Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לקסוס GS450 או ב.מ.וו 330E או אינפיניטי היברידית


mogo
שימו לב! השרשור הזה בן 2616 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ושוב ממש תודה לכולם.

 

מהבמוו עדיין לא התרשמתי מספיק אז לא אגיב לגביה. בהמשך אעדכן.

 

על הלקסוס נסעתי והיא אמנם די נוחה ומרווחת, אבל אציין כמה חסרונות שלה בעיניי:

 

1. הכוח, שאמור להיות עצום, לא מתפרץ ופשוט לא מספיק מורגש. אני לא מחפש בוגאטי ויירון אבל היא ממש לא מרגישה חזקה כמו שמצופה ממנה וזה חבל. עם זאת, היא אכן צוברת קילומטרים בקלילות, אבל זה דורש לחיצה חזקה על המצערת וזה מרגיז.

2. המושבים (הנוחים באופן כללי) קצרים מדי לטעמי וגם לא חובקים בכלל.

3. בקרת השיוט האקטיבית לא מספיק שימושית בה. עושה רושם ששמו אותה כדי לסמן וי, אבל בפועל - בזירה שבה היא הכי נחוצה, הפקקים - דווקא שם היא לא עובדת (מתחילה לעבוד מ-47 קמ"ש).

בנוסף, היא לא מביאה את הרכב לעצירה מלאה אלא מצפצפת לנהג שיעצור. מעבר לזה שזה קצת מבטל את הפואנטה שלה, זה גם גורם לכך שכל הבקרה מתבטלת (לאחר הלחיצה על הברקס) ואז הנהג נדרש לכוונן אותה שוב לאחר שהמכונית מגיעה למהירות לעיל. בבמוו אני יודע שזה לא כך והיא עובדת הרבה יותר טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

 

1. הכוח, שאמור להיות עצום, לא מתפרץ ופשוט לא מספיק מורגש. אני לא מחפש בוגאטי ויירון אבל היא ממש לא מרגישה חזקה כמו שמצופה ממנה וזה חבל. עם זאת, היא אכן צוברת קילומטרים בקלילות, אבל זה דורש לחיצה חזקה על המצערת וזה מרגיז.

 

!!!

הכח לא מספיק מורגש :shock: - בטוח שנהגת ב-GS 450h? תהיה לי בריא... אתה אולי לא מחפש אבל כנראה צריך ויירון.

 

לדעתי אתה מפספס את הנקודה בלקסוס - המכונית הזו מתוכננת מא' ועד ת', מקצה הפגוש הקידמי ועד לזה האחורי וכל מה שבתווך להעניק נינוחות מירבית וזה שצבירת הקמ"שים נעשית בקלילות (גם לדבריך) וללא תחושה שאתה במפלצת יורקת אש היא בדיוק מה שאתה אמור להרגיש בדגם הספציפי הזה. המספרים, לעומת התחושה הסובייקטיבית, לא משקרים.

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים איתך שיש פה גם מרכיב של נוחות, אבל לדעתי לא זה המקור האמיתי של העניין אלא הגיר הרציף שפשוט מסרס את המנוע.

זו הסיבה כנראה שהייתי צריך ללחוץ על גז מלא בשביל להגיע לתוצאה. הזכיר לי קצת רכב דיזל.

 

בכל מקרה, אין ספק שהלקסוס מרשימה מאוד בהיבטי נוחות אבל לטעמי האישי רכב קצה כזה, שעיקר ייחודו במנוע שלו, צריך לתת יותר תחושות של "הדבקה למושב" ממה שהוא נותן בפועל.

כמו באינפיניטי למשל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיוון שאני מתעניין בעיקר ב-Q70 לא אפרט עכשיו את שאר מעלות המכונית הנ"ל (Q50) אבל אציין שהיא מעבירה חוויה מיוחדת, הדוקה ואיכותית מאוד.

 

ההתרשמות שלך מהQ50 מעניינת. אין לי נסיון אישי איתה בכלל, אבל לא הצלחתי עד היום למצוא ביקורת חיובית עליה, או סיבה להעדיף אותה על המתחרות (הביקורות על הQ70 אגב נוראיות יותר). גם על ההגה בהיברדית שנהנת מטכנולוגיית steer-by-wire שמעתי וקראתי דברים לא הכי טובים.

מתישהו אני חייב לקחת אחת לנסיעת מבחן בעצמי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלקסוס יש נקודה מסויימת בגז שרק בה יש, האצה חזקה. כשעשיתי נסיעת מבחן על הis, לא ידעתי על הנקודה הזאת והייתי בשוק כמה היא מרגישה חלשה.

בהינתן מה שכתבתי למעלה, הלקסוס מרגישה פחות חזקה מהאינפיניטי ללא ספק. לא שאני אומר שה GS 450 עגלה אבל היא בהחלט מתאימה יותר לנהגים שמהירות, כוח, וניהוג לא מעניינים אותם וכל מה שהם רוצים זה להגיע מנקודה אחת לשניה בשקט ובנוחות. לגבי הנוחות אני חושב שאין מתחרים למרצדס אבל בגלל שהיא לא במשוואה ובהינתן אלו שכן, היא בהחלט נוחה מאוד. מבחינת שקט, מדהים!

ה q50 ההיברידית מגיעה אך ורק ברמת גימור ספורט אז נוחות זה לא הצד החזק שלה. הq70 זו אכן ליגה אחרת בהיבט של נוחות מה q50 אבל מרגישה כבדה ומבוגרת יותר (פחות מבוגרת מהלקסוס כמובן).

אכן השירות באינפיניטי מעולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

...לא שאני אומר שה GS 450 עגלה אבל היא בהחלט מתאימה יותר לנהגים שמהירות, כוח, וניהוג לא מעניינים אותם וכל מה שהם רוצים זה להגיע מנקודה אחת לשניה בשקט ובנוחות. לגבי הנוחות אני חושב שאין מתחרים למרצדס אבל בגלל שהיא לא במשוואה ובהינתן אלו שכן, היא בהחלט נוחה מאוד. מבחינת שקט, מדהים!...

 

תיקון פעוט, ברשותך...

היא מתאימה בול כמו כפפה לנהגים כמוני שבחלק מהזמן מתעניינים בכוח ומהירות ובחלק אחר מהזמן הכי כיף לי להגיע מכאן לשם בהכי שקט שיש ובנוחות מירבית. זה, בכמה מילים, הקסם שאני מוצא ב-GS450 - בניגוד לדגמים אחרים שמשוואת הכוח\נינוחות שלהם שונה בתכלית והן מוטות פלגמטיות-יתר או מוד מסלול פחות או יותר קבוע. אני לגמרי לא טוען ש-GS היא הבחירה הכי נכונה לנס הרים, לא עבור זה היא מתוכננת ולא זה קהל היעד, אבל כתמהיל של כוח ונוחות כללית, עבורי היא בחירה יותר מטובה.

 

האמת? אין לי מושג מאיפה הסיפור הזה על תגובת דוושה נרפית - בכנות, לפני עיטוש בפקק כדאי לבדוק את מצב התנועה לפנים כי ליטוף לא מחושב של הדוושה יפגיש אותך עם פגוש אחורי של משהו - ותרשה לי לעייף אתכם בקטע חופר מסיכום ביניים שכתבתי בפורום לפני 4 שנים ואשר אני מוצא אותו רלוונטי גם היום:

 

"אז מה כן?"

התחושה הראשונית ב-GS ההיברידית היא שהיא סוג של Warp-Machine על גלגלים. יכולת ההאצה היא לא פחות מפנומנלית וצריך להיות ממש, אבל ממש מרוכז בכל לחיצה על הדוושה. זה נראה כאילו התנועה שזורמת בכיוון שלך משנה פתאום לרוורס כשהדוושה הימנית נלחצת בלי רגישות. במצב Hybrid תגובת המנוע לדוושה די לינארית, משהו שדומה למכונית קונוונציונלית חזקה - לחצת קצת? המנוע יזיז את המסה קדימה. תלחץ יותר? המהירות תגבר וכן הלאה.

 

"למה חשוב להיות מרוכזים כשנוהגים ב-GS היברידית"

חשוב, חשוב... ככה זה מרגיש כשהמתג במצב Power - לחצת קצת? ה-GS מרגישה חסרת משקל ועפה קדימה בקלילות. תלחץ יותר? העסק מתקדם הרבה יותר מהר מכפי שאתה מצפה. תלחץ בנדיבות? המנוע מתייצב על סל"ד מקסימלי (תיבת ECVT), הצליל נשאר קבוע והמסה נזרקת קדימה בלי תחושת מאמץ - פשוט נשאבים לתוך המושב, שומעים סוג של רחש מיכני והכל טס לכיוונך יותר ויותר מהר. ההרגשה היא בדיוק כמו במטוס שמאיץ בהמראה, רק הרבה יותר שקט ולפחות בהתחלה גם הרבה יותר מהיר. הקטע הוא שבדיוק כשחשבת כי הדוושה לחוצה עד הרצפה, יש עוד נקודה קטנה שאפשר לעבור, מן קליק קצרצר בדוושה שברגע שעברת אותו, האף של האוטו מתרומם טיפה יותר כי עכשיו צמד המנועים באמת מספק את כל מה שהוא מסוגל. אוקיי, לא הספקת לחשוב או לעכל, ואתה כבר במהירות ממש לא חוקית. עד עתה התאוצה היתה כמעט לינארית ואין עדיין הרגשה של התמתנות בלחץ הגב לתוך המושב - עכשיו יש הפתעה נוספת (אותה מרגישים רק בחו"ל כמובן, כי בארץ אנחנו לא עוברים את המהירות המותרת, כן?) - בכל מקרה, ב-120 קמ"ש אתה מצפה שהתאוצה תרגע עכשיו או עוד שתיים-שלוש שניות, אבל בדיוק ב-130 קמ"ש השלב השני של המנוע החשמלי נכנס לפעולה - ההרגשה היא כמו החלפה עדינה של הילוך עם הרגעות מינורית בתאוצה למשך כשניה ואז העסק מתחיל מחדש והגב מתחפר שוב בבום לתוך המושב. התאוצה הפסיכית מתחדשת ויש תחושה כי המכונית יכולה להאיץ את 130 הקמ"ש הבאים פחות או יותר באותו קצב של 130 הקמ"ש הראשונים.

החוויה, למי שאוהב תאוצות אגרסיביות בקו ישר - וכמובן רק בכבישים במדינות שמותר להגיע בהן למהירויות מעל 110 קמ"ש - פשוט ממכרת ושונה מכל חווית תאוצה שחוויתי ברכב אחר, גם אם היה מהיר יותר, מאחר וכל ההתקדמות נעשית בשקט יחסי, בלי שינויי סל"ד או החלפת הילוכים. מוזר? בהתחלה. מדהים? גם אחרי שנה.

לדעתי ההבדל הגדול נובע מתחושת הנון-שאלאנט שבה ה-GS צוברת קמש"ים על-אף המסה הכבדה והשקט המודגש, גם בתאוצה מקסימלית. קשה לי להסביר במילים, אבל התחושה באמת שונה לגמרי מאשר במכוניות חזקות אחרות בהן נהגתי, סוג של "כל המשקל הזה קטן עלי". אתה לבד באוטו? הוא ממריא. אתה עם עוד 4, תא מטען מלא ובעלייה? לגמרי אותה הרגשה פיזית ואקוסטית. תאוצות הביניים מופרעות לחלוטין ואין, פשוט אין המתנה לכח - לחיצה בריאה על הדוושה היא בדיוק כמו לחיצה על כפתור "תביא לי את הכל כאן ועכשיו - טראח!!" - וזה אכן קורה ובכל מהירות."

 

לא מדובר במספרים אבסולוטיים ותחושות של ATS-V כמובן, זה לא הכיוון וגם לא הציפיה - בכל זאת 1.9 טון ותמהיל לקוחות שונה, לכן, שוב - הכל בהתאם לדרישות האישיות... Q70 נותנת לפות"ש יותר כיף? היא מהירה יותר? נוחה יותר? אחלה, למה לא? אני לא מתווכח, רק נותן נקודת מבט אישית למה שאני מכיר.

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההתרשמות שלך מהQ50 מעניינת. אין לי נסיון אישי איתה בכלל, אבל לא הצלחתי עד היום למצוא ביקורת חיובית עליה, או סיבה להעדיף אותה על המתחרות (הביקורות על הQ70 אגב נוראיות יותר). גם על ההגה בהיברדית שנהנת מטכנולוגיית steer-by-wire שמעתי וקראתי דברים לא הכי טובים.

מתישהו אני חייב לקחת אחת לנסיעת מבחן בעצמי :)

 

רוברט,

רק תגיד מתי נוח לך ותבחן גם את מנוע ה3.0 כפול המגדשים על הדרך!!

 

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר אחד שכן אומר על ה-Q50 - היא מתאימה למי שממש אוהב נהיגה אגרסיבית בסגנון של פעם כולל דריפטים בכל יציאה מחניון.

 

לי באופן אישי זה לא מתאים, אבל ממש ניכר שכשתכננו אותה חשבו על אלה שזה כן מתאים להם - ולהם היא מתאימה בול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכאילו בדווקא, בדיוק היום הכריזה מרצדס כך השקת דגם דומה מאוד ל-Bmw330e, הלא הוא ה-C350e.

על פניו מדובר במנוע חזק יותר, ובדגם מאובזר באופן דומה למדי, כאשר המחיר יקר בכ-10٪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכאילו בדווקא, בדיוק היום הכריזה מרצדס כך השקת דגם דומה מאוד ל-Bmw330e, הלא הוא ה-C350e.

על פניו מדובר במנוע חזק יותר, ובדגם מאובזר באופן דומה למדי, כאשר המחיר יקר בכ-10٪.

 

פספסת את הדיון הזה כמעט שבוע.

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכאילו בדווקא, בדיוק היום הכריזה מרצדס כך השקת דגם דומה מאוד ל-Bmw330e, הלא הוא ה-C350e.

על פניו מדובר במנוע חזק יותר, ובדגם מאובזר באופן דומה למדי, כאשר המחיר יקר בכ-10٪.

 

כשאמרתי שאין למרצדס מתחרים התכוונתי ל E קלאס ומעלה. ב C לא נהגתי אבל נסעתי במונית ולא זכור לי שהנוחות היתה כל כך טובה. בכל מקרה ב.מ.וו סידרה 3 ומרצדס C קלאס הן בסגמנט שונה ונמוך יותר מה Q70 וה GS ואז נשאלת השאלה מה אתה מחפש?.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה לי להאמין שבמונית C קלאס בה נסעת היו מתלי אוויר...

 

יכול להיות... בכל מקרה לא נהגתי על C קלאס פרטית ולא יכול לחוות דעה. אם C קלאס אכן רך יותר על הכביש מ GS או Q70 זאת תהיה הפתעה ובהחלט מתחרה מעניין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר אחד שכן אומר על ה-Q50 - היא מתאימה למי שממש אוהב נהיגה אגרסיבית בסגנון של פעם כולל דריפטים בכל יציאה מחניון.

 

לי באופן אישי זה לא מתאים, אבל ממש ניכר שכשתכננו אותה חשבו על אלה שזה כן מתאים להם - ולהם היא מתאימה בול.

 

אני :lol:

 

כל פעם שמתקרבים לכיכר אשתי באינסטיקנט לופתת את ידית האחיזה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2616 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...