Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 3008 או סקודה קארוק


shahari
שימו לב! השרשור הזה בן 1436 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 6 דקות, guy.a כתב:

עדיף לקנות רכב חדש עם אחריות מאשר רכב משומש בן 3. הקיה ספורטאז דיזל הוא רכב מצויין שלא נופל מ פיג'ו בשום מדד אובייקטיבי. רק במדד ההגשה הוא פחות אטרקטיבי מתא הנוסעים המרשים יותר של הפיג'ו. אם בגלל תא נוסעים מחמיא יותר שווה לרכוש רכב ישן ב 2 או 3? לדעתי לא.

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
 

ההבדל הוא גיר רובוטי לעומת רגיל

פלוס ירידת ערך גדולה לרכב חדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, guy.a כתב:

עדיף לקנות רכב חדש עם אחריות מאשר רכב משומש בן 3. הקיה ספורטאז דיזל הוא רכב מצויין שלא נופל מ פיג'ו בשום מדד אובייקטיבי. רק במדד ההגשה הוא פחות אטרקטיבי מתא הנוסעים המרשים יותר של הפיג'ו. אם בגלל תא נוסעים מחמיא יותר שווה לרכוש רכב ישן ב 2 או 3? לדעתי לא.

כל אחד והשיקולים שלו - וזה אחד הויכוחים הניצחיים בפורום (חדש-פשוט מול מעט-משומש עם ערך מוסף).

יש אנשים שלא יסכימו להיכנס לרכב מודל 2020 שאין לו keyless entry או לפחות הנעה בכפתור - להם הספורטאז' בטוח לא תתאים (הנעה במפתח כמו פעם). בסופו של יום כשאתה נוהג ברכב אתה קודם כל ב...תא הנוסעים, אז כמו שאמרתי - עניין של העדפה.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השיקול לקנות יד שניה היא כלכלית בלבד וברגע שזה לא מתקיים, אין הצדקה לקנות יד שנייה. זהו פשוט. בתחילת השיווק של ה3008 היא הייתה מתחרה של ספורטאז. אבל פתאום היא התחילה למכר טוב, והיבואן העלה את המחיר. לדעתי ללא הצדקה.
אין סיבה לקנות פיג'ו 3008 במחיר שהוא גבוה יותר מהקיה.

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, guy.a כתב:

אין סיבה לקנות פיג'ו 3008 במחיר שהוא גבוה יותר מהקיה.

לדעתך.

 

לדעתי ל 3008 יש את החוזקות שלה (תא נוסעים, מראה, פיצ'רים וגיר אוטומטי פלנטרי) - והן סיבות מספיק טובות בשביל לעדיף אותה.
סה"כ אני חושב שגם ל 3008 דיזל יש עוד יתרון שהיא באה ממשפחה של מכוניות עתירות דגמי דיזל בנפח הזה, היצרן עצמו בעל ניסיון ארוך טווח במנועי דיזל, והיא חולקת לא מעט חלקי מנוע עם כל דיזלית אחרת של PSA שנעה על כבישי ישראל.
אבל שוב - זה דעתי האישית בלבד.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שיש חוזקות ואם המחיר היה זהה, כמו מתחרות בקטגוריה, אז אפשר היה לדון בהם. אבל כרגע היא נמכרת במחירי פרימיום. שללא ספק היא לא שייכת לשם. והמחיר נופח באופן מלאכותי.

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו דעתך.

כל עוד יש קונים במחיר הזה, כנראה שזה עדיין בטווח ה"מחיר הנכון" בשביל שהוא ימכור וכל הצדדים יהיו מרוצים.
 

  • מעניין 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי מבחינת איכות, נהיגה, פרקטיקה, ופינוק, ה3008 עדיפה על מתחרותיה.

 

הספורטאג' ללא ספק בחירה מעולה, אך לא חושב שיש לה מה לחפש מול ה3008.

 

מציע לפות"ש לגשת לסוכנות לבדוק אותן ולבצע נסיעת מבחן, לפעמים ההתאמה הסובייקטיבית לרכב מסויים אין לה תחליף ולא דעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, guy.a כתב:

עדיף לקנות רכב חדש עם אחריות מאשר רכב משומש בן 3. הקיה ספורטאז דיזל הוא רכב מצויין שלא נופל מ פיג'ו בשום מדד אובייקטיבי. רק במדד ההגשה הוא פחות אטרקטיבי מתא הנוסעים המרשים יותר של הפיג'ו. אם בגלל תא נוסעים מחמיא יותר שווה לרכוש רכב ישן ב 2 או 3? לדעתי לא.

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
 

הספורטאז נחות מה3008 כמעט בכל מדד אוביקטיבי..., החל ממנוע הדיזל, הגיר האוטומטי, עיצוב חיצוני ופנימי , הגימור ברמה גבוהה של הפיזו מול הפלסטקיה החיוורת של הקיה , נוחות נסיעה, ניהוג וכולי...

היתרון היחידי של הספורטאז הוא מחירו כחדש מול פיזו בת 3 שנים ואביזרי הביטיחות החסרים בפיזו מודל 2017 בגירסאת הבסיס. 

לפני 13 שעות, guy.a כתב:

ברור שיש חוזקות ואם המחיר היה זהה, כמו מתחרות בקטגוריה, אז אפשר היה לדון בהם. אבל כרגע היא נמכרת במחירי פרימיום. שללא ספק היא לא שייכת לשם. והמחיר נופח באופן מלאכותי.

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
 

מעל 3500 רוכשי פיזו שמרביתם דגמי פרימיום בחרו לקנות פיזו , רובם הלכו ללקוחות פרטים.

הקיה מכוונת ישירות לתחום הליסינג ומכאן נובע התמחיר של הרכב, שתי נקודות שונות לחלוטין.

 

  • מעניין 1

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, CX25GTI כתב:

הספורטאז נחות מה3008 כמעט בכל מדד אוביקטיבי..., החל ממנוע הדיזל, הגיר האוטומטי, עיצוב חיצוני ופנימי , הגימור ברמה גבוהה של הפיזו מול הפלסטקיה החיוורת של הקיה , נוחות נסיעה, ניהוג וכולי...

תראה, נהגתי על שתיהן ככה שיש לי מה לומר בעניין:

הספורטאז' דיזל בפירוש אוטו טוב. הוא אולי לא מתאים לחובבי הגה או כאלה ש"ניו אנסים" קטנים עושים להם את זה, אבל מדובר פה בעסקה שווה.
זה נכון שהוא נחות מה-3008 מודל 2017 (בוא לא נשכח שהספורטאז' על שלל מתיחות הפנים שלו - הוא עדיין אי שם ב 2014) - אבל: המנוע אחלה, הגיר פצצה, והאוטו סה"כ נוח (תראה, עם חתך 70 [!!!] על צמיג ברוחב 215 ובקוטר 16" - זו לא חוכמה גדולה). אם לספורטאז' היה גיר פלנטרי - זו היתה עסקה פצצה, למרות היותו מיושן (!).
לצערי גירים כפולי מצמדים לא ידועים באמינותם המופלגת - אז אם כבר התפשרת על קיה, לפחות שיהיה אמין כמו קיר בטון.

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כול, תודה לכול המגיבים.

דיון מעניין התפתח פה.

בגדול, רכב זאת הוצאה חודשית לכול דבר, נכון שרכב חדש באחריות בד"כ מוריד מהראש בעיות וטיפולים אבל לא בהכרח.

אובדן ערך ב-3 שנים הראשונות נע בין 33-45% מערך הרכב שזה יותר מכול טיפול שרכב יד 2 יצטרך לעשות בתקופה זהה (אולי חוץ מלהחליף גיר או מנוע).

בקיצור, מבחינה כלכלית רכב חדש זה ממש לא.

מבחינה פסיכולוגית, לקרוע את הניילונים זה כיף,

אבל כמו שנאמר פה, אחרי חצי שנה אין הבדל בין רכב שמטופל טוב לרכב חדש.

מבחינת קשקאי וקיה לשניהם תא מטען קטן משמעותית מהפיגו' והסקודה ולכן הם לא אופציה.

אנחנו משפחה של 5 שעושים נסיעות ארוכות וצריכים תא מטען גדול.

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין הבדל בגודל של תאי המטען של הקיה והפיג'ו. שניהם בגודל דומה, גם תא הנוסעים וגם תא המטען. 

 

נמחקו צילומי מסך מאתר אחר. במקרה של צורך בציטוט נתונים נא להשתמש בקטלוג היבואן בשל בעיה של זכויות יוצרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, shahari כתב:

קודם כול, תודה לכול המגיבים.

דיון מעניין התפתח פה.

בגדול, רכב זאת הוצאה חודשית לכול דבר, נכון שרכב חדש באחריות בד"כ מוריד מהראש בעיות וטיפולים אבל לא בהכרח.

אובדן ערך ב-3 שנים הראשונות נע בין 33-45% מערך הרכב שזה יותר מכול טיפול שרכב יד 2 יצטרך לעשות בתקופה זהה (אולי חוץ מלהחליף גיר או מנוע).

בקיצור, מבחינה כלכלית רכב חדש זה ממש לא.

מבחינה פסיכולוגית, לקרוע את הניילונים זה כיף,

אבל כמו שנאמר פה, אחרי חצי שנה אין הבדל בין רכב שמטופל טוב לרכב חדש.

מבחינת קשקאי וקיה לשניהם תא מטען קטן משמעותית מהפיגו' והסקודה ולכן הם לא אופציה.

אנחנו משפחה של 5 שעושים נסיעות ארוכות וצריכים תא מטען גדול.

 

 

 

 

 

 

כמה זמן אתה מתכנן להחזיק את הרכב?

 

ככל שאתה מכוון לתקופה ארוכה יותר כך עדיף החדש  כי בכל מקרה עוד 8 שנים ההפרש ביניהם יהיה אלפים בודדים של שקלים.

 

כבעלים של קארוק דיזל STYLE אני יכול להגיד לך שהוא מאוד נוח ועם הנדסת אנוש טובה מאוד אבל בשורה התחתונה זה עניין של טעם. מבחינת אמינות סביר להניח שהפז'ו יהיה עדיף (נפסל אצלי בכלל הנדסת האנוש שלא התאימה לי. אני לא פסנתרן ולא אוהב מסכי מגע).

 

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל יצרן מחשב את גודל תא המטען אחרת, לפי הנתונים שהובאו ע"י @guy.a לספורטאז' 467 ליטר לעמות 520 של הפיג'ו. בפועל לקיה אין נתון רשמי של גודל תא המטען, ראיתי מספרים שונים בין 467 ל-491 ליטר, בפועל כל יצרן מחשב את הנפח איך שבא לו, ולעיתים אין הרבה קשר בין הנתון למציאות.

 

בפועל - תאי המטען מאד דומים בגודלם.

  • מעניין 1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1436 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...