Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב אמין וחסכוני ב-15-20K


HTMHell
שימו לב! השרשור הזה בן 1106 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ידני יהיה חסכוני יותר, לדעתי כיף יותר ואמין יותר.

אוטומטית אפשר לבדוק מזדה 2 ברמת אבזור דינמיק בעלת 6 כריות אויר, לגרסת הבסיס אקטיב יש רק שניים.

יונדאי i20 גם אופציה, אם כי חלשה יותר.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אתה תוכל לחפש גם אוטומטיות כמו שהוצא מאזדה 2 או I20 אבל הקליאו וה208 שהוצאו יהיו בשנתון גבוהה משמעותית וחדישות הרבה יותר וגם חסכוניות יותר.

תבדוק לגבי המאזדה והיונדאי או אפילו קיה ריו אני מאמין שתמצא שנתונים 11-12,

ה208 והקליאו שהוצאו תוכל למצא בשנתונים 14-15.

אם אתה בודק את ה208 תחפש רכבים שהוחלף בהם הטיימינג ורצוי מזמן- מעל חצי שנה

אופציה נוספת היא איביזה גם כן ידנית, אבל בהשוואה ל208 והקליאו היא תהיה חבילה פחות אטקרטיבית מבחינת אבזור וגם לרוב יהיו רכבים קרועים.

אותו הדבר לגבי הפולו, אבל בהחלט שווה בדיקה(ההתייחסות שלי לווגיות ידניות בלבד, הרובטיות הייתי נמנע במיוחד הישנות)

 

אם אתה מוכן לוותר על שנתון יש לך מספר אופציות מאוד אמינות כמו מאזדה 3 דור ראשון או מיצובישי לאנסר הישנה(עד 08) אבל הן בהחלט פשרה רצינית בצריכת הדלק(רעבות למדי)

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 11.4.2021 בשעה 19:35, ik3 כתב:

אתה תוכל לחפש גם אוטומטיות כמו שהוצא מאזדה 2 או I20 אבל הקליאו וה208 שהוצאו יהיו בשנתון גבוהה משמעותית וחדישות הרבה יותר וגם חסכוניות יותר.

תבדוק לגבי המאזדה והיונדאי או אפילו קיה ריו אני מאמין שתמצא שנתונים 11-12,

ה208 והקליאו שהוצאו תוכל למצא בשנתונים 14-15.

אם אתה בודק את ה208 תחפש רכבים שהוחלף בהם הטיימינג ורצוי מזמן- מעל חצי שנה

אופציה נוספת היא איביזה גם כן ידנית, אבל בהשוואה ל208 והקליאו היא תהיה חבילה פחות אטקרטיבית מבחינת אבזור וגם לרוב יהיו רכבים קרועים.

אותו הדבר לגבי הפולו, אבל בהחלט שווה בדיקה(ההתייחסות שלי לווגיות ידניות בלבד, הרובטיות הייתי נמנע במיוחד הישנות)

 

אם אתה מוכן לוותר על שנתון יש לך מספר אופציות מאוד אמינות כמו מאזדה 3 דור ראשון או מיצובישי לאנסר הישנה(עד 08) אבל הן בהחלט פשרה רצינית בצריכת הדלק(רעבות למדי)

אם הוחלפה הרצועה לא ממזמן, חודש-חודשיים, להתרחק? או לנקוט אמצעי זהירות כלשהו?

הרי אם יש בעיות, בבדיקה במכון יגלו אותן, לא?

תודה על המענה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבדיקה לא יגלו אם הרצועה מתפוררת או מתחילה לסתום מעבר שמן.

אם הוחלפה רצועה לפני חודשיים לא רואה בזה בעיה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חודשיים זה פרק זמן סביר, אבל עדין לא יתו אינדיקציה של 100% לכך שלא נגרם נזק מהרצועה הקודמת.

אם הקילומטרז נמוך זה פלוס במקרה הזה במיוחד.

ואם יש אפשרות לבצע לפני הקניה בדיקה באחד המוסכים הממומחים(גבע, אורן) שינסו לבדוק אם יש סיכוי שנגרם נזק מהרצועה הקודמת או לא, אז מאוד כדאי לדעתי.

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקודה ל208, תחפש ברמת אבזוק אקטיב ולא אקסס מכיוון שזאת כולל בקרת שיוט שבנסיעה בין-עירונית מאוד שימושית.
מניסיון שלי לתקציבך ולשימושים שלך מדובר ברכב מוצלח, היא בולטת לטובה מבחינת בידוד רעשי הרוח בנסיעה בין-עירונית יחסית לסגמנט הסופרמיני ומאוד נוחה.
מעבר לכך הרכב חסכוני מאוד (אצלי המחשב דרך הראה צריכה ממוצעת של 18.8 ק"מ לליטר לאורך 10,000 ק"מ נסיעה שעיקרה בין עירוני) והמנוע דיי גמיש וחזק יחסית לנפח ולכ"ס שלו (עקומת מומנט בריאה ויפה שמתחילה ב2800 סל"ד) אמנם על הנייר הוא 82 כ"ס אך בפועל בגלל המומנט הגבוהה והגמיש מראה ביצועים כמו מנוע 1.4 100 כ"ס.

החסרונות העיקריי של ה208 הן גיר לא נעים לתפעול ומזגן בינוני אך בנסעיה שעיקרה בין עירונית זה מתגמד כי הרדיאטור של המזגן מקבל הרבה אוויר ואז הוא מקרר חזק יותר ובגיר יש פחות שימוש כי אתה בעיקר משייט על הילוך חמישי (גם לא צריך לשחק איתו יותר מדיי בזכות המומנט של המנוע)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני זוכר נכון בפיק מומנט הוא אפילו ב2700- נמוך מאוד למנוע אטמוספרי, מה שמרגיש בהחלט זריז ביחס לרכבים עם מנועים אטמוספריים מקבילים.

לגבי הגיר- כן הוא לא מהגירים ה"פשוטים" במיוחד לתפעול אבל מתרגלים לזה לא אישו רציני לדעתי, ה"hot spot" שלו נורא גבוהה ודורש התרגלות.

לגבי המזגן- לא הרגשתי בעיה איתו או מחסור של עוצמה, בקירור או חימום.

לגבי הרמת אבזור- מצטרף רק האקטיב.

הצריכת דלק שלי אגב פחות טובה, אבל אני כן נוסע לא מעט בעיר ויש לי רגל כבדה למדי, וגם צמיגים קצת רחבים (195 לעומת 185 בסטנדרט) יוצא לי באיזור ה12 קמ לליטר, אבל כן בנסיעה בבין עירוני אפשר להגיע גם ל 1 ל20 ויותר(תלוי בכובד הרגל)

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי, תודה לכולם על התגובות! אתם עוזרים לי הרבה!

 

ירדתי מהרכב שדיברתי עליו עם טיפול הטיימינג, תפסתי את המוכר מחרטט אותי.

 

יש רכב אחר, 208, עם 160k קילומטר שלא עבר טיפול רצועת טיימינג. אבל יש היסטורית טיפולים מפורטת, טופל במוסך מורשה בלבד, והבנאדם נשמע הרבה יותר אמין.

 

(אגב חלק מההיסטוריה כתוב פעם אחת שהחליפו לו רצועת מנוע 1.2, ופעם שניה רצועת אביזרים אבל לפי הבנתי אלה דברים שונים)

 

האם שווה ללכת לבדוק, וחוץ ממכון בדיקה בנוסף ללכת גם למוסך ולבדוק את הרצועה? מה הסיכון פה בעצם? האם זה הטיפול עצמו שהוא יקר? או במידה וצריך להחליף זה אומר שנגרם נזק למנוע? (והאם מוסך מורשה יוכל לבדוק לי את זה?)

 

בגדול באמת נראה שמדובר בבן אדם אמין. מה אתם ממליצים לי לעשות?

 

תודה רבה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רצועת מנוע אולי הכוונה לטיימינג שכן בעבר ההחלפה הייתה כול 10 שנים או 160 אלף.

אם טופל אצל היבואן לא הגיוני שלא החליפו.

אפשר לדעת לפי עלות הרצועה.

הרכב עם ק״מ נמכבד, על איזה שנה מדובר?

החלפת רצועת טיימינג עולה כ אלפיים ש״ח.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, yulianx כתב:

רצועת מנוע אולי הכוונה לטיימינג שכן בעבר ההחלפה הייתה כול 10 שנים או 160 אלף.

אם טופל אצל היבואן לא הגיוני שלא החליפו.

אפשר לדעת לפי עלות הרצועה.

הרכב עם ק״מ נמכבד, על איזה שנה מדובר?

החלפת רצועת טיימינג עולה כ אלפיים ש״ח.

מדובר על שנת 2015.

לפי המחיר זה לא רצועת טיימינג, זה עלה כמה עשרות שקלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי מוותר, מוזר שביבואן לא החליפו אותה, בנוסף הק״מ גבוה לשנתון.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, yulianx כתב:

הייתי מוותר, מוזר שביבואן לא החליפו אותה, בנוסף הק״מ גבוה לשנתון.

 

במידה ואני זקוק לרכב דיי דחוף, ובטווח מחירים שלי באיזור זו האופציה היחידה כרגע ל-208,

חוץ מזו יש לי אופציה לניסאן מייקרה ידנית 2014 באותו מחיר, קילומטרז 113k גם באזור

 

אולי שווה בכל זאת לבדוק את ה208 במוסך? אם אין נזק לרצועה ואני אחליף אותה המחיר עדיין יהיה טוב לי. (גם אולי כן החליפו את הרצועה ואבדה הקבלה, אני רוכש ממי שהוא יד 2. אפשר לבדוק היסטוריית טיפולים ממוסך מורשה, נכון?)

 

אם עדיין לא, מה אתה אומר על המייקרה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעל הרכב יכול להוציא היסטורית טיפולים.

ה208 טובה מהמיקרה, לחץ קניה בדרך כלל לא משיג תוצאה טובה.

מה שכן אתה יכול להציץ דרך פתח מילוי השמן ולפחות לקבל מדד מה מצבה.

 

כיוון שיש דיווחים על החלפת טורבו ובמקרים מסוימים ומנוע, לא הייתי לוקח סיכון עם הרכב.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

160K זה לא מעט ותליו באיזה מחיר הרכב מוצע, אתה גם הולך לנסוע הרבה ותוך שנתיים הרכב כבר יחצה את ה200K. אישית בתקציבך אני מאמין שאתה יכול לחפש ולמצוא משהו עם קילומטראז יותר נמוך.

מבדיקה ביד2 בתקציבך יש כמה אופציות באזור ה100 אלף קילומטר שמיושנות יותר מ208 כרכבים אבל עדיין יכולות להיות ראויות בתקציבך:
קורסה 1.4 ידנית. היא פחות חסכונית מודרנית שקטה ונוחה מ208 אבל מצד שני הגיר שלה יותר נוח לתפעול והמנוע יותר בסיסי וללא בעיות של רצועת טיימינג.
 C3 פיקאסו ידנית עם מנוע 1.4 TU3 95 כ"ס שנחשב לאמין מאוד רכב מאוד פרקטי ומרווח שמעתי ביקורות טובות על הנוחות תשלו אבל אין לי ניסיון אישי איתו לכן לא אוכל להעיד על כך.
פונטו ידנית 1.4 78 כ"ס, יש לחבר כזאת בעבודה הרכב נראה ומרגיש דיי מודרני ודיי מאובזר (תוכל למצוא אחת עם גג שמש או גג פנורמי) המנוע גן ידוע כאמין אך הוא דיי חלש.
פאביה 1.4 ידנית 86 כ"ס האופציה האחרונה שהייתי שוקל מכיוון שכל האחרות מציעות לדעתי צד חזק כלשהו למשל הקורסה חזקה (100 כ"ס) הפיקאסו חזקה ומרווחת, הפונטו מודרנית ומאובזרת והפאביה ובכן היא פאביה היא עושה הכל בסדר ולא נופלת בשום דבר אבל היא גם לא מצטיינת בכלום.
 

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם שוק עתידי מהווה שיקול כלשהו, אזי לפאביה יש יתרון משמעותי כאן על שאר המכוניות שהוצעו.

איביזה גם יכולה להיכנס לאותה משבצת של הפאביה.

 

אגב, למה לא הוצעה כאן קליאו 4 0.9T? אולי עם חריגה קלה מאוד מהתקציב יהיה אפשר למצוא אחת סבירה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1106 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...