Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4017 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום, אני לפני טיפול ראשון.

איזה שמן אני צריך לשים? סינטטי מלא או חצי סינטטי?

הצמיגות היא 5-30.

במוסך מורשה אמרו לי שהשמן של מוטורקראפט הוא סינטטי מלא למרות שרשום עליו synthetic blend.

לפי מה שבדקתי השמן עומד בכל התקנים הנדרשים.

האם יש הבדל משמעותי בין סינטטי מלא לחצי סינטטי?

המוטורקראפט המדובר זה השמן שמשתמשים בו בכל הפיאסטות לפי מה שנאמר לי.

המנוע אצלי הוא 1.25.

תודה.

עריכה אחרונה על ידי ArikC

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם (נערך)

במוסך המורשה מוכרים לך לוקש. סינטטי מלא זה FULL, חצי סינטטי זה BLEND.

 

SAE5W-30FullSyntheticMotorOil[1].JPGSAE5W-30SyntheticBlendMotorOil.jpg

 

אין ספק שהמוטוקרפט עומד בתקנים הנדרשים, ולדעתי אין כל פסול בשמן חצי סינטטי, כל עוד הוא איכותי ובתקן הנדרש. היצרן דורש ממך למלא שמן בתקן מסוים, לא בשיטת ייצור מסוימת.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
פורסם

אכן הסתכלתי בספר רכב ואין דרישה ספציפית לשמן סינטטי מלא.

מצויין שם השמן שמוכרים במוסך.

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם

היי,

אמנם אין דרישה לשמן סינטטי מלא, אבל אני ממליץ לך ללכת על אחד כזה.

והשמן שמוכרים במוסכים המורשים הוא לא הכי טוב לרכב שלך.

לסיכום, אם תוכל לשים שמן סינטטי מלא זה יהיה מצויין יותר מהחצי סינטטי.

רועי

פורסם

למה לא טוב אם הוא עומד בתקנים? וזה מה שרשום בספר רכב?

מה ההבדל בין סינטטי מלא לחצי סינטטי?

בנוסף זה השמן היחידי שמשתמשים בו במוסכים המרכזיים, והם לא מוכנים שאני אביא שמן משלי, וגם קשה למצוא שמן בתקנים של פורד סינטטי מלא 5w30.

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם

היי,

לא טענתי שהשמן לא איכותי, אלא שיותר טובים ממנו, ויש לא מעט כאלו.

שוב, זה שבמוסכים המורשים משתמשים בו זה לא אומר שזו הבחירה הטובה ביותר לרכב.

הוא בהחלט מתאים לרכב ויעשה את העבודה.

הבדל בין חצי סינטטי למלא תוכל לשמוע ולראות פה:

 

גם הם מדברים פה גם ממעבר בין חצי למלא ברכבים ישנים.

אם יהיו לך שאלות אני אשלח לך בפרטי את הטלפון שלי ונדסקס על זה רבות.

מציע לך לראות פעמיים, פעם ראשונה הבחורב היפנטה אותי ובהיתי בה, ובפעם השנייה באמת הקשבתי.

איזה תקן אתה צריך של פורד, או של API ו ACEA ואני אמצא לך שמן מעולה ואיכותי ומתאים לרכב שלך.

רועי

פורסם

אני אבדוק איזה תקן אני לא זוכר.

אך הבעיה העיקרית היא שהם לא מוכנים שאני אביא שמן, רק שמן שלהם.

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם

אין בעיה שתשים את המוטור קראפט הוא שמן איכותי ומתאים לרכב.

אני רק אומר שיש טובים ממנו.

אם הם לא מוכנים שים אותו, הוא ללא ספק יעשה את העבודה, כי אם לא , הוא לא היה עומד בתקן של FORD ,

והיו משתמשים בו במורשים.

לכן, אין בעיה לשים אותו במידה ולא מסכימים שתביא איתך שמן.

רועי

פורסם

יש מוסכים מורשי יבואן אשר יש להם מבחר שמנים לטיפולים - שאל אותם עם איזה שמנים הם משתמשים.

במידה ואתה רוצה שמן מסויים, ברר אולי אם הם יכולים להזמין לך ומה יהיה המחיר.

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

ביררתי וזה היחידי.

אין להם סינטטי מלא בכלל לפי מה שהם אומרים.

שזה נשמע לי מוזר מאוד.

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם (נערך)

אכן מוזר, כי באוטודאטה כתוב במפורש סינטטי. אבל מילא זה, הם דורשים שם תקן שהמוטורוקראפט החצי סינטטי לא עומד בו:

 

SNJB.PNG

 

 

MOTORCRAFT.jpg

 

אני אישית הייתי קונה שמן שכן עומד בתקן הזה:

 

http://www.justmotor.co.il/products/666918/

 

ומבצע את הטיפול במוסך מורשה משרד התחבורה, כך עדיין תישמר האחריות.

 

עריכה: אלא אם כן כמובן התקן של מוטורקראפט 946, חדש יותר ותואם גם ל-913. תכף ניתן לרועי לקרוא קצת לגבי זה ולהסביר לנו :D

עריכה אחרונה על ידי asafasaf

Stay Dirty

פורסם

התקנים שיצרני השמן צריכים לעמוד בהם לרכבי פורד הם:

WSS-M2C-913-A WSS-M2C-913-B WSS-M2C-913-C WSS-M2C-913-D

כאשר A הוא הישן ביותר ו D הוא החדש והמעודכן ביותר (2013 אאל"ט) יש כמה חברות מעולות שמייצרות שמנים סינטטים מלאים שעומדים בתקנים של פורד מכיוון שגם אני חיפשתי למונדאו שלי נתקלתי בכמה לגבי אחד מהם הוא של קסטרול שדרך אגב אני חושב שיוצר בשיתוף עם פורד ספציפית לרכבים שלה:

http://www.castrol.com/en_gb/united-kingdom/products/cars/engine-oil/castrol-magnatec-brand/castrol-magnatec.html

hu:clarion dxz785usb|comp:hertz mlk165|amp: audison lrx 4.1k|sub:hertz hx300d|mono:sundown audio sae1000d

פורסם

יש עליו המלצה באתר של פורד אפילו אני לא רואה סיבה למה שלא יסכימו במוסך המרכזי לשים שמן כזה!?

בטיפול הבא שלי אני מתכוון לקנות את השמן הזה ולבקש מהם שיישתמשו בו מקווה שלא יתנגדו

http://www.ford.co.uk/OwnerServices/VehicleServiceandRepair/CastrolProfessionalProducts/CastrolMagnatec5w30

hu:clarion dxz785usb|comp:hertz mlk165|amp: audison lrx 4.1k|sub:hertz hx300d|mono:sundown audio sae1000d

פורסם

היי,

קראתי קצת על התקנים של FORD יש לציין שהם מענינים.

A-UDI-O, הם לא כולךם מעודכנים אני יסביר.

התקן Ford WSS-M2C913-D הוא לרכבי דיזל, ואכן הוא יצא בשנת 2012, והוא לא מתאים לכל רכבי הדיזל מלפני שנת

2012.

תקן: Ford WSS-M2C913-C מבוסס ותואם ב- 100% לתקן : Ford WSS-M2C913-B,

אבל עם דרישות יותר מחמירות לזיהום אוויר, אבל לא נראה לי מבוסס על תקני C למינהם,

כי לא כתוב שהוא LOW SAPS, אבל כן עונמה לדרישות זיהם אוויר.

לכן נראה לי הפחיות מעט חומרים או הוסיפו תוספים למען איכות הסביבה

ושבתקן B אין.

תקן: Ford WSS-M2C913-A פשוט מבוסס על תקני A1\B1 של ACEA מ- 98.

לכן אם לא מוצאים שמן שעומד בתקן של פורד אין בעיה לשים שמן שעומד בתקן A1\B1,

התקנים האלו העיקר שלהם הוא לשנות את ה- HTHS לפי הצמיגות של השמן, אני בטוח

שהשמנים A1\B1 של היום מעודכנים והרבה יותר עמידים מהאלו בשנת - 98.

 

תקן: Ford WSS-M2C948-B, הוא כבר LOW SAPS כי הוא מבוסס על תקן C2.

הוא מיועד לשמנים בעלי צמיגות 5-20, לכן גם התקן מופיע בצמיגות 5-20.

הוא גם מיועד למנוע ECOBOOST, והמנועים של 1.0 ליטר ושלושה צילנידרים.

כמו שאני רואה ככל הנראה יש לך מערכת פליטה מתקדמת ככל הנראה TWC לכן

אתה צריך שמן שעומד בתקן של זיהום אוויר יותר מחמיר.

גם יש משחק עם הצמיגויות והתקנים, כי שמן צמיגי יותר מתפרק יותר לאט עד כמה שאני זוכר נכון,

גם נשמע יותר הגיוני.

לאחר החפירה הזאת, שים לב טוב לאיזו צמיגות אתה שם ולתקן שלה.

תשים לב טוב טוב במוסך איזה הם שמים, אם אתה לא בטוח, אני אשלח לך את הטלפון שלי בפרטי וצור איתי קשר

במוסך.

מקווה שעזרתי, רועי מהכנופיה ;-).

רועי

פורסם
שלום, אני לפני טיפול ראשון.

איזה שמן אני צריך לשים? סינטטי מלא או חצי סינטטי?

הצמיגות היא 5-30.

במוסך מורשה אמרו לי שהשמן של מוטורקראפט הוא סינטטי מלא למרות שרשום עליו synthetic blend.

לפי מה שבדקתי השמן עומד בכל התקנים הנדרשים.

האם יש הבדל משמעותי בין סינטטי מלא לחצי סינטטי?

המוטורקראפט המדובר זה השמן שמשתמשים בו בכל הפיאסטות לפי מה שנאמר לי.

המנוע אצלי הוא 1.25.

תודה.

 

ביררתי וזה היחידי.

אין להם סינטטי מלא בכלל לפי מה שהם אומרים.

שזה נשמע לי מוזר מאוד.

 

מודגש באדום.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

×
×
  • תוכן חדש...