Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכרוכיות בהתנהגות הרכב מזדה 6 דור שני - ניתן לשפר?


שימו לב! השרשור הזה בן 3350 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הייתה לי מזדה 6 דור ראשון מודל 2007 שלאחר המתיחת פנים. האוטו התאפיין בנוחות יחסית וגם בהתנהגות כביש מעט ספורטיבית - ניהוג, אחיזה מתלים וכו'. לפני כשנה החלפתי אותו למזדה 6 דור שני מודל 2011, כרגע עם 38,000 ק"מ. האוטו הזה מכויל יותר לנוחות ורכות, וזה בא על חשבון ההתנהגות הדינמית. הייתי אומר שיחסית לדור הקודם יש לו התנהגות מעט "ספינתית". קודם כל המתלים/בולמים רכים יותר, וישנה בעיה של סגירת מהלך מתלים בנסיעה מהירה על כבישים מאוד משובשים, או עליה על באמפרים - מה שלא היה בדגם הקודם. יכול להיות שיש קשר לכך שהצמיגים בעלי חתך 60 - הצמיגים הם המקוריים ברידג'סטון טורנזה. סיבה נוספת להתנהגות היא סרח עודף מקדימה ומאחור שמשפיע על ההתנהגות. אני מתלבט אם יש מה לעשות כגון החלפת הבולמים לקשיחים יותר, או להשלים עם זה שככה האוטו, שהוא יותר מכויל לרכות ואם לא מוצא חן בעיני להחליף.

תודה מראש לכל המשיבים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לדור השני יש עדיין התנהגות טובה. מהו רקע הנהיגה שלך? אולי עדיף להשקיע בקורס...

מה ענין שמיטה להר סיני?..

אני מסביר שהאוטו רכרוכי, ספינתי, זוית גלגול גבוהה - כנראה בולמים רכים מדי וחתך צמיגים לא נמוך. הגה חשמלי. לא עושה לי את זה. אין zoom-zoom. הדור הראשון היה יותר מהנה לנהיגה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

קודם תברר אם הבולמים שיש כרגע תקינים בכלל. אולי הם מתים, וחדשים מקוריים ישפרו את ההתנהגות בלי לפגוע בנוחות.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה לי מזדה 6 דור ראשון מודל 2007 שלאחר המתיחת פנים. האוטו התאפיין בנוחות יחסית וגם בהתנהגות כביש מעט ספורטיבית - ניהוג, אחיזה מתלים וכו'. לפני כשנה החלפתי אותו למזדה 6 דור שני מודל 2011, כרגע עם 38,000 ק"מ. האוטו הזה מכויל יותר לנוחות ורכות, וזה בא על חשבון ההתנהגות הדינמית. הייתי אומר שיחסית לדור הקודם יש לו התנהגות מעט "ספינתית". קודם כל המתלים/בולמים רכים יותר, וישנה בעיה של סגירת מהלך מתלים בנסיעה מהירה על כבישים מאוד משובשים, או עליה על באמפרים - מה שלא היה בדגם הקודם. יכול להיות שיש קשר לכך שהצמיגים בעלי חתך 60 - הצמיגים הם המקוריים ברידג'סטון טורנזה. סיבה נוספת להתנהגות היא סרח עודף מקדימה ומאחור שמשפיע על ההתנהגות. אני מתלבט אם יש מה לעשות כגון החלפת הבולמים לקשיחים יותר, או להשלים עם זה שככה האוטו, שהוא יותר מכויל לרכות ואם לא מוצא חן בעיני להחליף.

תודה מראש לכל המשיבים.

אתה צודק , יש ברשותנו את שני הדגמים 2007 לאחר מתיחת הפנים, וה 2008 החדשה.

כפשרה לשימוש ברכב, הדגם מ 2008 רך יותר במהלך הראשוני של המתלים, ובעלייה על במפרים צריך קצת להאיט.

מבחינת אחיזת כביש וניהוג , מאזדה 6 עדיין מעולה והדוקה יחסית.

הדגם הקודם יותר נוקשה ולא תמיד כייף לנסוע ברכב, ובד"כ אני מעדיך לקחת את דגם 2008 .

בדוק את תקינות בולמי הזעזועים, המהלך הראשון שלהם רך ואז מתקשח, ראה כי הרכב לא ממשיך להתנדנד לאחר לחיצה חזקה.

 

יש אפשרות להחליף לבולמי זעזועים יותר קשיחים, צריך לבצע מחקר קטן, ולמצוא בולם חליפי מתאים .

( אפשר להיתייעץ עם בוחני הרכב במוסך המרכזי , דרך שרות הלקוחות - יועץ טכני )

למונרו יש סדרת בולמים יותר קשיחים, אפשר להיתייעץ עם היבואן, או סדנאות לשיפור רכב.*

** לדעתי לא כדאי לעבור לבולמים ספורטיביים קשיחים מסדרות המרוצים, נוחות הרכב תפגע מאוד.

בדוק רק את סדרות הבולמים לרכבי משפחה, אשר בהם יש מספר דגמים בעלי מהלך בוכנה קצת יותר קשיח.

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק , יש ברשותנו את שני הדגמים 2007 לאחר מתיחת הפנים, וה 2008 החדשה.

כפשרה לשימוש ברכב, הדגם מ 2008 רך יותר במהלך הראשוני של המתלים, ובעלייה על במפרים צריך קצת להאיט.

מבחינת אחיזת כביש וניהוג , מאזדה 6 עדיין מעולה והדוקה יחסית.

הדגם הקודם יותר נוקשה ולא תמיד כייף לנסוע ברכב, ובד"כ אני מעדיך לקחת את דגם 2008 .

בדוק את תקינות בולמי הזעזועים, המהלך הראשון שלהם רך ואז מתקשח, ראה כי הרכב לא ממשיך להתנדנד לאחר לחיצה חזקה.

 

יש אפשרות להחליף לבולמי זעזועים יותר קשיחים, צריך לבצע מחקר קטן, ולמצוא בולם חליפי מתאים .

( אפשר להיתייעץ עם בוחני הרכב במוסך המרכזי , דרך שרות הלקוחות - יועץ טכני )

למונרו יש סדרת בולמים יותר קשיחים, אפשר להיתייעץ עם היבואן, או סדנאות לשיפור רכב.*

** לדעתי לא כדאי לעבור לבולמים ספורטיביים קשיחים מסדרות המרוצים, נוחות הרכב תפגע מאוד.

בדוק רק את סדרות הבולמים לרכבי משפחה, אשר בהם יש מספר דגמים בעלי מהלך בוכנה קצת יותר קשיח.

 

אייל .

 

סוף כל סוך מישהו שמבין אותי :-)

ליין מן תודה על העצות. אשקול לגבי המונרו המשפחתי. מה צריכה להיות העלות ומאיפה להתחיל?

על פניו, נראה לי שהבעיה בעיקר עם הבולמים האחוריים - יש איזו רכינה של האוטו בזוית גלגול גבוהה מדי במיוחד כשאני נוסע בהטיה בעליה. כמן כן, נזכרתי שלדלק מוטורס בניר צבי יש מתקן שבודק את התקינות של הבולמים - הוא מרעיד את הסרן האחורי או הקדמי בהתאמה ומדמה שיבושים, ואז מוציא גרף התנהגות של הבולמים. לגבי התקינות שלהם - הרכב מודל סוף 2011 עם 38,000 ק"מ. אני בספק אם יש תקלה - נראה לי שככה הגיעו מהמפעל וכוילו לרכות יחסית. לפי מה שאתה מתאר הם בנויים לשיכוך פרוגרסיבי - מתחיל רך ומתקשח ככל שהבולם נלחץ. אני קצת חושש לעשות שינוי, אבל אם הייתי יודע שהתנהגות הכביש תשתפר אשקול זאת בחיוב. כאמור - אתחיל בבדיקה בדלק מוטורס ואתייעץ עם הבוחן האחראי שלהם שבעיני הוא שאקל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התחל עם בדיקה והיתיעצות במוסך המרכזי של מאזדה - שאל גם לגבי בולמים חליפיים.

* בולמי זעזועים מחליפים בזוגות ולפי ציר - כך כי אפשר להחליף רק את הזוג האחורי לבולמים אחרים.

 

למונרו יש שני יבואנים בארץ.

סוכנויות אפק - http://www.monroe.co.il/

וחברת רקורד בת"א - http://www.recordltd.co.il/product_list?c0=22593

 

בדוק במונרו את ה גז- מאטיק , ואפשר כי יש להם עוד דגמים מתאימים.

http://www.monroe.co.il/frames7.htm

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התחל עם בדיקה והיתיעצות במוסך המרכזי של מאזדה - שאל גם לגבי בולמים חליפיים.

* בולמי זעזועים מחליפים בזוגות ולפי ציר - כך כי אפשר להחליף רק את הזוג האחורי לבולמים אחרים.

 

למונרו יש שני יבואנים בארץ.

סוכנויות אפק - http://www.monroe.co.il/

וחברת רקורד בת"א - http://www.recordltd.co.il/product_list?c0=22593

 

בדוק במונרו את ה גז- מאטיק , ואפשר כי יש להם עוד דגמים מתאימים.

http://www.monroe.co.il/frames7.htm

 

אייל .

 

תודה. ייבחן בקרוב טאדווח בהמשך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב נבדק אתמול בדלק מוטורס ניר צבי ע"י הבוחן הראשי.

בוצעה בדיקת תקינות בולמים על גבי מכונה מיוחדת שמרעידה את הגלגלים כאשר הם מחוברים לאוטו, ומחשב מנתח את התנהגות הבולמים. בבדיקה יצא הכל תקין. המסקנה של הבוחן (תותח על כפי שציינתי) שהרכב תקין ולא כדאי להחליף את הבולמים בשום פנים ואופן כי זו זריקת כסף לריק. בהתייעצות עם הגיס שלי, הוא טוען שאולי הקפיצים חלשים. לא יודע.

אני חושב שהאוטו כויל לרכות בעיקר בגלל השוק האמריקאי שמעדיף רכות על התנהגות כביש ספורטיבית.

בבחינת הנתונים היבשים, מסתבר שיש סרח עודף לא קטן מקדימה ומאחור - אורך 475.5 ס"מ על 272.5 בסיס גלגלים. אולי זה תורם לרכינה של האוטו בסיבובים. הייתי מעדיף אוטו יותר קצר עם בסיס גלגלים יותר ארוך.

זה מה יש, וככה זה כנראה ישאר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה כסף אתה מעוניין להוציא? בילשטיין מייצרת בולמים מצויינים שקשיחים מהמקור אבל לא קשיחים מידי. אתה יכול להתקין בילשטיין b6 בתור התחלה. מנסיוני יש שיפור משמעותי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה כסף אתה מעוניין להוציא? בילשטיין מייצרת בולמים מצויינים שקשיחים מהמקור אבל לא קשיחים מידי. אתה יכול להתקין בילשטיין b6 בתור התחלה. מנסיוני יש שיפור משמעותי.

עם איזה רכב היה לך נסיון? איך אפשר לדעת מה ההבדל בקשיחות בין המקוריים לחליפיים?

הבוחן הראשי של דלק מוטורס ממליץ לא להתעסק עם זה בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3350 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...