Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקר...אוטומט-או ידני?ונסיבות מקילות...


ברווז
שימו לב! השרשור הזה בן 6874 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הכל התחיל לפני כ-7 שנים....

האוטו הראשון שלי היה ידני - והחזקתי אותו שנה.

האוטו השני שלי היה אוטומטי - והחזקתי אותו שנה וחצי.

האוטו השלישי שלי היה ידני - והחזקתי אותו כמעט 3 שנים.

האוטו הרביעי שלי (הנוכחי) הינו אוטומטי - ואני מחזיק בו כבר מעל שנה ואין לי שום מחשבה להפטר ממנו בשנתיים הקרובות.

מאוטו לאוטו עליתי בנפח המנוע (ביחס לגיר); הראשון היה 1300 ידני, השני 1800 אוטומטי, השלישי 1600 ידני והרביעי (הנוכחי) 2000 אוטומטי.

 

מכל הנ"ל נהנתי באותה המידה.

 

ה 2000 האוטומטי מאפשר לי להנות מביצועים טובים יותר ביחס ל-1600 ידנית ותצרוכת דלק דומה ל 1600 אוטומטי וכמובן זמינות כח מצויינת ותצרוכת דלק שפויה לחלוטין.

 

למרות שכשהחזקתי את האוטו השלישי שלי הייתי בטוח שהבא אחריו יהיה גם כן ידני, בסופו של דבר דיי נשברתי. כל שנה 20,000 ק"מ שמתוכם 80% בנסיעות בלב גוש דן (הרבה מאוד רמזורים, תנועה צפופה ולעיתים פקקים) אין שום יתרון לגיר ידני, זה הופך למטרד אחרי תקופה מסויימת ותצרוכת הדלק זה הדבר האחרון שמטריד אותך.

 

בחודש יוני נהגתי על הרכב הנ"ל 3,500 ק"מ (!!!), 70% מהם מחוץ לעיר (אילת, טבריה, ישובי הצפון וכד') ולא הרגשתי או הצטערתי לרגע על ה"מחסור" בגיר הידני. לא הרגשתי שום מחסור בכח - לא צריך לכבות את המזגן בעליות של סדום וגם לא מפחד לצאת לעקיפה של שיירת מכוניות עם נהגי שבת... כל הכח נמצא מרחק לחיצה קלה על הגז והוא זמין בהחלט, בלי הרבה רעש ובלגן.

 

אני אוהב לנהוג. אם היתה לי אפשרות להחזיק 2 כלי רכב בהחלט הייתי מחזיק אחד ידני ואחד אוטומטי - אבל נכון לרגע זה אני נשאר באוטומטי (שבאופן יחסי זריז בהחלט) מאחר ואופי הנסיעות שלי פשוט דורש את זה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני בדרך כלל אוהב לשלוט בכמה יותר פרמטרים של הנהיגה,

ובין השאר להימצא בכל מצב נתון בהילוך מסוים שאני בחרתי.

 

כשמפקיעים מידיי את הבחירה (כמו במקרה של תיבה אוטומטית), יש לי פשוט פחות שליטה על האוטו.

 

גם בנהיגה הכי רגועה בעולם אני תמיד מתכנן באיזה הילוך אני עכשיו ומתי בדיוק אני אלחץ

על הגז בעיקול ומתי בדיוק אני מחליף הילוך במעבר נתיבים וכו' וכו' וכו' וכו'...

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשמפקיעים מידיי את הבחירה (כמו במקרה של תיבה אוטומטית), יש לי פשוט פחות שליטה על האוטו.

..

אני מבין אותך לחלוטין.זו גם ההרגשה שלי-אוטומטי לא מתאים ל"control freaks"למיניהם.אבל...

חוצמזה-בשביל זה יש את האופצייה של ה"קיק".אגב-רציתי לשאול-קיקים פוגעים במנוע לטווח הארוך?

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלון,

אני הגעתי למסקנה שכאשר הגיר של הפוקוס ישבוק אני יביא מנוע+גיר ידני מייבוא.

אם לפוקוס בארץ היה גיר ידני זה היה באמת תענוג, ממש תענוג.

התנהגות מעולה, רכב שבאמת כיף לנהוג עליו, אפילו שהוא אוטומט.

צריך פשוט להתרגל לניוון ברגל שמאל ולהתרגל לשחק עם הבורר כשצריך...

מה גם שיחסית ל-1.6 היא ממש, אבל ממש לא מביישת.

 

פורד יודעים לייצר מכוניות,

אבל דלק מוטורס לא יודעים לשווק אותן...

 

שלד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידני

לא רק בגלל חוויית הנהיגה

 

גם בגלל שאת הקורדינציה זה מספר

זה גורם לך להיות יותר עירני, למשל בכבישי הנגב כאשר אתה נוסע על אוטומט אתה עלול לא להיות מרוכז בנהיגה ולהרדם כי גם ככה יש לך אוטומטי ואז מלפניעך עלולה לצוץ משאית או כלי רכב איטי...ואני לא מאחל לאף אחד דבר כזה

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאז שהוצאתי רישיון (חצי שנה), נהגתי רק על ידני, לפני שבוע לקחתי לאמא שלי את האוטו כדי לסדר לה איזה משהו וכל הזמן ניסתי לחפש את הקלאץ' שהעברתי לרוורס.

 

בקיצור, אין כמו להרגיש את הקלאץ' על הבוקר, ולשמוע את הרעש שעושה הגיר כשמכניסים לרוורס:)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני היום הזזתי את הרכב של אחי(המאזדה הידנית) וכמעט הכנסתי לרוורס בלי ללחוץ קלאץ'...

עד לפני חודשיים נהגתי על המאזדה הזאת...

תראו מה האוטומט עשה לי.... :(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן זה מבלבל ההחלפה בין ידני ואוטומט...

"שיט,יש\אין קלאצ'"זה משפט שגור בפי אחרי החלפה כזו...

שלא לדבר על זה שאני לא מבין למה בקנגו ההילוך לא עולה לעזאזל...

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:) צודק, זה מאוד מבלבל! חוויה של אין קלאץ' הייתה לי בשבוע שעבר בלגאסי של חבר.

 

בלמתי לפני מעבר חציה ולפני סוף הבלימה חיפשתי באופן בלתי מודע את הקלאץ'. כמובן שלא מצאתי :)

I should win a fucking AWARD for being me

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היא נסעה על WRX...אני בטוח שהפוקוס כבר לא עושה לה את זה...:wink:

 

אשמח לנסוע שוב וללחוץ עם ה WRX ולהראות שוב שאני באמת "נהגת שודים".:-D

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח לנסוע שוב וללחוץ עם ה WRX ולהראות שוב שאני באמת "נהגת שודים".:-D

 

 

 

ל'

 

ומי כמוני ישמח... במיוחד עכשיו...כשהאוטו (טיפה..) יותר חזק..

איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה - העוגה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נהנה הרבה יותר לנהוג עם הDSG מאשר עם ידני. לשייט באיילון ולשלוט בהילוכים עם המניפות מאחורי ההגה, ממש גורם לי לחשוב שאני איזה נהג פורמולה, עד שאני רואה את סקאלת הסל"ד. שם האדום נכנס ב4500:roll:

 

הDSG כל כך מהנה לנהיגה שלמרות השירות המחפיר של צ'מפיון - בקנייה הבאה אני לוקח בחשבון A3 TDI עם 170 כ"ס (בקרוב) מול סדרה 1 ידנית דיזל...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדיעה שלי חלוקה

מצד אחד יש את הנוחות של האוטומט והקיקים (יותר נכון הדאבל קיקים)

מצד שני יש את האובדן אנרגיה הגדול אי שם בממיר מומנט ,את האכילת דלק, את הטיפולים המציקים,את השיפוץ של התיבה המחליקה... וכו'

 

אני ממש לא יודע מה לענות

כי הידני זה מכניס אותך יותר לנהיגה,מחבר אותך הרבה יותר טוב לאוטו ואתה גם שולט בו יותר טוב... אין אובדן אנרגיה , את החסכון בדלק וגם שמידי פעם שאני נוהג באוטומט גם אז אני מעביר הילוכים בתיבה וחסרה הדוושה הקטנה הזאת בצד שמאל שבישראל היא כבר מזמן פריט מוזיאוני....

 

אני נוטה לכיוון ידני ,אבל זה לא יהיה השיקול שלי בקניית רכב

הדוד סאם כמעט ולא מאמין בידני ... (לצערי)

2001 Opel Astra 1.6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6874 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...