה במנוע קר נוצרים משקעי פיח גבוהים יותר.

המנוע לאו דווקא יאריך ימים יותר בנסיעה על מנוע קר,כל עוד חום המנוע אינו חודר לתחום האסור אין כל סיבה לחשש.

 

עמית

 

אבל הוא לא נוסע על מנוע קר !!

אני לא יודע מה טמפרטורת העבודה של האוטו שלו אבל אני מניח שזה בסביבות ה80-90,

הרי מנוע לא יכול לרדת מתחת לטמפ' עבודה שלו (אחרי שהו הגיע אליה כמובן) כי זה כמות החום הפולט המנוע בעת עבודה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עמית, כמו שהבהרתי אינני חושש - אני פשוט מנסה למקסם את יכולות המנוע ולהאריך את חייו.

כעת למנוע יש טווח רחב של טמפ' שבו הוא יכול לעבוד החל מ60 מעלות ועד 100 לערך.

כאשר שמתי לב כי בנסיעה בין-עירונית רגועה הטמפ' מתייצבת על סביבות 80 מעלות ולכן אני מסיק שזוהי הטמפ' היעילה ביותר.

השאלה היא - האם בתוך העיר כדאי להוריד את הטמפ' מ~100 ל~85 באמצעות המזגן ?

 

ושאלה נוספת שככה עולה לי עכשיו : למה בכל היפנומטיות המנוע מגיע לטמפ' עבודה לפני שמספיקים לומר רובינזון קרוזו, בעוד שאצלי במנוע ספורטיבי יחסית זה לוקח זמן רב יותר ??

 

טל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה אבל ...

טמפרטורת המים לא נותנת אינדיקציה לגבי טמפרטורת העבודה של המנוע, מה שכן אמור לתת זה טמפרטורת השמן, דבר שקורה הרבה אחרי שהמים מגיעים ל 90 מעלות .

 

סתם משהו קטן, ב M3 וב M5 יש קו אדום דינמי, כזה שמשתנה לפי חום המנוע, שאתה מדליק את הרכב הקו האדום נמצא באיזה 4500 סל"ד ולאט לאט עולה (כתלות בטמפרטורה כמובן) למעלה , רעיון מצויין.

 

guages.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה אבל ...

טמפרטורת המים לא נותנת אינדיקציה לגבי טמפרטורת העבודה של המנוע, מה שכן אמור לתת זה טמפרטורת השמן, דבר שקורה הרבה אחרי שהמים מגיעים ל 90 מעלות .

 

סתם משהו קטן, ב M3 וב M5 יש קו אדום דינמי, כזה שמשתנה לפי חום המנוע, שאתה מדליק את הרכב הקו האדום נמצא באיזה 4500 סל"ד ולאט לאט עולה (כתלות בטמפרטורה כמובן) למעלה , רעיון מצויין.

 

guages.jpg

 

הן גם מודיעות לך מתי חום השמן עולה מעל 100 בערך, כדי שתרגיע קצת על הגז :wink: בכלל - המכוניות האלו לא יכולות להתקלקל כמעט, הן מודיעות לך על כל בעיה עוד לפני שהיא קורה... (-:

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה אבל ...

טמפרטורת המים לא נותנת אינדיקציה לגבי טמפרטורת העבודה של המנוע, מה שכן אמור לתת זה טמפרטורת השמן, דבר שקורה הרבה אחרי שהמים מגיעים ל 90 מעלות .

 

סתם משהו קטן, ב M3 וב M5 יש קו אדום דינמי, כזה שמשתנה לפי חום המנוע, שאתה מדליק את הרכב הקו האדום נמצא באיזה 4500 סל"ד ולאט לאט עולה (כתלות בטמפרטורה כמובן) למעלה , רעיון מצויין.

 

guages.jpg

 

ואוו רעיון נחמד מאוד .

 

עכשיו מצאתם תרוץ נוסף ללמה לקנות M3/M5 :idea::lol:

 

 

דוד

HU - RFX 9210

AMP - SONY XM-222

SPL 500W MONOBLOCK

REAR - KENWOOD KFC M6930

COMPONENT - MOREL DOTECH 6 MK2

SUB - BAZOOKA 10 " ELW1014

 

הותקן בsound FX .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה אבל ...

טמפרטורת המים לא נותנת אינדיקציה לגבי טמפרטורת העבודה של המנוע, מה שכן אמור לתת זה טמפרטורת השמן, דבר שקורה הרבה אחרי שהמים מגיעים ל 90 מעלות .

 

מה לעשות ואין לי מד חום שמן, או קו אדום דינמי ....

למישהו יש מושג בכל זאת :?:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האלפות הישנות עובדות בטווח מסוים של טמפרטורות נוזל קירור.

 

כל עוד אתה לא עובר את הקו המקסימלי הסטנדרטי שלך - כלומר, כל עוד היוניט קירור מכניס את המאוורר לפעולה בזמן - אין לך מה לדאוג. בגלל העומס שהמזגן מפעיל על כל המערכת, הרי שהפעלת מזגן מפעילה אוטומטית גם את המאוורר, ומונעת עליית הטמפרטורה לנקודה המקסימלית המותרת.

 

בקיצור - המנוע נועד לעבוד בטמפרטורה של על 90-100 מעלות (לא יודע כמה זה בבוקסרים) - אז ההבדל של ה-15 מעלות, כל עוד זה בתחום המותר - ממש לא אמור לשנות כלום למנוע.

היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / בדלתא לבנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"להאריך את חיי המנוע" זה למעשה "לא לקצר את חיי המנוע".

 

בטויוטה זה אולי לא משמעותי, אבל האלפות ידועות כעדינות (במיוחד ה- 1700...)

היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / בדלתא לבנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלפתי צמיג לפני כמה שבועות ( אתם זוכרים את הסיפור של הצמיג החדש שנחתך בצד ) ...

 

בקיצור במהירות של 120 יש לי רעידות חבל"ז...

שהחלפתי צמיג ביקשתי איזון בשני הגלגלים וראיתי שהם באמת עשו איזון מושלם 0.0 בשנייהם.

 

כנראה נפלו לי אחת המשקולת ...

 

 

אבל אם זה לא משקולת ... מה זה יכול להיות ?

 

תודה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק אם זה משקולת ואם לא תנסה לבדוק אם יש לך חופש בדראם, יותר נכון בלאגר של הדראם.

קשה לי להאמין שזה דראם כי ההית צריך להרגיש את זה גם בנסיעה רגילה ולא רק ב 120.

תבדוק משקולות לאחר מכן דראמים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7875 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...