Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1628 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

וויסות ההטענה לשעות הלילה בהחלט מסתמן כפתרון,

 

אבל בלי זה,

זה שכל הבית ביחד יוצא יותר,

עדיין לא אומר שיש מספיק חשמל גם בשביל זה.

תראה את החישוב הגס שעשיתי.

 

נ.ב. רוב הבתים מחוברים ל40 אמפר,

שזה בערך 9 קוט"ש,

וכמעט אף פעם לא משמתמשים בהכל,

טעינת הרכב לבד, 7.7 קוט"ש.

  • תגובות 110
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 2 דקות, race driver כתב:

וויסות ההטענה לשעות הלילה בהחלט מסתמן כפתרון,

 

אבל בלי זה,

זה שכל הבית ביחד יוצא יותר,

עדיין לא אומר שיש מספיק חשמל גם בשביל זה.

תראה את החישוב הגס שעשיתי.

 

נ.ב. רוב הבתים מחוברים ל40 אמפר,

שזה בערך 9 קוט"ש,

וכמעט אף פעם לא משמתמשים בהכל,

טעינת הרכב לבד, 7.7 קוט"ש.

 

יש כיריים אינדוקציה שצורכות 11 קוט"ש  ומחייבות חיבור לנקודת חשמל תלת פאזית, ככה שאין שום דבר מיוחד בטעינה של רכב חשמלי.

פורסם

לא צריך להיות שום דבר מיוחד ברכב חשמלי,

רק לשים לב לתמונה הכוללת,

זה שתמצא עוד דברים שצורכים הרבה חשמל,

עדיין לא אומר שאם מחצית מאזרחי ישראל

ירכשו ויפעילו את המכשירים האלו (נניח כיריים),

המערכת תעמוד בעומס.

 

ספויילר, המערכת תקרוס

[11 קוט"ש כפול מיליון, תוספת לשאר הצריכה].

 

 

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)

גם רכב חשמלי לא יטעין כל לילה. רכב חשמלי מודרני נוסע מעל 300 קמ לסוללה. גם עם תטעין ב 50% זה אומר מעל 150 קמ בין טעינות. כלומר טעינה כל 3 ימים במקרה הטוב בנסועה של רכב ממוצע

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
לפני 21 דקות, race driver כתב:

לא צריך להיות שום דבר מיוחד ברכב חשמלי,

רק לשים לב לתמונה הכוללת,

זה שתמצא עוד דברים שצורכים הרבה חשמל,

עדיין לא אומר שאם מחצית מאזרחי ישראל

ירכשו ויפעילו את המכשירים האלו (נניח כיריים),

המערכת תעמוד בעומס.

 

ספויילר, המערכת תקרוס

[11 קוט"ש כפול מיליון, תוספת לשאר הצריכה].

 

 

 

מסכים שצריך מערכת שתנהל את העומסים בצורה יעילה וזה בהחלט פתיר ואף קיים כיום.

בנוסף אפשר לעודד אנשים לטעון את רכבם בשעות השפל ע"י תעריף מוזל בשעות האלה. בכל מקרה רוב האנשים גם ככה יטעינו את רכבם בשעות הלילה שהן נחשבות כשעות שפל.

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
פורסם

יש כבר כיום מונה תעו"ז,

אבל למי שעיקר הצריכה שלו בשעות היום,

זה יוצא הרבה יותר יקר.

 

אני מניח שבאפליקציות שמנהלות את ההטענה,

ניתן לחבר את הרכב ולתזמן את הטעינה לזמן מאוחר יותר.

 

במידה והפתרונות האלו יספיקו,

חוזרת השאלה האם אכן תוך כמה שנים

רוב הרכבים שימכרו כאן יהיו חשמליים,

לדעתי כל עוד בעדות הטענה מהירה יקחו רווח של חמש מאות אחוז,

זה לעולם לא יפרוץ את תקרת הזכוכית של בעלי הטענה ביתית. 

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 4 שעות, Gopher כתב:

 

זה קיים כבר, לדוגמה בכפר סבא ורעננה יש עמדות טעינה ציבוריות ברחבי הערים עם מחיר מוזל לתושבי אותם הערים.

בנוסף כל העמדות מסומנות בתמרור המתיר חניה לרכב חשמלי לצורך טעינה בלבד.

674259.thumb.jpg.4ea0b2d432001b4ee36fc310841e8b71.jpg

איך מוודאים שהרכב חונה שם לצורך טעינה?

פורסם
לפני 3 דקות, race driver כתב:

אני מניח שבאפליקציות שמנהלות את ההטענה,

ניתן לחבר את הרכב ולתזמן את הטעינה לזמן מאוחר יותר.

 

נכון, לכל עמדת טעינה חכמה יש כזאת אפליקציה שמאפשרת בין היתר טעינה מתוזמנת.

לפני 8 דקות, race driver כתב:

לדעתי כל עוד בעדות הטענה מהירה יקחו רווח של חמש מאות אחוז,

זה לעולם לא יפרוץ את תקרת הזכוכית של בעלי הטענה ביתית. 

 

טעינה מהירה אמורה לשמש רק לנסיעות ארוכות בתור מאריך טווח. אם יהיה מספיק עמדות טעינה איטיות אז רוב האנשים ישתמשו בהם.

לגבי המחירים המוגזמים של העמדות המהירות, אז מסכים שחלק מהחברות גובות מחיר מוגזם ולא מוצדק. יש חברה אחת שצריך לציין לטובה שזה ג'ינרג'י שגובה רק 75 אגורות לקוט"ש בלי דמי חיבור שזה מחיר הוגן וראוי. בסופו של דבר אנשים יטענו בעמדות הזולות ויאלצו את החברות היקרות להוריד מחירים או לאבד לקוחות.

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

"טעינת רכב זה כמו מזגן" זו אגדה אורבנית... מזגן מיני מרכזי צורך 2.5KW ועובד חלק מהזמן. טעינת רכב תלת פאזית נעה בד"כ בין 7-11KW ויש כמה רכבים שמגיעים ל 22KW. אם ניקח 11KW כרפרנס (זה מה שטסלה יודעת לעשות) זה אומר שרכב בטעינה צורך יותר מדירה חד פאזית וקצת פחות מבית/דירה בחיבור 3x25 וזה בפיק..... והצריכה נמשכת מספר שעות. 

 

הסוד פה טמון במערכת ניהול שנדרשת ברמה של בניין/שכונה/עיר.

מוויקיפדיה:

"צריכת החשמל מתפלגת על פני שעות היממה בהתאם לפעילות המשק. הצריכה הבסיסית המינימלית בשעות הלילה היא בערך 4,000 מגה ואט ומגיעה עד לשיא של 8,000 - 9,000 מגה ואט במשך היום, ולסביבות 12,800 בשיא הקיץ (2015). הצריכה מתחילה לעלות משעות הבוקר (6:00 - 7:00) וחוזרת למינימום בלילה בשעה 23:00"

 "שיא הצריכה החורפי נקבע ב־26 בינואר 2016 על 12,610 מגה-וואט, ושיא הצריכה הקייצי נקבע ב-אוגוסט 2020 על כ 14,600 מגה-וואט"

 

בוויקיפדיה טוענים שכושר הייצור היום מגיע ל 19GW. בכל מקרה נראה שבין 11 בלילה ל 6-7 בבוקר יש עודף ייצור של 11,000 - 15,000 מגה וואט. 

 

ניקח לטעינה/ייצור בממוצע 7.5 שעות, ב 13,000 מגה וואט. לנצילות הרכב בממוצע 160Wh/km (זה מה שטסלה LR עושה). זה אומר שבתכנון אידאלי אפשר לטעון 13,000,000,000x7.5/160 = 609,375,000 או במילים, 609 מליון ק"מ. 

נסועה יומית (מבוססת על 16,500 שנתי) : 45 ק"מ ביום

 

מס' רכבים שאפשר לטעון בלילה (אידאלית): 13.5 מליון

בישראל יש 3-3.5 כלי רכב, אז נראה שאפשר להסתדר, גם עם נימוקים כמו "בסוף שבוע הצריכה כפולה או משולשת..."

 

הבעיה: אם מליון רכבים מתחברים עם טעינה של 11KW, אפילו בלילה, אנחנו כבר ממצים כמעט את כל כושר הייצור. ואם זה קורה בשעות היום בקיץ, אין על מה לדבר... העניין הוא שבניהול נכון אין סיבה שזה יקרה - בנסועה ממוצעת מספיק לטעון את הרכב 2-3 פעמים בשבוע לכמה שעות (בלילה), כל החוכמה היא לפזר את הצריכה. 

עריכה אחרונה על ידי OF
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם

המשתנה הכי חשוב לא הוצג כאן.

 

כרגע על אף מחירן הגבוה של החשמליות התתקזזות בדלק עוד איכשהו שווה את זה.

ברגע שיתחיל מיסוי על חשמליות וזה יקרה בטווח הנראה לעין (המדינה לא ממש מתכוונת לוותר על ההכנסות מהתחבורה)

החדירה לשוק תהיה איטית בהרבה.

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
לפני 18 דקות, yd b-4 כתב:

המשתנה הכי חשוב לא הוצג כאן.

 

כרגע על אף מחירן הגבוה של החשמליות התתקזזות בדלק עוד איכשהו שווה את זה.

ברגע שיתחיל מיסוי על חשמליות וזה יקרה בטווח הנראה לעין (המדינה לא ממש מתכוונת לוותר על ההכנסות מהתחבורה)

החדירה לשוק תהיה איטית בהרבה.

 

אתה עובד במשרד האוצר או רשות המיסים שאתה כל כך בטוח בזה?

כרגע אין וגם לא מתוכנן כזה מיסוי, ההיפך יש הטבות שמעניקה המדינה ושמיועדות להפוך אותנו למקום עם אוויר נקי יותר ועם הרבה פחות דלקים מזהמים בהתאם להסכם בוועדת האקלים בגלזגו שישראל חתומה עליו, לדוגמה: מס של 10% בלבד על רכבים חשמליים, אגרת רישוי מופחתת של 541 ש"ח, הפחתה של 1,200 ש"ח בשווי השימוש, סבסוד של עמדות טעינה ע"י משרד האנרגיה וזאת רק רשימה חלקית.

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
פורסם
לפני שעתיים, Gopher כתב:

 

מזגן מיני מרכזי ממוצע של 3.5 כוח סוס לוקח לבדו 2.45 קוט"ש וקח בחשבון שבבבית ממוצע פועלים מספר מזגנים בו זמנית, תנור בישול, דוד מים, כיריים אינדוקציה ועוד. זה יוצא ביחד הרבה יותר מטעינה של רכב חשמלי כאשר רוב האנשים יטעינו את הרכב שלהם אולי פעמיים בשבוע.

ככה שטעינה אפילו של 7.7 קוט"ש במיוחד אם תתבצע בשעות השפל בלילה לא תהווה שום אתגר משמעותי לרשת החשמל שיש לה כיום רזרבות של כמה ג'יגות טובים.

 

מצאתי דוגמא לצריכת מזגן 3.5 כ"ס והצריכה היא 1.9 קוט"ש.
אני ממש לא חושב שבבית ממוצע מפעילים מספר מזגנים כנ"ל בו זמנית. מספר מזגנים 1 - 1.25 כ"ס שיעבדו בו זמנית זה כן אבל כמה של 3.5, נו באמת?
כך שלהטות נתונים כדי שיתאימו לקו המחשבה שלך, זאת לא הדרך.

פורסם (נערך)
לפני כשעה, Ron Poh כתב:

מצאתי דוגמא לצריכת מזגן 3.5 כ"ס והצריכה היא 1.9 קוט"ש.
אני ממש לא חושב שבבית ממוצע מפעילים מספר מזגנים כנ"ל בו זמנית. מספר מזגנים 1 - 1.25 כ"ס שיעבדו בו זמנית זה כן אבל כמה של 3.5, נו באמת?
כך שלהטות נתונים כדי שיתאימו לקו המחשבה שלך, זאת לא הדרך.

 

ואני מצאתי מזגן של 2.5 קוט"ש, מה בדיוק אתה רוצה להגיד בזה? אצלי בבית יש מזגן מיני מרכזי בסלון ועוד שלושה מזגנים מפוצלים בחדרים.

כמו שכתבתי יש עוד צרכני חשמל כבדים שעובדים במקביל כמו תנור בישול, דוד מים, קומקום חשמלי ועוד שביחד עוברים את הצריכה של רכב חשמלי.

מעבר לזה הבאתי דוגמה של כיריים אנדוקציה שכל אחד יכול לרכוש וצורכת 11 קוט"ש, ככה שאין שום הבדל בין רכב חשמלי לכל צרכן חשמלי כבד אחר.

ואין פה שום קו מחשבה רק עובדות בסיסיות בהקשר של חשמל ביתי.

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
פורסם
לפני כשעה, Gopher כתב:

 

אתה עובד במשרד האוצר או רשות המיסים שאתה כל כך בטוח בזה?

כרגע אין וגם לא מתוכנן כזה מיסוי, ההיפך יש הטבות שמעניקה המדינה ושמיועדות להפוך אותנו למקום עם אוויר נקי יותר ועם הרבה פחות דלקים מזהמים בהתאם להסכם בוועדת האקלים בגלזגו שישראל חתומה עליו, לדוגמה: מס של 10% בלבד על רכבים חשמליים, אגרת רישוי מופחתת של 541 ש"ח, הפחתה של 1,200 ש"ח בשווי השימוש, סבסוד של עמדות טעינה ע"י משרד האנרגיה וזאת רק רשימה חלקית.

 

מה אויר נקי יותר?

זה ס”ה יוצא ממרכזי הערים לתחנות הכוח,

יש עכשיו מס על חברת חשמל בסך 5% בגלל הזיהום.

רכב חשמלי הוא לא פחות מזהם.

בפרט שיצור הבטריה מזה כמו 10 רכבי בנזין.

אז ירוק זה לא,

זה רק נשמע יפה.

  • אהבתי 2
אל תגיד אין לי כוח, תגיד תן לי כוח! 
ואם התחלת ב"אין" תמשיך אין עוד מלבדו.

×
×
  • תוכן חדש...