Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אפשר לשים מצבר רגיל לרכב עם מערכת עצור וסע?


mazinya

פוסטים מומלצים

סוזוקי ויטארה טורבו 1.4  עם מערכת שמכבה את המנוע בעצירה. אני לא משתמש בזה בכלל ותמיד מבטל את זה בתחילת נסיעה. להבנתי המצבר הזה לא זול ואני רוצה לדעת האם אני חייב להתקין מצבר מותאם מיוחד לזה או שאפשר גם מצבר רגיל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי כמה שאר מערכות הרכב (בעיקר אלטרנטור) רגישות למצבר לא מתאים. לא הייתי משחק עם זה, אתה לא יודע איזה תופעות יתפתחו בהמשך.

אתה יכול להסתפק במצבר EFB ולא ללכת על AGM.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהנסיון שלי, סוללת AGM שווה את המחיר שלה בסוף, היא מחזיקה יותר זמן גם כאשר לא משתמשים במערכת עצור-סע, היא גם בטוחה יותר בכל הקשור לפליטת גזים, תקף אם היא מותקנת בחלל תא הנוסעים. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 55 דקות, ch28566 כתב:

היא גם בטוחה יותר בכל הקשור לפליטת גזים, תקף אם היא מותקנת בחלל תא הנוסעים

בהרבה מצברים ראיתי שיש פתחים לחיבור צינורית לפינוי גזים, פתח כזה קיים גם בצד השני של המצבר שם הוא אמור להיות סגור על ידי פקק.

 

כשהמצבר בתא המנוע אין לזה משמעות ואף פעם לא ראיתי צינורית פינוי גזים מחוברת למצבר בתא המנוע.

 

אבל איפה שהמצבר מותקן בתא הנוסעים או בתא המטען אמורה להיות צינורית כזאת.

 

לא יודע האמת מה המצב בשטח והאם זה קיים בכל הדגמים. 

 

IMG_20241104_134443.thumb.jpg.c31358d5272cb43d295b056c7d31d144.jpg

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 3.11.2024 בשעה 10:37, mazinya כתב:

סוזוקי ויטארה טורבו 1.4  עם מערכת שמכבה את המנוע בעצירה. אני לא משתמש בזה בכלל ותמיד מבטל את זה בתחילת נסיעה. להבנתי המצבר הזה לא זול ואני רוצה לדעת האם אני חייב להתקין מצבר מותאם מיוחד לזה או שאפשר גם מצבר רגיל?

 

תלוי את מי שואלים.

שורה תחתונה אני מעדיף להיצמד עם מה שהיצרן שם על הרכב.

שבוע שעבר החלפנו מצבר ברכב של אימי (בן 4 וחצי כמעט).

למרות שמדובר ברכב 2020 עם מנוע בנזין (1.4 אטמוספרי) ללא S&S, היה על הרכב מצבר AGM.

שמנו AGM חדש (60 אמפר, כמו שהיה).

 

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 4.11.2024 בשעה 13:55, איציק נ. כתב:

 

תלוי את מי שואלים.

שורה תחתונה אני מעדיף להיצמד עם מה שהיצרן שם על הרכב.

שבוע שעבר החלפנו מצבר ברכב של אימי (בן 4 וחצי כמעט).

למרות שמדובר ברכב 2020 עם מנוע בנזין (1.4 אטמוספרי) ללא S&S, היה על הרכב מצבר AGM.

שמנו AGM חדש (60 אמפר, כמו שהיה).

 

 כלומר אם באוטו יש מצב S&S אז רצוי שזה המצבר שאשים? יודע להגיד לי מה יכולה להיות עלות מצבר כזה?

עריכה אחרונה על ידי mazinya
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תכניס לכאן את דגם הרכב המדויק. את המצבר המתאים שיוצא תחפש באתרי אינטרנט/חנויות מצברים ואז תראה כמה הוא עולה.

  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, mazinya כתב:

 כלומר אם באוטו יש מצב S&S אז רצוי שזה המצבר שאשים? יודע להגיד לי מה יכולה להיות עלות מצבר כזה?

אם יש כרגע באוטו AGM, כנראה שאתה צריך AGM.

אתה יכול לבדוק את עצמך באתרים של יצרני המצברים או דרך היבואן בארץ.

AGM של 60 אמפר זה אירוע של 900-1000 ש"ח (אוטו דיפו וכאלה) או 1300-1400 במוסך יבואן.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, amosbmw כתב:

תכניס לכאן את דגם הרכב המדויק. את המצבר המתאים שיוצא תחפש באתרי אינטרנט/חנויות מצברים ואז תראה כמה הוא עולה.

 

מניח שזה זה? ללא יודע מה זה ה LY אבל לדעתי זה הדגם.  נתן לי 2 תוצאות כשאת היא כן EFB

3.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שניהם מיועדים לS/S ומתאימים לך.

הEFB יותר זול, הAGM יקר יותר וצפוי להיות בעל אורך חיים גדול יותר.

הבחירה שלך.

  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הם ממליצים על ה EFB ונותנים לך את האופציה לשידרוג ל AGM.

 

מה יש כרגע ברכב ?

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על המדבקה העליונה לא רשום סימן זיהוי כלשהו, נסה לבדוק על המדבקה בדופן המצבר.

אם לא רשום כלום וזה START STOP, זה 99% EFB.
לרוב על מצברי AGM רשום באופן מפורש AGM - דווקא עם EFB יש יותר עיגולי פינות בקטע של סימון וזיהוי - אבל עם הזמן (והתודעה) גם מצברי EFB מסומנים טוב יותר אצל רוב היצרנים.


באתרים הממירים דגמים ו/או מק"טים לדגמים אחרים נראה שהמק"ט על המצבר מוביל למוצר עצמו, שהוא כאמור (99%) EFB.

https://spareto.com/oe/3361061mc0

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...