Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ייעוץ בקניית פיג'ו 208 GTI - סוף סוף הגיע תורי להיכנס לתחום! תהיו אחים ותעזרו


yuvalsa

פוסטים מומלצים

קראתי כמה שירשורים כאלה - אבל עכשיו הגיע תורי (סוף סוף!)

 

נסיבות:

משבר גיל 40 - עדין לא באמת, אבל הוא יגיע עוד כמה שנים אז למה לא להקדים אותו

חישוב מספרים מחדש בתזרים המזומנים

אישור, שלא נאמר דחיפה, מהאישה

הבנה בתקופה שאנחנו עוברים + מילואים שצריך להגשים חלמות עכשיו ולא מחר

 

והוחלט ללכת על זה! - לקנות רכב שיבוא לי להיכנס אליו כל יום בבוקר.

אציין שפעם (נראה כמו גילגולים קודמים) היה לי אופנוע כבד והייתי הולך עם רכבים של חברים ל"מפגשים" כך שהעולם מוכר לי.

 

מדובר על רכב שני בבית שיחליף פיאסטה ידנית, ישמש לפיזורי בית ספר/גנים בבוקר ונסיעה לעבודה. מניח שאתחיל גם להגיע גם לימי מסלול - לא יצא לי עדין.

חיפשתי רכב ידני שקודם כל יתנהג, אח"כ שיהיה עם כוח ואת התכונות האלה ישלב עם בטיחות, אמינות ואחזקה סבבה.

208 GTI נבחרה ברוב קולות לפי קריאה מרובה ברשת.

 

את התקציב אני משאיר פתוח - מגדיר אותו כגמיש בהתאם לרכב שאמצא.

 

מסכם בנקודות את מה שקראתי לגבי בדיקה של הרכב לפני קניה - תרגישו חופשי לתקן ולדייק אותי.

- רכב שטופל בזמן ובחלפים איכותיים (Obvious)

- משאבת דלק לחץ גבוה בדגם לפני מתיחת פנים- 200 כ"ס

- מכסה שסתומים

- ממיר קטליטי

- שסתום פריקה

- פולי משאבת מים

- סלנואידים

 

והנה ההתלבטות - נא עזרתכם (עדיף מניסיון אישי אם אפשר)

בהנחה שכל המחלות יגיעו בשלב כזה או אחר, ובמעקב אחרי לוחות יד שניה, מה מהאופציות עדיפה:

- רכב משנתון יותר חדש, עם מעט ידים ופחות מ 100 אלף קילומטר שלא עבר את רוב המחלות - יהיה בקצה העליון של התקציב

- רכב משנתון יותר ישן (אפילו לפני מתיחת הפנים) כנראה עם מספר ידים גבוה, שעבר את רוב (אם לא כל) המחלות האלה - יהיה בתקציב יותר נמוך וישאיר יותר אויר לבלת"מים

*רכב שלא נכנס לאחת הקטגוריות האלה לא אופציה מבחינתי

 

 

ועוד שאלה שפחות אוהבים לדבר עליה אבל לי היא חשובה

מכיוון שהרכב יסיע ילדים וישמש כדיילי - מאוד חשובה לי החוקיות בכל הנושא של ביטוח במקרה של... שלא נדע

האם רכב שהורד לו הממיר ובוצעה בו תוכנה להעלמת נורת המנוע (ז"א עובר טסט עם חבר) - במקרה אמת, הביטוח שם או שיש בעיה?

שם בצד רגע את עניין האמינות וכל המסביב.

 

 

תודה!

תעזרו לבן אדם להגשים חלום מבלי להתחרט עליו! :)

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי yuvalsa
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ברוכים הבאים ואחלה בחירה (הייתה לי כמעט 5 שנים - ראה שרaור ארוך טווח כאן:) 

 

לגבי התקלות הנפוצות, אז משאבת לחץ גבוה רלוונטית לדגם שלפני מתיחת הפנים. לאחר מתיחת הפנים הותקנה משאבה אחרת שאיתה אין בעיות.

אורך חיים קצר יחסית של הממיר הקטליטי רלוונטי בעיקר לדגמים שלאחר מתיחת הפנים.

 

עדיף למצוא מכונית ״סטוק״ ללא שיפורים, כמה שיותר חדישה ועם היסטוריית טיפולים מלאה ומוקפדת. רצוי להחליף שמנים כל 10K ק״מ - זה גם נוח, כי יש להחליף מצתים כל 20k ק״מ, אז עושים טיפול קטן/גדול. 

לגבי שיפור למערכת הפליטה - אין השפעה על הביטוח. לא מכיר אף מקרה שמבוטח סורב לקבל פיצוי כי מערכת הפליטה שופרה. 

לגבי תוכנה, ממליץ לוותר - המנוע חזק (208 כ״ס וכמעט 31 קג״מ על משקל של 1160 ק״ג), והוא לא אוהב שיפורים, אז לדעתי ממש מיותר. כוח הוא לא בעיה במכונית הזאת. 

  • רעיון טוב! 2

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, yuvalsa כתב:

את התקציב אני משאיר פתוח - מגדיר אותו כגמיש בהתאם לרכב שאמצא.

 

... יהיה בקצה העליון של התקציב

... יהיה בתקציב יותר נמוך וישאיר יותר אויר לבלת"מים

אז יש או אין תקציב?

למה לא BRZ? פחות סיפורי אמינות

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, סולל הדרך כתב:

אז יש או אין תקציב?

למה לא BRZ? פחות סיפורי אמינות

כמובן שיש תקציב :).. הלוואי ולא היה

הוא נע במסגרת המחירון של הרכב, אני יכול להגיע ל60-70 נגיד, אבל צריך לכלול יישור קו

 

הכוונה שלי הייתה שאני לא בהכרח מחפש להגיע למקס של התקציב ולקנות את הרכב הכי חדש בלוח. אין לי בעיה לקנות רכב יותר ישן שעבר את כל המחלות

 

BRZ נשארת כרגע כאפשרות עתידית בלבד עקב התקציב, אחרת הייתה הבחירה כנראה.

בהתחלה חשבתי על כיוון של מגאן rs 265, אבל גם המחירים יקרים יותר, יש פחות מידע עליה וההנחה שתהיה יקרה יותר לאחזקה גרמה לי לרדת מהעניין, לפחות בינתיים 

לפני שעה, menir1 כתב:

ברוכים הבאים ואחלה בחירה (הייתה לי כמעט 5 שנים - ראה שחרור ארוך טווח כאן: 

 

לגבי התקלות הנפוצות, אז משאבת לחץ גבוה רלוונטית לדגם שלפני מתיחת הפנים. לאחר מתיחת הפנים הותקנן משאבה אחרת שאיתה אין בעיות.

אורך חיים קצר יחסית של הממיר הקטליטי רלוונטי בעיקר לדגמים שלאחר מתיחת הפנים.

 

עדיף למצוא מכונית ״סטוק״ ללא שיפורים, כמה שיותר חדישה ועם היסטוריית טיפולים מלאה ומוקפדת. רצוי להחליף שמנים כל 10K ק״מ - זה גם נוח, כי יש להחליף מצתים כל 20k ק״מ, אז עושים טיפול קטן/גדול. 

לגבי שיפור למערכת הפליטה - אין השפעה על הביטוח. לא מכיר אף מקרה שמבוטח סורב לקבל פיצוי כי מערכת הפליטה שופרה. 

לגבי תוכנה, ממליץ לוותר - המנוע חזק (208 כ״ס וכמעט 31 קג״מ על משקל של 1160 ק״ג), והוא לא אוהב שיפורים, אז לדעתי ממש מיותר. כוח הוא לא בעיה במכונית הזאת. 

תודה

 

כמובן שראיתי וקראתי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אענה לך במלוא הכנות ואני משוכנע שהתגובה שלי תקפיץ לא מעט תגובות נגד.
בתקציב 60-70 לצרפתיה ספורטיבית מזדקנת עם רקוקד אמינות לא מזהיר, יכול להשאיר לך את החלום עם טעם רע בפה אחרי כמה חודשים.
אתה עוד לא בן 40 וגם החיים לא נגמרים מחר (כן...מלחמה יודע)
תחסוך עוד קצת, עוד קצת סבלנות ותקנה לך BRZ
זאת דעתי וסליחה מכל הפרנקופילים שדרכתי להם על הקבלות של מוסך גבע

  • מצחיק 4
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, סולל הדרך כתב:

פחות סיפורי אמינות

להבדיל מה-208 הסטנדרטיות, ה-GTi היא דגם אמין ומוצלח יחסית. תעיד על כך שמירת הערך המצויינת לדגם צרפתי. 

בקרב בעלי ה-208 GTi, רוב המכוניות שנמכרו החל מ-2013, עדיין נוסעות. רוב אלו שלא נוסעות, ירדו מהכביש בגלל תאונות. לא מעט מכוניות חצו ממזמן את ה-150,000 ק״מ וצפונה, ונוסעות חזק. במחיר שלה, היא אחת האופציות המשתלמות ביותר למכונית ספורטיבית שיכולה להיות גם דיילי.

האחזקה שלה יקרה יותר ממכונית משפחתית,  אך זה נכון לרוב המכונית ספורט/ספורטיבית. 

  • רעיון טוב! 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני די חולק על דעתך המלומד בעניין שמירת ערך
2018, עלתה כחדשה ~ 180 אלף (ניחוש ותקן אותי אם אני טועה) ונסחרת ב 60-70

לשם השוואה מקרית, לפח אשפה היפני שעונה לשם ASX שנמכר כחדש באותם השנים ב 120-130 אלף ש"ח ונסחר היום באותה רמת המחיר של ה 208
אז שמירת ערך אין פה...

עריכה אחרונה על ידי סולל הדרך
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם ככה, אני לוקח את דברי בחזרה.

  • רעיון טוב! 1
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצורך הדיון,

רכב בן 10 עם תוכנה, בהנחה שמטופל בזמן ומה שצריך הוחלף... ממה צריך לדאוג?

גיר, מנוע, טורבו, ראדיאטור...? מכולם?

על איזה סכומים מדובר?

 

אני מקבל את ההמלצה על סטוק וכמה שיותר חדש, אבל שואל לצורך הדיון וההבנה... איפה אשאל אם לא פה :)

עריכה אחרונה על ידי yuvalsa
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 41 דקות, yuvalsa כתב:

לצורך הדיון,

רכב בן 10 עם תוכנה, בהנחה שמטופל בזמן ומה שצריך הוחלף... ממה צריך לדאוג?

גיר, מנוע, טורבו, ראדיאטור...? מכולם?

על איזה סכומים מדובר?

 

אני מקבל את ההמלצה על סטוק וכמה שיותר חדש, אבל שואל לצורך הדיון וההבנה... איפה אשאל אם לא פה :)

בתור אחד שהיו לה 2 כאלה - אחת סטוק ואחת עם תוכנה מהיום שיצאה מהחברה - 
אין משהו חריג ברכב משופר ומטופל כראוי.
ישנו בלאי די רגיל כתוצאה מגיל הרכב, משאבת מים,הפולי שלה שעשוי מגומי והרדיאטור אלה חלקים שהחלפתי.
יש בעיה אחת שיכולה לצוץ שהיא בלאי באטמי השסתומים בראש המנוע(תקף ל200 וגם 208 כס)
דרך לבדוק את זה - להשאיר את הרכב מונע עם מזגן דולק ל5 דק בערך ולתת גז במקום ולראות אם יוצא עשן כחול של שריפת שמן.
לא סיפור רציני מידי גם אם כן אך רצוי שיגולם בעלות קנית הרכב - עלות התיקון היא בין 2500-3500 שח.
בהצלחה! :) 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, eden-h כתב:

בתור אחד שהיו לה 2 כאלה - אחת סטוק ואחת עם תוכנה מהיום שיצאה מהחברה - 
אין משהו חריג ברכב משופר ומטופל כראוי.
ישנו בלאי די רגיל כתוצאה מגיל הרכב, משאבת מים,הפולי שלה שעשוי מגומי והרדיאטור אלה חלקים שהחלפתי.
יש בעיה אחת שיכולה לצוץ שהיא בלאי באטמי השסתומים בראש המנוע(תקף ל200 וגם 208 כס)
דרך לבדוק את זה - להשאיר את הרכב מונע עם מזגן דולק ל5 דק בערך ולתת גז במקום ולראות אם יוצא עשן כחול של שריפת שמן.
לא סיפור רציני מידי גם אם כן אך רצוי שיגולם בעלות קנית הרכב - עלות התיקון היא בין 2500-3500 שח.
בהצלחה! :) 

אז לפי הניסיון שלך, הכי חשוב טיפולים כמו שצריך.

לא לפסול רכבים ותיקים יותר עם קמ' יותר גבוה, נגיד 120-140, כל עוד טופלו כראוי.. וגם לא לפחד מרכב ששופר קצת (סטייג' 1, דאון פייפ...)

צריך רק לקחת בחשבון מרווח טיפולים יותר קצר ובלאי יותר גבוה

הבנתי אותך נכון?

 

על אחת סטוק עוד לא יצא לי לעשות סיבוב לצערי... אני רק בתחילת החיפושים

כן יצא לי על אחת משופרת קלות והסאונד היה תענוג, עם כמה שזה גורם לרכב להיות, איך אנסח את זה..... פחות אלגנטי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מחשיב מכונית שמערכת הפליטה שלה שופרה כדי להפיק סאונד טוב יותר כ״משופרת״. מבחינתי ״משופרת״ היא כזאת שצרבו לה תוכנה ו/או החליפו מצנן ביניים וכד׳ - כזאת הייתי פוסל, רק מהסיבה שאין לי יכולת לבחון את איכות העבודה וכד׳. שוב, כוח לא חסר למכונית הזאת.

 

לגבי שיפורי מערכת פליטה, קח בחשבון שברוב המקרים לא תוכל לעבור טסט (בטח אם הורידו קטליזטור).

 

נקודה חשובה נוספת - יש כאלו שהחליפו מסנן אוויר לפתוח או סגור אבל מתוצרת K&N. אלו השיפורים הכי מטומטמים, כי השיפור בתפוקת המנוע לא קיים (אולי להיפך, אם כי הסאונד משתפר), ובמנוע הזרקה ישירה זה הדבר האחרון שאתה רוצה, כי מסננים אלו רק מגדילים הסתברות ל״בנייה״ של ג׳יפה על שסתומי היניקה. 

 

במנוע כזה חובה שימוש במסנן אוויר מקורי/OEM וכן מסנן שמן מקורי בלבד ושמן בתקן היצרן PSA-B71-2297

  • רעיון טוב! 2

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, menir1 כתב:

אני לא מחשיב מכונית שמערכת הפליטה שלה שופרה כדי להפיק סאונד טוב יותר כ״משופרת״. מבחינתי ״משופרת״ היא כזאת שצרבו לה תוכנה ו/או החליפו מצנן ביניים וכד׳ - כזאת הייתי פוסל, רק מהסיבה שאין לי יכולת לבחון את איכות העבודה וכד׳. שוב, כוח לא חסר למכונית הזאת.

 

לגבי שיפורי מערכת פליטה, קח בחשבון שברוב המקרים לא תוכל לעבור טסט (בטח אם הורידו קטליזטור).

 

נקודה חשובה נוספת - יש כאלו שהחליפו מסנן אוויר לפתוח או סגור אבל מתוצרת K&N. אלו השיפורים הכי מטומטמים, כי השיפור בתפוקת המנוע לא קיים (אולי להיפך, אם כי הסאונד משתפר), ובמנוע הזרקה ישירה זה הדבר האחרון שאתה רוצה, כי מסננים אלו רק מגדילים הסתברות ל״בנייה״ של ג׳יפה על שסתומי היניקה. 

 

במנוע כזה חובה שימוש במסנן אוויר מקורי/OEM וכן מסנן שמן מקורי בלבד ושמן בתקן היצרן PSA-B71-2297

הרכב היה עם מערכת פליטה לא סטנדרטית ללא ממיר ועם תוכנה. לגבי שינויים נוספים כמו מסנן, לא שאלתי - אבל רשמתי לעצמי

בכל מקרה אני לא נסגר עדין על אף רכב, במיוחד לא על רכב ששופר ולא עובד טסט בלי עזרת חבר

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת השוק של הרכב, האם הרכבים נמכרים מעל מחירון יצחק לוי?

נאמר רכב שמור ומטופל במורשה עם היסטוריה מתועדת, יד וקמ' הגיוניים - מניח ששווה תוספת מעל המחירון, אבל בכמה מעל? 5%/10%/20%?!

 

ברור שבסוף הכול מסתכם בקונה ומוכר ואין חוקים - אבל אני שואל שאלה כללית כדי לנסות להבין את השוק של הרכב, מנסיונכם.

 

 



 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...