Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם מוסך מורשה יבואן יכול לתקן רכב שבאחריות באמצעות חלקים תחליפיים/משופצים?


RedLabel

פוסטים מומלצים

כי דסקיות הגיר לא יוצרו על ידי מרצדס או ואג. ואין חשיבות לקופסה שבה נמכרו לך החלפים .
זה בולט למשל בתעשיית התכנה כשבעבר קנית על גבי דיסקים . יכולת לראות מארז ממותג ״מיקרוסופט״ או מארז oem שזה היה סתם קופסת קרטון ללא מיתוג. ועדיין זה אותו המוצר.

 

אם אתה קונה פילטר ממותג בשם היצרן או של mann שמייצר ליצרן ואורז באריזה ממותגת, זה עדיין אותו הפילטר. או משאבה של mahle באריזה שלהם או אריזה ממותגת עם ואג, זה אותה המשאבה.

 

חליפי סיני/טורקי חסר שם זה כבר חיה אחרת.

אבל לצערנו זה נחשב חלק חדש תואם מקור, ולכן מוסכים משתמשים בזה בתיקוני אחריות.

אם מוסך מציע לך חלק משופץ כתיקון באחריות, זה ככל הנראה יוזמה של המוסך שהוא זכיין של היבואן ולא תמיד בבעלות היבואן אם בכלל (למעט המרכזי שהוא כמעט תמיד בבעלות היבואן). אבל זה לא כלל גורף.

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון עם מוסכים וסוכנויות רשת היבואן, נתקלתי כבר בקושי של היבואן לכפות על הזכיין שלו התנהלות מסויימת. מכיר גם מקרה שהביא ״לפיצוץ״ בין היבואן לזכיין. 

Just now, Night Driver כתב:

ואיך אני יכול לדעת שזה באמת OEM ולא חלק חלופי של היצרן המקורי אבל במפרט שונה?

 

המפרט זהה. 
אם הוא שונה , זה לא אותו החלק.

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי שיהיה זהה הוא צריך את אותו המק"ט ואותו המק"ט אומר חלק מקורי.

כשאתה מזמין חק אצל קבלן משנה החלקים שאתה מקבל כפופים לבקרת האיכות שאתה מכתיב. בחלק ה OEM שאותו היצרן מוכר אין לך שום שליטה על זה.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא תמיד ולא מדוייק. יש מק״ט היצרן עצמו ויש מק״ט של המזמין שזה חלק מתיעוד ה bom היחודי של היצרן.  יש חלקים שיש להם מק״ט של יצרן הרכב שמתורגם למק״ט יצרן ה oemאבל זה לא נגיש למי שאינו חלק מהמערך של יצרן הרכב.

בחלק מהאתרים אתה יכול לראות מק״ט יצרן הרכב ואת רשימת המק״טים של יצרן החלק עצמו. עבור אותו החלק. 

 

https://catalog.mann-filter.com/EU/eng/oenumbers

image.thumb.png.8f257f3548db12ac9cd766457ed2b97d.png

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל אף אחד לא ערב לי שחלק ה OEM מייוצר באותה רמת איכות.

למשל נניח ואני זכיתי במכרז לאספקת משאבות המים לפורד. פורד יתנו לי מפרט עם טולרנסים ודרישות שלהם אבל כיצר משאבות אני יודע שהם מחמירים.

 

מה מונה ממני לקחת חלקים שנפסלו לפי מפרט פורד ולהרכיב מהם משאבות OEM טובות ותקינות אבל שלא עומדות הדרישות יצרן כדי להימכר עם הלוכו שלו?

איך אני כצרכן יכול לבדוק את זה?

 

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה כנראה מפרש לא נכון את את ה oem.
זה לא שפורד מוציא מכרז ליצרנים והם בתורם מייצרים לפי מפרט ועוד מוצר דומה. 
כאשר יצרן מייצר עבור עבור פורד הוא מחוייב על פי חוזה מסודר לעמידה במפרט. אין כל מניעה לייצר הרבה מעבר להזמנה מפורד ולמכור בשוק את אותו המוצר בדיוק ,רק לא עם אריזה ממותגת של מי שהזמין את המוצר.  אין כל הגיון כלכלי ליצרן כמו mann למשל ליצר מוצר ״דומה״ רק על מנת למכור בשוק החופשי. 

 

מי שעושים זאת הם בדרך כלל מי שבכלל יצרן הרכב לא הזמין אצלם את המוצר במקור. (יש כאלה גם טורקים וגם סינים) 
או למשל מפעלי הרכבה של יצרן גדול שנמצאים בטורקיה שיכולים לבחור ביצרן פילטרים מקומי שייצר להם לפי מפרט מאושר יצרן. ולכן תראה פילטרים טורקיים תואמי מקור לרכבים שמיצרים בטורקיה למשל. 

אם אני זוכה במכרז לייצר מליון פילטרים על פי מפרט לסמן ולארוז האריזה ממותגת, אין לי מניעה לייצר 2 מליון ואת המליון השני לארוז באריזה משלי. מה שכן אני חייב, זה לתת לזה מק״ט שלי ולא של יצרן הרכב. אני כן יכול לצרף/לסמן מק״ט שלי = מק״ט יצרן רכב על גבי האריזה שלי  .


 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון ומה שאתה מוכר באריזה שלך לא מחוייב לעמוד בסטנדרטים של היצרן. לשם הולך אצל לא מעט יצרנים כל מה שלדעתם תקין אבל לדעת היצרן לא עומד בדרישות שלו.

מכיר את הנושא לא מהיום (בתחומים אחרים).

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין הגיון ליצר מה שלא עומד בסטנדרט של היצרן. אבל מה שאתה מתאר קיים לצערנו, אבל לא אצל היצרנים המובילים.

מכיר את זה מהרבה תחומים, מנסיון. 

לפני הרבה שנים כשחברות עברו לייצר במזרח הרחוק התחילה התופעה של ״תואמים״ לתפוס תאוצה.  יצרנים מכובדים אפילו כמו HP השתמשו ביצרנים במזרח , בתחילה עבור מוצרים שיועדו רק לשוק במזרח ואחר כך לעולם. החוזה הראשוני למשל היה היה ל 3 שנים ייצור בלעדי ליצרן ״בעל השם״ ואיסור מכירה לאף גורם בתקופה הזו ואחר כך (כשיוצא/מוכרז דגם חדש למשל) לשחרר את היצרן והוא בתורו ממשיך ומייצר תחת שמו (אסור לו למתג יותר תחת שם המזמין המקורי) ולפעמים משכלל /מוסיף תכונות ויוצר מוצר משלו .

במוצרים מבוססי תכנה, היה לי ״תרגיל״ לגלות ללקוח שהשם הגדול שהוא רוצה לקנות למעשה מקורו בסין שאז זכתה לבוז גדול. הייתי גורם למכשיר לבצע boot לצורך דיאגנוסטיקה וכך היה עולה המסך בסינית , עוד לפני הלוגו של היצרן המערבי המכובד 😜

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא איש תוכנה אבל הייתי נציג של יצרן אמריקאי שהיה משווק כמוצר משלים גירים קוריאניים תחת המותג שלו.

 

אני עבדתי עוד קודם עם אותו יצרן גירים וביקרתי אצלו והוא בעצמו אמר שיש להם את הטולרנסים שלהם, שהאמריקאים רצו טולרנסים יותר הדוקים ומה שנפסל לאמריקאים נמכר תחת השם שלהם.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...