Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כביש 6 - כש 120 קמ״ש מרגיש לאט


TsachiE
 שיתוף
עוקבים 27

פוסטים מומלצים

לפני 9 דקות, חן ג. כתב:


בקיצור, הכל חישובי עלות-תועלת.

 

בכל העולם עשו את חישובי העלות-תועלת האלה והגיעו למגבלות מהירות של אזור ה-120-130, שזה מה שיש לנו כאן.

 

מספיק טוב.

אני רק הסברתי שהחישוב הוא כללי ולא פרטני.

 

מספיק טוב או לא רק מומחים כמוך יכולים לקבוע,מי אני?

Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 210
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

אני די בטוח שכתבתי את זה בעבר לפחות 5 פעמים... אבל: מהירות התכן של הכביש (10 קמ"ש יותר מהמהירות המותרת בו) משפיעה על הגיאומטריה שלו, מודלים מתמטיים וניסויים אמפיריים בארץ ובעולם קבעו שבמהירות מסויימ

והנה הכל מתרכז בסופו של דבר לסיבה - כסף, אם יעלו את המהירות המותרת נניח ל-140, אזי מי שמקבל היום דוח על 161 קמ"ש (לאחר הפחתה, סימול עבירה 7077) שמנפיק למדינה 1500 שקל, לאחר העלאת המהירות יזכה לדו"ח עם

אני מת על זה שאתם מדברים על העלאת מהירות כאילו אם השלט ישתנה ב10 קמ"ש אז כולם פתאום יסעו 10 קמ"ש יותר. בוקר טוב, לא עובד ככה. כמו שהיום בדיוק אף אחד נוהג במהירות המותרת (חלק מעל, חלק מתחת) - זה לא

תמונות שפורסמו בשרשור

אני מת על זה שאתם מדברים על העלאת מהירות כאילו אם השלט ישתנה ב10 קמ"ש אז כולם פתאום יסעו 10 קמ"ש יותר.
בוקר טוב, לא עובד ככה.
כמו שהיום בדיוק אף אחד נוהג במהירות המותרת (חלק מעל, חלק מתחת) - זה לא ישתנה גם אם תעלה. מתוך מי שנוסע 140 בכביש של 120 מעט מאד יעברו לנסוע 150 בכביש של 130.
כל מה שזה יתן (וזו דעתי כמובן, ותיכף אסביר על מה אני מבסס אותה) זה שכמות העבריינים בכביש תרד.
וההסבר הוא שמהירות תכן של כביש, היא זו שתקבע את המהירות ה'נוחה' והנהגים שיחרגו ממנה הם אחוז זניח מהאוכלוסיה.

  • אהבתי 3
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עבורי חסכון של כמה דקות לכל כיוון כל יום זה לא זניח בכלל. 

מהירות שנקבעה לפני עשור (לדוגמא) והתאימה לרמת הבטיחות של מכוניות באותה תקופה - יכולה לעלות כאשר הרכבים התקדמו מאז.

 

אני לא מומחה כמו שלייקס והנוסחא המוזרה - אבל ברור לי שלמרות שלא כולם נוסעים במהירות המקסימלית המותרת,  נראה לי הגיוני שממוצע המהירות יעלה בהתאם. 

 

(מניח שבכל זאת יש כאלו שמקפידים על המהירות המותרת ואם יעלו אותה הם יסעו מהר יותר. רק זה מבטיח העלאה של המהירות הממוצעת. לגבי האיטיים והמהירים אפשר ללכת להתפלגות נורמאלית או לחשוב שיצמדו למה שנצמדו בעבר - שמירת שוליים מהנדרש או נסיעה במהירות המתאימה להם).

 

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 9 שעות, חן ג. כתב:

בקיצור, הכל חישובי עלות-תועלת.

 

בכל העולם עשו את חישובי העלות-תועלת האלה והגיעו למגבלות מהירות של אזור ה-120-130, שזה מה שיש לנו כאן.

 

מספיק טוב. אני בטח לא הולך להשחית יותר מדי מלים על עוד איזה עשר קילומטרים לשעה.

 

משחק בתוך גבולות הגזרה של "מספר קסם" X או מספר קסם X+10 בעיניי מפספס לחלוטין את הדבר הכי מעניין.

X או X+10 זה שיעמומון מוחלט.

 

לפני 8 שעות, shellcase כתב:

אני מת על זה שאתם מדברים על העלאת מהירות כאילו אם השלט ישתנה ב10 קמ"ש אז כולם פתאום יסעו 10 קמ"ש יותר.
בוקר טוב, לא עובד ככה.
כמו שהיום בדיוק אף אחד נוהג במהירות המותרת (חלק מעל, חלק מתחת) - זה לא ישתנה גם אם תעלה. מתוך מי שנוסע 140 בכביש של 120 מעט מאד יעברו לנסוע 150 בכביש של 130.
כל מה שזה יתן (וזו דעתי כמובן, ותיכף אסביר על מה אני מבסס אותה) זה שכמות העבריינים בכביש תרד.
וההסבר הוא שמהירות תכן של כביש, היא זו שתקבע את המהירות ה'נוחה' והנהגים שיחרגו ממנה הם אחוז זניח מהאוכלוסיה.

 

זה בדיוק מה שכתבתי כבר לפני איזה 13 עמודים נראה לי.

רק עם ההשלכה ש"כמות העבריינים בכביש תרד" = הפסד הכנסות למדינה.

 

לפני כשעה, מיץ פטל כתב:

עבורי חסכון של כמה דקות לכל כיוון כל יום זה לא זניח בכלל. 

מהירות שנקבעה לפני עשור (לדוגמא) והתאימה לרמת הבטיחות של מכוניות באותה תקופה - יכולה לעלות כאשר הרכבים התקדמו מאז.

 

אני לא מומחה כמו שלייקס והנוסחא המוזרה - אבל ברור לי שלמרות שלא כולם נוסעים במהירות המקסימלית המותרת,  נראה לי הגיוני שממוצע המהירות יעלה בהתאם. 

 

(מניח שבכל זאת יש כאלו שמקפידים על המהירות המותרת ואם יעלו אותה הם יסעו מהר יותר. רק זה מבטיח העלאה של המהירות הממוצעת. לגבי האיטיים והמהירים אפשר ללכת להתפלגות נורמאלית או לחשוב שיצמדו למה שנצמדו בעבר - שמירת שוליים מהנדרש או נסיעה במהירות המתאימה להם).

 

חסכון של כמה דקות זה תמיד נחמד, הנקודה שלי היא שמשחק בתוך גבולות הגזרה של מספר קסם, שלכאורה אמור להתאים ל-80% מהמקרים, לא עובד, וכנראה גם לא יכול לעבוד.

אז תילחם במשך שנים כדי להעלות ב-10 קמ"ש את המהירות המותרת, רק כדי שיבוא שר התחבורה הבא (אולי אפילו כזה של ממשלת מעבר), שיחליט שיותר חשוב לקחת את הכביש המהיר עם ה-2 נתיבים הרחבים שלו, במינימום השקעה לחלק אותו ל-3 נתיבים, גם במחיר של נתיבים צרים עד לרמה שלא מאפשרת יותר להיקרא כביש מהיר, ואפילו לרמה לא נוחה ובטיחותית (כביש 1 מישהו? נראה שגם בכביש 5 באיזור הוד השרון-פ"ת זה הכיוון), כי לסלול עוד פאקינג נתיב עולה כסף, יותר מאשר לצבוע מחדש כביש של 2 נתיבים רחבים עם שוליים הגיוניים ל-3 נתיבים.

 

ואז מה יצא? הלכה למעשה הורדת את מהירות התכן של הכביש, וזה אפילו גרוע יותר כשאת הנתיב החדש תיכננת כנת"צ בכלל, ולכן אם לרכב הפרטי היו 2 נתיבים עם מהירות תכן של 140 קמ"ש לדוגמה (כביש 1 לפני החלוקה, כביש 5 לפני השיפוצים), פתאום קיבלת כנהג רכב פרטי, 2 נתיבים עם מהירות תכן של 90 או 100.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני 4 שעות, יבגניפ כתב:

אפילו חברי הטוב מ3מ3מ3

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, m3x7r3m3 כתב:

אז תילחם במשך שנים כדי להעלות ב-10 קמ"ש את המהירות המותרת, רק כדי שיבוא שר התחבורה הבא (אולי אפילו כזה של ממשלת מעבר), שיחליט שיותר חשוב לקחת את הכביש המהיר עם ה-2 נתיבים הרחבים שלו, במינימום השקעה לחלק אותו ל-3 נתיבים, גם במחיר של נתיבים צרים עד לרמה שלא מאפשרת יותר להיקרא כביש מהיר, ואפילו לרמה לא נוחה ובטיחותית (כביש 1 מישהו? נראה שגם בכביש 5 באיזור הוד השרון-פ"ת זה הכיוון), כי לסלול עוד פאקינג נתיב עולה כסף, יותר מאשר לצבוע מחדש כביש של 2 נתיבים רחבים עם שוליים הגיוניים ל-3 נתיבים.

 

ואז מה יצא? הלכה למעשה הורדת את מהירות התכן של הכביש, וזה אפילו גרוע יותר כשאת הנתיב החדש תיכננת כנת"צ בכלל, ולכן אם לרכב הפרטי היו 2 נתיבים עם מהירות תכן של 140 קמ"ש לדוגמה (כביש 1 לפני החלוקה, כביש 5 לפני השיפוצים), פתאום קיבלת כנהג רכב פרטי, 2 נתיבים עם מהירות תכן של 90 או 100.

 

התאור שלך הגיוני. רק שאין סתירה בכך שלהעלות כאן ועכשיו 10 קמ"ש ב 6 פשוט לא דורש  השקעה משמעותית.

ההמשך שתארת כבר תלוי בהערכות על מה שעלול לקרות. ככה אפשר להרוג כל רעיון פשוט ליישום.

 

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 9 דקות, מיץ פטל כתב:

התאור שלך הגיוני. רק שאין סתירה בכך שלהעלות כאן ועכשיו 10 קמ"ש ב 6 פשוט לא דורש  השקעה משמעותית.

 

צודק לגמרי אני בצד שלך

 

לפני 9 דקות, מיץ פטל כתב:

ההמשך שתארת כבר תלוי בהערכות על מה שעלול לקרות. ככה אפשר להרוג כל רעיון פשוט ליישום.

 

זה לא הערכות, זה כבר קרה לפחות ב-2 כבישים שאני נוהג בהם באופן קבוע, כחלק ממשנה סדורה של להעדיף תח"צ (שזה טוב בגדול!) אבל בלי להוציא כספים (שזה כבר פחות טוב, כי זה אומר שזה בא על חשבוננו).

 

ולכן התפיסה שלי אומרת לשנות בכלל פאזה, לשנות את השיח מ-10 קמ"ש לפה או לשם לשיח שונה לחלוטין, שיח של חינוך תעבורתי אמיתי, ומלחמה אמיתית בגורמים לתאונות הדרכים, ולא במה שקל ומביא הרבה כסף.

אם האכיפה תהיה מוכוונת לגורמים לתאונות הדרכים, ממילא לא יהיה רלוונטי מה המהירות בתוך העיגול, כי הניידות יחפשו את זה שדופק רוורס בשוליים של כביש מהיר או חוצה אדום, ולא בהוא שנסע 140 בכביש 6.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני 4 שעות, יבגניפ כתב:

אפילו חברי הטוב מ3מ3מ3

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

השרשור על 6 וכך התייחסותי.

אתה רואה מצב שב 6 יקצו נתיב לתח"צ?

 

 

בהמשך לתוספת שלך:

שוב אתה טוען שזה או זה או זה... ואני לא מסכים לכך. גם וגם. פרק הזמן והמשאבים לכל אחד מהחלקים שונה לחלוטין.

 

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רואה רואה, אולי בשילוב עם רכב כבד, אבל בהחלט רואה.

 

כרגע ממה שידוע לי גורמים בצה"ל פוסלים אפשרויות כאלה על הסף כיוון שזה לא יאפשר למובילי טנקים וכאלה תנועה נורמלית על כביש 6, אז תוכניות כאלה נגרטות מסיבות של בטחון.

שמעתי לפחות על 2 הצעות כאלה שחזרו לאותה מגירה ממנה הן יצאו.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני 4 שעות, יבגניפ כתב:

אפילו חברי הטוב מ3מ3מ3

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר גם להסתכל על זה כך:

במידה ויעלו את המהירות המותרת, החלטה על הוספת נתיבים או הקצאה לתחב"צ בהכרח תחייב הפחתת מהירות - מה שלא בטוח עובר פוליטית טוב.

אז עדיף שיעלו עכשיו לפני שנקבל את העונש שאתה מייעד לנו.

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה עבר פוליטית בקלות, אפילו הנושא של כביש 5 שלמיטב ידיעתי אושר במשמרת (ודחיפה) של כבוד השר בצלאל סמוטריץ' (תודה לך), וכל זאת כשהוא שר תחבורה בממשלת מעבר שעמדה לבחירות לאחר מכן.

 

אז פוליטית, אנחנו לא מעניינים אף אחד לצערנו.

 

זה לא חייב לבוא אחד על חשבון השני כן? אפשר גם להעלות מהירות וגם להלחם בתאונות הדרכים כמו שצריך.

אני רק אומר שהראשון זה בונוס קצר מועד.

 

חוצמזה למה עונש?

אתה לא נותן ז"ק? אתה עובר באדום? אתה סוטה מהנתיב? כנראה שלא ממש, ולכן אתה לא אמור להיות המטרה של האכיפה.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני 4 שעות, יבגניפ כתב:

אפילו חברי הטוב מ3מ3מ3

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 דקות, m3x7r3m3 כתב:

כרגע ממה שידוע לי גורמים בצה"ל פוסלים אפשרויות כאלה על הסף כיוון שזה לא יאפשר למובילי טנקים וכאלה תנועה נורמלית על כביש 6, אז תוכניות כאלה נגרטות מסיבות של בטחון.


לא יודע אם זה הסיבה, אבל זה בהחלט שיקול אמתי.

 

גם תחשוב לרגע איפה כביש 6 עובר, ותבין שיש לו משמעויות בטחוניות כמעט בתור סוג של קו גבול ולא רק ככביש. אז לצבא מאוד מעניין מה קורה איתו.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב ידיעתי בפעמיים שהרעיון הזה עלה, הוא לא הגיע לדיון של כן או לא, אלא פשוט נפסל על סמך זה ולא המשיך דיון בנושא.

 

יכול להיות שהוא עלה בפורומים אחרים פעמים נוספות, ואז נפסל מסיבות אחרות.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני 4 שעות, יבגניפ כתב:

אפילו חברי הטוב מ3מ3מ3

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 19 דקות, m3x7r3m3 כתב:

חוצמזה למה עונש?

אתה לא נותן ז"ק? אתה עובר באדום? אתה סוטה מהנתיב? כנראה שלא ממש, ולכן אתה לא אמור להיות המטרה של האכיפה.

 

מקפיד מאוד על כשירות נהיגה, מצב רכב ומיקוד בנהיגה. 

העונש שהתייחסתי אליו הוא חלוקה לנתיבים נוספים. ובהקשר הזה, יישום יגרור החלטה על הפחתה. ממצב שעל העלאה אפשר לקטוף נקודה פוליטית, הפחתה לא תזכה.

 

גם בונוס "קצר טווח" עדיף מכלום. יתכן ונוכל ללמוד ממנו בנוסף לכך שנרוויח זמן. 

עד שתבחר ותשנה את העולם לא מאמין שכרגע יש מישהו שיעשה משהו משמעותי.

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי, אני מאוד נגד החלוקה לנתיבים נוספים ע"י חלוקה של האספלט הקיים.

מה גם שלהערכתי זה בעצמו גורם לתשתית הרבה פחות סלחנית (נתיבים צרים עד לרמה שהכביש כבר לא מתאים להיקרא כביש מהיר, אין שוליים, בטח לא רחבים) שבתורה מוסיפה תאונות ומחמירה אותן

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני 4 שעות, יבגניפ כתב:

אפילו חברי הטוב מ3מ3מ3

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מי שעשה את חלוקת הנתיבים מחדש תוך ביטול השוליים בכביש 1 - הייתי מכניס אותו לכלא בעוון סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה.

הפך את הכביש ממתאים ל130 קמ"ש למתאים ל90 קמ"ש.

כשהנתיבים כל כך צרים אי אפשר להשתמש בהם נכון.

  • אהבתי 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...