Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3756 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

יוסי - רשיון מתאים לאופניים חשמליים, או רשיון לדו"ג קל עם יכולות פחות או יותר מקבילות או קצת יותר גבוהות, הוא רעיון מצויין. גם יאלץ את הרוכבים ללמוד את חוקי הנהיגה (למשל שלא נוהגים נגד כיוון התנועה בנתיב, לא על מדרכות ולא באור אדום), וגם יסנן קצת את הפראים שיצטרכו להשקיע כסף בקבלת הרשיון.

 

לגבי נתיבים ייעודיים - מה לעשות, אנחנו לא בדנמרק, המדינה שלנו צפופה מאד והסיכוי שזה יקרה בערים הותיקות קלוש. בהחלט הגיוני שבבנית שכונות וערים חדשות נתיבי אופניים יהיו חלק מהתשתית בדיוק כמו מים, חשמל או ביוב, אבל זה מצריך לעבור חקיקה ואישור של מערכת תכנון ערים, תהליך לא פשוט. כמוכן, חלק גדול מהמדינה הררי ויותר בעייתי מבחינת שימוש באופניים (של שרירים. החשמליים מתנהגים כאופנועים למרות שלא זו כוונת המחוקק).

 

ד"א - לגבי עלויות מערכת לרישוי כלי הרכב - אפשר לאמץ את שיטת רישוי האופנועים הגרמנית: בגרמניה אופנועים מקבלים מספר רישוי מחברת הביטוח, מה שמבטיח שהם מבוטחים בביטוח חובה. המספר מוחלף כל שנה, כך שקל לגורמי אכיפת החוק לאתר אופנועים ללא רשיון (וביטוח) תקפים. וכל זאת בצורה מופרטת, כמו שממשלת ישראל אוהבת.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 99
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

הסיכוי ממש לא קלוש, בעתיד המכוניות יצאו ממרכזי הערים. במקום בירוקרטיה מפגרת שרק תסבך לכולם את החיים, תשתיות שמתאימות למציאות הן הפיתרון הטוב ביותר.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

הוצאת הרכב הבפטי ממרכזי הערים לא תפתור את בעית התנהגות רוכבי האופניים. תדרש תח"צ ברמה אירופית (לא נראה לי שמדינת ישראל תהיה מוכנה לממן זאת), ועדיין יהיה צורך ברישוי של כל רכב מנועי, גם אם קל, כולל הנוהג בו. הפקרות כפי שקיימת היום לא תפתור שום בעיה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
אתה אומר שצריך לאסור עליה להגיע לרכבת באופניים?

בגדול התשובה היא "כן", בדיוק כמו שעל קלאב קאר אסור לנהוג ללא רישיון.

אישתך היא דוגמא לזה שאזרחים נורמטיביים עם שכל והגיון נדפקים בגלל חולירות ששמים זין על החברה. אם היה אפשר להגיד שגברת פרנקוס ומר שביט הם אנשים שרוכבים כמו שצריך, ומר פרחח בן 16 בד"כ לא, אז היו אוכפים רק את מר פרחח. כיוון שאין אכיפה סלקטיבית, גם אני ואישתך צריכים לשלם את המחיר.

 

יש לזה תקדים במדינות מפותחות אחרות? כי אם לא, אז נהיה המדינה היחידה בעולם שצריך בה רישיון לאופניים.

א'- מבחינת התנהגות, אכפתיות, תשומת לב וכבוד הדדי אנחנו ממש לא מדינה מפותחת (יותר בכיוון של מדינה ***תחת)

ב'- כן, שוב, אם התופעה הגיעה למימדים בלתי נסבלים, הגיע הזמן לאכוף אותה, אפילו ברמה שתגרום לחלק מהרוכבים לוותר על הכלי הזה. אם יגבילו ויאכפו גיל מינימום וינפיקו רשיונות רכיבה (נגיד, מגיל 16 וקדימה ורישיון אוטומטי לכל מי שברשותו רישיון נהיגה), ואם יעשו את זה בסכומים נמוכים וסביירם, אולי התופעה הזאת תיעצר.

בתור אחד שמשתמש באופניים חשמליים כתחליף לרכב, ושעלול להידפק מכל חוק חדש שייצא בתחום, אני מאוד בעד שיהיה רישוי ואכיפה מסודרת, ואין לי בעיה שזה גם יעלה קצת כסף

.....

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם
.....

ב'- כן, שוב, אם התופעה הגיעה למימדים בלתי נסבלים, הגיע הזמן לאכוף אותה, אפילו ברמה שתגרום לחלק מהרוכבים לוותר על הכלי הזה. אם יגבילו ויאכפו גיל מינימום וינפיקו רשיונות רכיבה (נגיד, מגיל 16 וקדימה ורישיון אוטומטי לכל מי שברשותו רישיון נהיגה), ואם יעשו את זה בסכומים נמוכים וסביירם, אולי התופעה הזאת תיעצר.

 

לא הבנתי, אתה רוצה שילד שקיבל אופניים לבר מיצווה גם יוציא רישיון ? או שעד גיל 16 הם יכולים להשתולל על המדרכות והכבישים בלי צורך ברישיון ?

רק מי שמוציא רישיון לרכב פרטי צריך להוציא גם רישיון לאופניים כי ... הוא ממש צריך אותם מעכשיו ?

אם כבר רישיון לרכיבה אז גם רישיון לאופניים ? ושיוסיפו גם טסט (כי אי אפשר לתת לרכב על אופניים מסוכנים וחלודים, עם צמיגים ישנים) ? ואגרה ? וביטוח ?

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

זה לא עניין של אכפתיות והתנהגות, זה עניין של חוסר סביבה מתאימה לשימוש בכל כלי התחבורה שעומדים לרשות הציבור. את זה אף חוק לא יכול לפתור. אמנם תמיד ניתן לאסור, אבל זה פיתרון בסגנון "יש בן אדם - יש בעיה. אין בן אדם - אין בעיה". השאיפה להיות יותר טובים מזה.

גם אם יהיו 101 חוקים חדשים בנושא, בלי אכיפה הם לא שווים כלום. בדיוק כמו חלק גדול מחוקי הנהיגה שלא נאכפים (איתות, שמירה על ימין, איסור לצפור) גם זה כמעט ולא יאכף מהסיבות שכבר פירטו קודם. הנייר עליו יכתב החוק שווה פחות מנייר טואלט.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

כולכם נטפלים לילדים שרוכבים על אופניים חשמליים אבל יש גם המון מבוגרים והם תמיד ערסים מסריחים, שרוכבים ושמים זין על משתמשי הדרך. למה? מאותה סיבה בידיוק שכלב יכול ללקק לעצמו את הביצים.

 

NTL, יש לי הרגשה שלא סתם "בחרו בך" וקיבלת כזה קנס.

פורסם

ילד מתחת לגיל 16 שרוכב על אופניים חשמליים - הוא וההורים שלו עוברים על החוק

חד חלק ופשוט

בדיוק כמו שלילד בן 15 אסור לרכב על אופנוע או לנהוג על רכב

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם

אנחנו לא "נטפלים" לבני 16 ומטה אלא פשוט האמת הפשוטה היא שילד אינו אחראי על עצמו ואינו מספיק מבוגר להבין את רמת הסיכון שהוא מייצר כשהוא עובר באדום או דורס הולך רגל ולא נשאר לזירת האירוע.

ברור שיש נהגים עם רישיון שעוברים באדום או דורסים הולכי רגל,אבל אנשים כאלו כשנתפסים ניתן להחיל אליהם ענישה שלא ניתן להחיל על ילדים.

פורסם

מארק, לזקנה שנופלת על הפרצוף שלה או ילד שאופניים נכנסים בו במהירות של 30 קמ"ש זה לא משנה בן כמה הרוכב התוצאה היא אותה תוצאה. הענישה על רכיבה ברברית וחסרת התחשבות במשתמשי הדרך צריכה להיות זהה וקשה כלפי כולם, ההבדל היחיד הוא שכאשר מענישים "ילד", כמה שאפשר לקרוא לחמור בן 16 ילד, צריך להעניש גם את ההורים שלו שאיפשרו דבר כזה.

פורסם

לכן חייב להיות ביטוח חובה, וחייב להיות רישוי שיאפשר זיהוי הרכב הפוגע, ולא משנה אם מדובר באופניים חשמליים או פרארי. בלי דרך לזהות את בעל הרכב (ובאמצעותו את הנהג) אין אפשרות לאכוף את החוק, בין אם מדובר בעבירת חניה ובין אם מדובר בדריסת ילד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אתה לא יכול להכיל על ילד בן 14 עונש מאסר על בריחה מדריסה(תהיה הגיוני),אבל אתה יכול למנוע ממנו לעלות על אופניים חשמליות עד גיל 16 ואחרי שהוא עבר סוג של תאוריה וטסט.

ואחרי זה לקנוס אותו(ובמידה ועשה תאונת פגע וברח להכניס למאסר בבית כלא המתאים לגילו עד גיל 18)במידה ויעבור על החוקים.

אדם שמשקיע כסף במשהו נוטה לשמור עליו יותר,ולכן עם הוא ישקיע אלף ש"ח וזמן אישי בקבלת רישיון לאופניים חשמליות שההורים קנו לו במחיר של גלקסי 7 ומבטיח לך שהסיכוי שהוא יעשה משהו לא חוקי יפחת.

 

יש סיבה למה החוק מגן על ילדים מתחת לגיל מסוים מאחריות פלילית.

ברור שצריך להעניש את ההורים אבל אתה תכניס את האבא של ילד בן 14 למאסר בגלל שהילד שלו ערס מפגר?

פורסם

מרק - אם כיוונת אלי הרי שאין בינינו שום ויכוח. אחזור שוב: חייב להיות רישוי - הן של הרכב והן של הרוכב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

מארק, כנראה שלא הבנת את זה, אני לא מתווכח איתך, אני מסכים איתך!

ציינתי שאומנם יש הרבה מאוד ילדים שרוכבים על אופניים חשמליים ויש לטפל בהם אבל אסור לשכוח את המבוגרים שעושים מה שבזין שלהם על אותם כלים.

עריכה אחרונה על ידי T-Turbo

×
×
  • תוכן חדש...