Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב חשמלי ב 130 אלף ש״ח עם אפשרות להגדלת תקציב.


M H
 שיתוף

פוסטים מומלצים

אז ככה,

 

נוסעים:

זוג + ילד בקרוב

 

נסועה:

על בסיס יומי, אשדוד - אשקלון

סופ"שים, אשדוד - ירושלים

 

תקציב:

 130K אפשרי עוד במימון אם יש בשביל מה...

 

מה אני רוצה?

רכב נוח. כמה שיותר.  זה אחד הסיבות למה דווקא חשמלי.

מינימום ירידת ערך, בלי להיות נביא, מה לעשות, אני לא.

טווח +300 ק"מ באמיתי - עם מזגן פול, ורגל די כבדה...

אגב, רגל כבדה טוחן סוללה באופן משמעותי? יותר מדלק? (באחוזים)

טעינה במטען מהיר ביחס טעינה/זמן כמה שיותר ק"מ

כמובן, כמה שפחות המתנה לקבלת הרכב ...

מה עדיף ?

סיני / טסלה / החברות הוותיקות
אני יותר חושב סיני, כי זה יותר קרוב לתקציב.

אבל מי ימכר טוב יותר אחרי 3 - 4 שנים ?

 

כמה זמן קלאסי היום המתנה לקבלת הרכב? 

לפי המדרג הזה? 

החברות הוותיקות+++

טסלה++

סיני+

 

 

אז למעשה, מי שיכול לעשות סדר, מוזמן בתודה !

איזה רכב לקנות ?

---------------------
הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים.
הזמן הבא הכי טוב הוא עכשיו ...
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום, 

 

לא הבנתי את המשפט הבא 

בתאריך 23.11.2021 בשעה 14:48, M H כתב:

רכב נוח. כמה שיותר.  זה אחד הסיבות למה דווקא חשמלי

 

נוח מאיזה בחינה ? 

וגם לא ציינת אם יש לך עמדת טעינה פרטית 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 57 דקות, חולה רכב#1 כתב:

נוח מאיזה בחינה ? 

לבלוע כמה שיותר את השברים בכביש, ונסיעה שקטה.

 

לפני 59 דקות, חולה רכב#1 כתב:

עמדת טעינה פרטית 

עדיין אין, כמובן. 

חניה משותפת לכל 16 השכנים, יש הסכמה שאני יתפוס לי פינה אחת...

לפני 28 דקות, meir_gi כתב:

מומלץ לבדוק את הג'ילי שנותן טווח יפה, מאובזר ואחריות ארוכה......

 ג'ילי,

יש מצב שלא ראיתי עדיין אחת כזו?  בתמונות, הרכב לא לטעמי בכלל...

גיאומטרי C 350 פרו – 133,900 שקלים. הטווח האמיתי כנראה לא טוב.

גיאומטרי C 460 פרו – 142,900 שקלים. מחיר טוב, כמה ק"מ הוא באמת עושה?

    כמה אחוז צריך להוריד מהרשמי? והאם זה שווה בכל היצרנים?

 

איוויס u5

יפה! נהגתי עליה, נוחה ממש. טווח רשמי 400 ק"מ מחיר 157.5K 

יש למישהו הערה עליה?

 

 

---------------------
הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים.
הזמן הבא הכי טוב הוא עכשיו ...
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במבחני הדרך שנעשו כולם ציינו שהג'ילי מתקרבת בטווח לנתוני האמת, כלומר לדגם הבכיר טווח של 400-430 תלויי באופי הנהיגה. המסירות הראשונות נעשו רק בימים האחרונים ולכן כנראה לא ראית עדיין על הכביש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, M H כתב:

 

חניה משותפת לכל 16 השכנים, יש הסכמה שאני יתפוס לי פינה אחת...

 

 

אם החניה לא רשומה על שמך בטאבו, לא כדאי לדעתי להיכנס חסיפור של קכב חשמלי.

זה שיש לך רכב חשמלי לא מקנה לך זכות לחניה פרטית בקכוש המשותף.

אתה יכול להיתקענעם רכב חשמלי ללא יכולת טעינה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גילוי נאות - בנוסף לניהול הפורום אני עובד כמנהל ההדרכה בסקייוול ישראל. אז קח את מה שאני אכתוב בכמות העירבון המוגבל המתאים לך.

 

במה שאתה מבקש יש כמה דברים לא מסתדרים יחד.

-הצרכים של שני מבוגרים+תינוק מכתיבים מכונית סופר-מיני/משפחתית. מאידך, הדרישה של 300+ ק"מ אמיתיים לא קיימית במכוניות כאלה.

 

התקציב, 130K, מציב בפנייך ארבע אפשרויות - אחת שמתאימה לתקציב אבל לא לטווח (ג'ילי 350), שתיים שמתאימות לא לטווח ולא לתקציב (קונה חשמלית ו-MG ZS) ואחת שלא מתאימה לתקציב אבל כן לטווח (ג'ילי 460). 

כל האופציות האחרות שקיימות היום בשוק עד 157K (הסבר על המספר הספציפי עוד רגע) לא עומדות בדרישת הטווח שלך, חלקן לא רק בעולם האמיתי אלא אפילו על הנייר. 

 

נוחות. רכבים חשמליים לרוב יהיו פחות נוחים מהמקבילים הבנזיניים שלהם (אם יש כאלה) בגלל שמשקל הסוללה מכתיב הקשחה של המתלים. לא נהגתי עד היום על אף רכב חשמלי שלא הייתה לי ביקורת כלשהי על הנוחות שלו (כן, אפילו לא טסלה, ונסעתי/נהגתי בשני דגמים שונים). דגמים חשמליים ייעודיים (טסלה, U5, סקיוול, איוניק 5, אניאק וכו') קשה להשוות כי אין גרסאות בנזיניות, אבל - כאמור - אף אחד מהם לא מושלם. דיסקליימר קטן, על המרצדס EQS עדיין לא נהגתי, מקווה לעשות את זה בקרוב.

 

 

עכשיו ששמנו את זה בצד, יש רכב אחד שכנראה יענה לך על הדרישות - אבל לא לצרכים (לראייתי), וזה ה-U5 של אייווייז. יש לו טווח של סביב 350-370 ק"מ (להבנתי, לפי טווח WLTP של "400+"), הוא נוח במידה סבירה, ומאובזר לא רע. אבל, הוא - לטעמי - גדול מדי עבור הצרכים שלכם, ויקר מדי ביחס לתמורה עבורכם כזוג עם ילד בדרך. אני לא רואה סיבה שזוג צעיר (בלי או עם ילד אחד) יצטרכו אוטו של 4.7 מטר אורך, 1.9 רוחב (בערך, לא זוכר את המידות המדויקות) וכמעט 2 טון משקל. 

 

אני לא מציע את ה-ET5 שאנחנו מוכרים כי אמנם הוא עונה על כל הדרישות שלך, הוא יקר יותר (החל מ-175K) וגדול כמו ה-U5 (טיפ-טיפה יותר אפילו).

 

עכשיו לשאלות הספציפיות שלך:

בתאריך 23.11.2021 בשעה 14:48, M H כתב:

רכב נוח. כמה שיותר.  זה אחד הסיבות למה דווקא חשמלי.

-כאמור, להיפך. 

 

מינימום ירידת ערך, בלי להיות נביא, מה לעשות, אני לא.

-אין שום אפשרות לדעת היות ואין אף דגם חשמלי שנמכר מספיק זמן כדי שהשוק "יעכל" אותו ועדיין נמכר כחדש. 

 

טווח +300 ק"מ באמיתי - עם מזגן פול, ורגל די כבדה...

אגב, רגל כבדה טוחן סוללה באופן משמעותי? יותר מדלק? (באחוזים)

-כן, משמעותי. מה זה "יותר מדלק"? גם בדלק זה תלוי בסוג המנוע - בנזין/דיזל, טורבו/אטמוספרי, ובתיבת ההילוכים.

 

טעינה במטען מהיר ביחס טעינה/זמן כמה שיותר ק"מ

- מה שאתה מחפש זה נתון KW בטעינה מהירה (ולא בהכרח זמן מ-X% ל-Y%). כמה שיותר גבוה, יותר טוב. 

  יחד עם זאת, לחיי היומיום הנתון הזה פחות משמעותי כי אתה גם ככה תטעין את הרכב בעמדה בבית במשך הלילה.

 

כמובן, כמה שפחות המתנה לקבלת הרכב ...

-זה משתנה פחות או יותר על בסיס שבועי. אין דרך לענות על זה חוץ מאשר ללכת לאולמות/לבדוק באתרים (מי שמציע מכירה אונליין) ולבדוק זמני אספקה. 

 

מה עדיף ?

סיני / טסלה / החברות הוותיקות

-ה-EQS ממש טובה. כל שאר האופציות זה עניין של העדפות/דרישות/מחיר.


אני יותר חושב סיני, כי זה יותר קרוב לתקציב.

אבל מי ימכר טוב יותר אחרי 3 - 4 שנים ?

אי אפשר לדעת.
 

כמה זמן קלאסי היום המתנה לקבלת הרכב? 
כאמור, זה משתנה דרסטית מרכב לרכב, עד לרמת ההבדלים בזמני אספקה שונים בין גרסאות שונות של אותו רכב.

 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, פבל כתב:

כל האופציות האחרות שקיימות היום בשוק עד 157K (הסבר על המספר הספציפי עוד רגע) לא עומדות בדרישת הטווח שלך, חלקן לא רק בעולם האמיתי אלא אפילו על הנייר.

 

מה ההסבר למספר 157?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, galbh כתב:

מה ההסבר למספר 157?

מחיר של אייווייז U5,לא כזה מסובך להבין אם אתה קורא איך בנה את ההסבר לטיעון שלו בקשר לדגמים שציטט,דווקא מאוד מושקע מאוד עקבי !
זה הרכב הראשון שיכול לענות לדרישת טווח של הפותח דיון.

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

  • תכנים דומים

    • מאת LoveEV16
      חדשה פה 😃 קנינו השבוע BMW i3 2017 ובעוד מס' חודשים נקבל גם את הטסלה שהזמנו. אנו רוצים להתקין עמדת טעינה בבניין בו נגור. את משוכת וועד הבית עברנו (הם בעד!),  איזו חברה הייתם ממליצים לנו לבחור?  כזו שהמוצר שלה יכול לשרת את שני הרכבים, לא במקביל כמובן. וגם- אם מישהו מכיר טוב את ה-i3 אשמח לדעת איזה סוג מטען מתאים לה: type1 או type 2. תודה!
    • מאת Cadillac58
      קצת אסקייפיזם מהקורונה, אפשר בבקשה?
      בדצמבר 2019 עשיתי יבוא אישי של ב.מ.וו i3. מאז כבר עברתי איתה בנעימים מעל 5,000 ק"מ ויש כמה תובנות. אשתף לגבי הרכב עצמו, על החיים עם רכב חשמלי מלא בכלל וגם קצת על חוויית היבוא האישי.
       
      מבחני הדרכים שנעשו בארץ התייחסו אל ה-i3 בעיקר כקוריוז, כי בטווח מחירים של 250-280 אלף שקל בו היא נמכרה עד לאחרונה (ב-2020 עם עליית המיסוי שרדה רק גרסה אחת, ב-259 אש"ח), וביחס לרכב קטן עם טווח חשמלי מוגבל (עד סוף 2018) - אי אפשר היה להצדיק כלכלית את הרכישה שלה. זה נכון ואכן לא מפתיע שהיבואן מכר ב-4 שנים רק 25 יחידות, רובן בשנת 2017. אבל ברכישה כמשומשת, בארץ ובעיקר בחו"ל, השיקול הכלכלי פוגש את התשוקה ועושה שכל, ולא רק בראש שלי. 
       
      מה זה בעצם? קשה לשייך אותה לקטגוריה. האורך המאוד צנוע (4 מ') ובסיס הגלגלים הקצר (257 ס"מ) מתאימים לסופר מיני. הגובה (159 ס"מ) והרוחב (179 ס"מ) משתלבים יפה ברכב פנאי קומפקטי. תא המטען קטן (260 ל') והחישוקים ענקיים (20"), יש מרחב רגליים וראש ראויים מאחור, כמו במשפחתית, אבל רק שני מושבים. יש מי שקורא לה "מיקרו-ואן" בגלל הישיבה הגבוהה, אבל בעיני היא לא. והביצועים? 184 כ"ס עם 27.5 קג"מ מסל"ד אפס, הנעה אחורית, מטיסים אותה ל-100 ב-6.9 שניות שמרגישות קצרות (דגם S הספורטיבי. הרגיל מוסיף 0.4 ש').
       
      איך כל זה מתבטא בפועל? במילה אחת: כיף. מה לעשות. התאוצה של רכב חשמלי נמרץ והשקט פשוט ממכרים. ההשתלבות בתנועה בכל מהירות, יציאה לעקיפות ויציאה מהמקום (0 ל-60 קמ"ש ב-3.4 ש'), הנהיגה בדוושה אחת אחרי הסתגלות קצרה מאוד נוחה וגם בכבישים מפותלים כמו 395 היא יציבה ונעימה עם זויות גלגלול קטנות הודות למרכז כובד נמוך - הסוללות ממוקמות על רצפת הרכב, ולכן גם הישיבה גבוהה יחסית - בדיוק באמצע הדרך בין X5 לסדרה 1. הראות קדימה מעולה אך נוחות הנסיעה רק סבירה, בעיקר בגלל המשקל (כמו סדרה 1) והחישוקים הגדולים. על כביש מהיר גלי היא קופצת יותר מדי ובעיר היא בסדר. מפצה בידוד רעשים מוצלח אבל בסה"כ היא אוהבת אספלט איכותי ולא בנויה לשבילים.
      החיסרון העיקרי מבחינתי הוא מפרט חלקי מאוד של מערכות בטיחות מתקדמות. למרות שקניתי את כל האופציות האפשריות נאלצתי לוותר על תיקון אקטיבי של סטייה מנתיב (הוא קיים, אבל רק עד 60 קמ"ש כמערכת סיוע בפקקים), בלימה אוטונומית במהירות בינעירונית (קיים רק עד 60 קמ"ש) והתראה על שטח מת. את כל זה היה לי ברכב הקודם, אאודי Q2, התרגלתי ואהבתי את המערכות האלה - יעילות וחשובות. ב-i3 הן פשוט לא קיימות בהיצע עד היום. מה שכן יש זו בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מלאה, זיהוי תמרורי מהירות, זיהוי הולכי רגל, התראת התקרבות מסוכנת ואורות לד אדפטיביים.
      מבחינת אבזור נוחות המצב טוב. תלוי כמובן ברמת הגימור שבוחרים אבל ברור שאם כבר עושים יבוא אישי והמס נמוך, זה פשע לא להוסיף 10% עבור כל התוספות. שלי מצוידת בתאורת לד מלאה, חישוקי 20" מושחרים, חלון גג, ריפודי עור מלא, עץ אלון לאורך הדשבורד, מפתח חכם מלא, מסך אינפוטיינמנט 10.25" איכותי ומסך 5.7" כלוח מחוונים מוקרן, מצלמה אחורית, חיישנים מלפנים ומאחור, טעינה אלחוטית לנייד, חיישני גשם ותאורה, בלם יד חשמלי, מערכת ניווט לווייני, קישור אינטרנטי, פקודות קוליות, קיפול מראות חשמלי, חימום למושבים, בקרת אקלים אוטומטית, מערכת סאונד טובה 6 רמקולים, מדידת לחץ אוויר בכל צמיג, מתלה אחורי רב חיבורי, חימום וקירור לסוללות ומערכות הבטיחות שצוינו. אי אפשר לא להזכיר את הייחודיות שבשלדה: הרכב הראשון בייצור סדרתי שבנוי מסיבי פחמן (קל וחזק), נטול קורות B - מה שהופך את הדלתות האחוריות לדלתות התאבדות (מיוחד ומגניב אבל לא נוח אם המושב האחורי בשימוש). איכות ההרכבה והחומרים (חוברת שלמה מתארת כמה הם "ירוקים") גבוהה מאוד, עיצוב הפנים עתידני (אין קונסולה בין המושבים הקדמיים, בורר ההילוכים יוצא מההגה) ותחושת הפרמיום ברכב מוחשית, יותר מאשר ב-X3 שיש בבית.
       
      הקטע החשמלי. טוב, בגללו בכלל התכנסנו פה. ההחלטה העקרונית שלי הייתה לעבור לרכב חשמלי, תחילה הזמנתי ניסאן ליף חדשה אבל לא הייתי שלם איתה וראיתי שייבוא ב.מ.וו i3s בת 10 חודשים (ייצור 02/2019) ברמת הגימור הגבוהה ביותר עוד ישאיר לי עודף מהליף, מה שהתברר כנכון.  דבר ראשון זה הטווח, כלומר גודל הסוללה. ב-i3 יש שלושה דורות של סוללה: 2014-2016 הסתפקה ב-22kwh וכלל לא נמכרה בארץ (בחו"ל נמכרה בעיקר עם מאריך טווח, גנרטור בנזין). הדור השני 2017-2018 עם סוללת 33kwh יובא לארץ וכבר הציע טווח אמיתי של 200 ק"מ. 2019-2020 זה הדור השלישי עם 42.2kwh וטווח 270 ק"מ, כמו ברכב שלי. בפועל היא משיגה בקלות את הטווח הזה גם עם עליות יום-יומיות לירושלים ורגל כבדה על ה"אין גז", במצב נוחות או ספורט. במצב אקו הטווח חוצה את ה-300 ק"מ אבל במחיר ירידה מורגשת בביצועים.
      שתי אפשרויות לטעינה: מעמדה ביתית, טעינה תלת פאזית בהספק 11kwh תטען 1 ק"מ בדקה. העלות היא 8-9 אג' לק"מ. בטעינה מהירה בעמדה ציבורית ההספק הוא 50kwh, כ-5 ק"מ לדקת טעינה, המחיר יותר יקר אבל אף פעם לא היה לי צורך להתנסות. אפשרי לצאת ממרכז הארץ, לעצור בפונדק 101 ל-20 דקות של טעינה ולהגיע לאילת (תשובה מוכנה לשאלה הבנאלית).
      עמדת טעינה תלת פאזית עולה כ-2,500, אבל ההתקנה תוסיף עוד 1,000-3,000 בהתאם לתוואי ולמרחק. המלצות חמות בפרטי. העמדה צורכת 16A מכל פאזה מה שמחייב שבבית יהיה חיבור של לפחות 3X32A, אבל ליתר ביטחון וכדי שלא יקפוץ הפקק מעומס יתר אפשר לתכנת את הרכב שייטען בשעה רצויה - אצלי זה לפנות בוקר, אז גם הסוללה התקררה וצריכת החשמל בבית נמוכה. המהדרין (כמוני) גם יתקינו מערכת סולארית על הגג ובכלל יסעו בעלות אפסית ובלי זיהום, אבל זה כבר שייך לפורום אחר.
       
      למי היא מתאימה? דבר ראשון וזה ברור: חייבים עמדת טעינה פרטית, בבית או בעבודה. אני לא יכול לדמיין איך אפשר להסתדר אחרת, לבוא לעמדה והיא תפוסה, או ללכת ברגל מהעמדה הביתה ובחזרה בזמן טעינת לילה. שנית זה מה הצורך - מי שמסתכל על הצד הכלכלי של רכב חשמלי, המספרים יסתדרו לו רק אם הוא נוסע הרבה, הייתי אומר לפחות 20,000 ק"מ בשנה. יש לזכור שבנוסף לחיסכון בדלק יש גם חיסכון גדול בעלויות האחזקה - הטיפול ממש מינימלי: פעם בשנתיים להחליף פילטר מזגן ונוזל בלמים. זהו. גג 300 שקל פלוס עבודה. הרפידות מחזיקות מעל 100,000 ק"מ בגלל הבלימה שאוגרת חשמל (נדרשים לדוושת הבלמים רק בתוך העיר, ברמזור אדום או אם מישהו נדחף למסלול). המנוע החשמלי אמין ביותר ולסוללות יש 8 שנות אחריות (בכל המותגים אגב). הרכב שלי עם 20,000 ק"מ מראה קיבולת סוללות של 99.5%.
      עוד הייתי מוסיף שלמשפחות היא יותר מתאימה כרכב שני בבית. הפתרון האולטימטיבי למגבלת הטווח היא שפשוט אפשר לקחת את הרכב של אשתי... ונגמר הסיפור. אני לגמרי רואה רווק נהנה מאוד מ-i3 כהוט-האץ' חמימה ומתגבר בקלות על חרדת הטווח, הכל חארטה. נוסע 120 ק"מ ביום ולא מנצל חצי מהסוללה, אז מה הלחץ? אם מסיעים ילדים יש את הקטע הזה שאת הדלתות האחוריות אפשר לפתוח רק אחרי פתיחת הקדמיות, כלומר לצאת ולפתוח לילדים. מצד שני הבן המתבגר, 1.83 מ', לא התלונן על מקום מאחורה אבל הפדחת כבר הייתה קרובה לתקרה אם להודות על האמת. 
       
      כמה מילים על יבוא אישי: לא לפחד. לא עשיתי את זה לפני כן, אין לי קשרים ולא היו לי יועצים. כמובן שהמוטיבציה העיקרית היא המחירים הנמוכים בחו"ל (ירידת ערך של כ-25% בשנה הראשונה) והמיסוי הנמוך על הנעה אלטרנטיבית (10% לחשמלי מלא, 25% לפלאג אין - אבל עם תקרה להטבה בחישוב מסובך שלא אכנס אליו כאן). יש אמצעי זהירות לנקוט ולדעת ממי קונים, יש חשש טבעי בלהעביר כסף לאדם שאתה לא מכיר עבור רכב משומש שלא בדקת ולקוות שהכל יעבור בשלום. המפתח לדעתי הוא למצוא דילר טוב שיטפל בעצמו בייצוא. באתרים כמו Mobile.de יש מבחר עצום של מכוניות, רובן בגרמניה, ורכישה מדילר שמבין עניין בייצוא תקזז 19% מע"מ גרמני כבר במועד הרכישה. הדילר יחתום אתכם על חוזה (יש לקרוא ביקורות עליו, להתכתב איתו ולהתרשם), יטפל בכל הליכי הייצוא ויידרוש תשלום מלא מראש. משלוח מפרנקפורט לדוגמא עולה 1,350 אירו כולל הובלה יבשתית לנמל באיטליה ושילוח ימי לארץ. בצד הישראלי יש להכין מראש רישיון יבוא - אפשר לעשות את זה לבד (לא פשוט כ"כ כשלא יודעים איך) ואפשר באמצעות מתווך ביבוא אישי, שגם מתחייב לספק לכם את הרכב מה שמכניס אלמנט ודאות מרגיע - בתמורה לכ-4,000-6,000 שקל. התיאור של מיכה על יבוא 330e מפורט ומדויק דיו אז לא אחזור עליו (שרשור ששווה לקרוא). מבחינת זמנים - חודש וחצי עבר מיום ההחלטה לרכוש את הרכב ועד שהוא עבר רישוי בישראל (שבוע בלבד בים), וזה היה מתקצר עוד יותר אם לא הייתי נופל על שיא הלחץ בייבוא בגלל עליית המס ב-1.1.20 (הרכב שוחרר מנמל אשדוד ב-17 יום במקום בכארבעה). עמיל מכס גבה 2,000 שקל וכל עלויות השחרור בנמל הסתכמו ב-2,000 שקל נוספים. בדיקת תקינה (מעין טסט מורחב לרכב) עולה כאלף שקל ולרוב רכבים מתחת ל-200,000 שקל לא חייבים בדיקת שמאי וגם לא מערכת איתור. ביטוח מקיף במגדל עלה 6,000 שקל, ממליץ על סוכנות ביטוח ספרטה שמתמחה בייבוא אישי (ינון).
      בהצלחה!
       








    • מאת EV_Car
      היי,
      שוקל לרכוש רכב חשמלי פלאג אין הייבריד, ואשמח לעזרה במספר שאלות:
      1. האם מקבלים ברכישת רכב חשמלי מטען ביתי אחד או יותר?
      2. מה המחיר של מטען ביתי? ומה המחיר של התקנה של אותו מטען? זאת בהנחה שארצה יותר ממטען אחד
      3. מישהו יודע מי החברות המספקות בארץ מטענים ביתיים?
       
      תודה מראש לעונים
    • מאת mynameisnc
      אני מניח ומקווה שיהיו יותר רכבים חשמליים על הכביש בשנים הקרובות מאוד,
      לצערי הבנתי שלא ניתן לייבא רכב חשמלי כמו טסלה לארץ,
       
      לכן חיפשתי בגוגל ובפורום לגבי הסבת רכב לחשמלי ולא מצאתי תשובה חד משמעית,
       
      האם ניתן להסב רכב "רגיל" לחשמלי 100% מבחינה חוקית ?
      במידה וכן האם יש הבדל בין רכב חדיש לאספנות מבחינה חוקית?
       
      אני מניח שאפשרי מבחינת היתכנות אבל השאלה הראשונה היא לגבי חוקיות.
       
      תודה מראש
    • מאת selamo
      שלום למומחים,
      במגזר ההתישבותי (וגם באחרים) קיימים כלי רכב "תפעוליים" כגון קלאב-קאר וגולפית רבים (אלפים) המתנייעים במתחמים שאינם מוגדרים כ-"איזור רכב תפעולי".
       
      תקנות התעבורה בתוקף הרלבנטיות לידיעתי מתיחסות לתעבורת הרכב רק ב"איזור רכב תפעולי" מוגדר, והן:
      95 ד. לא ינהג אדם רכב תפעולי, לא ישתמש בו ולא יפעיל אותו אלא באיזור רכב תפעולי ובלבד שנתקיימו כל אלה: (1), (2)
      (3) לגבי הרכב התפעולי ניתנה תעודת ביטוח בהתאם לפקודת ביטוח רכב מנועי [נוסח חדש], התש"ל-1970.
       
      השאלות שלי מתיחסות לתעבורת רכב תפעולי בסביבה שאינה מוגדרת כ-"אזור רכב תפעולי" :
      א. האם זו עבירה על חוקי התעבורה?
      ב. האם הרכב חייב ביטוח?
      ג. האם הביטוח תופס בעת פגיעה?
      ד. האם תביעת צד נפגע יכולה להיות מכוונת גם למנהלי המיתחם/אירגון/ישוב?
      ה. האם ניתן לבטח את הרכב במסגרת "ביטוח תאונות אישיות" של בעל הרכב?
       
      תודה
      מושיק
  • נושאים פופולריים

  • נושאים חדשים

  • חברים

×
×
  • תוכן חדש...