Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך החוויה\ניסיון שלכם מבקרת השיוט האדפטיבית?.


ariel000
שימו לב! השרשור הזה בן 1588 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נשמע שבסיוויק המערכת קצת יותר טובה מבחינת בטיחותית.

אני אוהב להשתמש במערכת מתי שאני רוצה רוצה לשמור על המהירות שלי פחות או יותר.

 

-אני לא אוהבת את האצות שלה(אם אומרים לה מהירות שגבוה ביותר מ 15 קמ"ש) שאין רכב אחר מלפנים, אגרסיבי מידי בדרך כלל(רוב הזמן אני רוצה האצה חסכונית)

-המערכת לוקחת את הבטיחות מעל הכל אז היא תבלום במצב שאני הייתי רק מוריד את הרגל מהגז כי אני יכול לשאר שהרכב ממול יאיץ בקרוב(המערכת לא יכול לדעת את זה אז היא תבלום כדי לשמור על המרחק הקבוע תמיד שזה יותר בטיחותי בסה"כ אבל אני פחות אוהב את זה.

בפקקים אני צריך לנסות אותה עוד, אבל תמיד מרגיש לי שהיא שומרת יותר מידי מרחק בזמן נסיעה איטית או שיש יותר מידי רווח לטעמי עד שהיא מתחילה לנסוע(בפקקים מספיק לי hold brake)

 

המערכת מצויינת בלשמור על המהירות(אם יש עליות וכדומה) בצורה טובה.

 

בסיוויק האצה עם הדוושה מעל חמש שניות מבטלת את הבקרת שיוט, כמובן שברקס מבטל אותה גם.

 

אני מבין למה המערכת פועלת כמו שהיא ומהבחינ הזאת היא מצויינת(יודעת לשמור מרחק בטוח ומאיצה למהירות שאתה מבקש)

מבחינת בטיחותית היא 100%(החשיבה מאחוריה) אבל זה פחות לטעמי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

השאלה בכותרת די מיותרת מאחר וסיכמת את החוויה בעצמך.

החוויה שלי זהה לשלך אבל בנסיעה בחו"ל. איפה יש סדר והנהגים ברובם נוהגים באחריות.

בארץ אי אפשר לנסוע ככה כי אין אחידות בנהיגה.

למשל נסיעה קצרה בכביש 6 ואתה תשים לב שיש רכבים שנתקעים על 90קמ"ש בשני הנתיבים ויוצא

או שאתה תסע על 90ק"מש אחריהם או שתעקוף אותם ואז אתה חייב להאיץ ל120קמ"ש וזה מבטל את

בקרת השיוט ואז תחזור לנתיב הימני בשביל עוד פעם לעקוף מישהו שנוסע על 90קמ"ש.

אותו דבר בנתיב האמצעי תמיד יהיה מישהו על 90קמ"ש.

 

קיצר בארץ אני לא מצאתי שימוש לבקרת שיוט אדפטיבית וגם לא לאף בקרת שיוט.

לא רואה שום בעיה להחזיק מהירות אחידה. ולכן בקרת השיוט שיש לי ברכב לא מנוצלת אף פעם.

 

אז בסיוויק זה לא מבטל את הבקרת שיוט, אבל נגיד אם הייתה על 120 והמערכת האטה אותך ל-90 בגלל רכב שנתקע בשמאלי ואז הוא זז ימינה, המערכת בסיוויק לא מתנתקת אבל היא תאיץ מהר ל120 ואז המנוע צורח ולא חסכוני.

 

לכן במצבים כאלה אני אוהב להאיץ בעצמי ל 120 ואז לתת לה לשמור על זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למשל נסיעה קצרה בכביש 6 ואתה תשים לב שיש רכבים שנתקעים על 90קמ"ש בשני הנתיבים ויוצא

או שאתה תסע על 90ק"מש אחריהם או שתעקוף אותם ואז אתה חייב להאיץ ל120קמ"ש וזה מבטל את

בקרת השיוט ואז תחזור לנתיב הימני בשביל עוד פעם לעקוף מישהו שנוסע על 90קמ"ש.

אותו דבר בנתיב האמצעי תמיד יהיה מישהו על 90קמ"ש.

 

 

נראה כשאתה לא ממש מבין את הפעולה של הבקרה האדפטיבית.

אתה יכול להגדיר לה 120 קמ"ש, ברגע שאתה מגיע לרכב שנוסע 90 קמ"ש הרכב מאט ומתאים את עצמו למהירות של הרכב לפניו, אבל ברגע שהכביש מתפנה\אתה יוצא לעקיפה - הרכב מאיץ לבד ומגיע למהירות המקסימלית שהגדרת לו\שמאפשרת הדרך.

ברכבים עם בורר מצבי נהיגה הבקרה תאיץ בהתאם למצב שבו הרכב נמצא (נניח שאם במצב ספורט תגובת המצערת תהיה חדה יותר, כך תגיב גם הבקרה האדפטיבית)

מה שכן, יש רכבים שלא מאפשרים עקיפה מימין, ז"א שאם אתה בנתיב האמצעי ונוסע מהר יותר מהרכב בשמאלי, אז הבקרה תשמור את על המהירות של הרכב לשמאלך ותמנע עקיפה לא בטוחה מימין.

 

ברכב שלי יש רק בקרת שיוט רגילה ואני לא משתמשת בה אף פעם.

אבל כשמזדמן לי לנהוג ברכב שמצויד בבקרה האדפטיבית, מאוד נהנית משימוש בבקרת שיוט אדפטיבית בנסיעות לא קצרות, בין אם מדובר בפקק או בכביש פתוח.

אם הייתי צריכה לרכוש רכב חדש\יחסית חדש היום מחוסר בבקרת שיוט אדפטיבית היה מהווה לגמרי דיל ברייקר עבורי.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המערכת באאודי הרגישה לי טובה ומעודנת יחסית לזו שיש ביונדאי.

לא הייתי קונה רכב בלי קרוז קונטרול כיום,ובעוד כמה שנים קשה יהיה לוותר על האדפטיבית.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מאמין שלא נגעת בבלם ,יש לך לולאה שאתה יורד מכביש 6 ל 31 אז צומת שוקת ואז צומת תל ערד..

 

 

אם התכוונת אלי, אז אני לא נסעתי על כביש 6, אפילו לא קרוב אליו.

אני גר בקיבוץ עין גדי.

ביציאה מהקיבוץ פונים ימינה ואז נוסעים, אולי 88-90 קילומטר ללא רמזור או תמרור, עד שמגיעים לכיכר בכניסה לערד.

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מפעיל את המערכת כמעט בכל נסיעה, היא אמנם לא מעודנת כמו זאת של וולבו אבל היא טובה, זה לא דבר שאי אפשר לחיות בלעדיו, שלושת הרכבים האחרים שלי די מפגרים (באחד אין אפילו נעילה מרכזית אבל יש בקרת שיוט).

 

IMG-20191221-WA0041.jpg

 

Sent from my SM-G965U using Tapatalk

haters will hate

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז יוצא לי לנהוג הרבה שם ותרבות הנהיגה שם אחרת. יותר לטעמי מאשר בארץ.

 

במיוחד תרבות המהגרים.

עוד לא ראית מרסדס יד 2 נוסעת בנתיב שלך ממול. מזכיר מאוד את הנסיעה בצפון הארץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מפעיל את המערכת כמעט בכל נסיעה, היא אמנם לא מעודנת כמו זאת של וולבו אבל היא טובה, זה לא דבר שאי אפשר לחיות בלעדיו, שלושת הרכבים האחרים שלי די מפגרים (באחד אין אפילו נעילה מרכזית אבל יש בקרת שיוט).

 

[ATTACH]525971[/ATTACH]

 

Sent from my SM-G965U using Tapatalk

 

גם ב-VOLVO בהתחלה שמתי 3 פסים על שמירת מרחק, ראיתי שכולם נדחפים, וזה מכניס את המערכת לבלבול. הורדתי ל-2.

ועדיין אני בשיא הערנות. יש מלא מקום על הכביש, ותמיד יש מאצ'ו שירצה לחתוך אותי -- לצערי מערכת לא מזהה את זה ולא בולמת. לפעמים היא יכולה להפעיל collision prevention, אבל זה יותר מסוכן לדעתי.

 

שורה תחתונה - זה עוזר, אבל תלוי באיזה קטע כביש ובאיזה שעות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מפעיל את המערכת כמעט בכל נסיעה, היא אמנם לא מעודנת כמו זאת של וולבו אבל היא טובה, זה לא דבר שאי אפשר לחיות בלעדיו, שלושת הרכבים האחרים שלי די מפגרים (באחד אין אפילו נעילה מרכזית אבל יש בקרת שיוט).

 

[ATTACH]525971[/ATTACH]

 

Sent from my SM-G965U using Tapatalk

 

באיזה רכב זה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מערכת נפלאה שאני משתמש בה בכל פעם שיש לי אפשרות

 

אם כי יש לומר שהיא שונה מרכב לרכב וחברה לחברה בדיוק כמו בקרת סטייה מנתיב שיש בה פערים גדולים בין היצרנים

 

.

 

 

נסעתי עם בקרת השיוט האדפטיבית, בפיג'ו 3008, לא פעם ראשונה ועדיין זה פשוט מדהים.

 

ביציאה מהקיבוץ לחצתי על דוושת הבלם, כי יש עצור.

לאחר מכן במשך 92 קילומטר עד לערד, נגעתי בדוושת התאוצה\בלם פעם נוספת וזהו.

 

מעבר לנוחות שבדבר, זה פשוט משנה את הנהיגה 180 מעלות

בעליות סדום הייתי חלק משיירה של 9 רכבים, כאשר הייתי הרכב השני מהסוף.

אני מתאר לעצמי כי אם הייתי עם רכב אחר, הייתי יוצא לעקיפות כי לעיתים ההתעסקות בשיירה עם בלימה ותאוצה מחודשת זה יכול לשגע, לעייף ולהעלות את לחץ הדם.

לפתע אתה בשיירה, אתה לא לוחץ לא על דוושת התאוצה ולא הבלימה ופשוט נוסע רגוע.

 

ישנן חיסרונות.

בסיבוב המחשב מאבד קשר עם הרכב מלפנים ויכול להאיץ.

כאשר רכב נכנס לנתיב, לוקח כמה שניות עד שהמחשב מזהה.

לעיתים בנסיעה, המחשב מזהה שיש רכב איטי מלפנים אך לא מאט את הרכב ולא מבצע בלימה ואתה צריך לבלום לבד.

לעיתים הוא מזהה מאוחר מתחיל לבלום ואז מוציא הודעה כי השליטה עוברת לידיים של הנהג ומפסיק לבלום.

 

היא לא חפה מתקלות, כמו הרבה מערכות מחשוב, אבל ממש נוחה לנהיגה, בעיקר בבכביש בעל נתיב אחד לכל כיוון.

 

אנקדוטה לסיום, אני זוכר שמישהו שאל איפשהו אם בשעת בלימה, אורות הבלימה נדלקות.

אז לא, לא תמיד.

לעיתים יש שימוש חלק בדוושת הבלם אך האור לא נדלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משתמש בה בעיקר בפקקים. בנסיעה רגילה בכביש מהיר במיוחד אחרי שניסתה פעם להרוג אותי, אני מוצא שהיא דורשת יותר עירנות מאשר כשאני נוסע בלי.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באיוניק לפני המתיחת פנים (אמנם לא אני נהגתי) הבקרה קצת עשתה פינג פונג בין נתיבים ולא עצרה את האוטו ברמזור אולי בגלל שהיא הייתה צבאית והמפקד בסיס רצתה שנחזיר לו אוטו שלם...?[emoji6]

 

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1588 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...