Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיאט ארונה - התייעצות


שימו לב! השרשור הזה בן 275 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום, יש לי סיאט ארונה 1.0

אפתח בזה שרציתי מאוד לקנות את הגרסא של 1.5, מנוע מצויין, אבל זה היה מחוץ לתקציב

לפני כן היה לי פולו 1.2, עם נתונים די דומים למנוע 1.0, אבל שיא המומנט הגיע מוקדם יותר, וזה לצערי מורגש. כמו כן עם הארונה התגובה של המצערת לא מיידית כמו שהיתה לי עם הפולו.

אז יוצא שלמרות שנתוני כ"ס והאצה 0-100 דומים, הרכב לא מרגיש לי זריז כמו הפולו הישנה שהיתה לי, וזה מתסכל. במצב ספורט יש שיפור מעולה, אבל אז הרכב נוסע בסל"ד של 2500-4000 וזה שורף הרבה דלק. עם הפולו הייתי נוסע בדרייב ובסל"ד רגוע של 1500-2500 היתה תאוצה יפה מאוד. בארונה במצב דרייב מרגיש לי שהעברת ההילוכים יותר מוקדמת, ואז המנוע נמצא הרבה בסל"ד של ~1500 ואז אין לו כוח.

הרחבה שאולי חופרת אז אני כותב בקטן:

יש 2 תרחישים עיקריים שזה מפריע לי:

1. עליות קטנות, שאז אין כוח בליטוף של הדוושה, ואם אני סוחט אותה אז הרכב מוריד הילוך ואז יש תאוצה חזקה מדי שלא רציתי (ושוב - בזבוז דלק). סוג של הכל או כלום מעצבן

2. יציאה לעקיפות. יש השהייה בתאוצה (כלומר בתגובה של המנוע לדוושה. וזה קורה גם כשהתיבה במצב ידני - לא מדובר על הורדת הילוך. והכי גרוע:  גם בהילוך נמוך וסל"ד גבוה התגובה לא מיידית כמו שהיתה לי בפולו). זה מאוד מעצבן וגוזל זמן יקר בכבישים עם נתיב אחד לכל כיוון עם חלונות עקיפה קצרים

 

אז רציתי לשאול אולי יש אפשרויות של שיפור הכוח. אני לא מבין בזה דבר, אז הייתי שמח לדעת במיוחד מהם ההשלכות מבחינת בלאי וצריכת דלק. לגבי מחיר אני יכול להשקיע בזה עד 4,000 ש"ח [מעבר לזה אני מוכן לספוג קיצור מרווחי טיפולים - אבל לא שילך לי גיר\מנוע עוד כמה שנים, ועליה קלה בצריכת דלק (יצויין שאני כמעט ולא מתגרזן) אבל לא מעבר לאוקטן 98]

תודה רבה

עריכה אחרונה על ידי היו זמני בומבה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף הייתי שמח לשמוע על אפשרויות לצריבת תוכנה ל- DSG

מה שקורה זה שמצב D מעביר הילוכים מוקדם מדי, אבל מצד S אגרסיבי מדי לנהיגה כללית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תצטרך לפנות לסדנאות השונות לבדוק אם הן מציעות תוכנות לגיר ו/או למנוע.

ולהחליט מה אתה מנסה (וכן, חלקן יציעו לך תקופת נסיון).

 

מקצת חיפוש ברשת, תוכנה למנוע תעלה כ-20 כ"ס ו-4 קג"מ.

הגיר הוא כנראה DQ200 (?) וגם לו צריכות להיות תוכנות שיכולות לשפר קצת (כוח הצמדה, שיפור תגובה וכד').

 

אבל, שני דברים; האחד, אולי שווה לבדוק אם יש עדכוני תוכנה בחברה שישפרו לפחות את זמני התגובה שאתה מתלונן עליהם (מה שעשוי לעלות כסף אפילו לבדוק). השני, להיות מודע שעדכוני תוכנה לשיפור הכוח עשויים לעלות באמינות המנוע הצנום גם כך ויתכן שלא יזיק לצמצם מרווחי טיפול גם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, Tom_22 כתב:

תצטרך לפנות לסדנאות השונות לבדוק אם הן מציעות תוכנות לגיר ו/או למנוע.

ולהחליט מה אתה מנסה (וכן, חלקן יציעו לך תקופת נסיון).

 

מקצת חיפוש ברשת, תוכנה למנוע תעלה כ-20 כ"ס ו-4 קג"מ.

הגיר הוא כנראה DQ200 (?) וגם לו צריכות להיות תוכנות שיכולות לשפר קצת (כוח הצמדה, שיפור תגובה וכד').

 

אבל, שני דברים; האחד, אולי שווה לבדוק אם יש עדכוני תוכנה בחברה שישפרו לפחות את זמני התגובה שאתה מתלונן עליהם (מה שעשוי לעלות כסף אפילו לבדוק). השני, להיות מודע שעדכוני תוכנה לשיפור הכוח עשויים לעלות באמינות המנוע הצנום גם כך ויתכן שלא יזיק לצמצם מרווחי טיפול גם.

תוכל להרחיב לגבי עדכוני תוכנה של החברה? זה לא משהו שהם מעדכנים בחינם? ואיך אני בודק את זה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע מה הנוהל בצ'מפיון. מניח שזה גם תלוי אם אתה מטפל אצלהם ברגיל עכשיו או לא.

מאחר ומחשבים שולטים במנוע/גיר (ולא רק) כבר שנים רבות, לעיתים היצרן מעדכן את התוכנה בהם כדי לשפר התנהגות (דוגמה לשיח קצר בנושא).

לא מובטח שזה מה שיפתור את טענותיך.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Tom_22 כתב:

לא יודע מה הנוהל בצ'מפיון. מניח שזה גם תלוי אם אתה מטפל אצלהם ברגיל עכשיו או לא.

מאחר ומחשבים שולטים במנוע/גיר (ולא רק) כבר שנים רבות, לעיתים היצרן מעדכן את התוכנה בהם כדי לשפר התנהגות (דוגמה לשיח קצר בנושא).

לא מובטח שזה מה שיפתור את טענותיך.

תודה

שאלה נוספת, לגבי התוכנה - מעבר לתוספת בקג"מ, יש איך לדעת באיזה סל"ד השיפור? כלומר האם אפשר לראות גרף של מומנט לפי סל"ד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלק מהחברות מפרסמות באתרים שלהם.

קח למשל את APR, שלדעתי עדין מיוצגים בארץ ע"י פיטסטופ.

10_tsi_opf_115ps_s0_vs_s1_95_c.png

 

מניח שזה יראה דומה יחסית גם אצל חברות אחרות. יש גבול למה שניתן לסחוט מהמנוע.

 

גם פה משהו דומה למשל (לא יודע אם משווקת בכלל בארץ, אבל נראה שניתן לביצוע עצמי גם).

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Tom_22 כתב:

חלק מהחברות מפרסמות באתרים שלהם.

קח למשל את APR, שלדעתי עדין מיוצגים בארץ ע"י פיטסטופ.

10_tsi_opf_115ps_s0_vs_s1_95_c.png

 

מניח שזה יראה דומה יחסית גם אצל חברות אחרות. יש גבול למה שניתן לסחוט מהמנוע.

 

גם פה משהו דומה למשל (לא יודע אם משווקת בכלל בארץ, אבל נראה שניתן לביצוע עצמי גם).

תודה רבה !

אז נראה שתוספת המומנט מגיעה בתחום בולמנוע יש כבר כוח, מה שלא ממש עוזר לי -  אני מרגיש חוסר כוח מתחת ל- 2000 סל"ד, ככה שהתוכנה למנוע לא תעזור לי בזה.

מה שכן, אולי תוכנה לגיר תעזור? התוכנה משנה גם את מועד החלפת ההילוכים? כי כרגע D מעביר הילוכים מהר מדי (המנוע מבלה לא מעט באזור 1500 סל"ד - ואז הכוח נמוך מאוד), אבל מצב ספורט מושך את ההילוכים מעבר למה שהייתי רוצה (אני לא רוצה למשוך הילוכים עד 3,000 סל"ד בנסיעה רגועה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם מצב ספורט פותר את הבעיה ומה שמטריד אותך זה רק צריכת הדלק (מניח שמחיר ולא טווח), יתכן שזו בכל זאת האופציה הזולה ביותר למה שאתה רוצה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 54 דקות, מיץ פטל כתב:

אם מצב ספורט פותר את הבעיה ומה שמטריד אותך זה רק צריכת הדלק (מניח שמחיר ולא טווח), יתכן שזו בכל זאת האופציה הזולה ביותר למה שאתה רוצה.

נקודת מבט מעניינת האמת (אבל העברת הילוכים מוקדמת היא לא הבעיה היחידה שלי, ועל זה השאלה הבאה שלי לתום)

 

לפני 12 שעות, Tom_22 כתב:

קרא את התיאור כאן למשל (לא מהווה המלצה כזו או אחרת):

https://www.pitstop.co.il/product/תוכנה-לגיר---dsg-7---dq200

מודה לך מאוד שוב על כל המידע (והסבלנות)

רציתי לשאול לגבי קיצור זמן תגובה של המצערת: מה בעצם יכול להשפיע ולשפר את זה ? מנוע או גיר ?

אני מדבר על מצב בו אני נמצא בהילוך נמוך וסל"ד גבוה, ובסחיטה של הדוושה המנוע קצת מתמהה (חצי שניה?) ורק אז מעלה סל"ד במהירות ומאיץ יפה. ככה שלא מדובר בהורדת הילוך. תוכנה למנוע יכולה להשפיע על זה לטובה? האם זו השהיית טורבו ? כי בפולו (1.2TSI) זה לא היה, על סל"ד גבוה התגובה של הדוושה הייתה מיידית

עריכה אחרונה על ידי היו זמני בומבה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי אם יהיה כלול, אז בתוכנת המנוע. ראה גם בתוך לינק שנתתי קודם:

Acceleration - Accelerate faster with more power and reduced throttle lag
Linear Throttle - Pedal maps adjusted for a more linear feel

 

יש לעיתים פתרון גם בדמות ממשק שמתחבר "בין לבין", אבל בהכללה זה פתרון פחות מועדף (ראה הדיון ממש מתחתיך).

 

מסופק מאוד שמדובר בהשהיית טורבו. מאוד לא סביר במנוע מודרני ועוד צנום נפח שכזה. מה גם שאתה אומר שהסל"ד כבר גבוה (כלומר, הטורבו כבר מסתובב מספיק כדי לספק דחיסה אפקטיבית). נסה לנהוג ברכב אחר עם אותו המנוע, אם גם שם מופיעה התופעה.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, Tom_22 כתב:

לדעתי אם יהיה כלול, אז בתוכנת המנוע. ראה גם בתוך לינק שנתתי קודם:

Acceleration - Accelerate faster with more power and reduced throttle lag
Linear Throttle - Pedal maps adjusted for a more linear feel

 

יש לעיתים פתרון גם בדמות ממשק שמתחבר "בין לבין", אבל בהכללה זה פתרון פחות מועדף (ראה הדיון ממש מתחתיך).

 

מסופק מאוד שמדובר בהשהיית טורבו. מאוד לא סביר במנוע מודרני ועוד צנום נפח שכזה. מה גם שאתה אומר שהסל"ד כבר גבוה (כלומר, הטורבו כבר מסתובב מספיק כדי לספק דחיסה אפקטיבית). נסה לנהוג ברכב אחר עם אותו המנוע, אם גם שם מופיעה התופעה.

אני אנסה באמת לבדוק עם רכב אחר
אבל מה בעצם קורה טכנית בתוכנה שהתגובה מתקצרת? זה בא על חשבון משהו? ואם לא - למה היצרן לא עשה את זה מלכתחילה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא באמת יודע לענות לך על זה. אולי חברים אחרים כאן יוכלו להוסיף.

השערה מושכלת היא שינוי יחס של המצערת (מאחר והיא אלקטרונית, כל נקודה של הדוושה מוגדרת לאחוז פתיחה מסוים ובהתאם הזרקת דלק, יחס גדישה, שינוי תזמון וכיוצב') כך שגרף התגובה משתנה ליותר תלול/מתון או לא ליניארי בכלל (שאולי זו הבעיה גם כעת, למשל יותר מתון בהתחלת הלחיצה ויותר תלול אח"כ עד לנקודה מסויימת).

Ansprechverhalten_PedalBox_Pro.jpg

(התעלם מהשמות של המצבים, הקו האפור לא מייצג בהכרח את הדיפולט מהיצרן. רק כדוגמה)

 

בגדול היצרן עושה איזשהו איזון בין הרבה גורמים.

זה בדיוק כמו לשאול, למה היצרן לא בנה תוכנה שתפיק 135 כ"ס במקום 110 במקור - כנראה ענין של אמינות ארוכת טווח.

או למה לאותו המנוע יש גם גרסאות עם פחות כ"ס מלכתחילה - יצירה מלאכותית של רמות גימור ו/או סיבות אחרות.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, Tom_22 כתב:

אני לא באמת יודע לענות לך על זה. אולי חברים אחרים כאן יוכלו להוסיף.

השערה מושכלת היא שינוי יחס של המצערת (מאחר והיא אלקטרונית, כל נקודה של הדוושה מוגדרת לאחוז פתיחה מסוים ובהתאם הזרקת דלק, יחס גדישה, שינוי תזמון וכיוצב') כך שגרף התגובה משתנה ליותר תלול/מתון או לא ליניארי בכלל (שאולי זו הבעיה גם כעת, למשל יותר מתון בהתחלת הלחיצה ויותר תלול אח"כ עד לנקודה מסויימת).

Ansprechverhalten_PedalBox_Pro.jpg

(התעלם מהשמות של המצבים, הקו האפור לא מייצג בהכרח את הדיפולט מהיצרן. רק כדוגמה)

 

בגדול היצרן עושה איזשהו איזון בין הרבה גורמים.

זה בדיוק כמו לשאול, למה היצרן לא בנה תוכנה שתפיק 135 כ"ס במקום 110 במקור - כנראה ענין של אמינות ארוכת טווח.

או למה לאותו המנוע יש גם גרסאות עם פחות כ"ס מלכתחילה - יצירה מלאכותית של רמות גימור ו/או סיבות אחרות.

אוקיי, כלומר אני צריך לצפות לבלאי גבוה יותר ככל הנראה.
לגבי זה: "(שאולי זו הבעיה גם כעת, למשל יותר מתון בהתחלת הלחיצה ויותר תלול אח"כ עד לנקודה מסויימת)."
זה לא העניין לדעתי. גם בסחיטה של הדוושה עד הסוף, יש השהייה קטנה. אז זה נשמע לי יותר כמו זמן תגובה.

טוב אני אשקול את הדברים, אבל אני חושב שאלך על שינוי תוכנה. צריך להחליט אם למנוע או לגיר, כנראה שלא לשניהם.

שוב מודה לך על התשובות היסודיות, אני מבין את הנושא הרבה יותר טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 275 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...