Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3755 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לדעתי צריך לשנות את החוק שרק מי שיש לו רישיון לכלי ממונע כלשהו יכול לרכב על אופניים חשמליים.

ז"א מי שאין לו רישיון נהיגה- לא יכול.

 

לאשתי אין רישיון נהיגה והיא משתמשת בהם כל יום.

היא בת 32.

 

אתה אומר שצריך לאסור עליה להגיע לרכבת באופניים?

 

 

62469998.jpg

  • תגובות 99
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

יש לזה תקדים במדינות מפותחות אחרות? כי אם לא, אז נהיה המדינה היחידה בעולם שצריך בה רישיון לאופניים. כמו עם הרשות לנהיגה ספורטיבית.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

פעם היו מלמדים בטיחות בדרכים ביסודי. היינו יוצאים למתחם אימונים, רוכבים על אופניים בכבישים שהיו במתחם, עם כל הסימונים על הכביש ותמרורים, היינו מקבלים הסברים, לומדים לאותת.

היום? אלוהים יודע מה לומדים היום ביסודי.

זה נניח פתרון סביר. לזכרוני בהולנד מהוללת האופניים זה ככה. הם לומדים "תיאוריה" בבית ספר.

לא צריך לחייב את כולם לעשות רישיון, זה מטומטם. אבל כן צריך להעניק ידע בסיסי (כן גם להולכי רגל) שצריך להגיע משתי מקורות:

1. חינוך מהבית

2. חינוך מהבית הספר

אבל להורים אין זמן לחנך את הילדים שלהם, ובבתי הספר מעדיפים ללמד תנ"ך.

פורסם
ובגלל זה צריך רישוי, סימן זיהוי לכלי.

 

ילד שלא יסכים לעצור לבדיקה של שוטר, האבא שעל שמו האופניים יקבל קנס יפה מאוד וכך הפריצות הזאת תפסק.

 

רישוי וסימון ובידוק וכל הקשקושים האלה שווים לישבן כשמדובר בקטינים עם...אופניים. זה לא רכב עם מספר שלדה שעובר טסט כל שנה ויש עליו איזשהו פיקוח. להקים גוף שמפקח על פאקינג אופניים זה פשוט בדיחה.

צריך שבילים יעודיים לאופניים זהו. כמו שיש כביש למכוניות ומדרכה להולכי רגל.

צריך להגדיר תקופת מעבר שבה הכלים הקיימים נרשמים ומקבלים מספר רישוי. כמובן שכלים חדשים עולים על הכביש עם מספר רישוי מייומם הראשון.

מתום תקופת המעבר כל כלי שנתפס ללא מספר מוחרם ומושמד. אחרי שיושמדו כמה מאות זוגות כל עם ישראל יעמוד בתור להרשם.

לגבי שבילי אופניים - בעיה. מעבר לעלויות שהממשלה לא תסכים לממן, בתוך הערים הרחובות והמדרכות צרים גם לפני שמגדירים שבילי אופניים. מדובר בבעיה הנדסית אמיתית. ומעבר לכך, אם כל קטנוע עושה כרצונו על המדרכות על אחת כמה וכמה האופניים החשמליים הקלים והזריזים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

זאת בעיה הנדסית שאפשר לפתור, כמו כל בעיה הנדסית. בכל אופן הערים בישראל צריכות לעבור שינויים גדולים מבחינת תחבורה. ככה מתקדמים.

לעומת זאת להקים מערך רישוי ואכיפה שיחלק מספרים ורשיונות ויחרים וישמיד לאנשים את האופניים זו התנגדות עלובה לקדמה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
בהחלט, כל אדם צריך מינימום ידע לפני שהוא עולה על כביש.

 

אז זה צריך להיות תקף גם להולכי רגל.

 

הרי הם כמעט שליש מההרוגים בתאונות, וחלק גדול מהתאונות נגרמות באשמתם כשהם מתפרצים לכביש.

 

ומה ההבדל בין אופניים לאופניים חשמליים?

גם להם צריך רישוי?

 

זה אידיוטי.

פורסם

הולכי רגל אמורים ללמוד את כללי התנועה הרלונטיים להם, ולא ללכת עם האף בתוך הסמארטפון. התעלמות מכך גורמת לתאונות רבות.

אין לי מושג אם מערכת החינוך הישראלית ב-2016 מלמדת הליכה נכונה בדרך.

ההבדל בים אופניים מופעלי שריר לאופנים חשמליים עצום - האחד רכב שאינו מנועי, האחר רכב מנועי לכל דבר ועניין, חוץ מאשר לדעתם של חברי הכנסת. קרוב לודאי עניין של קשרים עם היבואנים או סתם פופוליזם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
הנה. עוד אחד שרוצה להחזיר אותנו לימי הרישוי רישוי וביטוח על אופניים רגילות (כן כן זה היה פעם).

לאופניים חשמליות יש תקן והקשר בינם ל"אופנועים קלים" דמיוני עד לא קיים.

אפילו 50 סמ"ק מעפאן שכבר לא מוכרים בארץ הרבה שנים כי זה פשוט לא זז, מגיע ל80 קמ"ש ויש לו טווח של מעל 100 ק"מ, בגא'ז ומשקל עצמי של לפחות 60 קילו.

אגב, למי שלא יודע מהנפגעים בתאונות האלה 91-97% הם הרוכבים עצמם. אז הסיכון הסביבתי אם כל הכבוד הוא די קטן.

הדבר היחיד שבאמת צריך לעשות זה להוריד את הילדים הקטנים מהאופניים ואת השאר מהמדרכות ובזה נגמר הסיפור.

 

הנה קצת סטטיסטיקה:

http://www.globes.co.il/news/docview.aspx?did=1001049151

לא יודע על איזה 50 סמק אתה מדבר, אבל רוב הקטנועים עם מנוע כזה לא מסוגלים לעבור 60 קמ"ש. היה לי ימאה ג'וג 5 סמ"ק:משקל 56 ק"ג, מיכל הדלק הספיק ל80 ק"מ לכל היותר. בדיוק לפני שבוע ,נסעתי בזבוטינסקי ר"ג , מחוג הספידומטר מראה 60 קמ"ש אופניים חשמליות עוקפות אותי

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

פורסם
לא יודע על איזה 50 סמק אתה מדבר, אבל רוב הקטנועים עם מנוע כזה לא מסוגלים לעבור 60 קמ"ש. היה לי ימאה ג'וג 5 סמ"ק:משקל 56 ק"ג, מיכל הדלק הספיק ל80 ק"מ לכל היותר. בדיוק לפני שבוע ,נסעתי בזבוטינסקי ר"ג , מחוג הספידומטר מראה 60 קמ"ש אופניים חשמליות עוקפות אותי

 

רכבתי במשך חצי שנה (לפני כשנה) על קימקו dj 50 סמ"ק.

הוא סוגר מעל 80 בירידות וכ70-80 במישור, 45-55 בעליות.

שוקל 60 קילו, מיכל דלק 4.5 ליטר. צריכת דלק 1:33, טווח - 150 ק"מ.

לא חולק עליך שאופניים עקפו אותך ב60 קמ"ש, אבל בשביל שאופניים ייסעו 60 קמ"ש הם צריכות מנוע מינימלי 1K-1.5K עם בטרייה מתאימה, שזה בערך השקעה של 15K שקל... יש כאלה אבל זה מאוד מאוד נדיר.

פורסם

דווקא לעשות משהו רציני עם האופניים יכול להיות צעד נחמד.

מצד אחד יכניס כסף למדינה (רישוי מסודר לאופניים, אגרות, אולי אפילו טסט פעם בתקופה ואולי אפילו הוצאת רישיון כלשהו) ומצד שני גם יגרום לחלק מהרוכבים לרדת מהמדרכות ומהכביש.

אממה, בשביל שהדברים הללו יתקיימו צריך: שבילי אופניים ואכיפה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
אז זה צריך להיות תקף גם להולכי רגל.

 

הרי הם כמעט שליש מההרוגים בתאונות, וחלק גדול מהתאונות נגרמות באשמתם כשהם מתפרצים לכביש.

 

ומה ההבדל בין אופניים לאופניים חשמליים?

גם להם צריך רישוי?

 

זה אידיוטי.

 

ידידי, חוק או לא חוק, אם אישתך עולה על כביש עם כלי תחבורה ממונע בלי ידע בסיסי בתיאוריה או פרקטיקה על איך משתמשים בו זה חוסר אחריות כלפי החיים שלה ושל יתר משתמשי הדרך. סליחה, אבל בדיוק בגלל אנשים כמו אישתך שמקלים ראש חייבים להסדיר את הענין בחוק.

פורסם
אז זה צריך להיות תקף גם להולכי רגל.

 

הרי הם כמעט שליש מההרוגים בתאונות, וחלק גדול מהתאונות נגרמות באשמתם כשהם מתפרצים לכביש.

 

ומה ההבדל בין אופניים לאופניים חשמליים?

גם להם צריך רישוי?

 

זה אידיוטי.

 

ידידי, חוק או לא חוק, אם אישתך עולה על כביש עם כלי תחבורה ממונע בלי ידע בסיסי בתיאוריה או פרקטיקה על איך משתמשים בו זה חוסר אחריות כלפי החיים שלה ושל יתר משתמשי הדרך. סליחה, אבל בדיוק בגלל אנשים כמו אישתך שמקלים ראש חייבים להסדיר את הענין בחוק.

פורסם

זה שאין רישיון לא אומר שאין ידע.

 

פשוט אם היא הייתה יכולה להוציא רישיון אז היא כבר הייתה נוהגת על מכונית ולא על אופניים.

 

אולי צריך לעשות רישיון ספציפי לאופניים חשמליים (גם רעיון רע) אבל לא לבקש מליון שיעורים וטסט על רכב בנזין בשביל לנסוע על אופניים.

 

 

למעשה הפיתרון הכי טוב הוא לעשות פשוט מסלול ספציפי לאופניים חשמליים, בין הכביש והמדרכה.


×
×
  • תוכן חדש...