Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דאסטר מול xv


MaxN
שימו לב! השרשור הזה בן 699 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

באופן אישי הייתי מעדיף את הxv. 

בין הדאסטרים הייתי בוחר בבנזין 1.33. 

עקב הניסיון של היצרנים להפחית זיהום אוויר נוספו ברכבי דיזל מערכות אוריאה שלא שמעתי עדיין על דגם שלא נגרמו בעיות כאלה ואחרות בגלל איכות האוריאה שממלאים ברכב, משאבות וחיישנים. 

ה1.3 נוסע חלק מגיב מהר מאוד, חסכוני, שקט מאוד ביחס לדיזל הרועש, אם כבר דיזל אז במשומשות ששווק ללא אוריאה.

באופן אישי חוויתי את המנוע עם אקסטרייל חלופית לתקופה של כמה חודשים לא היו שום בעיות ברכב וכך שמעתי גם מעמיתים לעבודה שאין בעיות ב1.3 לא צריכת שמן ולא מנועים שהלכו וזאת בניגוד למנוע 1.2

  • רעיון טוב! 1

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אסייג מראש את דברי ואגיד שאין לי נסיון עם הדור החדש של הדאסטר, אבל עם הדור הקודם כן. 

מבחינת יכולת שטח הוא כנראה באמת מהטובים מסוגו, כנראה עדיף על הXV אבל השאלה היא האם יש לך צורך ליכולת שטח כזאת בכלל?

לדעתי חוץ מיכולת הכביש לפחות בהתבסס על הדגם הקודם מדובר ברכב נחות, איכות החומרים גרועה, הרבה דברים מתפרקים ונראים רע מאוד לאחר כמה שנים + נוחות הנסיעה לא מוצלחת בגלל מושבים לא איכותיים. 

מעבר לכך נראה שהחיסכון באיכות החומרים היא לא רק בתא הנוסעים אלא גם באיזור המנוע, הרכב שלנו עם קצת מעל 200 אלף ק״מ - לא משהו שאמור להטריד דיזל מודרני סובל מבעיות חוזרת ונשנות בצנרת הטורבו ושלל רכיבים שעשויים פלסטיק והחלו לדלוף. לעניות דעתי דברים כאלה לא אמורים לקרות לרכב לא מאוד ישן גם בק”מ שכזה, ולפני שקופצים ואומרים שזה בלאי טבעי יש לנו במשפחה מספר לא מבוטל של רכבי דיזל עם ק״מ מכובד אף יותר שלא סובלים מבעיות כאלה. 

 

עריכה אחרונה על ידי shakedi
  • אהבתי 1
Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | Land Rover Discovery TD5
VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, איציק נ. כתב:

כיום הפער במחיר בין ליטר בנזין לליטר סולר עומד על איזור ה 5-8% - תלוי בתחנה.
בפועל הדיזל יותר חסכוני ממנוע בנזין בנפח מקביל בכ-30-40%. למרות הפער במחיר לליטר, עדיין הדיזל יהיה חסכוני יותר.

בנוסף, ברכישה של משומשת צריך לשים לב: מנועי הבנזין המתורבתים הקטנים (1.2-1.3) לא שורדים בגבורה, וזה של רנו (1.33 עם 150 כ"ס) לא שונה בהרבה מהם, הוא גם מפתח צריכת שמן בשלב מסויים וגם נופח את נשמתו בקלות יתר ביחס לדיזל.


דאסטר דיזל מאוד מבוקשת, ל @redroze (רדזון :-P ) יש 2 כאלה, אולי הוא יוכל לשפוך קצת אור ומידע.

 

איציק

תודה על המענה אבל לפי מבחן ynet הבנזין עשה להם 1 ל 13 והדיזל 1 ל 15.5.

זה 53 אגורות לקמ לבנזין ו 48 אגורות לקמ בדיזל, הפרש של 5 אג לקמ. כדי שאני אחזיר את הפער במחיר שעומד על 19 אלף שח, אני צריך לעבור 380,000 קמ. וגם זה, בהנחה שהדיזל לא ימשיך לטפס כמו שטיפס עד היום.

אגב, אני היום בן 40, אולי עד גיל 80 אצליח לסגור את הפער.

 

בכל מקרה, ברור לי שכדאיות לדיזל אין, במיוחד לאור זה שבעוד 5-10 שנים כולנו נעבור לחשמל, מימן, גללים של כבשים או מה שלא יהיה עד אז.

 

אני שאלתי מבחינת הנהיגה עצמה, האם הדיזל לעומת בנזין נותן משהו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. אתה לא צודק לענין הפער במחיר,

כי הדיזל במוקדם או במאוחר יחזור למחירו שלפני העליות האחרונות למחיר יותר זול מהבנזין(אני לא נביא אבל כך ההגיון אומר)

ב. כן הדיזל הוא מנוע יותר חזק (אבל גם יותר רועש),

ג. אני גם עם דאסטר ב200אק"מ שום פלסטיק לא התפרק לי באוטו, אני לא מצליח להבין איזה פלסטיקים התפרקו לך,

ד. מבחינת יכולת שטח אני כל יום עובר באיזה שביל עפר שמקצר לי את הדרך הביתה, בחורף תמיד הXV בורחים והדאסטר עוברים כמו גדולים,

ה. לא מכיר את הדאסטר עם האוריאה בכדי לומר עליו לטוב או לרע,

אתה יכול לברר על הדאסטר עם האוריאה בורום גיפולוג יש שם קטגוריה של דאציה ויש שם כמה בעלי דאסטר עם האוריאה.

בהצלחה. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.5.2022 בשעה 16:42, סולל הדרך כתב:


משווה למנוע זהה בנפח וגיר רציף שקיים באוטלנדר/ASX, ה XV היתה/הרגישה יותר זריזה/חזקה/נינוחה/שקטה מהמיצובישי.

אבל אם לא אהבת... לא אהבת... 

אני אתייחס  רק ל -ASX, כי האוטלנדר זה רכב בעל 7 מקומות, שייך לקבוצה אחרת והרבה יותר יקר.

 יצא לך לנסוע באוטלנדר החדש, לפני שכתבת את זה?

 

בהשוואה, מקווה שהתכוונת למנוע ה- 2.0 ליטר של ה- XV. כי ה-1.6 די עגלתי.

 

ולגבי ASX אתה כן צודק. הפערים בתגובות מנוע\גיר בין הרכבים מורגש.

מנוע הבוקסר של הסובארו שקט יותר מזה של המיצובישי. גם טיפה זריז יותר. [ל-ASX דווקא יתרון ביציאה מהמקום].

אל תשכח שבשורה התחתונה, אתה גם משלם על כל ה"תענוג" הזה. כי ה-סובארו משמעותית יקרה יותר.

 

[מתנצל שסטינו קצת מהנושא].

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משווה לאוטלנדר/ASX צורה ישנה
גיר מנוע זהים, ההבדל במספר המושבים לא רלוונטי ולא משמעותי
הדיון היה בנוגע לביצועי מנוע 2.0 בשידוך ל CVT - לא למנוע ה 1.6!

המיצובישי נחות בכל אלו מהסובארו
אגב. ASX מבצע חבר ~ 145K סובארו על הכביש 150K (דגם 2.0 קורסטק הלא מאובזר)
לא הבדל משמעותי!

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.5.2022 בשעה 20:51, איציק נ. כתב:

ברכישה של משומשת צריך לשים לב: מנועי הבנזין המתורבתים הקטנים (1.2-1.3) לא שורדים בגבורה, וזה של רנו (1.33 עם 150 כ"ס) לא שונה בהרבה מהם, הוא גם מפתח צריכת שמן בשלב מסויים וגם נופח את נשמתו בקלות יתר ביחס לדיזל.

 

איציק

 

אינני חולק על כך שמנועי 1.2 טורבו של רנו בדור הקודם סבלו מאכילת שמן ותוחלת חיים קצרה... אני גם חושב שסביר שמנועי טורבו קטנים מועדים לחיים קצרים יותר (הכל יחסי..) אבל לא שמעתי על בעיה ספציפית עם מנועי 1.33 של רנו בהספקים 130 כ"ס ו-150 כ"ס ובכלל, האם בדור החדש של מנוי הטורבו של רנו יש בעיה ידועה החוזרת על עצמה? 

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, סולל הדרך כתב:


אגב. ASX מבצע חבר ~ 145K סובארו על הכביש 150K (דגם 2.0 קורסטק הלא מאובזר)
לא הבדל משמעותי!

מחיר המחירון ה"יבש" של כלמוביל, עבור ASX אינסטייל הוא 145734, בדיוק,  על הכביש.

הדגם האמצעי המאובזר, הפופולארי הכי נמכר שלהם.

זה כל ההנחה שחבר מקבלים? או שהתכוונת לדגם אחר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי לאילו טיולי שטח, אבל אם רוב הנסיעות הן עירוניות אז קיה סלטוס לגמרי מושלמת לזה, רכב מפנק ממש, מרווח וחסכוני 

ואם הרבה טיולי שטח אז סוזוקי ויטרה דגם אול גריפ 4×4 הוא חתיך, חיה בשטח אבל לא חסכוני בשיט לעומת הסלטוס 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 699 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...