Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7546 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חזרתי מחו"ל אחרי 3 שבועות. הרכב חיכה בחניון תת קרקעי מוגן ומפנק.

נכנס, מקיש קוד, מסובב - והרכב מניע מצויין אחרי שיהוק קליל בלבד (סיבוב אחד של הסטרטר).

נוסע הביתה (10 דקות נסיעה) וחונה.

12 שעות מאוחר יותר הרכב שוב מניע אחרי שיהוק קליל דומה (טוב, לא היה לו הרבה זמן להיטען). נוסע נסיעה של 20-25 דקות. חונה 4-5 שעות, ושוב מניע באותו אופן ונוסע חזרה 20-25 דקות.

 

24 שעות אח"כ נכנס לרכב, קוד, מסובב ו- מאמץ קטן של הסטרטר, ואח"כ מת. נסיון נוסף - אותו דבר.

הנעה בכבלים מרכב אחר הסתיימה בהצלחה.

שוב נסיעה 20-25 דקות, חניה 3 שעות ואח"כ מניע, אבל בקושי רב (שלושה סיבובים של הסטרטר). אחרי נסיעה של עוד 20 דקות המצב נותר דומה.

 

שאלות:

- המלצה לחשמלאי ישר באזור הרצליה (עדיף) או ת"א (אפשר) שלא יחליף סתם את המצבר אם אין צורך.

- אם המצבר מת בגלל 'ייבוש' של 3 שבועות, למה הרכב הניע בפעם הראשונה אחרי הייבוש? למה התקלה הופיעה אחרי 36 שעות?

- האם נסיעה של 20 דקות לא אמורה להביא את המצבר למצב תקין יחסית?

My responses are limited. You must ask the right questions

פורסם

נקנה חדש עם הרכב, הרכב בן שנתיים וחצי.

מעולם לא סבל מתקלות / חולשות בעבר.

My responses are limited. You must ask the right questions

פורסם
בדקת הצטברות קורוזיה על קטבי המצבר ?

בדקת שכל תאי המצבר מכוסים כמו שצריך בנוזל (חומצה) ?

איציק

יש קורוזיה על קוטב הפלוס, אבל היא רק מתחת לחבק ולכן לא נראה לי שהיא מפריעה למגע. הסרתי אותה הערב כשניתקתי את המצבר (מחשש שיש צרכן פרזיטי שמרוקן את המצבר בלילה). לא בדקתי הנעה אחרי הניקוי. המצבר עטוף באדיבות VAG במין ברזנט כזה שלא נותן לראות אותו מהצד. מחר בבוקר אני אנסה להסיר את הברזנט ולבדוק את גובה הנוזל. אני לא מניח שאתה מתכוון שאני אפתח את המצבר? או שכן?

My responses are limited. You must ask the right questions

פורסם
יש קורוזיה על קוטב הפלוס. הסרתי אותה הערב כשניתקתי את המצבר (מחשש שיש צרכן פרזיטי שמרוקן את המצבר בלילה). לא בדקתי הנעה אחרי הניקוי. המצבר עטוף באדיבות VAG במין ברזנט כזה שלא נותן לראות אותו מהצד. מחר בבוקר אני אנסה להסיר את הברזנט ולבדוק את גובה הנוזל. אני לא מניח שאתה מתכוון שאני אפתח את המצבר? או שכן?

על חלק מהמצברים יש מכסים (פקקים) עגולים או מכסה אחד ארוך שסוגר על כל התאים.

אם המצבר שחור או שלא ניתן לראות מהצד את פלס המים בכל התאים, אז כן - תסיר את הפקקים ותבדוק (אם אפשרי כמובן).

 

בנוגע לקטבי המצבר: פרק את שתי נעלי הכבל שמתחברים למצבר, שטוף היטב במים חמים, נגב היטב באמצעות מטלית יבשה (גם את קטבי המצבר וגם את נעלי הכבל שמתחברים עליהם) וחבר חזרה בסדר הנכון לפי הוראות היצרן.

 

חזור לדווח.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

1. מצבר יכול למות באופן פתאומי מקצר או נתק פנימי בלי קשר להפוגה של שלש שבועות.

 

2. יכול להיות כי המתנע דווקא נפח נפשו, האם בדקת אורות , מגבים?

3. לך לבעל מקצוע לבדוק את המצבר תחת עומס ,(מכשיר מיוחד)

בהצלחה

נוסע רגוע, חסכוני וגם בטוח:wave2:

פורסם

היי

 

במידה ומורכב ברכב מצבר מקורי VW כנראה קיימת 'עין קסם'.

חלון עגול הממוקם בחלק העליון של המצבר.

 

1. במידה ואין צבע או צבע צהוב בהיר=רמת חומציות נמוכה מדי (יש להוסיף מים מזוקקים או וגם אלקטרוליט יש לגשת למוסך).

במצברים ללא טיפול יש להחליף את המצבר !

 

2.צבע שחור=מצבר טעון חלקית

 

3.צבע ירוק = המצבר טעון

 

קשה לי לדייק בפרטים נוספים מכיוון שבדגמים מסויימים של VW בשנים האחרונות הורכבו סוגי מצברים שונים.

מצבר ללא טיפול.

מצבר אחזקה נמוכה או טיפול מועט .

מצבר ללא 'עין קסם'

במידה והרכב נמצא ברשותך פחות משנתיים תוכל לקבל ממוסך מורשה מצבר בחצי מחיר,מה שנקרא שירות של רצון טוב.

ייתכן אם תתעקש ותרים את הקול תקבל גם היום בחצי מחיר.

איזה כייף לי :)

פורסם
3. לך לבעל מקצוע לבדוק את המצבר תחת עומס ,(מכשיר מיוחד)

בהצלחה

כן, וזה מביא אותי לשאלה המקורית על חשמלאי ישר באזור הרצליה או ת"א. האם מזה שלא התקבלו עדיין הצעות אני צריך להסיק שאין אחד כזה (או אולי סתם שהשעה 1 בלילה :smile:) ?

My responses are limited. You must ask the right questions

פורסם

תשים לב שהוא בודק תחת עומס את המצבר, שהשעון נמצא על הירוק הוא תקין,על הצהוב והאדום כנראה שהמצבר הלך לעולמו.

עבודה:טיוטה 4*4 תחביב:הובי איילנד אדוונצר הדבר האמיתי:ספיטפייר mkIII

פורסם
היי

 

במידה ומורכב ברכב מצבר מקורי VW כנראה קיימת 'עין קסם'.

חלון עגול הממוקם בחלק העליון של המצבר.

 

1. במידה ואין צבע או צבע צהוב בהיר=רמת חומציות נמוכה מדי (יש להוסיף מים מזוקקים או וגם אלקטרוליט יש לגשת למוסך).

במצברים ללא טיפול יש להחליף את המצבר !

 

2.צבע שחור=מצבר טעון חלקית

 

3.צבע ירוק = המצבר טעון

 

קשה לי לדייק בפרטים נוספים מכיוון שבדגמים מסויימים של VW בשנים האחרונות הורכבו סוגי מצברים שונים.

מצבר ללא טיפול.

מצבר אחזקה נמוכה או טיפול מועט .

מצבר ללא 'עין קסם'

במידה והרכב נמצא ברשותך פחות משנתיים תוכל לקבל ממוסך מורשה מצבר בחצי מחיר,מה שנקרא שירות של רצון טוב.

ייתכן אם תתעקש ותרים את הקול תקבל גם היום בחצי מחיר.

אהלן מרק,

 

האם אפשר לסמוך על עינית הקסם המדוברת?

המצבר שלי כבר בן 4 (סיאט לאון) , בדקתי את עינית הקסם והיא בצבע ירוק.

עד כמה שידוע לי מצבר אחרי 4 שנים נמצא לקראת סוף חייו ואני חושש שבזמן הקרוב אני עלול למצוא את עצמי עם מצבר גמור.

פורסם
אהלן מרק,

 

האם אפשר לסמוך על עינית הקסם המדוברת?

המצבר שלי כבר בן 4 (סיאט לאון) , בדקתי את עינית הקסם והיא בצבע ירוק.

עד כמה שידוע לי מצבר אחרי 4 שנים נמצא לקראת סוף חייו ואני חושש שבזמן הקרוב אני עלול למצוא את עצמי עם מצבר גמור.

שלום,

 

ניתן לסמוך על עינית הקסם כול עוד המצבר מורכב ברכב לא יותר מ-5 שנים.

עין הקסם למעשה מדווח על מצב תא מסויים מהמצבר עד כמה שידוע לי.

איזה כייף לי :)

פורסם

תוצאות:

הרכב לא הניע אחרי לילה שבו המצבר היה מנותק (כן הניע לפני הניתוק).

ניקוי הקורוזיה לא עזר. המצבר לא ניתן לפתיחה קלה, אין לו 'פקקים' והוא לא שקוף מהצד. מעבר לזה, פירוק המצבר במנוע הזה דורש יותר עבודה מהצפוי (צריך לפרק איזה כיסוי של הפנס).

 

הלכתי למקום שהומלץ ע"י רפי (יגאל את דורון, הרצליה פיתוח)

בדקו האם יש טעינה, ויש. בדקו את המצבר בעומס והוא נכשל. "עינית הקסם" אגב הייתה שחורה. טענתם היתה שהמצבר מת ודורש החלפה (התשובה הצפויה מיידית מכל חשמלאי כמעט במצב הזה). כל הדיאגנוסטיקה הנ"ל לקחה לא יותר מחמש דקות.

ההרגשה שלי היתה שהמצבר ניתן להצלה והוא פשוט זקוק לטעינה רצינית או למילוי קצת אלקטרוליט (להזכירנו מצבר בן שנתיים וחצי ללא היסטוריה בעייתית). עם זאת מחוסר רצון להתעסק עם העניין אפילו שנייה אחת נוספת, הסכמתי, והוחלף המצבר בחדש של שנפ בעלות של 680 שקל. לדעתי מחיר גבוה למדי (מצבר של 380A, 58Ah).

סה"כ אני חושב שאפשר היה לחסוך כסף על ידי:

- ניסיון להציל את המצבר

- סקר מחירים למצברים ולא קנייה במקום

אבל במקרה הזה פתרון זריז לבעיה היה בעדיפות עליונה.

מי שיכול לחוות את דעתו האם הטיפול/מחיר שקיבלתי היה הוגן, יעזור לאחרים להחליט האם לגשת למוסך הנ"ל (שהוא אגב מוסך כללי ולא רק חשמלאי).

My responses are limited. You must ask the right questions

×
×
  • תוכן חדש...