Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב חשמלי ב 130 אלף ש״ח עם אפשרות להגדלת תקציב.


M H
שימו לב! השרשור הזה בן 870 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז ככה,

 

נוסעים:

זוג + ילד בקרוב

 

נסועה:

על בסיס יומי, אשדוד - אשקלון

סופ"שים, אשדוד - ירושלים

 

תקציב:

 130K אפשרי עוד במימון אם יש בשביל מה...

 

מה אני רוצה?

רכב נוח. כמה שיותר.  זה אחד הסיבות למה דווקא חשמלי.

מינימום ירידת ערך, בלי להיות נביא, מה לעשות, אני לא.

טווח +300 ק"מ באמיתי - עם מזגן פול, ורגל די כבדה...

אגב, רגל כבדה טוחן סוללה באופן משמעותי? יותר מדלק? (באחוזים)

טעינה במטען מהיר ביחס טעינה/זמן כמה שיותר ק"מ

כמובן, כמה שפחות המתנה לקבלת הרכב ...

מה עדיף ?

סיני / טסלה / החברות הוותיקות
אני יותר חושב סיני, כי זה יותר קרוב לתקציב.

אבל מי ימכר טוב יותר אחרי 3 - 4 שנים ?

 

כמה זמן קלאסי היום המתנה לקבלת הרכב? 

לפי המדרג הזה? 

החברות הוותיקות+++

טסלה++

סיני+

 

 

אז למעשה, מי שיכול לעשות סדר, מוזמן בתודה !

איזה רכב לקנות ?

---------------------
הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים.
הזמן הבא הכי טוב הוא עכשיו ...
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום, 

 

לא הבנתי את המשפט הבא 

בתאריך 23.11.2021 בשעה 14:48, M H כתב:

רכב נוח. כמה שיותר.  זה אחד הסיבות למה דווקא חשמלי

 

נוח מאיזה בחינה ? 

וגם לא ציינת אם יש לך עמדת טעינה פרטית 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 57 דקות, חולה רכב#1 כתב:

נוח מאיזה בחינה ? 

לבלוע כמה שיותר את השברים בכביש, ונסיעה שקטה.

 

לפני 59 דקות, חולה רכב#1 כתב:

עמדת טעינה פרטית 

עדיין אין, כמובן. 

חניה משותפת לכל 16 השכנים, יש הסכמה שאני יתפוס לי פינה אחת...

לפני 28 דקות, meir_gi כתב:

מומלץ לבדוק את הג'ילי שנותן טווח יפה, מאובזר ואחריות ארוכה......

 ג'ילי,

יש מצב שלא ראיתי עדיין אחת כזו?  בתמונות, הרכב לא לטעמי בכלל...

גיאומטרי C 350 פרו – 133,900 שקלים. הטווח האמיתי כנראה לא טוב.

גיאומטרי C 460 פרו – 142,900 שקלים. מחיר טוב, כמה ק"מ הוא באמת עושה?

    כמה אחוז צריך להוריד מהרשמי? והאם זה שווה בכל היצרנים?

 

איוויס u5

יפה! נהגתי עליה, נוחה ממש. טווח רשמי 400 ק"מ מחיר 157.5K 

יש למישהו הערה עליה?

 

 

---------------------
הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים.
הזמן הבא הכי טוב הוא עכשיו ...
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במבחני הדרך שנעשו כולם ציינו שהג'ילי מתקרבת בטווח לנתוני האמת, כלומר לדגם הבכיר טווח של 400-430 תלויי באופי הנהיגה. המסירות הראשונות נעשו רק בימים האחרונים ולכן כנראה לא ראית עדיין על הכביש

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, M H כתב:

 

חניה משותפת לכל 16 השכנים, יש הסכמה שאני יתפוס לי פינה אחת...

 

 

אם החניה לא רשומה על שמך בטאבו, לא כדאי לדעתי להיכנס חסיפור של קכב חשמלי.

זה שיש לך רכב חשמלי לא מקנה לך זכות לחניה פרטית בקכוש המשותף.

אתה יכול להיתקענעם רכב חשמלי ללא יכולת טעינה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גילוי נאות - בנוסף לניהול הפורום אני עובד כמנהל ההדרכה בסקייוול ישראל. אז קח את מה שאני אכתוב בכמות העירבון המוגבל המתאים לך.

 

במה שאתה מבקש יש כמה דברים לא מסתדרים יחד.

-הצרכים של שני מבוגרים+תינוק מכתיבים מכונית סופר-מיני/משפחתית. מאידך, הדרישה של 300+ ק"מ אמיתיים לא קיימית במכוניות כאלה.

 

התקציב, 130K, מציב בפנייך ארבע אפשרויות - אחת שמתאימה לתקציב אבל לא לטווח (ג'ילי 350), שתיים שמתאימות לא לטווח ולא לתקציב (קונה חשמלית ו-MG ZS) ואחת שלא מתאימה לתקציב אבל כן לטווח (ג'ילי 460). 

כל האופציות האחרות שקיימות היום בשוק עד 157K (הסבר על המספר הספציפי עוד רגע) לא עומדות בדרישת הטווח שלך, חלקן לא רק בעולם האמיתי אלא אפילו על הנייר. 

 

נוחות. רכבים חשמליים לרוב יהיו פחות נוחים מהמקבילים הבנזיניים שלהם (אם יש כאלה) בגלל שמשקל הסוללה מכתיב הקשחה של המתלים. לא נהגתי עד היום על אף רכב חשמלי שלא הייתה לי ביקורת כלשהי על הנוחות שלו (כן, אפילו לא טסלה, ונסעתי/נהגתי בשני דגמים שונים). דגמים חשמליים ייעודיים (טסלה, U5, סקיוול, איוניק 5, אניאק וכו') קשה להשוות כי אין גרסאות בנזיניות, אבל - כאמור - אף אחד מהם לא מושלם. דיסקליימר קטן, על המרצדס EQS עדיין לא נהגתי, מקווה לעשות את זה בקרוב.

 

 

עכשיו ששמנו את זה בצד, יש רכב אחד שכנראה יענה לך על הדרישות - אבל לא לצרכים (לראייתי), וזה ה-U5 של אייווייז. יש לו טווח של סביב 350-370 ק"מ (להבנתי, לפי טווח WLTP של "400+"), הוא נוח במידה סבירה, ומאובזר לא רע. אבל, הוא - לטעמי - גדול מדי עבור הצרכים שלכם, ויקר מדי ביחס לתמורה עבורכם כזוג עם ילד בדרך. אני לא רואה סיבה שזוג צעיר (בלי או עם ילד אחד) יצטרכו אוטו של 4.7 מטר אורך, 1.9 רוחב (בערך, לא זוכר את המידות המדויקות) וכמעט 2 טון משקל. 

 

אני לא מציע את ה-ET5 שאנחנו מוכרים כי אמנם הוא עונה על כל הדרישות שלך, הוא יקר יותר (החל מ-175K) וגדול כמו ה-U5 (טיפ-טיפה יותר אפילו).

 

עכשיו לשאלות הספציפיות שלך:

בתאריך 23.11.2021 בשעה 14:48, M H כתב:

רכב נוח. כמה שיותר.  זה אחד הסיבות למה דווקא חשמלי.

-כאמור, להיפך. 

 

מינימום ירידת ערך, בלי להיות נביא, מה לעשות, אני לא.

-אין שום אפשרות לדעת היות ואין אף דגם חשמלי שנמכר מספיק זמן כדי שהשוק "יעכל" אותו ועדיין נמכר כחדש. 

 

טווח +300 ק"מ באמיתי - עם מזגן פול, ורגל די כבדה...

אגב, רגל כבדה טוחן סוללה באופן משמעותי? יותר מדלק? (באחוזים)

-כן, משמעותי. מה זה "יותר מדלק"? גם בדלק זה תלוי בסוג המנוע - בנזין/דיזל, טורבו/אטמוספרי, ובתיבת ההילוכים.

 

טעינה במטען מהיר ביחס טעינה/זמן כמה שיותר ק"מ

- מה שאתה מחפש זה נתון KW בטעינה מהירה (ולא בהכרח זמן מ-X% ל-Y%). כמה שיותר גבוה, יותר טוב. 

  יחד עם זאת, לחיי היומיום הנתון הזה פחות משמעותי כי אתה גם ככה תטעין את הרכב בעמדה בבית במשך הלילה.

 

כמובן, כמה שפחות המתנה לקבלת הרכב ...

-זה משתנה פחות או יותר על בסיס שבועי. אין דרך לענות על זה חוץ מאשר ללכת לאולמות/לבדוק באתרים (מי שמציע מכירה אונליין) ולבדוק זמני אספקה. 

 

מה עדיף ?

סיני / טסלה / החברות הוותיקות

-ה-EQS ממש טובה. כל שאר האופציות זה עניין של העדפות/דרישות/מחיר.


אני יותר חושב סיני, כי זה יותר קרוב לתקציב.

אבל מי ימכר טוב יותר אחרי 3 - 4 שנים ?

אי אפשר לדעת.
 

כמה זמן קלאסי היום המתנה לקבלת הרכב? 
כאמור, זה משתנה דרסטית מרכב לרכב, עד לרמת ההבדלים בזמני אספקה שונים בין גרסאות שונות של אותו רכב.

 

  • אהבתי 2

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, פבל כתב:

כל האופציות האחרות שקיימות היום בשוק עד 157K (הסבר על המספר הספציפי עוד רגע) לא עומדות בדרישת הטווח שלך, חלקן לא רק בעולם האמיתי אלא אפילו על הנייר.

 

מה ההסבר למספר 157?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, galbh כתב:

מה ההסבר למספר 157?

מחיר של אייווייז U5,לא כזה מסובך להבין אם אתה קורא איך בנה את ההסבר לטיעון שלו בקשר לדגמים שציטט,דווקא מאוד מושקע מאוד עקבי !
זה הרכב הראשון שיכול לענות לדרישת טווח של הפותח דיון.

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 25.11.2021 בשעה 20:54, פבל כתב:

אז קח את מה שאני אכתוב בכמות העירבון המוגבל המתאים לך

האמון בך גדול. מ"היכרות" ההודעות בפורום...

בתאריך 25.11.2021 בשעה 20:54, פבל כתב:

ואחת שלא מתאימה לתקציב אבל כן לטווח (ג'ילי 460).

כמעט מתאימה. אפשרי.

בתאריך 25.11.2021 בשעה 20:54, פבל כתב:

אני לא רואה סיבה שזוג צעיר (בלי או עם ילד אחד) יצטרכו אוטו של 4.7 מטר אורך, 1.9 רוחב (בערך, לא זוכר את המידות המדויקות) וכמעט 2 טון משקל. 

לא רואה בעיה, חוץ מהמחיר כמובן. הגודל אולי משנה בגלל חניה, נו.

 המשקל? מה איכפת לי?

בתאריך 25.11.2021 בשעה 20:54, פבל כתב:

אגב, רגל כבדה טוחן סוללה באופן משמעותי? יותר מדלק? (באחוזים)

-כן, משמעותי. מה זה "יותר מדלק"? גם בדלק זה תלוי בסוג המנוע - בנזין/דיזל, טורבו/אטמוספרי, ובתיבת ההילוכים.

ועדיין, מהירות גבוהה, רגל כבדה, כמה זה משפיע?

 

בתאריך 26.11.2021 בשעה 13:03, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

מאוד מושקע מאוד עקבי !

בהחלט. תודה  ענקית !

---------------------
הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים.
הזמן הבא הכי טוב הוא עכשיו ...
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, M H כתב:

כמעט מתאימה. אפשרי.

אם היא מתאימה מבחינת גודל/טווח/מחיר, זה כנראה הכיוון הראשון שהייתי מסתכל עליו במקומך. רק תעשה לעצמך טובה, תעשה שיעורי בית קודם ותגיע מוכן עם המידע שצריך. נתקלתי שם באיש מכירות שניסה לסבן אותי ברמות קשות. לא יודע אם אלה הנהלים או "הגדלת ראש" פרטית של אותו בחור, אני מקווה מאוד שזו האופציה השנייה.

 

לפני 20 שעות, M H כתב:

לא רואה בעיה, חוץ מהמחיר כמובן. הגודל אולי משנה בגלל חניה, נו.

 המשקל? מה איכפת לי?

הגודל יכול להקשות על תמרונים בתוך העיר ובתנועה צפופה. יכול להיות שזה רק אני, אבל אצלי השאיפה היא שהרכב יהיה בגודל שצריך ולא יותר. 

ומבחינת משקל - משקל גבוה יותר דורש יותר כוח ואנרגיה כדי להשיג אותם ביצועים/טווח שישיג רכב קל יותר. סתם כדוגמה לא מציאותית ולא קשורה לכלום - אם רכב ששוקל 1300 קילו יעשה על סוללה של 70 קוט"ש 500 ק"מ ועם מנוע של 200 כ"ס יעשה 0-100 תוך 7 שניות, רכב של 2000 ק"ג יצטרך סוללה של 80 קוט"ש ומנוע של 250 כ"ס כדי להשיג אותם נתונים. 

 

לפני 20 שעות, M H כתב:

ועדיין, מהירות גבוהה, רגל כבדה, כמה זה משפיע?

עשרות אחוזים.

מניסיוני עם הרכב שלנו, אני עשיתי איתו מסלול של 311 ק"מ (כולל טיפוס לרמה"ג) במצב נהיגה אגרסיבי מאוד (כדי לדמות worst case scenario) וסיימתי עם 11%. 
אנשים רגילים עשו מסלולים של 420-430 (לפני כמה ימים התפרסם מבחן ב-PlugMag בו הם עשו 433 ק"מ וסיימו עם 3%). 
*חשוב לי לציין שהמספרים האלה הם לא בשביל להשוויץ בטווחים ארוכים, אלא כדי להמחיש את ההבדל בין נהיגה אגרסיבית לנהיגה סבירה.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 870 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...