Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[נשברתי] מכרתי את ה(מזגן) ON\OFF ועברתי לאינוורטר.


איציק נ.

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, arik100 כתב:

שרשור מעניין.

שאלה חצי קשורה, איך מתקינים מזגן בלי שקע? כלומר לא רואים את השקע אז איפה הוא

 


ביחידות עיליות רגילות ההזנה היא תמיד מהמאייד (יחידה פנימית). 
במזגנים גדולים זה הופך להיות הזנת מעבה (יחידה חיצונית).
על קו התפר נמצאים העיליים של 3\3.5\4 כ"ס, חלקם עם הזנה פנימית וחלקם עם חיצונית (מהיצרן).

בחלק מהמקרים אפשר להפוך את ההזנה להזנת מעבה (יחידה חיצונית), עוד לא בדקתי בניירת של המזגן הספציפי הזה עד כמה זה מורכב אבל בעיקרון באינוורטרים עם כבל מקשר של 4 גידים זה אמור להיות הכי קל בעולם (ב 99% מהמקרים הפאזה+אפס+הארקה מחוברים קבוע ליחידה החיצונית ומה שמפעיל אותה ומכבה אותה זה דרך תקשורת עם הגיד הרביעי, כך שלבטל את השקע ביחידה הפנימית ולחבר את היחידה החיצונית זה אמור להיות קלי קלות).

מאחר והפאקט של המיני מרכזי (וגם שקע נוסף שהוא הכנה ל"יונקרס" שנמצא בחוץ על אותו הקיר) נמצא צמוד ליחידה החיצונית של המזגן הזה, אני בהחלט שוקל את זה כאופציה (לחבר את המעבה ישירות לשקע במסתור כביסה ולא בתוך הבית).

איציק

WhatsApp Image 2024-06-19 at 12.44.21_7238b13b.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 118
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 16 דקות, איציק נ. כתב:

ב 99% מהמקרים הפאזה+אפס+הארקה מחוברים קבוע ליחידה החיצונית ומה שמפעיל אותה ומכבה אותה זה דרך תקשורת עם הגיד הרביעי,

אז איך הוא יודע לווסת את התפוקה?

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, Night Driver כתב:

אז איך הוא יודע לווסת את התפוקה?

זה לגמרי כמו 2 מחשבים שמדברים בינהם.

אני בדיוק קורא את החוברת התקנה ואני רואה שבשירטוט של היחידה הפנימית ה-אפס מגושר אבל לפאזה יש כניסה (L) ויציאה (L1) לכן אני חושב שהעברת ההזנה למעבה לא אפשרית. 

בחלק גדול מהמקרים אני יודע שדווקא בכרטיס של המאייד יש אלמנט שמודד צריכת זרם במדחס (ומסיק מסקנות מזה - כמו למשל חוסר קרר וכו') לכן יש סיכוי גבוה שגם במקרה הזה זה ככה.

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ז"א שה PWM נמצא ביחידה החיצונית ומקבל פיקוד מהפנימית?

פשוט לא מסתדר לי מבחינה הגיונית להעביר תקשורת ליחידה החיצונית על כבל ערוך ופתוח להפרעות רק כדי למקם כת הכרטיס בסביבה יותר עוינת. ההיגיון אומר שכל הבקרה תיעשה בפנימית שתוציא למדחס את הפולסים שהוא צריך לקבל.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול לספר בסוד שהתחלתי לפני כמה שבועות קורס ערב לסמכה לטכנאי מזגנים דרג 2 😏

 

יכול להיות שבהמשך יהיו לי יותר תובנות לגבי השאלה הזו...

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Night Driver כתב:

ההיגיון אומר שכל הבקרה תיעשה בפנימית שתוציא למדחס את הפולסים שהוא צריך לקבל.

אם מדובר ב PWM למדחס אז מדובר בזרם DC גבוה. אז ההיגיון שלי הוא שהממיר AC-DC וה PWM יהיו קרובים ככל האפשר למנוע המדחס. אחרת יהיה צריך בכבלים עבים וארוכים.
רעש והפרעות זניחים בתדרים האלו, וההשפעה שלהם, אם תהייה, לא מורגשת.

  • רעיון טוב! 1
:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאנורטר  ממה שאני יודע. יש תרמוסטט.

ככה שהממיר מתח נמצא ביחידה חיצונית. ובפנימית. יש ניהול של  המפוח. טמפרטורה. והעברת החלפת קירור חימום. כיבוי.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי yor2

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, yuvk כתב:

אם מדובר ב PWM למדחס אז מדובר בזרם DC גבוה.

תגדיר "זרם גבוה".

אם המדחס עובד במתח גבוה (אפילו שהוא DC) לא יהיה שם זרם גבוה.


ראית את הכבלים שיוצאים מהכרטיס במעבה למדחס ? 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חוזר שאני לא מהתחום ולכן רק מעלה השערות.

 

אני לא מכיר מנועי dc חזקים שפועלים במתחים של מאות וולט. אני מנחש שמדובר בכמה עשרות וולט. ומכיוון שמדובר באלפי וואט, אז הזרם הוא עשרות אמפר לפחות. למשל 50 אמפר וחמישים וולט.

אשמח אם תשיג נתונים על דגם המדחס שנוכל לחפש ברשת.

 

 

עריכה: מדחס אקראי שמצאתי ברשת:

https://www.zjboyang.com/dc-48v-compressor-r134a-5000w/

עריכה אחרונה על ידי yuvk
:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, yuvk כתב:

עריכה: מדחס אקראי שמצאתי ברשת:

https://www.zjboyang.com/dc-48v-compressor-r134a-5000w/

זה מדחס לקירור ברכב, לא אינוורטר ביתי.

אבל...אני שמח שיש לי שותף לחפירות וללמידה של הנושא, גם אני לא מכיר את האינוורטרים מקרוב אבל לומד כל יום עוד כמה פרטים.

אז בשביל "לסבך" לך את העניינים עוד יותר, אומר (ואצרף תמונות) שהמאוורר (FAN) של המעבה הוא (לפי מה שרשום) DC 310V ועובד על 0.16A עם הספק של 35W. בהחלט יכול להיות שכל הקומבינה שמאפשרת אמינות גבוהה יותר באה על חשבון הרמת המתח בתמורה להורדת הזרם.

צפיתי באיזה סירטון יוטיוב של מישהו שבודק מדחס DC של מזגן אינוורטר קטן הוא טוען למתח DC של 310V. ייתכן וזה המתח הכללי במערכת (בצד המעבה).

איציק

תמונה של WhatsApp‏ 2024-06-19 בשעה 21.42.32_6024c04c.jpg

תמונה של WhatsApp‏ 2024-06-19 בשעה 21.42.31_97ff1ed4.jpg

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה מדחס dc? יש למישהו דיאגרמה או הסבר?

אני לא מכיר מנועי dc בשום מוצר שלא כוללים מברשות. לא מכיר שום מכונית או מכונת כביסה או מקדחה עם מנוע dc כזה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל כלי עבודה נטען מהשנים האחרונות (דגמים מודרניים לא ענתיקות) זה מנוע DC ללא פחמים.
מדחס DC = מדחס זרם ישר (למשל: כמו שיש במכוניות חשמליות ומקררים לרכב).

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, איציק נ. כתב:

כל כלי עבודה נטען מהשנים האחרונות (דגמים מודרניים לא ענתיקות) זה מנוע DC ללא פחמים.
מדחס DC = מדחס זרם ישר (למשל: כמו שיש במכוניות חשמליות ומקררים לרכב).

זה לא נכון, אלה מנועי AC תלת פאזיים שמקבלים את החשמל שלהם מאינוורטר (זה למה קוראים להם ככה) שממיר את הזרם הישר שהוא מקבל ל AC תלת פאזי.

כמובן שיש טיפה ניואנסים עם חיישנים וזה, אבל בסוף הם כולם עובדים על AC.

לפחות במברגות ומכוניות וזה.

 

בגלל זה אני לא מבין למה שיהיה הבדל משמעותי בפעולה של המדחס במזגן תלת פאזי לבין האינוורטרים האלה, למעט עניין השליטה על הספיקה.

 

עריכה אחרונה על ידי Ooga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, איציק נ. כתב:

DC 310V


יש בזה מן היגיון, זה שורש 2 כפול 220 (220 = מתח RMS, מתח peak to peak = 310.
 

 

לפני 6 דקות, Ooga כתב:

מה זה מדחס dc? יש למישהו דיאגרמה או הסבר?

אני לא מכיר מנועי dc בשום מוצר שלא כוללים מברשות. לא מכיר שום מכונית או מכונת כביסה או מקדחה עם מנוע dc כזה.


זהו, שגם אני תהיתי מה זה מנוע DC ללא מברשות. אז מסתבר שזה פשוט מנוע עם יחידה אלקטרונית שאחראית על הפיכת קוטביות המתח לפי זוית הרוטור, במקום קומוטטור מכני. אז אפשר להגיד שזה בעצם קצת רמאות ... זה בעצם סוג של מנוע AC עם יחידה אלקטרונית שעושה אותו שקוף ל-DC. אז בעצם, להבנתי,  במקום מנועי AC וכרטיס אחד עם אינברטר/קונברטר גב אל גב, מפצלים את הפונקציה בין הכרטיס למנועים . פה נשאלת השאלה למה זה טוב, וכנראה שזה טוב אם זה מה שכולם עושים. בשביל לענות על זה צריך מישהו שמכיר היטב את העולם הזה של מערכות הספק ל-appliances ביתיים.
 

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, קורן בן אשר כתב:


יש בזה מן היגיון, זה שורש 2 כפול 220 (220 = מתח RMS, מתח peak to peak = 310.
 

 


זהו, שגם אני תהיתי מה זה מנוע DC ללא מברשות. אז מסתבר שזה פשוט מנוע עם יחידה אלקטרונית שאחראית על הפיכת קוטביות המתח לפי זוית הרוטור, במקום קומוטטור מכני. אז אפשר להגיד שזה בעצם קצת רמאות ... זה בעצם סוג של מנוע AC עם יחידה אלקטרונית שעושה אותו שקוף ל-DC. אז בעצם, להבנתי,  במקום מנועי AC וכרטיס אחד עם אינברטר/קונברטר גב אל גב, מפצלים את הפונקציה בין הכרטיס למנועים . פה נשאלת השאלה למה זה טוב, וכנראה שזה טוב אם זה מה שכולם עושים. בשביל לענות על זה צריך מישהו שמכיר היטב את העולם הזה של מערכות הספק ל-appliances ביתיים.
 

פשוט איציק דיבר על זה שהדור הקודם היה מדחסי ac עם אינוורטר, והמנועים בדור החדש עם dc טהור. לא ממש הבנתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...