Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הבדל בין הנעה 4x4 לבין 4x2


amirba
שימו לב! השרשור הזה בן 1373 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני יודע שהנעה כפולה נותנת אחיזה טובה יותר בכביש אך שמעתי שהיא מורידה מהכוח? האם זה נכון

האם רכב עם אותם נתונים אך הנעה כפולה יהיה פחות ״כיפי״ לנהיגה בכביש?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן הנעה כפולה צרוכת אנרגיה. יש משקל נוסף של המערכת והמנוע נדרש לסובב יותר חלקים אז כן, היא "מורידה המכוח" במידה מסויימת.

 

 

לגבי השאלה השניה, לאיזה רכב אתה מתכוון? רכב שטח? רכב 4X4 לכביש? איזה סוג מערכת יש ברכב? תן דוגמאות למכוניות שאתה שואל לגביהן.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, amirba כתב:

אני יודע שהנעה כפולה נותנת אחיזה טובה יותר בכביש

 

היא לא. את האחיזה קובעים רק המשטח, הצמיגים, וכן המתלים (שבצירוף למשקל הרכב) מצמידים את הצמיגים למשטח.

 

הנעה כפולה כמובן משפיעה על המשקל (ועל חלוקתו) אך כשלעצמה היא אינה יכולה להשפיע על האחיזה ישירות. היא כן יכולה לאפשר לך לנצל את האחיזה הקיימת יותר טוב לטובת האצה ולטובת בלימת מנוע.

 

לפני 2 שעות, amirba כתב:

שמעתי שהיא מורידה מהכוח? האם זה נכון

 

היא לא. היא כן מוסיפה חיכוך ובעיקר משקל, כך שבפועל יש לה השפעה על יחס ההספק למשקל.

 

לפני 2 שעות, amirba כתב:

האם רכב עם אותם נתונים אך הנעה כפולה יהיה פחות ״כיפי״ לנהיגה בכביש?

 

לא בהכרח, אבל זה תלוי. מערכות שונות של הנעה כפולה מחלקות את הכוח בין שני הסרנים באופנים שונים, וחלוקת הכוח גם משתנה בהתאם לסיטואציה. חלוקת הכוח גם צריכה להתאים (או לא - תלוי מה מנסים להשיג) לחלוקת המשקל וההתנגדות לגלגול של שני צדי הרכב.

 

בגדול, מערכות שמעבירות יותר כוח (ובאופן תדיר יותר) לסרן האחורי ירגישו יותר כמו הנעה אחורית, ומערכות שמעבירות יותר כוח לסרן הקדמי ירגישו קצת יותר כמו הנעה קדמית. מה יותר כיפי זו במידה מסוימת שאלה סובייקטיבית.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 54 דקות, חן ג. כתב:

היא לא. היא כן מוסיפה חיכוך ובעיקר משקל, כך שבפועל יש לה השפעה על יחס ההספק למשקל.

האם התוספת של גירים נוספים ושאפט לא מוריד מהנצילות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, lm007 כתב:

האם התוספת של גירים נוספים ושאפט לא מוריד מהנצילות?

 

כן, מכאן "מוסיפה חיכוך".

 

אבל בעיני המשקל הוא המרכיב העיקרי כאן.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן, יש לך פה טעות קטנה שקוראים לה הפסדים מכאניים ומומנט אינרציה. 
כמו שכתבו כבר, המנוע נדרש לסובב עוד חלקים שיש להם משקל ומומנט אינרציה מסויים, לשם כך נדרש מומנט. בנוסף - כל נק' חיבור בין רכיבים נעים יוצרת הפסדים מכאניים (שמתורגמים לחיכוך וחום) ובהנעה כפולה אתה מכניס למשוואה שבין הגלגל למנוע עוד דיפרנציאל ועוד ציריות (או דרייבשאפט). כח המנוע לא משתנה כמובן, אך פחות ממנו מגיע לגלגל.
זה חסרון שעלול להיות מורגש פחות או יותר רק בתאוצות ביניים בהן האחיזה אינה מגיעה למגבלות.

  • רעיון טוב! 2

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הבנתי נכון את חן, הוא מתכוון שהמנוע מוציא את אותו הספק, בין אם המערכת הנעה היא 2X4 או 4X4 כזו או אחרת.

ולכן התשובה שלו האם זה מוריד מהכוח (כלומר מהספק המנוע הרשמי) היא לא חד משמעי.

 

מצד שני הוא אומר, אם במערכת 2X4 פשוטה יש הפסד כלשהו, ולגלגלים מגיע הספק מסוים, במערכת 4X4 שיש בה יותר חלקים, יותר חיכוך, יותר הפסדים, יגיע לגלגלים הספק נמוך יותר.

  • רעיון טוב! 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם האם השאלה היא על 4X4 או על AWD שאלו הם שני דברים שונים. 

 

היה לי רכב שהיה הנעה אחורית ובלחיצה על כפתור שהיה נועל אלקטרונית תיבת טרנספר הופך אותו ל4X4 - אבל המנוע שם היה 3.7 וזה לא בר השוואה לרכבים האחרים. 

 

יש לי כרגע B4 שהיא 2 ליטר אטמוספרי עם AWD שמספק 150 כוחות סוס ובסביבות ה20 קג"מ בשיא (ממה שזכור לי) על תיבה רציפה 

ולפניה היתה לי אוונסיס שהיתה הנעה קדמית עם 150 סוסים וגם 2 ליטר אטמוספרי לא זוכר נתון קג"מ אבל מאמין שהכוחות כאן שווים

 

האוונסיס היתה יותר זריזה מהB4 במיאוץ מ0 ל100 אבל הB4 יוצאת מהמקום בצורה יותר אגרסיבית נקרא לזה 

ההיגוי בB4 מרגיש יותר קשה בנסיעה בקו ישר - ההגה נותן תחושה שהרכב פשוט מנסה בכוח לשמור על קו ישר אבל יחד עם זאת וזו התרומה העיקרית של הAWD לנסיעת יום יום בארץ ישראל - הרכב בכללי מאוד נוח. 

 

מעבר לכך יש לזה תרומה של בטיחות אקטיבית - אם שני הגלגלים הקידמיים מחליקים הרכב יכול למצוא אחיזה באחוריים או בגלגל הראשון שמוצא אחיזה. 

 

התרומות המשניות לAWD זה שהרכב יכול לזוז בעצם כמעט על כל סוג של קרקע ובמקרים מסויימים לחלץ את עצמו - שוב זה לא פורסטר או אווטבק שיהיה לזה כלשהוא שימוש של שטח רך. 

 

מבחינת הנאה מנהיגה לנהיגת דיילי אין ממש הבדל וזה לא מה שמכריע אלא המכלול שהופך את הרכב למה שהוא. 

 

אל תידבק לסוג ההנעה - תעשה נסיעת מבחן במספר רכבים שמעניינים אותך ותלך על זה שעשה לך "קליק" 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, חן ג. כתב:

 

היא לא. את האחיזה קובעים רק המשטח, הצמיגים, וכן המתלים (שבצירוף למשקל הרכב) מצמידים את הצמיגים למשטח.

 

 

להבנתי @amirba שאל את השאלה באופן מעשי והתשובה שנתת נכונה אבל לא פוגעת למה שהוא שאל.

ההשפעה של הנעה של 4 גלגלים במצבים מסויימים על הרכב היא שיש לו אחיזה טובה יותר על המשטח/כביש מאשר הנעה של 2*4. 

קח למשל מצב בו בהנעה קדמית 2 הגלגלים הקדמיים על חץ והאחוריים על כביש סלול לעומת 4*4 באותו מצב. 

 

ביום יום אתה לא אמור להרגיש הבדל בין 2*4 ל 4*4. במסלול זה משהו אחר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדברים שאני כן מרגיש בהם הבדל הוא שהB4 אולי קצת עצלה בזמן שמנסים להאיץ איתה על מישור לעומת הרכבים האחרים שהיו לי עם הנעה קידמית אבל דווקא בעליות - הרכב מגייס את הכוח שלו בצורה טובה מאוד, המנוע פחות מתאמץ, פחות מרעיש. 

 

לנהוג את הסובארו בכביש מפותלים זה דבר מאוד נוח - אני לא נזרק בתוך המושב ולא ממש מרגיש שמופעלים עליי כוחות בפניה באותה מידה שהייתי מרגיש ברכבים קודמים - יש לזה היבט עיקרי של נוחות בחיי היום יום. 

 

לגבי הנעה אחורית - התלווה לזה גם הרבה מאוד כוח בזמנו וזה היה תענוג אבל את ההיבט הזה של הנעה אחורית שבד"כ מתייחס להיגוי יתר הרגשתי פעמיים אולי וזה לא בדיוק הרכב שאתה מחייך בו כשזה קורה לך - זה יותר רכב שאתה עושה את הצרכים שלך על עצמך כשזה קורה לך בו. 

 

הכיף היה בזינוק ואיך שהייתי מודבק לכיסא כי הדחיפה מחלקו האחורי של הרכב במצב הזה - מאוד מורגשת - מעבר לזה, כלום. 

 

ובגלל זה אני אומר - תתייחס לרכב כמכלול - התנהגות, נוחות, כוח, בטיחות, אבזור, מראה וכך הלאה - אל תידבק לפקטור אחד כי זה פחות או יותר כמו לשאול מה ההבדל בין טלוויזיה Q LED לטלוויזיה O LED ולא לקחת בחשבון שאחת מהן 65 אינטש והשניה 50 או שאחת מהן סינית ניימלס והשניה מותג מוכח - זה המכלול. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, GTאי כתב:

קח למשל מצב בו בהנעה קדמית 2 הגלגלים הקדמיים על חץ והאחוריים על כביש סלול לעומת 4*4 באותו מצב. 

 

הכל נכון, אבל ההשפעה של ההנעה הכפולה כאן היא בעיקר כשהרכב "על הגז" או - לא פחות חשוב - בבלימת מנוע.

 

כשאתה בולם - פחות משמעותי.

 

לפני 54 דקות, lanosforce כתב:

ההיגוי בB4 מרגיש יותר קשה בנסיעה בקו ישר - ההגה נותן תחושה שהרכב פשוט מנסה בכוח לשמור על קו ישר

 

לא בטוח מה ההשפעה של ההנעה הכפולה, ספציפית, על זה. לכוח מנוע יש כל מיני השפעות על המומנט המחזיר (יעני, הכוח שמיישר את ההגה).

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1373 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...