Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3242 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן,

בקרוב מתקינים לי סוכך חשמלי ואני צריך להכין את התשתית. אני מבין שזה כמו תריס חשמלי.

ברור לי שמהפסק יוצאים שני חוטים למנוע ישירות - אחד פותח את הסוכך והשני סוגר. כמו כן צריך לחבר פאזה למפסק, סבבה.

למנוע כמו שהבנתי מגיעים שני חוטים ישירות מהמפסק, ובנוסף אדמה ואפס.

עד כאן אני טועה?

מה שבילבל אותי הוא הסכמה החשמלית שהשאיר הסוכן. לפי מה שכתוב צריך להיות חיבור אפס מהמפסק למנוע וזה לא ברור לי למה, ואני לא מבין איפה אני טועה בהבנה שלי.

מצורפת צילום הסכמה.

חשוב לי לציין שיש לי נסיון וידע בהתקנות חשמל מהעבר, אבל מפסק לסוכך עדיין לא יצא לי להתקין.

תודה ושבת שלום,

ליאורfdba9974a39eca8c3fd0cb05255e2bc2.jpg

פורסם

אתה יכול להרחיב מה זה אומר שיקולי בטיחות?

הרי כל צרכן אחר מחובר עם אפס קבוע, והפאזה עוברת דרך המפסק.

אין לי במפסק אפס, מה שיצריך להשחיל עוד כבל של אפס מהקופסה שלא ממש קרובה, ועוד אחד חזרה דרכה עד למנוע הסוכך...

פורסם

יש צרכנים ״מיוחדים״ שנדרשים לנתק את האפס כאשר הן לא בשימוש (לדוגמה מפסק כפול של בוילר) על פי חוק החשמל.

 

זה עובד מצוין גם בלי זה, אבל זה לא חוקי, ואלתור במקום אחר ביחד עם חיבור ישיר פה יכול לגרום להתחשמלות

 

בהצלחה

פורסם

הבנתי, תודה.

נשאלת השאלה אם אני יהיה יותר צדיק מהאפיפיור או שזה באמת סטנדרטי...כי להשחיל עוד שני חוטים בתעלה שכבר יש בה ארבע לא נראה לי תענוג גדול. ועוד קניתי 2.5 ממ.

פורסם

אם אין במפסק ניתוק 0 אז אין לך מה להעביר לשם גיד עם 0.

 

סוכך חשמלי דינו כמו תריס חשמלי - לא מנתקים 0.

אם ההזנה לשם היא ישירות מהלוח כולל ה0 אז אתה יכול להתקין מפסק בלוח עם ניתוק 0 זה כדי לצאת ממש צדיק.

חיווט של 2.5 ממש מיותר במקרה הזה

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

^ לא נכנס לויכוח אבל חוק החשמל מחייב ניתוק של האפס

או במפסק ננעל בלוח

או במפסק נפרד בטווח ראיה מהמפסק

או במפסק עצמו

 

מודה שזה יעבוד בלי בעיה גם בלי הניתוק הזה

פורסם

אתה מסבך את עצמך בשטויות.

 

הכי קל ופשוט: אתה צריך להכין נקודה עבור המתג של הסוכך החשמלי בתוך הבית (בגובה של כ 1.1 מ' מהרצפה) עם פאזה, הארקה ואפס.

בין הנקודה שהכנת למנוע הסוכך תכין צינור שרשורי או מריכף (קשיח) בקוטר 20 מ"מ (מומלץ).

 

למיטב ידיעתי המנועים של הסוככים (שאמורים להיות זהים לאלו של תריסים חשמליים - רק שמלבישים עליהם מתאם פלסטיק ייעודי) מגיעים עם כבל פנימי של 1.5-2 מ'.

משחילים את הכבל של המנוע סוכך בתוך הצינור השרשורי\מריכף עד לנקודה החדשה שבנית ושם עושים את החיבור בין הפאזה\אפס\הארקה שהכנת, לבין ה-4 גידים בחוט של המנוע סוכך\תריס.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם (נערך)

ההצעה שקיבלת בשרטוט טובה מאוד, בעלת ניתוק כפול, הכוללת גם ניתוק מוליך האפס כנדרש בחוק. מדובר בהצעה ד' ב PDF המצורף, בנוסף מצורף שרטוט של אופן החיבור. יש עוד אופציות ניתוק מוליך 0 שמופיעות ב PDF, אבל האופצייה שהציעו לך נוחה ובטוחה, חפש לחצן תריס 6 מגעים.

 

סה"כ מדובר ברכישת מפסק מתאים, והעברת גיד אפס בנוסף, אתה יכול לבצע גישור בין יציאות האפס ( 4, ו-6 בשרטוט) במפסק עצמו (כמו שהציע לך הסוכן בשרטוט שלו) כך שמדובר בתוספת גיד בודד. לא מדובר בבעייה גדולה, לא עדיף לחבר הכל באופן תקני פעם אחת ולהיות רגוע ?

ניתוק מוליך האפ.pdf

מפסק ניתוק כפול.jpg

עריכה אחרונה על ידי innvision
פורסם

אני אסביר בדיוק את הדילמה:

כרגע יש לי תאורה במרפסת ומפסק בתוך הבית.

אני מעוניין להתלבש על התעלה שמחברת בין המנורה למפסק, ולחצוב מעל המפסק בתוך הבית מקום למפסק לתריס, ועל אותה התעלה להשחיל את החוטים. (מהמנורה אני מוציא תעלה קטנה למנוע הסוכך, זה מתחת לגג, אין חשש לרטיבות)

אבל במפסק שנמצא בבית, יש רק קו 220 שמגיע מקופסא, ומשם הוא עובר דרך המפסק וחוזר לקופסא (ולצערי הרב קופסת החיבורים נמצאת בדיוק בצד השני של המשקוף יציאה למרפסת...כלומר החוט מטייל לו בתוך הקיר מהמפסק במשקוף הימני, למשקוף השמאלי לקופסא) ומשם יוצא למרפסת למנורה שנמצאת באמצע בין שני המשקופים.

ועכשיו, אם אני רוצה לחבר מפסק כפול עם אפס, אני חייב להשחיל אפס מהקופסא שבצד שמאל, למפסק שבצד ימין, ומשם חוזר חזרה לקופסא שוב דרך המפסק ומשם למנורה.

אז אם אני מסכם: היום עוברים בתעלה 2 חוטים: פאזה והקו החוזר ישירות למנורה. עכשיו אני צריך להשחיל עוד 2 חוטים למנוע. ואם אני רוצה אפס אז עוד שני חוטים...

בלאגן.

פורסם

הבנתי אותך, באמת בעייה. אם ככה, אז אתה יכול לחבר מחבר מהיר כמו באופצייה א' ב PDF, ככה יהיה לך "שקע ותקע" עבור המנוע, במקרה של תיקון או כל עבודה על הסוכך.

פורסם

תראו לי דירה חדשה שמגיעה עם מפסק תריס מנתק 0 או שיש לו מפסק מנתק בלוח.

אין שום בעיה עם זה גם מבחינת חוק החשמל/ביקורת חשמל או כל דבר אחר.

בגופי חימום חובה לנתק 0, בתריסים חובה מפסק דו קוטבי בלוח אם אין מפסק פיזי לניתוק פאזה (תריס עם שלט/חישן/מגע יבש וכו)

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

מה הסכנות באי ניתוק האפס?

חוץ מזה שאם אתה מנתק את הפאזה ואז עובד על המכשיר יש סיכוי שתקפיץ את הפחת.

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
פורסם

באופן כללי מומלץ להתייחס למוליך האפס כעל מוליך "חי" לכל דבר.

 

יכולות להיות מספר סיבות להתחשמלות ממוליך אפס, אני אתן דוגמא, אשמח אם יוכלו להוסיף דוגמאות נוספות.

אדם עלול לסמוך שמוליך אפס הוא אכן כזה בזכות הסימון שלו (צבע), אבל חלילה יכול להיות מצב שבוצעה טעות בחיווט. המכשיר החשמלי יתפקד כרגיל אם הפכו בין האפס והפאזה ומיתגו למשל את האפס. כמובן שמדובר בסכנה רצינית.

בנוסף בעומס כאשר זורם זרם במעגל תמיד יהיה הפרש כל שהוא בין מוליך האפס להארקה, כיוון שגם למוליך האפס יש התנגדות מסוימת.

 

לגבי הדרישה לניתוק האפס והפאזה, תאר לעצמך את התרחיש הבא: ישנה נקודת הסתעפות שמזינה שני צרכנים או יותר. עכשיו, נוצר נתק במורד הקו במוליך האפס. הצרכנים שמחוברים לאותה הסתעפות יפסיקו לעבוד, יכול מאוד להיות שנבחין רק בצרכן אחד ובאופן טבעי ניגש לבדוק אותו, נאמר שזה התריס החשמלי, ונניח שאין ניתוק של מוליך האפס שלו, אלא רק של הפאזה. כיבינו את המתג וניגשים לעבודה, מה שעלול לקרות הוא התחשמלות ממוליך האפס. כיוון שיש עוד צרכן שמחובר להסתעפות, שלא ניתקנו, הוא עדיין מוזן במוליך הפאזה, אבל יש נתק בהמשך של מוליך האפס, וכיוון שבנקודת ההסתעפות מוליכי האפס מחוברים, יוצא שמוליך האפס תחת מתח רשת. אם תיגע במוליך האפס בתריס אתה עלול לסגור מעגל ,דרך עכבת הצרכן שלא נותק והאדמה. ראה תרשים להמחשה:

attachment.php?attachmentid=492338&d=1502105397

נתק באפס.jpg

×
×
  • תוכן חדש...